LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] slechte servic UPC
slechte servic UPC
Hallo.
Upc vind het blijkbaar heel normaal als er op 31 mei 3 keer word gebeld om te zeggen dat wij door werkzaam heden van glashard op 30 mei.
Geen internet telefoon en televisie meer hebben.
er word ons echter verteld dat er pas op vrijdag 2 juni een monteur kan komen.
vrijdag middag 2 juni hebben wij weer gebeld om te vragen hoe laat de monteur zou komen.
werd ons gezegd dat dat er maandag pas een monteur zou komen.
maandag middag weer gebeld.
toen werd ons gezegt nee er komt dinsdag pas een monteur.
en dat wij via de mail een bevesteging zouden hebben gekregen.
maar hoe kunnen wij in onze mail komen zonder internet?
wij hebben inmidels via de mobiele telefoons allen al om upc te bereiken al de nodige onkosten gemaakt.
ik neem aan dat deze kosten voor upc zijn.
wij hebben dus 8 dagen zonder tv zonder internet en zonder telefoon gezeten.
is het normaal dat ik 8 dagen het zonder telefoon moet doen?
Hoogachtend Meneer W.TH.M.Kolkman.
Upc vind het blijkbaar heel normaal als er op 31 mei 3 keer word gebeld om te zeggen dat wij door werkzaam heden van glashard op 30 mei.
Geen internet telefoon en televisie meer hebben.
er word ons echter verteld dat er pas op vrijdag 2 juni een monteur kan komen.
vrijdag middag 2 juni hebben wij weer gebeld om te vragen hoe laat de monteur zou komen.
werd ons gezegd dat dat er maandag pas een monteur zou komen.
maandag middag weer gebeld.
toen werd ons gezegt nee er komt dinsdag pas een monteur.
en dat wij via de mail een bevesteging zouden hebben gekregen.
maar hoe kunnen wij in onze mail komen zonder internet?
wij hebben inmidels via de mobiele telefoons allen al om upc te bereiken al de nodige onkosten gemaakt.
ik neem aan dat deze kosten voor upc zijn.
wij hebben dus 8 dagen zonder tv zonder internet en zonder telefoon gezeten.
is het normaal dat ik 8 dagen het zonder telefoon moet doen?
Hoogachtend Meneer W.TH.M.Kolkman.
-
- Contacteer:
Re: slechte servic UPC
Er zitten diverse UPC liefhebbers hier op dit forum, zij zullen vast hun - hulp - aanbieden.
Maar waarom doordat glashard werkzaamheden moet verrichten is er geen internet, tel en tv meer?
Glashard is toch glasvezel? Staat toch los van de kabel?
Maar waarom doordat glashard werkzaamheden moet verrichten is er geen internet, tel en tv meer?
-
volgens mij was het vrijdag 3 juni.
Upc is voornamelijk afhankelijk van externe in-homemonteurs, waarschijnlijkis daar het probleem ontstaan.
dat het vervolgens 7 dagen heeft moeten duren voordat er een monteur is komen opdagen is niet goed te praten.
of er een vergoeding tegenover staat durf ik niet te zeggen, ik weet niet hoe dit intern bij UPC is geregeld.
je kunt het altijd aangeven, maar ze zullen niet alles vergoeden.
ook staat glashart er om bekend de kabel gewoon volledig door te knippen of uit de wcd de kruipruimte in te gooien.
als wij als monteur daar achter komen wordt er een behoorlijke schadeclaim neergelegd.
geloof me dat is al vaak gebeurd. meer dan je als bedrijf zou willen.
@kolkman,
ik neem aan dat het probleem al is opgelost?
kun je misschien vertellen wat het probleem nu was?
Upc is voornamelijk afhankelijk van externe in-homemonteurs, waarschijnlijkis daar het probleem ontstaan.
dat het vervolgens 7 dagen heeft moeten duren voordat er een monteur is komen opdagen is niet goed te praten.
of er een vergoeding tegenover staat durf ik niet te zeggen, ik weet niet hoe dit intern bij UPC is geregeld.
je kunt het altijd aangeven, maar ze zullen niet alles vergoeden.
dit is niet zo moeilijk hoor, bij de aanleg van glasvezel wordt nogal regelmatig de coaxkabel geraakt of zelfs compleet kapotgetrokken.Maar waarom doordat glashard werkzaamheden moet verrichten is er geen internet, tel en tv meer?
ook staat glashart er om bekend de kabel gewoon volledig door te knippen of uit de wcd de kruipruimte in te gooien.
als wij als monteur daar achter komen wordt er een behoorlijke schadeclaim neergelegd.
geloof me dat is al vaak gebeurd. meer dan je als bedrijf zou willen.
