LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Overeenkomst Vodafone

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
Henamel

Overeenkomst Vodafone

Ongelezen bericht door Henamel »

Gisteravond gebeld met Vodafone naar aanleiding van het verhogen van de data bundel voor mijn twee dochters. Overeengekomen werd dat ik een abonnement van 49,00 voor de helft zou krijgen, dus 24,50, en dat de data 2 GB zou worden voor beide toestellen. Dit zou ingaan na een half uur. Dochters blij, ik blij. Vanmorgen gebeld door Vodafone dat ze dit contract niet met mij konden aangaan. Het was een fout van de medewerker. Vele malen excuses van hem gehad, maar ik was/ben het er niet mee eens. Ik vind dat ik een overeenkomst heb met hen die inhoudt dat ik 2 x 24,50 per maand voor de abonnementen van mijn dochters moet betalen. Als ik hun voorwaarden lees, kan zo iets alleen opgezegd worden bij het beëindigen van de looptijd. Volgens artikel 5 lid 1 van hun voorwaarden gaat de overeenkomst in binnen 2 werkdagen of: dit kan anders zijn als Vodafone dat van tevoren aangeeft. Zij hebben aangegeven dat dit binnen een half uur zou zijn, dat is ook gebeurd. Volgens mij kunnen zij nu niet ineens gaan zeggen dat ik 49,00 per abonnement moet gaan betalen.

handdoekindering

Re: Overeenkomst Vodafone

Ongelezen bericht door handdoekindering »

Wanneer het een duidelijke fout is hoeven zij zich hier niet aan te houden, helaas. Ik zou ook niet akkoord gaan met 49,- per maand.

jerwarm

Ongelezen bericht door jerwarm »

onzin, :)

tegenwoordig mag er niet meer via telefonisch contact een contract gesloten worden.
maar wel verlengd worden als u op eigen innitiatief belt;

Wanneer is het contract geldig?

Sommige contracten zijn alleen geldig als ze schriftelijk worden aangegaan. Deze regel geldt bijvoorbeeld voor contracten voor elektriciteit en gas. En alleen als het energiebedrijf u heeft gebeld.

Schriftelijk betekent dat u het contract moet ondertekenen. Maar het energiebedrijf kan u ook een e-mail sturen met daarin het contract. U moet dan een e-mail terugsturen waarin u akkoord gaat met het contract.

Let op:

In de volgende gevallen is het contract wel meteen geldig na het telefoongesprek:
Als u zelf het initiatief neemt om op te bellen
Als het gaat om verlenging of wijziging van uw huidige contract.

Ben ik verplicht om het contract te ondertekenen na een telefoongesprek?

Krijgt u na het telefoongesprek een contract thuis dat u moet ondertekenen? Of een e-mail waarop u moet reageren om akkoord te gaan? Maar wilt u het contract toch niet aangaan? Dan hoeft u niets te doen. Het contract is dan namelijk nog niet geldig. U bent niet verplicht om het te ondertekenen. U blijft dan gewoon klant bij uw oude bedrijf.

jerwarm

Ongelezen bericht door jerwarm »

Maw; het telecombedrijf kan niet om de huidige consumentenwet heen, en deze bepaalt dat uw nieuwe contract dIRECT is ingegaan op het moment van telefonische wijziging.

dit kan niet teruggedraaid worden.
Laatst gewijzigd door jerwarm op 02 dec 2014 18:44, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten