LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Schrappen franse zender TV5 uit basispakket

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
Hermelijn

Schrappen franse zender TV5 uit basispakket

Ongelezen bericht door Hermelijn »

Goedendag allen,

Vorige week kregen we in Driebergen een brief van ziggo, met zgn aantrekkelijke aanbieding om een extra abonnement te nemen met meer zenders.
Wij hebben nu genoeg stations die we de moeite waard vinen om te kijken.

Wie schetst onze verbazing dat ze aankondigen om in het (normaal uitgebreide) basispakket TV5, de franse zender, bedoeld speciaal voor Nederland, met Nederlandse ondertiteling, niet langer door te geven op de kabel.

Deze aankondiging betekent dat over enkele weken reeds TV5 verdwijnt. We moeten bijbetalen voor heel veel andere zaken die we niet wensen, als we TV5 willen behouden.

En dat mag allemaal zo maar, want alleen commerciële belangen tellen. En een programmaraad kijkt alleen naar de aantallen mensen die kijken. Dat zullen er dus hier niet zoveel zijn. Toch zeer vreemd, want de inwoners van oorpr. Marokkaanse afkomst zijn ook franstalig opgevoed.

Nu vind ik dat publieke zenders van onze buurlanden essentieel zijn voor uitwisseling van onze culturen, BBC, BRT en De Duitse stations blijven ook, maar de Franse zender verdwijnt.

Dat geldt trouwens ook voor ARTA, de Duitse cultuurzender ,die verdwijnt ook.

Ik vrees dat zowel de OPTA als onze minister van cultuur hier niets aan kan of wil doen, misschien kan RADAR nog iets betekenen ? Het wordt hoog tijd dat de concurrentie op de kabel va nde grond komt.

hola_01

Re: Schrappen franse zender TV5 uit basispakket

Ongelezen bericht door hola_01 »

Arte is al verdwenen, dit aangezien Arte het signaal alleen nog maar digitaal aanlevert, hierdoor is er simpelweg geen analoog signaal om de zender te laten zien...

Momenteel ben ik niet op de hoogte van de situatie van TV5, maar het zal mij niet verbazen dat ook zij het analoge signaal binnenkort niet meer aanbieden aan de televisieproviders. Dit aangezien de vraag naar digitaal groter wordt, en de kosten voor het uitzenden van digitaal veel lager zijn dan die van analoog.

Gesloten