LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] T-Mobile wil meer geld voor buitenlands dataverbruik

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
ornontowice

T-Mobile wil meer geld voor buitenlands dataverbruik

Ongelezen bericht door ornontowice »

T-mobile brengt mij kosten in rekening omdat ik meer internet gebruik in het buitenland dan in Nederland, 7,26 per gb,
ik dacht dat internet ook in het buitenland uit mijn bundel vrij was, kreeg volgend bericht op mijn telefoon:

Beste klant, je hebt vier maanden een ongewenst dataverbruik laten zien in de EU. We adviseren je deze factuurperiode van 02/05/2018 tot 01/06/2018 je gedrag aan te passen. Lees meer op http://www.t-mobile.nl Doe je dit niet? Dan brengen wij de volgende factuurperiode een toeslag van 7,26 euro per GB (incl. btw, gerekend per 1 kb) voor je verbruik in de EU in rekening. Kijk voor meer informatie op http://www.t-mobile.nl/eu-roaming Groeten, T-Mobile

heb per maand ongeveer 2 gb in het buitenland gebruikt en 200 mb in Nederland, heb bundel van 7 gb, heb deze maand al voor 20 euro extra gebruik

mag dit zomaar en kun je er iets tegen doen.

Jack

Moneyman

Re: T-Mobile wil meer geld voor buitenlands dataverbruik

Ongelezen bericht door Moneyman »

ornontowice schreef:T-mobile brengt mij kosten in rekening omdat ik meer internet gebruik in het buitenland dan in Nederland, 7,26 per gb,
ik dacht dat internet ook in het buitenland uit mijn bundel vrij was, kreeg volgend bericht op mijn telefoon:

Beste klant, je hebt vier maanden een ongewenst dataverbruik laten zien in de EU. We adviseren je deze factuurperiode van 02/05/2018 tot 01/06/2018 je gedrag aan te passen. Lees meer op http://www.t-mobile.nl Doe je dit niet? Dan brengen wij de volgende factuurperiode een toeslag van 7,26 euro per GB (incl. btw, gerekend per 1 kb) voor je verbruik in de EU in rekening. Kijk voor meer informatie op http://www.t-mobile.nl/eu-roaming Groeten, T-Mobile

heb per maand ongeveer 2 gb in het buitenland gebruikt en 200 mb in Nederland, heb bundel van 7 gb, heb deze maand al voor 20 euro extra gebruik

mag dit zomaar en kun je er iets tegen doen.

Jack
Wat staat er in de voorwaarden van je abonnement?

Mark1992

Ongelezen bericht door Mark1992 »

Roaming geldt voor Europa momenteel met dezelfde regels. Ik kan van T-mobile wel begrijpen dat wanneer je vier maanden achter elkaar vanuit een ander land dan Nederland gebruikt maakt van een telefonisch abonnement, zij extra kosten in rekening brengen. Het is natuurlijk een Europese Wetgeving waardoor de providers verplicht zijn de kosten niet door te berekenen aan de gebruiker, maar ik verwacht dat T-mobile meer kosten maakt doordat zij meer het netwerk van een ander EU-land gebruiken dan hun Nederlandse netwerk, daar waar jij het abonnement hebt.

Edit: Het staat ook allemaal in de betreffende link:

Hoe pas ik mijn roaming gedrag aan?
Zoals je misschien weet, kun je vanaf 13 juni 2017 je eigen abonnement gebruiken in de EU en gelden de regels van ‘Roam like at home’. Deze regels zijn alléén geldig als je af en toe naar het buitenland gaat. Was je in 4 aaneengesloten maanden meer in de EU dan in Nederland? Én heb je in die periode ook meer verbruikt in de EU? Dan kun je een toeslag krijgen. Je kunt 1 van de volgende dingen doen om een toeslag te voorkomen:

Zorg ervoor dat je meer in Nederland bent dan in de EU.
Zorg ervoor dat je meer in Nederland verbruikt dan in de EU.

mahadma

Ongelezen bericht door mahadma »

EU roaming is wel aan 'waarden en normen' gebonden. Zou leuk zijn, abo tje voor 3 gb en dan 50 mb in NL en de rest dus ruim 2 gb in het buitenland verbruiken. en dat dan meerdere maanden aaneengesloten, tja dàt vraagt om dit soort waarschuwingen.

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Elke provider kent een fair use policy. Iedereen gaat wel eens een keertje naar het buitenland. Kan voor een dagje, of een vakantie. Meerdere maanden achter elkaar is geen normaal patroon voor iemand. Om te voorkomen dat mensen in het ene land een goedkoop abonnement nemen om in een ander land te gebruiken worden deze kosten berekend.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Gesloten