Na mijn vader's overlijden wilde mijn moeder geen gebruik meer maken van internet en hebben we gezocht naar een alternatief voor enkel vaste telefoon aangezien ze bij Tele2 een internet+bellen abonnement hadden. Wij hebben gekozen voor UPC en gebruik gemaakt van de overstapservice met
nummerbehoud.
We hebben inmiddels de aansluiting geinstalleerd en het werkt (op de naar nu blijkt gebruikelijke) storingen na, maar mijn moeder krijgt nog altijd rekeningen van Tele2
Na een telefoontje te hebben gepleegd naar Tele2 blijkt dat het abonnement helemaal niet is opgezegd en toen ik verhaal ging halen bij de klantenservice van UPC bleek dat het ook niet kon omdat ze geen afspraken met Tele2 hebben om dit voor klanten te doen.
Hierover is bij de telefonische verkoop noch bij het aanmelen via internet geen woord gesproken en ook niet bij de bevestiging van het abonnement.
Nu moet ik alsnog een brief sturen naar Tele2 om het abonnement op te zegen en is mijn moeder zo'n 35 euro per maand extra kwijt t/m januari.
Ik kan dit geen (overstap) service noemen. Het enige wat de klantenservice voor 10 ct per minuut kan zeggen is: sorry.
Te bizar voor woorden.
Ik vraag me wel af of hier meer mensen mee te maken hebben gehad en of de extra gemaakte kosten nog bij UPC te verhalen zijn.
Alvast bedankt voor het meedenken.
Met vriendelijke groet,
Peter
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Overstap Tele2 naar UPC
Re: Overstap Tele2 naar UPC
lijkt me in dit geval dat je je zelf op de hoogte had moeten stellen wat te doen om tele2 op te zeggen. Je zegt dat het niet gemeld is op geen moment. Maar is er wel na gevraagd wat te doen met het tele2 contract. UPC hoeft je daar niet van op de hoogte te stellen. Of het service is is iets anders, maar ze zijn het niet verplicht. En als het gevraagd zou zijn dan was het waarschijnlijk meteen duidelijk geweest.
-
stofzuigertje
Re: Overstap Tele2 naar UPC
Meestal doen ze de overstap service omdat tussen opzeggen en nummer overzetten vaak enige tijd zit en anders het oude nummer niet meer beschikbaar is.
Wel controleren of Tele2 Uw opzegging heeft ontvangen kan altijd, dus zowel de bank betaling als Tele2 zelf vragen na enige tijd.
En meestal tenzij het een oude aansluiting was moet je dus je modem wat in bruikleen was retour zenden en zowel de nummers overzetten als modem terug sturen en als dit niet gebeurde wist je toch eerder dat het fout zat?
Als je het modem wel moest terug sturen hoef je vanaf deze datum niets meer te betalen.
Wel controleren of Tele2 Uw opzegging heeft ontvangen kan altijd, dus zowel de bank betaling als Tele2 zelf vragen na enige tijd.
En meestal tenzij het een oude aansluiting was moet je dus je modem wat in bruikleen was retour zenden en zowel de nummers overzetten als modem terug sturen en als dit niet gebeurde wist je toch eerder dat het fout zat?
Als je het modem wel moest terug sturen hoef je vanaf deze datum niets meer te betalen.