LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Slechte dekking Hollands nieuwe, ontbinding maar wel toestel betalen
Slechte dekking Hollands nieuwe, ontbinding maar wel toestel betalen
Al vanaf februari ben ik bezig met het probleem ivm slechte verbinding ( ben al ruim 4 jaar klant) bij Hollands nieuwe.
Dit is nu het antwoord: "Wij hebben voor u een controle uitgevoerd en het lijkt erop dat u in een gebied woont waar Hollands Nieuwe geen volledige dekking kan bieden. Omdat wij niet kunnen voldoen aan een optimale dekking, bieden wij u de optie om het afgesloten abonnement kosteloos te ontbinden.
Ik kan in het systeem wel zien dat u een telefoon bij uw abonnement heeft. Omdat het toestel nu eigendom van u is, dient u wel aan de resterende toestelkosten te voldoen. Het bedrag hiervan is €161" Kan dit zomaar???
Dit is nu het antwoord: "Wij hebben voor u een controle uitgevoerd en het lijkt erop dat u in een gebied woont waar Hollands Nieuwe geen volledige dekking kan bieden. Omdat wij niet kunnen voldoen aan een optimale dekking, bieden wij u de optie om het afgesloten abonnement kosteloos te ontbinden.
Ik kan in het systeem wel zien dat u een telefoon bij uw abonnement heeft. Omdat het toestel nu eigendom van u is, dient u wel aan de resterende toestelkosten te voldoen. Het bedrag hiervan is €161" Kan dit zomaar???
Re: Slechte dekking Hollands nieuwe, ontbinding maar wel toestel betalen
Natuurlijk kan dat. U hebt een telefoon op afbetaling gekocht naast een abonnement. Het abonnement gaat stop, maar die telefoon hebt u toch?
D34M0N
en Bram Bonnewel
vinden dit leuk
Re: Slechte dekking Hollands nieuwe, ontbinding maar wel toestel betalen
Jazeker kan dat, maar u kunt uw telefoon wel weer gebruiken bij de nieuwe provider.
-
- Berichten: 1268
- Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11
Re: Slechte dekking Hollands nieuwe, ontbinding maar wel toestel betalen
Ja, je koopt die telefoon op afbetaling, maar ben wel gelijk eigenaar, dus bij ontbinden abonnement moet je wel je toestel betalen.
Re: Slechte dekking Hollands nieuwe, ontbinding maar wel toestel betalen
Ps.... ik heb ruim half jaar volledige kosten betaald, terwijl ze nu dus toegeven geen optimale dekking hebben kunnen geven....Doekies schreef: ↑18 sep 2020 16:17Al vanaf februari ben ik bezig met het probleem ivm slechte verbinding ( ben al ruim 4 jaar klant) bij Hollands nieuwe.
Dit is nu het antwoord: "Wij hebben voor u een controle uitgevoerd en het lijkt erop dat u in een gebied woont waar Hollands Nieuwe geen volledige dekking kan bieden. Omdat wij niet kunnen voldoen aan een optimale dekking, bieden wij u de optie om het afgesloten abonnement kosteloos te ontbinden.
Ik kan in het systeem wel zien dat u een telefoon bij uw abonnement heeft. Omdat het toestel nu eigendom van u is, dient u wel aan de resterende toestelkosten te voldoen. Het bedrag hiervan is €161" Kan dit zomaar???
Re: Slechte dekking Hollands nieuwe, ontbinding maar wel toestel betalen
Dan moet u wat abonnement terugvragen. Niet het toestel.
Re: Slechte dekking Hollands nieuwe, ontbinding maar wel toestel betalen
Die telefoon moet je natuurlijk gewoon betalen, maar het was natuurlijk niet in één keer te betalen. Daarnaast is er nog de kwestie van het abonnement, misschien heb je recht op geld terug.Doekies schreef: ↑18 sep 2020 16:17Omdat wij niet kunnen voldoen aan een optimale dekking, bieden wij u de optie om het afgesloten abonnement kosteloos te ontbinden.
Ik kan in het systeem wel zien dat u een telefoon bij uw abonnement heeft. Omdat het toestel nu eigendom van u is, dient u wel aan de resterende toestelkosten te voldoen. Het bedrag hiervan is €161" Kan dit zomaar???
Re: Slechte dekking Hollands nieuwe, ontbinding maar wel toestel betalen
Betaal het toestel in één keer af, doe er een sim only in en bellen!
Annemieke67
vindt dit leuk
-
- Berichten: 5224
- Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55
Re: Slechte dekking Hollands nieuwe, ontbinding maar wel toestel betalen
Waarom denkt u dat u het toestel niet hoeft te betalen?
Re: Slechte dekking Hollands nieuwe, ontbinding maar wel toestel betalen
Als uw telefoon onderdeel was van het abonnement en het "telefonie" deel valt weg door de schuld van de provider, waarom stelt u niet voor om alleen het maandbedrag voor de telefoon door te laten lopen en voor de "telefonie" een goede provider te nemen met een Sim Only.
En bereken even het verschil tussen abbo voor alleen telefoon en het in één keer betalen van de 161 euro.
Wel even een bijkomende vraag..
Heeft u niet een abbo genomen met een "gratis telefoon erbij" aanbieding?
En bereken even het verschil tussen abbo voor alleen telefoon en het in één keer betalen van de 161 euro.
