LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Rekening betalen na einde contract bij Ziggo

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
Ziggowebteam
verified
Contacteer:

Re: Rekening betalen na einde contract bij Ziggo

Ongelezen bericht door Ziggowebteam »

Inukshuk25 schreef:Geacht forum,
Eind september 2017 hebben ik via mijn nieuwe provider (NLE) het telefoon/internet/tv abonnement op laten zeggen. Er is 1 maand opzegging van toepassing. Van Ziggo heb ik de bevestiging ontvangen dat het abonnement per 31 oktober zal worden beeindigd. Deze week ontving ik een email van Ziggo met de factuur waarin zij ook de maand november in rekening brengen terwijl ik dan geen klant meer ben. Ik heb gebeld met Ziggo en kreeg te horen dat dit de normale procedure is en dat het geld volgende maand zal worden geretourneerd. Ik vind dit een absurde benadering. Ziggo weet al meer dan een maand dat het abonnement is opgezegd en toch een volgende periode in rekening brengen. Mijn vraag is moet ik deze factuur voldoen of kan ik deze automatische afschrijving laten storneren?
Ik hoor graag uw advies in deze.
Met vriendelijke groet
J. Nieuwenhuijzen
Beste meneer of mevrouw Nieuwenhuijzen,

Ik begrijp dat er wat onduidelijkheid is over de factuur welke je van ons hebt ontvangen. Je hebt onder jouw bericht al veel goede antwoorden ontvangen en ik wil deze bevestigen. Maandelijkse abonnementsgeld wordt zoals afgesproken in het contract vooraf in rekening gebracht. Verbruikskosten zoals een On Demand bestelling of telefoniekosten brengen we achteraf in rekening. Bij een opzegging krijg je in de maand na de beëindiging een eindfactuur van Ziggo waarop alles verrekend wordt. Teveel betaalde kosten krijg je dan uiteraard terug van Ziggo. Wil je meer uitleg hierover? Kijk dan eens op onze website https://www.ziggo.nl/klantenservice/abo ... ur/uitleg/.

Ons advies is om het bedrag niet te storneren. Kies je hier toch voor? Zorg dan zelf dat de juiste kosten binnen de gestelde termijn aan Ziggo handmatig worden overgemaakt.

Mocht je vragen hebben hierover dan mag je ons altijd een privébericht sturen met adres en klantnummer. We kijken dan graag even met je mee.

Groet, Pim van Ziggo

Appie83

Ongelezen bericht door Appie83 »

Juridisch gezien heb je dan onverschuldigd betaalt en moet Ziggo je het geld terugbetalen. Bovendien is Ziggo op de hoogte dat je geen abonnement meer hebt en dus zou je zelfs kunnen betogen dat Ziggo je wettelijke rente is verschuldigd. Geen idee of dit is afgedekt in de algemene voorwaarden.
In de praktijk zijn dergelijke systemen geautomatiseerd en krijg je mogelijk gedoe door dit proces te verstoren als je gaat storneren.
Een MOI melding zal waarschijnlijk zinloos zijn omdat Ziggo binnen die 8 weken al heeft terugbetaald

mahadma

Ongelezen bericht door mahadma »

Ter vergelijk: Als je abo bij een telefoonprovider stopt, betaal je dus geen toestel meer, maar wel in de 13 de of 25 ste maand de verbruikskosten van de laatste maand. Niets anders dus als wat ziggo doet, je kan spijkers op laag water zoeken, maar de verbruikskosten van de laatste maand abo worden van de 13 de maand betaling afgetrokken en het verschil gerestitueerd. Eenvoud ten top. Als ze het anders zouden doen krijg je gezeur van: "Mijn abo is afgelopen en toch wordt er nog wat geincasseerd" enz. Als je als je abo 31-10 afloopt de laatste dag/week veel koop films huurt of veel belt, die moeten toch ergens betaald worden? Alfatrion alleen nooit als de spreekwoordelijke kleinduimpje de even spreekwoordelijke reus Ziggo om krijgen. Dit soort gedrag om gelijk te krijgen zou je ook gedram kunnen noemen.

Appie83

Ongelezen bericht door Appie83 »

Ze zouden er ook voor kunnen kiezen om de verbruikskosten achteraf te incasseren. Persoonlijk heb ik liever een betaling dmv verrekening want dan kan je ook niet vergeten te betalen en je weet dat je het geld wel weer terugkrijgt. Ik kan me echter ook voorstellen dat als je net kan rondkomen of schulden hebt of uit principe je op een dergelijke incasso vooraf niet zit te wachten. Het punt is dat het maar gaat om een klein bedrag en dus laten we het maar. Dan is het inderdaad eenvoud ten top.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

sylvesterb schreef:Z'n MOI melding is zinloos, gezien Ziggo gewoon conform de algemene voorwaarden van het abonnement handelt.
Ik heb daar naar gekeken, volgens mij staat dit daar niet in en roep je maar wat.
Appie83 schreef:Een MOI melding zal waarschijnlijk zinloos zijn omdat Ziggo binnen die 8 weken al heeft terugbetaald
Ik meen dat de bank geen acht slaagt op bedragen die vrijwillig zijn (terug) overgeboekt.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Appie83 schreef:Ze zouden er ook voor kunnen kiezen om de verbruikskosten achteraf te incasseren. Persoonlijk heb ik liever een betaling dmv verrekening want dan kan je ook niet vergeten te betalen en je weet dat je het geld wel weer terugkrijgt. Ik kan me echter ook voorstellen dat als je net kan rondkomen of schulden hebt of uit principe je op een dergelijke incasso vooraf niet zit te wachten. Het punt is dat het maar gaat om een klein bedrag en dus laten we het maar. Dan is het inderdaad eenvoud ten top.
Dat levert weer problemen op met wanbetaling. Men heeft geen automatisch incasso voor dat bedrag, dus zal men een rekening moeten sturen.

Gesloten