Hallo!
Vraag:
Ik ben ruim een jaar in het bezit van een Samsung Note 4.
Fijn toestel. Totdat er storingen in komen.
SIMKAART VERWIJDERD. START HET TOESTEL OPNIEUW OP OM DE SIMKAART TE CONTROLEREN.
Nieuwe simkaart erin. Paar maanden gaat het goed. En weer die melding.
Ik geef 'm op voor reparatie. Ik ben blij dat het maar 3 dagen duurt! Wat een service!
Toestel wordt opgehaald door Dynalogic. Goede service. Helemaal verzegeld.
Dan komt ie terug. Lekker weer inrichten. Op het kaartje staat niet wat er gedaan is. Maar het zal wel goed zijn.
Tot een dag verder... SIMKAART VERWIJDERD...
Bellen met Samsung. Ze hebben de accu vervangen... accu?? Ja die moest ook gecontroleerd worden. Maar ik had duidelijk aangegeven dat het iets met de software was..
Formulieren weer ingevuld. Foutmelding!
Nog een keer invullen. Foutmelding!
Gebeld met Samsung Dr.Mobile. De afspraak kon niet telefonisch gemaakt worden. Moest het een dag later nog maar eens proberen.
Ik kon ook naar Larsa Group gaan in Amsterdam Zuidoost. Daarnaartoe.
Een uur gewacht op reparatie... Om de gsm weer ongerepareerd terug te krijgen. Het was beter dat ie weer opgestuurd werd. Daar was ie ook geweest
Euh, ik had het nagevraagd, het maakte volgens Samsung niks uit.
Weer naar huis. Weer gebeld. Maar de afspraak kon alleen gemaakt worden via internet...
Weer formulier ingevuld. Dat ging goed!
Omdat ik exact op dat moment naar het ziekenhuis moest, vrienden gevraagd thuis te wachten en de gsm mee te geven.
De koerier van Dynalogic komt. Belt beneden aan.
Ik woon op 10 hoog met 2 liften!!! Vrienden doen de deur open...
Koerier komt niet naar boven maar rijdt weg....
Huh??
De dag daarna komt ie weer. Ik ga niet bellen met Dynalogic. 0,45 cent per minuut... Geen zin in.
De koerierkomt nu wel naar boven. Ik leg uit wat er gebeurd is de dag ervoor.
Ja zegt ie, als ik verder niks hoor (soms doet de telefoon het niet. Maar ja deur werd opengedaan!) dan gaan we niet naar boven.
Ja ja...
Nu komt mijn gsm vandaag...
Toevallig thuis. Mooi geregeld.
Tussen 08.30 en 11.30. En uiteindelijk krijg ik een sms daar hij tussen 10.15 en 10.45 uur komt.
Ik zit thuis. De bel doet het!!! Maar geen koerier.
Ik kijk nog eens in het systeem.... Komt ie nu ineens donderdag...
Ik weer gebeld met Dynalogic. Ja er was niemand thuis...
Hij heeft niet eens aangebeld...!!!!
Met alle respect...Ik ben echt niet moeilijk.
Maar ik ben nu echt wel zo ontzettend boos.
Wat een prut service van Samsung en Dynalogic. Zelden zo weinig service en mogelijkheden. Totaal geen mogelijkheden om 'm alsnog te brengen. Als ik er morgen niet ben, gaat het toestel terug naar Samsung....
Eh...ik was er gewoon hoor.
Gelukkig was ik dus thuis.
Scherm vervangen!
Scherm vervangen?
Daar heb ik niet om gevraagd.
Weer gebeld.
Nee dan moest ie toch nog een keer terug...
Ik heb gezegd dat ik 'm wel direct wil opsturen (donderdag) en op vrijdag weer terug wil. Die 'service' hebben ze namelijk. Kost je 25 euro.
Daar kreeg ik een voucher voor.
Gsm wéér op laten halen. Dat ging zowaar in 1 keer goed.
Eind van de dag een mail.
"Geachte heer, mevrouw,
Het toestel wat u via express repair ter reparatie heeft aangeboden zal vandaag niet meer retour komen.
Gezien de garantievoorwaarden heeft men een credit aanvraag via de fabrikant gedaan.