@kolkman,
ik neem aan dat het probleem al is opgelost?
kun je misschien vertellen wat het probleem nu was?
Zouden ze dat van upc geleerd hebben?ook staat glashart er om bekend de kabel gewoon volledig door te knippen of uit de wcd de kruipruimte in te gooien
In het verleden gebeurde het herhaaldelijk dat door upc een kpn aansluiting onklaar gemaakt werd en kabels doorknipten.
-
mag ik weten hoe je daar bij komt?In het verleden gebeurde het herhaaldelijk dat door upc een kpn aansluiting onklaar gemaakt werd en kabels doorknipten.
die kabels liggen niet eens bij elkaar in de buurt.
hebben ook helemaal niets met elkaar te maken, het werkt niet eens met elkaar.
Ik ken mensen waarbij de kpn kabels aan de grond werden afgeknipt in de meterkast, toen deze met internet en telefonie overstapten naar upc, waar ook de upc kabel in de meterkast binnenkomt.
Hoezo liggen de kabels dan niet bij elkaar in de buurt?
Hoezo liggen de kabels dan niet bij elkaar in de buurt?
Renagade zegt toch helemaal niet dat het NOOIT voorkomt.
Het komt regelmatig voor dat de ene partij een kabel van de andere partij
moet verleggen enkel doet UPC eerst een vooronderzoek of dit werkelijk nodig
is en zoja wordt KPN geinfomeerd zodat KPN de klant van hun weer kan infomeren dat er uitval kan optreden omdat bij een omlegging het soms noodzakelijk is dat de kabel onderbroken moet worden. Andersom doet KPN dit ook naar het desbetreffende kabel bedrijf.
Glashart echter doet geen vooronderzoek en gaat gelijk aan het werk
en blijkt er een omlegging plaats moet vinden trekken ze de boel los,
verleggen en sluiten terug aan. De klant ervaard dit dan als vervelend omdat ze niet op de hoogte konden worden gesteld door hun provider.
Service van UPC is dus helemaal niet slecht , wat UPC niet weet kunnen ze dus ook niet terugkoppelen naar hun klant vooraf maar pas achteraf.
Het komt regelmatig voor dat de ene partij een kabel van de andere partij
moet verleggen enkel doet UPC eerst een vooronderzoek of dit werkelijk nodig
is en zoja wordt KPN geinfomeerd zodat KPN de klant van hun weer kan infomeren dat er uitval kan optreden omdat bij een omlegging het soms noodzakelijk is dat de kabel onderbroken moet worden. Andersom doet KPN dit ook naar het desbetreffende kabel bedrijf.
Glashart echter doet geen vooronderzoek en gaat gelijk aan het werk
en blijkt er een omlegging plaats moet vinden trekken ze de boel los,
verleggen en sluiten terug aan. De klant ervaard dit dan als vervelend omdat ze niet op de hoogte konden worden gesteld door hun provider.
Service van UPC is dus helemaal niet slecht , wat UPC niet weet kunnen ze dus ook niet terugkoppelen naar hun klant vooraf maar pas achteraf.
Laatst gewijzigd door Wolter32 op 09 jun 2011 15:23, 1 keer totaal gewijzigd.
De gevallen die mij bekend zijn is door upc geen vooronderzoek gepleegd noch is kpn daaromtrent geïnformeerd.doet UPC eerst een vooronderzoek of dit werkelijk nodig
is en zoja wordt KPN geinfomeerd zodat KPN..........
Beide kabels lagen al binnen, bij upc moest enkel een modem op de kabel worden aangesloten, waarbij de kabel van kpn in het geheel niet in de weg zat, de kabel van kpn is destijds moedwillig doorgeknipt.
Meen me te herinneren dat ooit iemand ook melding van deze practijken gemaakt heeft hier op het forum.
-
was dan de blauw geaderde kabel, (hoofdkabel) doorgeknipt?
ik kan dit bijna niet geloven, de 12 jaar dat ik in dit vak zit heb ik het nog nooit meegemaakt.
ik doe dan ook elke dag storingen en controleer andere monteurs.
wat wel zou kunnen is dat de 4 aderige utpkabel van kpn los geknipt wordt.
dit wordt gedaan om het op het modem aan te sluiten en om dan de telefoonlijn die naar de woonkamer loopt te kunnen gebruiken.
hiervoor hebben we geen toestemming nodig van kpn.
persoonlijk vind ik dit niet een goed idee om zo te doen, en dat vertel ik ook aan de monteurs als ik dit zie.
zet er een koppeldoosje tussen en zorg ervoor dat die draad onderbroken word naar de hoofdkabel van kpn. (dit vanwege kortsluiting)
dan is het, indien je stopt met upc een kwestie van een stekkertje omzetten en kpn werkt weer zonder problemen.
