LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Tele2 kosteloos opzeggen
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 31 mei 2019 14:28
Tele2 kosteloos opzeggen
Tele2 belooft in een mail, dat als je het niet eens bent met de wijzigen van de Algemene Voorwaarden je het contract kosteloos kunt beëindigen?
Mooi niet dus.
Beste Heer, Per 1 juli 2019 wijzigen de Algemene Voorwaarden van naam. Het is nu Tele2 Multi-mediadiensten, maar dat wordt Tele2 Thuis. En de datum waarop we jaarlijks onze tarieven mogen wijzigen volgens de CBS Consumenten¬prijsindex verschuift van 1 juli naar 1 januari (artikel 5.1). De Algemene Voorwaarden Tele2 Thuis zijn vanaf 1 juli 2019 op uw overeenkomst met Tele2 van toepassing. Geen paniek dus, want alles blijft gewoon hetzelfde. De nieuwe Algemene Voorwaarden Tele2 Thuis staan hier. Niet mee eens? Als u het niet eens bent met deze wijzigingen, kunt u uw overeenkomst met Tele2 kosteloos opzeggen indien u dit voor 1 juli 2019 doet. Neem hiervoor contact op met onze Klantenservice op 020 - 75 444 44.
Daarna heb ik een mail ontvangen met de volgende boodschap:
Beste meneer, Jammer dat je weggaat bij Tele2. Maar het is jouw beslissing, dus we gaan het netjes afhandelen. Einde abonnement We beëindigen je abonnement op 01 juli 2019. Vanaf die datum vervalt ook de maandelijkse incasso. Afkoop Je hebt je contract binnen de contracttermijn opgezegd. Dat mag, maar je moet natuurlijk wel het abonnementsgeld voor de resterende periode betalen. In jouw geval is dat € 57.34, berekend over de periode 01 juli 2019 - 27 september 2019. Dit totaalbedrag wordt eenmalig in rekening gebracht. Je ontvangt hiervoor een aparte factuur. Modem en Decoder.
Mag dit zomaar?
Mooi niet dus.
Beste Heer, Per 1 juli 2019 wijzigen de Algemene Voorwaarden van naam. Het is nu Tele2 Multi-mediadiensten, maar dat wordt Tele2 Thuis. En de datum waarop we jaarlijks onze tarieven mogen wijzigen volgens de CBS Consumenten¬prijsindex verschuift van 1 juli naar 1 januari (artikel 5.1). De Algemene Voorwaarden Tele2 Thuis zijn vanaf 1 juli 2019 op uw overeenkomst met Tele2 van toepassing. Geen paniek dus, want alles blijft gewoon hetzelfde. De nieuwe Algemene Voorwaarden Tele2 Thuis staan hier. Niet mee eens? Als u het niet eens bent met deze wijzigingen, kunt u uw overeenkomst met Tele2 kosteloos opzeggen indien u dit voor 1 juli 2019 doet. Neem hiervoor contact op met onze Klantenservice op 020 - 75 444 44.
Daarna heb ik een mail ontvangen met de volgende boodschap:
Beste meneer, Jammer dat je weggaat bij Tele2. Maar het is jouw beslissing, dus we gaan het netjes afhandelen. Einde abonnement We beëindigen je abonnement op 01 juli 2019. Vanaf die datum vervalt ook de maandelijkse incasso. Afkoop Je hebt je contract binnen de contracttermijn opgezegd. Dat mag, maar je moet natuurlijk wel het abonnementsgeld voor de resterende periode betalen. In jouw geval is dat € 57.34, berekend over de periode 01 juli 2019 - 27 september 2019. Dit totaalbedrag wordt eenmalig in rekening gebracht. Je ontvangt hiervoor een aparte factuur. Modem en Decoder.
Mag dit zomaar?
Re: Tele2 kosteloos opzeggen
Heb je wel de reden van opzeggen expliciet vermeld ?
Laatst gewijzigd door Radar op 28 jun 2019 13:10, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Overbodig lange quote verwijderd
Reden: Overbodig lange quote verwijderd
Re: Tele2 kosteloos opzeggen
Dus u krijgt geen verhoging te betalen per 1 juli en daarom zegt u op?
