Onlangs had ik een barst in mijn Apple iphone 6s scherm. Ik ben toen naar een telefoonwinkel gegaan hier in mijn woonplaats. Ik kan me niet meer herinneren of ik vroeg of ze ook 'originele' apple schermen hadden, maar ik vroeg in ieder geval of ze apple schermen hadden voor de iphone 6s.
Ik heb mijn scherm laten vervangen en een nieuwe batterij erin laten plaatsen want de batterij liep ook snel leeg.
Op hun website staat dat ze 'origineel kwaliteit' gebruiken: https://yourfix.nl/services/view/215/ip ... iteit.html en er staat dat ze originele onderdelen gebruiken (voor welke reparaties ze de originele onderdelen gebruiken staat er niet bij)...
Ik kon kiezen tussen een imitatiescherm of een A+ scherm. Ik koos voor dit laatste.
Eenmaal thuis zag ik dat het scherm 'n stuk minder helder is dan het origineel (de kleuren zijn dus minder) en ook is het scherm doffer. Het is dus geen originele kwaliteit...
Gisteren haperde het touch screen ook meerdere malen. Vandaag gaat dit goed...
Nu is het natuurlijk twijfelachtig wat je nu precies kunt verstaan onder 'origineel kwaliteit'maar ik versta daaronder, dat de kwaliteit gelijk moet zijn aan het origineel.
Hoe dan ook; kan ik hier iets mee? Waarschijnlijk niet? De prijs was ook nog eens niet laag: €169 voor het vervangen van het scherm (niet eens origineel) en €59 voor het vervangen van de accu.
Mijn garantie bij apple ben ik nu kwijt want zij willen er niet meer aan sleutelen nu er een niet officele apple winkel aan mijn telefoon heeft gesleuteld.
Ik denk dat veel mensen misleid worden door hetgeen op de site staat, 'origineel kwaliteit', sprak net ook iemand op facebook die dacht een origineel scherm gekregen te hebben en er later ook achter kwam dat dit niet het geval was.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] reparatie Iphone
-
Re: reparatie Iphone
Ben je al naar de winkel gegaan en wat zeggen ze daar?soof1 schreef:Onlangs had ik een barst in mijn Apple iphone 6s scherm. Ik ben toen naar een telefoonwinkel gegaan hier in mijn woonplaats. Ik kan me niet meer herinneren of ik vroeg of ze ook 'originele' apple schermen hadden, maar ik vroeg in ieder geval of ze apple schermen hadden voor de iphone 6s.
Ik heb mijn scherm laten vervangen en een nieuwe batterij erin laten plaatsen want de batterij liep ook snel leeg.
Op hun website staat dat ze 'origineel kwaliteit' gebruiken: https://yourfix.nl/services/view/215/ip ... iteit.html en er staat dat ze originele onderdelen gebruiken (voor welke reparaties ze de originele onderdelen gebruiken staat er niet bij)...
Ik kon kiezen tussen een imitatiescherm of een A+ scherm. Ik koos voor dit laatste.
Eenmaal thuis zag ik dat het scherm 'n stuk minder helder is dan het origineel (de kleuren zijn dus minder) en ook is het scherm doffer. Het is dus geen originele kwaliteit...
Gisteren haperde het touch screen ook meerdere malen. Vandaag gaat dit goed...
Nu is het natuurlijk twijfelachtig wat je nu precies kunt verstaan onder 'origineel kwaliteit'maar ik versta daaronder, dat de kwaliteit gelijk moet zijn aan het origineel.
Hoe dan ook; kan ik hier iets mee? Waarschijnlijk niet? De prijs was ook nog eens niet laag: €169 voor het vervangen van het scherm (niet eens origineel) en €59 voor het vervangen van de accu.
Mijn garantie bij apple ben ik nu kwijt want zij willen er niet meer aan sleutelen nu er een niet officele apple winkel aan mijn telefoon heeft gesleuteld.
Ik denk dat veel mensen misleid worden door hetgeen op de site staat, 'origineel kwaliteit', sprak net ook iemand op facebook die dacht een origineel scherm gekregen te hebben en er later ook achter kwam dat dit niet het geval was.
Originele kwaliteit is toch heel duidelijk dat het niet een officieel Apple scherm is dan zouden ze dat wel vermelden. Denk dat je weinig kans maakt en dat je zal moeten accepteren dat het scherm is doffer is dan een officieel Apple scherm van € 189,00.
Ik ben 1 keer teruggegaan, ze hebben opnieuw een scherm erop gezet maar uiteraard nog hetzelfde.
maar het is niet alleen dit.
de camera blijft steeds hangen met foto's maken.
maar het is niet alleen dit.
de camera blijft steeds hangen met foto's maken.
Ik zou gelijk teruggaan, want in jou link staat duidelijk het volgende.
Bij Yourfix...
Gebruiken wij originele onderdelen om kwaliteit te kunnen bieden
Bieden wij 3 maanden garantie op reparaties
Bieden wij 12 maanden garantie op scherm reparaties
Dus beweren ze dat het originele onderdelen zijn en dat je heb garantie op reparatie.
Bij Yourfix...
Dus beweren ze dat het originele onderdelen zijn en dat je heb garantie op reparatie.
Ik ben al een keer teruggegaan met het scherm en met de accu en vandaag heb ik constant dat mijn telefoon niet meer reageert. Zelfs als ik gewoon nog batterij heb.
En deze hele reparatie kostte 244 euro.
Originele onderdelen kunnen ook 2e hands schermen zijn die opgelapt zijn, dat staat er verder niet.
En deze hele reparatie kostte 244 euro.
Originele onderdelen kunnen ook 2e hands schermen zijn die opgelapt zijn, dat staat er verder niet.
-
Maar dat staat bij elk artikel eronder, bij het product pagina staat duidelijk:aarie25 schreef:Ik zou gelijk teruggaan, want in jou link staat duidelijk het volgende.
Bij Yourfix...
"Originele kwaliteit"
Maar goed lijkt mij dat TS iets te voorbarig is met hier een topic aanmaken, hij is terug gegaan en de winkel heeft hem netjes geholpen, hij moet gewoon weer terug gaan met zijn klachten.
Ik zou als winkelier toch wel wat lastiger gaan doen als ik dit topic zou lezen, ze hebben nog niets fout gedaan. TS heeft enkel vermoedens en zoals TS zelf stelt hebben ze na zijn eerste klacht het scherm nogmaals vervangen.
Neem aan dat TS hierna heeft gecontroleerd samen met de winkel hoe de kwaliteit toen was en neem aan dat de winkelier toen iets heeft gezegd.