Vanuit Samsung zal er z.s.m. een oplossing worden aangeboden.
Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
[persoonsgegevens door Moderator verwijderd]
Dynafix"
Pardon?? Geen telefoontje voor overleg. Geen verdere uitleg. Mijn gsm ligt daar en ik krijg geen uitleg wat nu de bedoeling is.
Via Facebook en Twitter krijg je wel een reactie. Maar geen uitleg. Niemand houd je op de hoogte of belt door waarom je je toestel niet terugkrijgt.
Wat zijn nu mijn rechten en mogen zij dit zomaar doen?
Ik vind het niet fijn dat mijn gsm van 800 euro bij ze ligt en ze er zo slordig mee omgaan. En zijn bepalen wat er gaat gebeuren.
Eigenlijk wil ik gewoon mijn eigen toestel terug.
Maar er is nauwelijks contact te krijgen met dat bedrijf.
Ik ben een beetje klaar met dit bedrijf..
Karin
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Samsung, Dynalogic en Dynafix
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 05 jul 2017 15:58
Re: Samsung, Dynalogic en Dynafix
1,5 jaar geleden heb ik een Samsung s6 gekocht.
Enkele maanden geleden heeft deze telefoon een krasje op het scherm opgelopen.
Buiten het krasje was er verder niets aan de hand.
Sinds 2 juli heeft de telefoon problemen met de accu. Als ik hem helemaal heb opgeladen is de telefoon zonder dat je deze gebruikt na 3-4 uur weer helemaal leeg.
Maandag heb ik mijn telefoon laten checken in een telefoon zaak. Hier werd ook aangegeven dat er een probleem met de accu is. Ik heb toen nog gevraagd of het kleine krasje hier iets mee te maken zou hebben. Dit zou ook volgens de medewerker niet het geval zijn. I.v.m. de garantie leek het de beste optie om de telefoon op te sturen.
Dinsdag 4 juli heb ik contact gehad met de klantenservice van Samsung. Nadat ik een aantal punten telefonisch op mijn telefoon kon checken gaf de medewerkster ook aan dat dit waarschijnlijk een accu probleem zou zijn en dat ik het beste de telefoon kon opsturen ter reparatie.
Ik heb gekozen voor de “Express Service”. Kosten hiervoor waren €25 en dan zou mijn telefoon 5 juli weer terug zijn.
Vandaag 5 juli heb ik een mail van dynafix gekregen waarin ik kon kiezen uit 3 opties:
Optie 1: Telefoon laten repareren wat inhoudt dat het scherm (hier zit een klein gebruikers krasje op) en accu vervangen moeten worden voor 290€
Optie 2: Telefoon ongemaakt retourneren voor €59,27 (exclusief de Express service van €25) Deze service krijg ik niet meer want het gaat langer dan 24 uur duren voordat de telefoon weer terug komt maar het bedrag moet ik wel betalen. Ongemaakt kost mij dit grapje dus bijna €85.
Optie 3: het toestel wordt vernietigd.
Hierna heb ik 6 keer telefonisch contact gehad met zowel Samsung alsook Dynafix . (Messenger zou binnen 1 uur reageren maar 1 dag later heb ik hier nog steeds niets van gehoord. )
Eerste telefoongesprek maakte me duidelijk dat ik keuze genoeg zou hebben. Ik had 3 mogelijkheden.
Vervolgens heb ik gebeld om voor te stellen om alleen de accu te vervangen. Het risico dat dit misschien niet het probleem zou zijn zou ik voor mijn eigen rekening nemen waarbij de fabrieksgarantie van mij mocht komen te vervallen. Dit was niet mogelijk om dit via Samsung te regelen maar ik kreeg een nummer om met Dynafix contact op te nemen wat eventueel mogelijk zou zijn.
Eerste contact met Dynafix verliep uitermate stroef. De medewerkster wilde alleen haar verhaal dat ik in de tussentijd voor de 3e keer te horen kreeg nogmaals bevestigen. Krasje in het scherm zou slijtage van de accu kunnen bewerkstelligen. En het feit dat zij als Samsung/ Dynafix me toch 3 mogelijkheden hadden aangeboden. Omdat het mij totaal frustreerde dat er blijkbaar niemand naar “de klant” luistert maar alleen de regeltjes kan benoemen ben ik haar in de rede gevallen door te zeggen dat ik een reparatie van bijna 300 erg veel vind en dan nog beter een nieuwe telefoon zou moeten overwegen werd de verbinding verbroken. Ik had haar in de rede gevallen.
