Hallo,
Al geruime tijd ontvang ik reclame emails van KPN Online Diensten. Sinds kort ook SMS berichten met dezelfde inhoud.
De emails heb ik tot op heden voor lief genomen. De SMS daarentegen ervaar ik als vervelend.
KPN biedt de mogelijkheid om je voor deze diensten af te melden door het woord 'STOP' te sms-en naar 1683.
Dit wordt zowel in de SMS aangegeven als ook via de Privacy Terms van KPN op http://www.kpn.com/privacy.htm
Citaat:
Wil je geen commerciële SMS- of e-mailberichten van KPN ontvangen neem dan contact op met je klantenservice. Het telefoonnummer van je klantenservice vind je hieronder onder 'Contact'. Ben je zakelijke klant en wil je geen commerciële e-mailberichten van KPN ontvangen klik dan hier. Ben je zakelijke klant en wil je geen commerciële sms berichten ontvangen, sms dan STOP naar 1683.
De pagina om af te melden is overigens: http://www.kpn.com/zakelijk/optout
In dit geval ben ik een zakelijke relatie. Vanwege mijn werk sta ik bij diverse diensten als contactpersoon. Mijn mobiele nummer daarentegen is weliswaar bekend bij KPN (moet ook overigens), maar daarop wens ik geen commercieel getinte sms te ontvangen. Het betreft overigens een mobiel nummer van T-Mobile.
Het probleem:
Cf. instructie tracht ik een SMS te sturen naar 1683 met daarin het woord 'stop'. Op geen enkele wijze krijg ik deze SMS verstuurd. Terwijl SMS-en naar andere nummers geen probleem is en er ook 'vol' bereik is vanaf de mobiele telefoon.
Kijken of er mogelijkheden waren om dit via internet te doen resulteren ook in 'geen antwoord'. De pagina waarnaar verwezen wordt vanuit de privacy.html pagina bij KPN wordt nl. niet gevonden.
Na navraag bij de zakelijke klantenservice van KPN wordt ik doorverwezen naar afdeling zakelijk mobiel. Ondanks mijn pogingen om uit te leggen dat ik daar waarschijnlijk niet aan het juiste adres ben, toch maar het advies opgevolgt.
Na 5 verschillende, overigens vriendelijke, personen gesproken te hebben is de conclusie als volgt:
- Afmelden voor de commerciële getinte sms-en middels SMS is enkel mogelijk vanaf KPN netwerk en dus niet van T-Mobile netwerk
- Schriftelijk kan ook, echter of het verzoek gehonoreerd wordt is maar de vraag, en er zullen administratieve kosten in rekening gebracht worden.
Al lachend stelt de medewerker van KPN: Je kunt natuurlijk ook je T-Mobile nummer laten porteren naar KPN.
Na vraag bij T-Mobile laat weten dat er vanuit hen niets geblokkeerd wordt qua sms. Uiteraard kan ik alle SMS berichten laten blokkeren, maar dat is geen oplossing.
Al met al ben ik nu effectief 3 uur bezig met het blokkeren van, voor mij ongewenste, SMS berichten.
Nog meer mensen met deze bizarre situatie?
Alle (serieuze) tips zijn welkom.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Reclame SMS en EMAIL van KPN Online Diensten
Reclame SMS en EMAIL van KPN Online Diensten
Laatst gewijzigd door tazy op 25 feb 2011 16:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Reclame SMS en EMAIL van KPN Online Diensten
Ik heb hetzelfde probleem vanaf Telfort. Ik vind het een schande dat het dus niet mogelijk is om je af te melden voor die achterlijke reclame van KPN.
Weet iemand een mogelijkheid om me toch af te melden voor die reclame van dat hinderlijke bedrijf?
Weet iemand een mogelijkheid om me toch af te melden voor die reclame van dat hinderlijke bedrijf?