ik kan dit bijna niet geloven, de 12 jaar dat ik in dit vak zit heb ik het nog nooit meegemaakt.
ik doe dan ook elke dag storingen en controleer andere monteurs.
wat wel zou kunnen is dat de 4 aderige utpkabel van kpn los geknipt wordt.
dit wordt gedaan om het op het modem aan te sluiten en om dan de telefoonlijn die naar de woonkamer loopt te kunnen gebruiken.
hiervoor hebben we geen toestemming nodig van kpn.
persoonlijk vind ik dit niet een goed idee om zo te doen, en dat vertel ik ook aan de monteurs als ik dit zie.
zet er een koppeldoosje tussen en zorg ervoor dat die draad onderbroken word naar de hoofdkabel van kpn. (dit vanwege kortsluiting)
dan is het, indien je stopt met upc een kwestie van een stekkertje omzetten en kpn werkt weer zonder problemen.
Kabels zijn doorgeknipt aan de vloer in de meterkast waar de kabel van kpn binnenkomt, is duidelijk toch?
waarbij de kpn kabels aan de grond werden afgeknipt in de meterkast
-
nee sorry is niet duidelijk. kpn heeft 2 kabels namelijk.
de blauwe hoofdkabel kan namelijk ook onder de grond liggen.
lijkt mij stug dat die kabel op de grond wordt afgeknipt door een monteur.
heb ik in 12 jaar tenminste nog nooit meegemaakt.
maar alles kan natuurlijk,
weet wel dat die persoon die dit heeft gedaan niet lang bij upc werkt of gewerkt heeft.
lijkt mij stug dat die kabel op de grond wordt afgeknipt door een monteur.
maar alles kan natuurlijk,
weet wel dat die persoon die dit heeft gedaan niet lang bij upc werkt of gewerkt heeft.
[Belediging verwijderd door de moderator] lolagro schreef:Kabels zijn doorgeknipt aan de vloer in de meterkast waar de kabel van kpn binnenkomt, is duidelijk toch?waarbij de kpn kabels aan de grond werden afgeknipt in de meterkast
Ik kan me inderdaad voorstellen dat OBN kabels van UPC doorknipt
Wat is er niet duidelijk aan?nee sorry is niet duidelijk. kpn heeft 2 kabels namelijk.
Er komt maar 1(één) kabel de meterkast binnen welke destijds aan de grond IN de meterkast direct bij binnenkomst is afgeknipt.
Ben niet de enige die dit heeft meegemaakt blijkens volgende post van Sancho dd 6 april 2005 15.04 uur, zie:lijkt mij stug dat die kabel op de grond wordt afgeknipt door een monteur.
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 9&start=20
-
dit is gewoon het grijze 4 aderige draadje wat was doorgeknipt, 1 ding. die is niet van kpn maar van de eigenaar van het huis.Bij ons is 16 maart een monteur geweest om Chello en de Digitale telefonie aan te sluiten , de KPN lijn is toen door de monteur doorgeknipt, 5 dagen later konden we pas gebruik maken van internet en tot op heden ,06-04 kunnen we geen gebruik maken van onze telefoon en zijn dus ook niet te bereiken , we hebben meerdere keren gebeld , gemaild en een aangetekende brief gestuurd , maar dit alles heeft nog geen effect gehad , we krijgen per telefoon steeds de mededeling dat het bij desbetreffende afdeling ligt en dat we gewoon moeten wachten!! Ondertussen al flinke mobiele tel. kosten gemaakt , maar er is ons al gezegd dat dit voor eigen rekening is.
Mijn advies begin niet aan de UPC
in jou geval zal hetzelfde wel zijn gebeurd.
die dikke blauwe kabel wordt echt niet doorgeknipt hoor, kan ook niet zomaar ff.
het zal die dunnen grijze kabel wel zijn geweest.
en daarvan is de reden al uitgelegd.
al ben ik het niet eens met de manier waarop het gedaan is.
Hoe kom je er bij?het zal die dunnen grijze kabel wel zijn geweest.
De KPN kabel welke uit de vloer van de meterkast komt vanaf buiten is direct boven de vloer doorgeknipt, dus vóór het aansluitpunt waarna de bekabeling bij de woning behoort.
de KPN lijn is toen door de monteur doorgeknipt
Waar staat dat? Poster heeft het over de KPN kabel, niet over het 4 aderig kabeltje. waarvan kpn niet de eigenaar is, toch?dit is gewoon het grijze 4 aderige draadje wat was doorgeknipt
Ik ben het in grote lijnen met Renegade eens,Agro sleept er een post van ruim 6 jaar geleden bij welke niet meer ter zake doende is.agro schreef:Wat is er niet duidelijk aan?nee sorry is niet duidelijk. kpn heeft 2 kabels namelijk.