4e gesprek heb ik nogmaals naar Samsung gebeld met de vraag of ik iemand anders zou mogen spreken om mijn probleem voor te leggen zodat we samen tot een oplossing zouden kunnen komen. Deze medewerker begreep alles volkomen en vond dat het krasje inderdaad los van de accu zou staan. Hij hoopte dat de regels beter bekeken zouden gaan worden maar gaf ook aan dat dit voor mij te laat zou komen. Hij heeft nagekeken waarom een reactie op het bericht op messenger zolang duurde en kwam tot de conclusie dat het druk was.
In de tussentijd dan toch maar besloten om de telefoon ongeprepareerd voor 85 euro terug te willen. Ik had gedacht dat als ik dit voor 15:00 doorgeef ik de telefoon misschien vandaag nog terug zou krijgen.
Om 15:10 bel ik uiteindelijk nogmaal naar Dynafix om te vragen of het betalingsverzoek naar mijn partner gestuurd kan worden omdat ik niets kan betalen zonder telefoon.
Ook vraag ik of mijn aanvraag om mijn telefoon terug te krijgen misschien met voorrang behandeld kan worden zodat de "Express service" toch nog goed komt.
Dan zou ik na royaal 4 uur bellen mijn telefoon wel nog terug kunnen krijgen met de Express Service.
Het antwoord van Dynafix was dat hier een heel proces aan vooraf zou gaan en ik zou mijn telefoon zeker wel weer binnen 5 werkdagen terug zou krijgen. De betaling voor de Express service blijft staan maar de telefoon leveren voor vanavond gaat niet meer lukken.
Hierna heb ik het service punt van Dynafix nog gebeld om aan te geven dat ik het bedrag heb overgemaakt en ik graag mijn telefoon vandaag (zoals afgesproken) nog wil komen halen in Nuth. Hier kreeg ik weer te horen dat het allemaal niet mogelijk was en toen ik wederom vroeg om iemand te spreken die daar wel de bevoegdheid voor zou hebben bleek hier niemand bevoegd voor te zijn.
Nu 7 juli nog steeds niet bekend wanneer ik mijn telefoon terug krijg. Geen reactie op Messenger n.a.v mijn klacht op Samsung.
Na al jaren trouw aan Samsung te zijn is dit de druppel voor mij dat ik over ga stappen naar IPhone
Enkele maanden geleden heeft deze telefoon een krasje op het scherm opgelopen.
Buiten het krasje was er verder niets aan de hand.
Sinds 2 juli heeft de telefoon problemen met de accu. Als ik hem helemaal heb opgeladen is de telefoon zonder dat je deze gebruikt na 3-4 uur weer helemaal leeg.
Maandag heb ik mijn telefoon laten checken in een telefoon zaak. Hier werd ook aangegeven dat er een probleem met de accu is. Ik heb toen nog gevraagd of het kleine krasje hier iets mee te maken zou hebben. Dit zou ook volgens de medewerker niet het geval zijn. I.v.m. de garantie leek het de beste optie om de telefoon op te sturen.
Dinsdag 4 juli heb ik contact gehad met de klantenservice van Samsung. Nadat ik een aantal punten telefonisch op mijn telefoon kon checken gaf de medewerkster ook aan dat dit waarschijnlijk een accu probleem zou zijn en dat ik het beste de telefoon kon opsturen ter reparatie.
Ik heb gekozen voor de “Express Service”. Kosten hiervoor waren €25 en dan zou mijn telefoon 5 juli weer terug zijn.
Vandaag 5 juli heb ik een mail van dynafix gekregen waarin ik kon kiezen uit 3 opties:
Optie 1: Telefoon laten repareren wat inhoudt dat het scherm (hier zit een klein gebruikers krasje op) en accu vervangen moeten worden voor 290€
Optie 2: Telefoon ongemaakt retourneren voor €59,27 (exclusief de Express service van €25) Deze service krijg ik niet meer want het gaat langer dan 24 uur duren voordat de telefoon weer terug komt maar het bedrag moet ik wel betalen. Ongemaakt kost mij dit grapje dus bijna €85.
