Ziggo abonnees pas op wanneer Ziggo veranderingen in uw abonnement voorstelt. (brief Ziggo d.d. 11 oktober 2010)
Met ingang van 3 maart 2010 heb ik met veel moeite naast mijn bestaande internet Z1 abonnement en Televisie Z1 een telefoon abonnement kunnen afsluiten.
Ziggo heeft een Alles in 1 (basis) pakket wat € 41,50 per maand kost.
Ik wil niet het alles in 1 pakket om de volgende redenen:
Het is duurder dan de losse componenten.
Kabeltelevisie € 10,53
Internet € 19,95
Telefoon € 9,95
Totaal: € 40,43
Dus € 1,07 per maand goedkoper. Naast dit prijsvoordeel zou mijn internetabonnement veel trager zijn (ruim gehalveerd) en minder e-mail adressen krijgen 2 in plaats van 5.
Wil ik 5 e-mail adressen behouden moet ik minimaal het alles in 1 plus pakket nemen wat € 51,50 per maand kost. Dus € 11,07 per maand duurder.
U begrijpt nu wel waarom het mij veel moeite koste om een telefoonabonnement naast mijn bestaande abonnementen te kunnen afsluiten.
Als eindelijk alles naar wens verloopt, gaat Ziggo met ingang van augustus 2010 alle starttarieven verhogen met 36% en gesprekstarieven naar vaste verhogen met 20%. Oké, de gesprekstarieven naar mobiel worden verlaagd met 11%.
Nu ontvang ik een brief waarin Ziggo, met valse voorstellingen als alternatief, meedeelt dat met ingang van 1 december 2010 de combinatie van drie losse abonnementen niet meer aanbied.
Ziggo dringt mij een alles in 1 pakket op voor een prijs van € 51,50 per maand waarvoor ik expliciet niet voor gekozen heb.
Daarom ben ik verplicht mijn telefoonabonnement op te zeggen zodat ik slechts twee losse abonnementen heb. Voor de telefoon moet ik een andere leverancier gaan zoeken.
Er zijn te weinig leveranciers voor vaste lijnen in Nederland, waardoor er nagenoeg geen concurrentie is. Hierdoor denken dit soort bedrijven dat ze zich alles kunnen permitteren.
U begrijpt waarschijnlijk wel hoe ik over Ziggo denk.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] opgedrongen verandering in ZIGGO abonnementen
Re: opgedrongen verandering in ZIGGO abonnementen
Kabeltelevisie € 10,53
kijk, zo'n tarief wil ik ook wel betalen, waar is dat ?
Normaal is de kabeltelevisie circa € 16,50 per maand
kijk, zo'n tarief wil ik ook wel betalen, waar is dat ?
Normaal is de kabeltelevisie circa € 16,50 per maand