LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ongewenste smsjes

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
mvbvv

ongewenste smsjes

Ongelezen bericht door mvbvv »

Ik heb een mobiele telefoon die ik niet vaak en heel selectief gebruik.
Eén keer heb ik me laten verleiden om aan een prijsvraag mee te doen om een playstation te winnen en daarvoor moest ik een vraag beantwoorden via een smsje.
Dat heb ik gedaan maar nu, inmiddels een half jaar verder, krijg ik nog steeds smsjes met vragen die ik moet beantwoorden.
Dat doe ik niet. Ik verwijder direct die smsjes zonder ze te openen. Helaas weet ik niet meer de bron waar die prijsvraag te vinden is.
Omdat ik weinig bel en mijn beltegoed in 2 maanden toch met zo'n € 20 euro was verminderd, kreeg ik toch het vermoeden dat er iets niet deugt met die smsjes.
Vanochtend kreeg ik weer zo'n smsje en heb het direct weer verwijderd. (Helaas kan mijn toestel dergelijke ongewenste smsjes niet blokkeren).
Ik heb direct mijn beltegoed nagekeken en nu bleek dat het weer met € 1,= verminderd was.
Ook als ik dus die smsjes niet open en direct verwijder kost dat me dus €1,= .

Wie kan mij advies geven hoe ik van die ongewenste dure smsjes af kan komen. Het is gewoon diefstal!

Big-V

Re: ongewenste smsjes

Ongelezen bericht door Big-V »

Je betaalt per ontvangen bericht; niet per gelezen bericht.
De makkelijkste manier om hier van af te komen, is om eens te kijken van welk nummer de sms-berichten afkomstig zijn. Als je dit nummer weet, kun je hier kijken hoe je je af kunt melden.
Succes.

rik1492

Ongelezen bericht door rik1492 »

Ik kreeg ook ongewenst smsjes. Vorige maand voor 15 euro. Afgemeld op dat nummer en nu staat er weer voor 45 euro op mijn rekening van KPN. Die zegt er niets aan te kunnen doen maar ik vindt dat zij medewerking verlenen aan diefstal en mede verantwoordelijk zijn.
Afmelden kan: www.smsgedragscode.nl die verwijst naar : www.smsdienstel.nl. Dat werkt maar zie nemen gewoon een nieuw nummer. Nog tijdens het afmelden kreeg ik smsjes van NSZ\[36]6464. Ik doe mijn mobieltje dus uit maar als ik moet werken moet hij aan. RADAR help!!!

TdeHond

Ongelezen bericht door TdeHond »

Als het afmelden gelukt is, krijgt u geen smsjes meer.
Bij gedragscode.nl kunt u zien wie de afzender is en uw geld terug vorderen als u niet om deze diensten gevraagd heeft.

Zolang providers verdienen aan het doorgeven van deze diensten zullen zij niet hardlopen om het te voorkomen.

Gesloten