Optie 3: het toestel wordt vernietigd.
Hierna heb ik 6 keer telefonisch contact gehad met zowel Samsung alsook Dynafix . (Messenger zou binnen 1 uur reageren maar 1 dag later heb ik hier nog steeds niets van gehoord. )
Eerste telefoongesprek maakte me duidelijk dat ik keuze genoeg zou hebben. Ik had 3 mogelijkheden.
Vervolgens heb ik gebeld om voor te stellen om alleen de accu te vervangen. Het risico dat dit misschien niet het probleem zou zijn zou ik voor mijn eigen rekening nemen waarbij de fabrieksgarantie van mij mocht komen te vervallen. Dit was niet mogelijk om dit via Samsung te regelen maar ik kreeg een nummer om met Dynafix contact op te nemen wat eventueel mogelijk zou zijn.
Eerste contact met Dynafix verliep uitermate stroef. De medewerkster wilde alleen haar verhaal dat ik in de tussentijd voor de 3e keer te horen kreeg nogmaals bevestigen. Krasje in het scherm zou slijtage van de accu kunnen bewerkstelligen. En het feit dat zij als Samsung/ Dynafix me toch 3 mogelijkheden hadden aangeboden. Omdat het mij totaal frustreerde dat er blijkbaar niemand naar “de klant” luistert maar alleen de regeltjes kan benoemen ben ik haar in de rede gevallen door te zeggen dat ik een reparatie van bijna 300 erg veel vind en dan nog beter een nieuwe telefoon zou moeten overwegen werd de verbinding verbroken. Ik had haar in de rede gevallen.
4e gesprek heb ik nogmaals naar Samsung gebeld met de vraag of ik iemand anders zou mogen spreken om mijn probleem voor te leggen zodat we samen tot een oplossing zouden kunnen komen. Deze medewerker begreep alles volkomen en vond dat het krasje inderdaad los van de accu zou staan. Hij hoopte dat de regels beter bekeken zouden gaan worden maar gaf ook aan dat dit voor mij te laat zou komen. Hij heeft nagekeken waarom een reactie op het bericht op messenger zolang duurde en kwam tot de conclusie dat het druk was.
In de tussentijd dan toch maar besloten om de telefoon ongeprepareerd voor 85 euro terug te willen. Ik had gedacht dat als ik dit voor 15:00 doorgeef ik de telefoon misschien vandaag nog terug zou krijgen.
Om 15:10 bel ik uiteindelijk nogmaal naar Dynafix om te vragen of het betalingsverzoek naar mijn partner gestuurd kan worden omdat ik niets kan betalen zonder telefoon.
Ook vraag ik of mijn aanvraag om mijn telefoon terug te krijgen misschien met voorrang behandeld kan worden zodat de "Express service" toch nog goed komt.
Dan zou ik na royaal 4 uur bellen mijn telefoon wel nog terug kunnen krijgen met de Express Service.
Het antwoord van Dynafix was dat hier een heel proces aan vooraf zou gaan en ik zou mijn telefoon zeker wel weer binnen 5 werkdagen terug zou krijgen. De betaling voor de Express service blijft staan maar de telefoon leveren voor vanavond gaat niet meer lukken.
Hierna heb ik het service punt van Dynafix nog gebeld om aan te geven dat ik het bedrag heb overgemaakt en ik graag mijn telefoon vandaag (zoals afgesproken) nog wil komen halen in Nuth. Hier kreeg ik weer te horen dat het allemaal niet mogelijk was en toen ik wederom vroeg om iemand te spreken die daar wel de bevoegdheid voor zou hebben bleek hier niemand bevoegd voor te zijn.
Nu 7 juli nog steeds niet bekend wanneer ik mijn telefoon terug krijg. Geen reactie op Messenger n.a.v mijn klacht op Samsung.
Na al jaren trouw aan Samsung te zijn is dit de druppel voor mij dat ik over ga stappen naar IPhone