Wel even een bijkomende vraag..
Heeft u niet een abbo genomen met een "gratis telefoon erbij" aanbieding?
Re: Slechte dekking Hollands nieuwe, ontbinding maar wel toestel betalen
Ik zie alleen niet in waarom je de telefoon nu in 1 keer moet betalen. De afbetalingsregeling kan in stand blijven.Doekies schreef: ↑18 sep 2020 16:17Al vanaf februari ben ik bezig met het probleem ivm slechte verbinding ( ben al ruim 4 jaar klant) bij Hollands nieuwe.
Dit is nu het antwoord: "Wij hebben voor u een controle uitgevoerd en het lijkt erop dat u in een gebied woont waar Hollands Nieuwe geen volledige dekking kan bieden. Omdat wij niet kunnen voldoen aan een optimale dekking, bieden wij u de optie om het afgesloten abonnement kosteloos te ontbinden.
Ik kan in het systeem wel zien dat u een telefoon bij uw abonnement heeft. Omdat het toestel nu eigendom van u is, dient u wel aan de resterende toestelkosten te voldoen. Het bedrag hiervan is €161" Kan dit zomaar???
Re: Slechte dekking Hollands nieuwe, ontbinding maar wel toestel betalen
Er is zonder abonnement geen pressiemiddel meer als de klant weigert te betalen. Met een abonnement kan je dat nog stopzetten, doch zonder abonnement moet je als provider maar zien dat je je geld krijgt als de klant weigert te betalen.
Re: Slechte dekking Hollands nieuwe, ontbinding maar wel toestel betalen
Dat begrijp ik maar is geen valide argument.
Re: Slechte dekking Hollands nieuwe, ontbinding maar wel toestel betalen
Sorry, maar dat snap ik niet. Waarom is het geen valide argument?omega19 schreef: ↑19 sep 2020 10:58Dat begrijp ik maar is geen valide argument.
Re: Slechte dekking Hollands nieuwe, ontbinding maar wel toestel betalen
Kan niet in TS zijn portemonnee kijken, maar zou zeggen, maak in 1 x schoonschip met Hollandse Nieuwe en neem eerst een Sim only bij een provider die wel dekking heeft.
Via welke provider geeft Hollandse Nieuwe hun signaal door?
Via welke provider geeft Hollandse Nieuwe hun signaal door?
Re: Slechte dekking Hollands nieuwe, ontbinding maar wel toestel betalen
>>
Dan kun je als provider op z'n minst een voorstel doen voor beide en het dan aantrekkelijk maken om meteen het volledige bedrag te betalen.
Daar komt bij, wat is de geschiedenis van betalingen dat TS niet meer betrouwbaar zou zijn?
Immers, in dit geval is het de telecom provider die niet kan voldoen aan zijn verplichtingen en niet omdat de klant TS niet kan voldoen aan zijn verplichtingen..
Annemieke67
vindt dit leuk
Re: Slechte dekking Hollands nieuwe, ontbinding maar wel toestel betalen
Bedrijfsbeleid. Algemene ervaringen in het verleden. Zo'n provider gaat echt niet per klant een individueel voorstel maken als ze honderdduizenden (?) klanten hebben. Dan is het gewoon massaproductie en one size fits all.
Re: Slechte dekking Hollands nieuwe, ontbinding maar wel toestel betalen
>>
En wat dan als TS gewoon niet accepteert dat hij vast zit aan een deel van een product?
Hij kan ook zeggen, geen telefonie neem dan de telefoon ook maar terug en vergoed mij al die tijd dat jullie product niet bruikbaar was?
Dus alle betalingen voor een ondeugdelijk dienst en daarom onbruikbaar product.
Annemieke67
vindt dit leuk
Re: Slechte dekking Hollands nieuwe, ontbinding maar wel toestel betalen
Joh, geen idee. Ik leg enkel uit waarom ze dit willen, maar ik maak het beleid niet en heb geen idee wat ze dan gaan doen. Als je die informatie wil, bel Hollands Nieuwe.hebra98 schreef: ↑19 sep 2020 11:11En wat dan als TS gewoon niet accepteert dat hij vast zit aan een deel van een product?
Hij kan ook zeggen, geen telefonie neem dan de telefoon ook maar terug en vergoed mij al die tijd dat jullie product niet bruikbaar was?
Dus alle betalingen voor een ondeugdelijk dienst en daarom onbruikbaar product.
Re: Slechte dekking Hollands nieuwe, ontbinding maar wel toestel betalen
>>kuklos schreef: ↑19 sep 2020 11:13Joh, geen idee. Ik leg enkel uit waarom ze dit willen, maar ik maak het beleid niet en heb geen idee wat ze dan gaan doen. Als je die informatie wil, bel Hollands Nieuwe.hebra98 schreef: ↑19 sep 2020 11:11En wat dan als TS gewoon niet accepteert dat hij vast zit aan een deel van een product?
Hij kan ook zeggen, geen telefonie neem dan de telefoon ook maar terug en vergoed mij al die tijd dat jullie product niet bruikbaar was?
Dus alle betalingen voor een ondeugdelijk dienst en daarom onbruikbaar product.
Je bedoelt, dat TS dan moet bellen... We hebben het over zijn vraag of hij zomaar een rekening kan krijgen voor 161 euries.