LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] opzeggen mobiel abonnement bij emigratie

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
Maldev
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 feb 2015 14:50

opzeggen mobiel abonnement bij emigratie

Ongelezen bericht door Maldev »

Mijn dochter is geëmigreerd. Ze kan haar abonnement niet opzeggen maar kan dit pas op het einde van het contract. Dit is begin juni 2015. Wij hebben als ouders geen contact met haar. De rekeningen blijven bij ons aankomen waar ze dus niet woont. We zijn steeds als ouders coulant geweest en hebben, soms met moeite, betaald. We hebben van alles geprobeerd maar vanuit KPN is geen beweging. Ze zeggen dat ze herinnerings smsjes hebben gestuurd. Dit kan best maar de telefoon ligt bij ons en de code hebben wij niet. Wij zien dit als een wurgcontract. KPN zegt dat emigratie geen argument is om te stoppen met dit abonnement. Het abonnement loopt begin juni af en kan niet door haar schriftelijk worden opgezegd maar zij moet dit doen. De kans is dus groot dat het abonnement gewoon door blijft lopen.
Ik heb begrip voor de regels van KPN. Er moeten echter ook uitzonderingen zijn. Dit is gewoon een wurgcontract.

Wat is er wel mogelijk. Wij als ouders zijn niet van plan om onze coulance te blijven handhaven.

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: opzeggen mobiel abonnement bij emigratie

Ongelezen bericht door prem »

Gewoon haar nieuwe adres doorgeven, het is toch niet uw abonnement?
En dit is geen wurgcontract hoor. Ze heeft een contract afgesloten en daar moet zij zich aan houden.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: opzeggen mobiel abonnement bij emigratie

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Vanuit KPN hoeft ook geen beweging te komen. Wel uit jouw dochter.

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: opzeggen mobiel abonnement bij emigratie

Ongelezen bericht door prem »

Staat dat in de voorwaarden? Ze zullen toch wel de resterende maanden in rekening brengen.

Maldev
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 feb 2015 14:50

Re: opzeggen mobiel abonnement bij emigratie

Ongelezen bericht door Maldev »

Als je emigreert en je hebt een NL abonnement dan kun je er geen gebruik meer van maken.

MichielFRL: zoals je het omschrijft zie ik het ook. Bewijs van uitschrijving heb ik niet aangedacht. De smartphone is geleast, dus die kan zo terug gestuurd worden.

16again
Berichten: 16608
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: opzeggen mobiel abonnement bij emigratie

Ongelezen bericht door 16again »

Maldev schreef:Als je emigreert en je hebt een NL abonnement dan kun je er geen gebruik meer van maken.
KPN adverteert niet met wereldwijde dekking. Als dochter emigreert en abonnement niet kan gebruiken, valt KPN niets te verwijten.
Maldev schreef:De smartphone is geleast, dus die kan zo terug gestuurd worden.
Maar het lease contract kun je niet zomaar beeindigen door het toestel terug te sturen.

Maldev
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 feb 2015 14:50

Re: opzeggen mobiel abonnement bij emigratie

Ongelezen bericht door Maldev »

KPN valt volgens de regels niets te verwijten. Dat klopt. En de smartphone terug sturen en denken dat het abonnement dan ten einde is: klopt ook.
Wij vragen alleen naar een oplossing. Als iemand emigreert, om wat voor redenen dan ook, moeten er toch mogelijkheden zijn om dit te kunnen opzeggen. Nu zullen er wel weer een aantal komen dat je dan de restant moet betalen. Dit hebben wij al enkele maanden gedaan als ouders. Het houdt voor ons ook een keer op. We hebben gevraagd om tot een oplossing. Denk dat dit toch netjes is.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: opzeggen mobiel abonnement bij emigratie

Ongelezen bericht door dhc »

Dit is een reactie van KPN op een vraag elders op het net:

Het is niet mogelijk om een abonnement kosteloos op te zeggen vanwege een emigratie.Als u van het abonnement af wilt dan zal er een contractovername gedaan kunnen worden via de winkel waarbij iemand anders het contract overneemt, anders kan het abonnement wel opgezegd worden en dat zal dan zijn met een afkoopsom die bestaat uit de resterende maanden t/m de einddatum van het contract.

