LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 't kan aan mij liggen, maar snap er helemaal niets van....

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
Targa Florio

't kan aan mij liggen, maar snap er helemaal niets van....

Ongelezen bericht door Targa Florio »

Wij hebben vaste telefonie via KPN. Internet loopt via een ADSL contract met Planet en we hebben nog geen digitale televisie. Nu wil ik een aantal zaken integreren omdat we een grotere LCD tv hebben gekocht en graag beter (digitaal) beeld willen hebben. Nu hebben we een aantal sites/aanbieders bekeken om e.e.a in een bundel te doen, maar kom er simpelweg niet uit. Wie is het goedkoopst? Wie levert de beste kwaliteit? Wie maakt het simpel en overzichtelijk?

Volgens mij weten veel aanbieders zelf niet eens meer van het hoe, wat waarom, waar, hoeveel en wanneer....

Wanneer iemand deze domme consument van advies wil voorzien, heel graag. Voor mij is het één grote grabbelton. We wonen in Drenthe nabij Groningen en hebben meer met Gron. dan met Drenthe, digitene is dan geen optie omdat je als Drent dan niet TVNoord kunt ontvangen daar je één regionale zender krijgt van je 'eigen' provincie. Plotseling is @home Ziggo gaan heten en proberen dit met een slap aftreksel van de reklames van 'Ben' aan de man te brengen. Daarbij regent het klachten bij Ziggo. Wie heeft goede ervaringen met welke aanbieder?
Alvast mijn dank.

agro

Re: 't kan aan mij liggen, maar snap er helemaal niets van....

Ongelezen bericht door agro »

Digitenne is de goedkoopste aanbieder van tv.
Deze heeft de minste aangeboden zenders.
Je kan wel meerdere tv's voorzien van digitale ontvangst (geloof tot 4)

Voor kabel ben je aangewezen op de aanbieder welke in je regio operationeel is.
Deze hebben wel een groter aanbod zenders, wil je op meerdere tv's digitale ontvangst moet je voor elke tv een abonnement afsluiten.

Satelliet ontvangst zeer groot aantal zenders, waaronder alle regionale zenders, wel duo lnb nodig dan (zitten op andere satelliet)
Je moet wel zelf ontvangers en schotel investeren.
Voor elke tv een ontvanger/decoder nodig, en aansluiting op de schotel, er zijn ook ontvangers met harddisk voor opnemen.
Ontvangst op meerdere tv's (in princiepe onbeperkt) mogelijk (wel apparatuur nodig die dit ondersteunen bv dreambox met netwerk aansluiting) door middel van cardsharing.
Misschien als je tot satellietontvangst kiest welverstandig is om een ontvanger te nemen welke HD tv ondersteunt, meerprijs nagenoeg nihil.(vergelijk dreambox 7025 en 800 met harddisk)
Heb je maar op 1 tv ontvangst nodig, is er veel goedkope apparatuur, deze heb je in een paar maanden terugverdient t.o.v. kabel (setjes verkrijgbaar reeds vanaf ca € 150 a € 200)
Voor sattelietontvangst en cardsharing heb ik info beschikbaar.

Gesloten