Er komt maar 1(één) kabel de meterkast binnen welke destijds aan de grond IN de meterkast direct bij binnenkomst is afgeknipt.Ben niet de enige die dit heeft meegemaakt blijkens volgende post van Sancho dd 6 april 2005 15.04 uur, zie:lijkt mij stug dat die kabel op de grond wordt afgeknipt door een monteur.
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 9&start=20
Het is zo dat de laatste jaren de kabel een enorme opmars gemaakt heeft ten koste van de KPN producten.
Her en der proberen kleine glasfiber bedrijfjes hun kabel ipv de coax kabel binnen gebracht te krijgen met de nodige listen en halen de krenten uit de pap, of OBM og kabels doorknippen of grondkabels vernielen verwacht ik niet
Hoezo niet ter zake doende?Agro sleept er een post van ruim 6 jaar geleden bij welke niet meer ter zake doende is.
Het ging er toch om dat in het verleden ook upc kabels van de concurentie doorknipte, dan maakt het toch niet uit of het dan 1 maand geleden, 5 jaar of 10 jaar geleden is.
Het is wel upc die er mee begonnen is kabels van de concurentie door te knippen.
-
ik zou toch voorzichtig zijn met die uitspraken.
als jij zegt dat het zo is dat upc expres kabels van kpn doorknipte wil ik daar wel bewijzen van zien.
ik heb dit in 12 jaar nog nooit gezien of gehoord.
en ik heb toch een heel groot werkgebied.
trouwens, hoofdkabels kun je niet zomaar ff doorknippen met je tangetje.
die zijn dubbel beveiligd door middel van metaal en bedrading tegen beschadiging.
daarbij, probeer jij je kniptangetje maar eens om die kabel heen te krijgen.
als je ergens over wilt meepraten doe het dan wel zo dat je weet waar je over praat.
als jij zegt dat het zo is dat upc expres kabels van kpn doorknipte wil ik daar wel bewijzen van zien.
ik heb dit in 12 jaar nog nooit gezien of gehoord.
en ik heb toch een heel groot werkgebied.
trouwens, hoofdkabels kun je niet zomaar ff doorknippen met je tangetje.
die zijn dubbel beveiligd door middel van metaal en bedrading tegen beschadiging.
daarbij, probeer jij je kniptangetje maar eens om die kabel heen te krijgen.
als je ergens over wilt meepraten doe het dan wel zo dat je weet waar je over praat.
nou dit soort dingen gebeuren wel zeker hoor.renegade66 schreef:ik zou toch voorzichtig zijn met die uitspraken.
.
is al jaren bekent , hoef je niet eens upc voor te hebben.
-
ik beweer ook niet dat het gebeurd, het lijkt me alleen heel stug dat de blauwe gepantserde kabel doorgeknipt wordt met een zijkniptangetje.
dit is bijna niet mogelijk namelijk.
die grijze kabel (4aderige utp) komt ook wel de meterkast binnen terwijl de hoofdkabel in de kruipruimte ligt.
er is geen enkele monteur van UPC of Ziggo die zich er aan waagt een kabel voor de isra door te knippen.
ik kan me dit niet voorstellen.
dit kost je namelijk onherroepelijk je baan.
maar er zitten natuurlijk domme sukkels bij.
ik heb het in de 12 jaar dat ik dit werk doe nog nooit meegemaakt.
en ik werkte in het hele noorden, flevopolder en heel noord-holland
die grijze wordt wel doorgeknipt om telefonie in de woonkamer en/of slaapkamer door te kunnen lussen.
maar neem van mij aan dat UPC en/of ZIGGO dit absoluut niet tolereert, ga dus daar de schuld niet op afschuiven.
daar is toestemming voor van kpn.
dit is bijna niet mogelijk namelijk.
die grijze kabel (4aderige utp) komt ook wel de meterkast binnen terwijl de hoofdkabel in de kruipruimte ligt.
er is geen enkele monteur van UPC of Ziggo die zich er aan waagt een kabel voor de isra door te knippen.
ik kan me dit niet voorstellen.
dit kost je namelijk onherroepelijk je baan.
maar er zitten natuurlijk domme sukkels bij.
ik heb het in de 12 jaar dat ik dit werk doe nog nooit meegemaakt.
en ik werkte in het hele noorden, flevopolder en heel noord-holland
die grijze wordt wel doorgeknipt om telefonie in de woonkamer en/of slaapkamer door te kunnen lussen.
maar neem van mij aan dat UPC en/of ZIGGO dit absoluut niet tolereert, ga dus daar de schuld niet op afschuiven.
daar is toestemming voor van kpn.