Ik heb iets en weet niet goed wat ik er mee moet.
In Mei 2010 heb ik via 2call.nl een blackberry met abonnement (van vodafone) besteld. In november begon de tochpad het al slecht te doen (het vierkante zwarte toetsje) een paar keer gebeld en uit eindelijk vertelde de telefoniste dat ik het frotjes op moest tillen en er dan onder blazen omdat het veel voor komt dat er vuil of zand tussen komt. Het probleem met de touchpads van blackberry was in ieder geval bekend vertelde ze.
In januari was het nog niet beter dus begin februari toch opgestuurd ter reparatie uiteraard ervan uitgaand dat het onder de garantie valt.. want hij was nog geen jaar oud.
Om een lang verhaal kort te maken ik stuur de telefoon voor 7 euro op via tnt en nou krijg ik dus een mail trug waar ik nogal laaiend over ben!
OF ik moet 84 euro betalen om hem te laten maken om dat het door "frontschade" (nota bene door hun telefoniste) niet onder de garantie valt! OF ik laat hem ongerepareerd retour sturen maar dan betaal ik 45 euro onderzoekskosten OF ik doe afstand (das dan wel gratis ) van mijn 3 kwart jaar oude blackberry!! wat dan? maken ze um nog en verkopen ze um zeker weer?!?
Wat zijn dit nou voor opties?? als ze de telefoon niet in de garantie kunnen maken wil ik um gewoon terug natuurlijk maar 45 euro onderzoeks kosten, kom op zeg?! als ik dacht dat het evt buiten de garantie zou vallen had ik hem onder die voorwaarden (die ik wel had gelezen) niet opgestuurd...
Wat moet ik hier nou mee? Heb wel een boze mail gestuurd maar daar krijg ik me foon niet mee terug
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Reparatie bij 2call.nl
Re: Reparatie bij 2call.nl
Heb je foto's gemaakt voordat je het product hebt verzonden? Of misschien heb je en verklaring van de telefoniste dat zij deze schade heeft veroorzaakt?
Nee geen foto's. Ik hoopte dat hun de gesprekken opnemen maar dat blijkt waarschijnlijk niet zo te zijn... Geen poot om op te staan he?? maar 45 euro betalen voor "niks"vind ik zonde.. en afstand doen is helemaal achterlijk toch?! het is ook meer de slechte service, je krijgt een offerte dat ze hem niet maken onder garantie en dan die 3 opties... Telefonisch zijn ze niet te bereiken en per mail erg slecht. Logisch als je deze voorwaarden hanteerd waarschijnlijk.. Maar alleen buiten de garantie vielen water en vocht schade, dus ook nog is onduidelijk van tevoren... anders had ik natuurlijk nooit zoals zij vertelde het frontje iets opgetild.
Dus je hebt de schade zelf veroorzaakt?
-
Weet niet welke BB je hebt maar bij de meeste is vrij eenvoudig de frontcover te verwijderen.
Als dit gewoon op de juiste manier gebeurd heeft dit geen gevolgen voor je garantie, mits je er dus niet gewoon een mesje of iets dergelijks onder gestoken hebt en hem zo een beetje opgetild hebt, dan kun je wel eens dingen verbogen en beschadigt hebben en dat zullen ze beschouwen als val, stoot of drukschade.
Als dit gewoon op de juiste manier gebeurd heeft dit geen gevolgen voor je garantie, mits je er dus niet gewoon een mesje of iets dergelijks onder gestoken hebt en hem zo een beetje opgetild hebt, dan kun je wel eens dingen verbogen en beschadigt hebben en dat zullen ze beschouwen als val, stoot of drukschade.