LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Raar telefoontje door ene Ronnie met vraag of ik een kat heb

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
zegtmijniets

Raar telefoontje door ene Ronnie met vraag of ik een kat heb

Ongelezen bericht door zegtmijniets »

Vanmiddag gebeld door ene Ronnie van Balen/Baardwijk of iets dergelijks. Hij gaf aan dat ik hem niet zou kennen, maar hij wilde weten of ik een kat heb. Nee zeg ik, wel een hond. Hoezo vraag je dat vroeg ik. Omdat hij net een kat omver gereden had. Ik vroeg of hij in de buurt was, ja zei hij. Beetje vage vraag van mij, maar ja, wist niets anders. Vroeg ook hoe hij aan mijn nummer komt. Heb ik uit de telefoongids gehaald. Ik gaf aan dat ik dat vreemd vond, aangezien ik daar niet in sta met mijn mobiele nummer. Ik heb ook geen vaste, dus sta er niet in vermeld. Jawel hoor, zei hij staat er wel in. Maar toen kapte hij het gesprek af, zou verder gaan zoeken en dat was het. Heel vreemd. Ik heb de politie toch maar gebeld om navraag te doen of ze meerdere telefoontjes hadden gehad, dat niet. En dat ik het in de gaten moest houden als er iemand aan de deur kwam, niet open doen en als ik het niet vertrouwde ik terug kon bellen. Dat was het dan. Heel raar. Vroeg me af dat als ik ja had gezegd op de vraag over de kat wat er dan gebeurt was. Ik heb weleens gehoord dat er inbrekers waren die dan belden met de mededeling dat er iets ergs gebeurd was met iemand (of misschien wel een kat.....dat weet ik niet) en dat zij dan uit huis gingen naar 'plaats waar het zou zijn' en dat dan de inbrekers het huis leeg gingen halen. Misschien te ver gezocht, maar dat kwam meteen bij mij op. Iemand hier ook ervaringen mee of kijk ik teveel tv en is dit iemand die de eigenaar van een kat wil zoeken en die dan toevallig ook nog de tijd heeft om een nummer te achterhalen, ook meteen weet bij wie hij moet zijn als eigenaar van de kat etc..... Hoor het graag, nou ja, niet horen, maar lees het graag ;-)

Chocomelk

Re: Raar telefoontje door ene Ronnie met vraag of ik een kat heb

Ongelezen bericht door Chocomelk »

zegtmijniets schreef:Vanmiddag gebeld door ene Ronnie van Balen/Baardwijk of iets dergelijks. Hij gaf aan dat ik hem niet zou kennen, maar hij wilde weten of ik een kat heb. Nee zeg ik, wel een hond. Hoezo vraag je dat vroeg ik. Omdat hij net een kat omver gereden had. Ik vroeg of hij in de buurt was, ja zei hij. Beetje vage vraag van mij, maar ja, wist niets anders. Vroeg ook hoe hij aan mijn nummer komt. Heb ik uit de telefoongids gehaald. Ik gaf aan dat ik dat vreemd vond, aangezien ik daar niet in sta met mijn mobiele nummer. Ik heb ook geen vaste, dus sta er niet in vermeld. Jawel hoor, zei hij staat er wel in. Maar toen kapte hij het gesprek af, zou verder gaan zoeken en dat was het. Heel vreemd. Ik heb de politie toch maar gebeld om navraag te doen of ze meerdere telefoontjes hadden gehad, dat niet. En dat ik het in de gaten moest houden als er iemand aan de deur kwam, niet open doen en als ik het niet vertrouwde ik terug kon bellen. Dat was het dan. Heel raar. Vroeg me af dat als ik ja had gezegd op de vraag over de kat wat er dan gebeurt was. Ik heb weleens gehoord dat er inbrekers waren die dan belden met de mededeling dat er iets ergs gebeurd was met iemand (of misschien wel een kat.....dat weet ik niet) en dat zij dan uit huis gingen naar 'plaats waar het zou zijn' en dat dan de inbrekers het huis leeg gingen halen. Misschien te ver gezocht, maar dat kwam meteen bij mij op. Iemand hier ook ervaringen mee of kijk ik teveel tv en is dit iemand die de eigenaar van een kat wil zoeken en die dan toevallig ook nog de tijd heeft om een nummer te achterhalen, ook meteen weet bij wie hij moet zijn als eigenaar van de kat etc..... Hoor het graag, nou ja, niet horen, maar lees het graag ;-)
Inderdaad een heel raar verhaaltje, stel dat het jou kat wel was geweest dan nog hoe weet
hij dan wie de eigenaar van dat beestje is ?

zegtmijniets

Ja inderdaad. Kan toch niet anders dan dat er andere bedoelingen zijn geweest. En als ik niet de eigenaar was dan wil je als aanrijder de echte eigenaar wel vinden en vraag je door of je belt de dierenambulance. Vreemd. Is intentie geweest dat ik uit het huis moest naar mijn zgn. Kat? Niemand ooit zoiets gehoord?

F.van Holten

Ongelezen bericht door F.van Holten »

Is het nummer afgeschermd van de beller, of kan u zien wie u gebeld heeft ?

zegtmijniets

Was helaas onbekend, anoniem.

F.van Holten

Jammer, was wel leuk voor de politie geweest.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Chocomelk schreef: Inderdaad een heel raar verhaaltje, stel dat het jou kat wel was geweest dan nog hoe weet
hij dan wie de eigenaar van dat beestje is ?
Het is misschien gek hoor, maar sommige mensen praten nog met elkaar. Stel je rijdt een kat aan. Je stopt en er komen mensen uit de buurt kijken. Dan lijkt het mij niet meer dan normaal om te vragen of de mensen in de buurt misschien weten van wie de kat is. Vervolgens een kleine moeite om even het telefoonnummer op te zoeken en even te bellen. En omdat TS geen kat heeft heeft de "dader" wellicht verkeerde informatie gekregen.

Mensen zijn wel erg paranoide tegenwoordig als ze een keer gebeld worden.

F.van Holten

Klopt, maar mevr, stond niet bekent met haar mob. nummer.

Har06

Ongelezen bericht door Har06 »

Heeft Ts een kat ? :mrgreen:

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

Har06 schreef:Heeft Ts een kat ? :mrgreen:
Zie OP, eind eerste regel.

Har06

Ongelezen bericht door Har06 »

Jolijn schreef:

dus geen kat maar wel een hond :lol:

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

Har06 schreef:
Jolijn schreef:
dus geen kat maar wel een hond :lol:
Applaus voor jezellufffff Afbeelding, goed gelezen.
Ja lachen hè, geen kat wel een hond.

Gesloten