Verder bent u als ouder(s) geen partij.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: opzeggen mobiel abonnement bij emigratie

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Maldev schreef:Als je emigreert en je hebt een NL abonnement dan kun je er geen gebruik meer van maken.
Ja hoor, je kunt een nog steeds gebruik van maken. Het is hoogstens wat duurder. Ik ken diverse mensen die hun Nederlandse nummer (in ieder geval voor een tijdje) aanhouden terwijl ze hier niet meer wonen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: opzeggen mobiel abonnement bij emigratie

Ongelezen bericht door moederslink »

Maldev schreef:Mijn dochter is geëmigreerd. Ze kan haar abonnement niet opzeggen maar kan dit pas op het einde van het contract. Dit is begin juni 2015. Wij hebben als ouders geen contact met haar. De rekeningen blijven bij ons aankomen waar ze dus niet woont. We zijn steeds als ouders coulant geweest en hebben, soms met moeite, betaald. We hebben van alles geprobeerd maar vanuit KPN is geen beweging. Ze zeggen dat ze herinnerings smsjes hebben gestuurd. Dit kan best maar de telefoon ligt bij ons en de code hebben wij niet. Wij zien dit als een wurgcontract. KPN zegt dat emigratie geen argument is om te stoppen met dit abonnement. Het abonnement loopt begin juni af en kan niet door haar schriftelijk worden opgezegd maar zij moet dit doen. De kans is dus groot dat het abonnement gewoon door blijft lopen.
Ik heb begrip voor de regels van KPN. Er moeten echter ook uitzonderingen zijn. Dit is gewoon een wurgcontract.

Wat is er wel mogelijk. Wij als ouders zijn niet van plan om onze coulance te blijven handhaven.


Het is niet uw verantwoording. Heel vervelend dat u geen contact met uw dochter heeft, maar ik zou haar op de een of andere manier hier toch van in kennis stellen , misschien via een e mail?
a) dat ze op tijd moet opzeggen
b) dat u sowieso na begin juni helemaal niets meer betaalt

NB het is geen wurgcontract hoor.

Als je emigreert moet je heel veel opzeggen/afzeggen/regelen , dit heeft uw dochter dus niet geregeld, dus wijs haar daar toch nog even op , als het kan. Dan kunt u het afsluiten en verder loslaten.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: opzeggen mobiel abonnement bij emigratie

Ongelezen bericht door kweenie »

Als je emigreert en je hebt een NL abonnement dan kun je er geen gebruik meer van maken.
Dat had dochter ook zelf kunnen bedenken voordat ze het abonnement afsloot. Dan had ze een korter abonnement kunnen afsluiten. Dat zou per maand wel iets duurder zijn geweest, maar over de hele looptijd in dit geval mogelijk voordeliger.

Overigens is het natuurlijk kpn niet te verwijten dat u de rekeningen van dochter moet betalen, dat is iets tussen dochter en u.

Maldev
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 feb 2015 14:50

Re: opzeggen mobiel abonnement bij emigratie

Ongelezen bericht door Maldev »

MichielFRL blijkt schijnbaar over de juiste informatie te beschikken. Er is contact geweest met kpn. En niet met klantenservice maar een persoon binnen kpn die iets meer heeft te zeggen. Bewijs van uitschrijving opsturen en het kan geregeld worden. Jammer dat deze informatie niet bekend is bij klantenservice. kpn is toch een communicatiebedrijf en communiceert binnen de eigen organisatie slecht.

wieder
Berichten: 283
Lid geworden op: 10 dec 2014 12:58

Re: opzeggen mobiel abonnement bij emigratie

Ongelezen bericht door wieder »

flauwekul, iedere klantenservicemedewerker hoort te weten dat het wat meer moeite kost om een abo te beëindigen vanwege emigratie. Juiste gegevens toevoegen en een case naar de derde lijn maken. Done. Maar goed, de spoeling van goed opgeleid personeel is dun...

Maldev
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 feb 2015 14:50

Re: opzeggen mobiel abonnement bij emigratie

Ongelezen bericht door Maldev »

wieder: dat dacht ik ook maar schijnbaar werkt het daar niet zo.
MichielFRL: er is nog niets opgelost want ze geven niet het adres door waar wij het als ouders naar toe kunnen sturen. Idee?

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: opzeggen mobiel abonnement bij emigratie

Ongelezen bericht door olaf79 »

Maldev schreef:KPN valt volgens de regels niets te verwijten. Dat klopt. En de smartphone terug sturen en denken dat het abonnement dan ten einde is: klopt ook.
Wij vragen alleen naar een oplossing. Als iemand emigreert, om wat voor redenen dan ook, moeten er toch mogelijkheden zijn om dit te kunnen opzeggen. Nu zullen er wel weer een aantal komen dat je dan de restant moet betalen. Dit hebben wij al enkele maanden gedaan als ouders. Het houdt voor ons ook een keer op. We hebben gevraagd om tot een oplossing. Denk dat dit toch netjes is.
Als u als ouders niet wilt betalen doet u dat toch lekker niet. Wat kan er gebeuren? Ze sluiten het toestel vanzelf af. Uw dochter bouwt alleen een giga schuld op met rente op rente maar ja die gaat ze toch nooit meer betalen.
Als ouders hoeft u niet te betalen. Ze kunnen u niks maken tenzij u mede contractant bent omdat dochter minderjarig was destijds.