Re: Tele2 kosteloos opzeggen
Is dat werkelijk een mail van tele2? Ik lees er niets over op internet, en als ik het verhaal in uw topic zo lees, is de wijziging op 2 punten, de ene is de naam van het abonnement en de 2e is dat de inflatiecorrectie niet per 1 juli maar per 1 januari wordt uitgevoerd. Geen van beide is een wijziging die in uw nadeel uitvalt, en normaliter is de regel dat indien een wijziging van de algemene voorwaarden in uw nadeel is, u kosteloos mag opzeggen. Maar ik lees geen nadelige wijzigingen.
En ik lees nergens in uw verhaal hoe u heeft opgezegd, daar ben ik ook wel benieuwd naar.
Ik vind het maar een vreemd verhaal.
https://www.consuwijzer.nl/telefoon-int ... oorwaarden
En ik lees nergens in uw verhaal hoe u heeft opgezegd, daar ben ik ook wel benieuwd naar.
Ik vind het maar een vreemd verhaal.
https://www.consuwijzer.nl/telefoon-int ... oorwaarden
Re: Tele2 kosteloos opzeggen
Zo te lezen heeft TS niet zelf opgezegd, zoals het hoort, maar gebruik gemaakt van een overstapservice. En ja, da's echt niet zelf opzeggen. Dus ja, het mag.
Re: Tele2 kosteloos opzeggen
Je moet voor 1 juli opzeggen, maar voor de daarom waarop die opzegging ingaat moet je wel rekening houden met het nog lopende en niet wijzigende contract.
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 31 mei 2019 14:28
Re: Tele2 kosteloos opzeggen
Ik heb telefonisch opgezegd met reden.
Als aan de echtheid van de mail getwijfeld word kan ik deze doormailen.
Heb vanaf het begin al problemen met Tele2.
Begint met een mobiel abonnement en daarna TV/Internet en Bellen.
Alle gesprekken gelukkig opgenomen voor als het tot een rechtszaak komt.
Als aan de echtheid van de mail getwijfeld word kan ik deze doormailen.
Heb vanaf het begin al problemen met Tele2.
Begint met een mobiel abonnement en daarna TV/Internet en Bellen.
Alle gesprekken gelukkig opgenomen voor als het tot een rechtszaak komt.
Re: Tele2 kosteloos opzeggen
Maar u hoeft voor die bijna drie maanden maar € 57,34 te betalen? Over wat voor abonnement gaat dit dan?
En u bent toch verleden jaar september dat contract aangegaan of u hebt het verlengd.
En u bent toch verleden jaar september dat contract aangegaan of u hebt het verlengd.
Re: Tele2 kosteloos opzeggen
Voor nog geen 6 tientjes een rechtszaak beginnen? Ga dan eerst maar eens naar de geschillencommissie. Goedkoper en je belast het rechtssysteem niet met nonsens.DeAardeIsPlat schreef: ...
Alle gesprekken gelukkig opgenomen voor als het tot een rechtszaak komt.
berndv
vindt dit leuk
Re: Tele2 kosteloos opzeggen
Dat lijkt me wel handig ja. Immers je geeft dan aan waarom je opzegd.
Re: Tele2 kosteloos opzeggen
In openingspost staat de email van de provider. Daar wordt mogelijkheid tot kosteloze opzegging vermeld, maar er staat niet bij dat je wijziging AV als reden op moet geven. Alleen dat je moet bellen, hetgeen TS gedaan zegt te hebben.
Re: Tele2 kosteloos opzeggen
Het is aan Tele2 om dit voor geschillencommissie te brengen , stemt TS daar niet mee in, dan is het aan Tele2 om een rechtzaak te beginnen.
alfatrion
vindt dit leuk
-
- Berichten: 5005
- Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
- Locatie: Landgraaf
Re: Tele2 kosteloos opzeggen
Tele2 stuurt het door naar Bos incasso en preventel als de automatische incasso wordt terug gedraaid. Het incassobureau gaat niet naar de geschillencommissie.
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 31 mei 2019 14:28
Re: Tele2 kosteloos opzeggen
Ach, zou 1-07 afgelopen zijn, maar vanmiddag is de TV al uitgezet grrrrr blij dat ik van die firma af ben.
Re: Tele2 kosteloos opzeggen
Dat hopen we dan maar.
Re: Tele2 kosteloos opzeggen
Nee, maar het helpt wel.
Ze gaan waarschijnlijk naar de kantonrechter en komen dan pas op de zittingsdag er achter dat ze geen kans van slagen hebben.Theotrucker schreef: ↑28 jun 2019 20:43Tele2 stuurt het door naar Bos incasso en preventel als de automatische incasso wordt terug gedraaid. Het incassobureau gaat niet naar de geschillencommissie.