wieder
Berichten: 283
Lid geworden op: 10 dec 2014 12:58

Re: opzeggen mobiel abonnement bij emigratie

Ongelezen bericht door wieder »

Maldev schreef:wieder: dat dacht ik ook maar schijnbaar werkt het daar niet zo...
Zo werkt het juist wèl, maar het kost redelijk wat tijd voor zo'n eerstelijns-medewerker om dat "probleem" correct in het systeem te zetten. Het komt namelijk niet erg vaak voor. En dus is zeggen dat het niet kan een betere manier om de AHT laag te houden. Daar een gemiddeld callcenter gemiddeld 75% van het personeel jaarlijks doorspoelt/vervangt verdwijnt daar erg veel bruikbare kennis. Dus als je belt en je hebt daadwerkelijk iemand-met-verstand-van-zaken aan de lijn, wees dan eens extra lief voor hem/haar ;-)

Barre Barry
Berichten: 527
Lid geworden op: 05 aug 2013 01:18

Re: opzeggen mobiel abonnement bij emigratie

Ongelezen bericht door Barre Barry »

Maldev schreef:Mijn dochter is geëmigreerd. Ze kan haar abonnement niet opzeggen maar kan dit pas op het einde van het contract. Dit is begin juni 2015. Wij hebben als ouders geen contact met haar. De rekeningen blijven bij ons aankomen waar ze dus niet woont. We zijn steeds als ouders coulant geweest en hebben, soms met moeite, betaald. We hebben van alles geprobeerd maar vanuit KPN is geen beweging. Ze zeggen dat ze herinnerings smsjes hebben gestuurd. Dit kan best maar de telefoon ligt bij ons en de code hebben wij niet. Wij zien dit als een wurgcontract. KPN zegt dat emigratie geen argument is om te stoppen met dit abonnement. Het abonnement loopt begin juni af en kan niet door haar schriftelijk worden opgezegd maar zij moet dit doen. De kans is dus groot dat het abonnement gewoon door blijft lopen.
Ik heb begrip voor de regels van KPN. Er moeten echter ook uitzonderingen zijn. Dit is gewoon een wurgcontract.

Wat is er wel mogelijk. Wij als ouders zijn niet van plan om onze coulance te blijven handhaven.
Wat mogelijk is, de rekeningen terugsturen met de mededeling "niet bekend op dit adres" en verder KPN en uw dochter het uit laten zoeken. U bent geen partij in deze, dus waarom zou u in vredesnaam betalen of ook maar enkele moeite doen om dit op te lossen?

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: opzeggen mobiel abonnement bij emigratie

Ongelezen bericht door Har06 »

Barre Barry schreef:
Maldev schreef:Mijn dochter is geëmigreerd. Ze kan haar abonnement niet opzeggen maar kan dit pas op het einde van het contract. Dit is begin juni 2015. Wij hebben als ouders geen contact met haar. De rekeningen blijven bij ons aankomen waar ze dus niet woont. We zijn steeds als ouders coulant geweest en hebben, soms met moeite, betaald. We hebben van alles geprobeerd maar vanuit KPN is geen beweging. Ze zeggen dat ze herinnerings smsjes hebben gestuurd. Dit kan best maar de telefoon ligt bij ons en de code hebben wij niet. Wij zien dit als een wurgcontract. KPN zegt dat emigratie geen argument is om te stoppen met dit abonnement. Het abonnement loopt begin juni af en kan niet door haar schriftelijk worden opgezegd maar zij moet dit doen. De kans is dus groot dat het abonnement gewoon door blijft lopen.
Ik heb begrip voor de regels van KPN. Er moeten echter ook uitzonderingen zijn. Dit is gewoon een wurgcontract.

Wat is er wel mogelijk. Wij als ouders zijn niet van plan om onze coulance te blijven handhaven.
Wat mogelijk is, de rekeningen terugsturen met de mededeling "niet bekend op dit adres" en verder KPN en uw dochter het uit laten zoeken. U bent geen partij in deze, dus waarom zou u in vredesnaam betalen of ook maar enkele moeite doen om dit op te lossen?
op wiens naam staat het contract ???

Barre Barry
Berichten: 527
Lid geworden op: 05 aug 2013 01:18

Re: opzeggen mobiel abonnement bij emigratie

Ongelezen bericht door Barre Barry »

Har06 schreef: op wiens naam staat het contract ???
Geen idee, vertel eens.

Ik heb zo het flauwe vermoeden dat als het staat op naam van iemand anders dan de dochter het niet echt een probleem moet zijn dat zij het niet op kan zeggen.

Gesloten