LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Telefoontjes gebrekkig engels sprekende man
Telefoontjes gebrekkig engels sprekende man
vandaag zijn wij door een onbekend nummer gebeld op de huistelefoon door een gebrekkig engels sprekende man. hij beweerde dat onze computer niet in orde zou zijn, en of wij wel even achter de computer wouden gaan zitten. en dan kon hij via de telefoon alles weer in orde maken. wij weigerde dat te doen en zeiden dat we geen tijd hadden. ik keek even snel op trosradar.nl en zag staan dat dit al vaker bij andere mensen was gebeurt, zodat ze je computergegevens konden krijgen en zo van alles en nog wat met je computer en gegevens konden. wij vroegen ons af hoe die man dat via de telefoon kon recht zetten, nou niet dus. ook vind ik het raar, want wij hebben meerdere computers hier in huis.
Re: Telefoontjes gebrekkig engels sprekende man
Het gaat ook niet via de telefoon maar via internet. Telefonisch proberen ze je zo gek te krijgen (want dat is het) om remote support aan te zetten zodat zij bij de PC kunnen.
Vandaag ben ik gebeld (ik was niet thuis en zag een gemist telefoontje) door een nummer: 0014259053074. Toen ik dit googlede kwam ik op de site van Radar terecht. In het verleden zijn andere mensen ook al door dit nummer gebeld. Niet in meegaan dus, Microsoft belt nooit zelf en zeker niet vanuit het buitenland om een eventueel probleem met je computer 'op te lossen'. Ik heb dat destijds nagevraagd bij de klantenservice van Microsoft Nederland.
-
- Contacteer:
google op:
microsft technical support
Veelal figuren met een indiaas accent. Niet in trappen zijn scammers welke je pc vernachelen.
Veelal figuren met een indiaas accent. Niet in trappen zijn scammers welke je pc vernachelen.
Niet alleen je pcTeunbosseman schreef:google op:
-
- Contacteer:
olaf79 schreef:Niet alleen je pcTeunbosseman schreef:google op:
Euuh.......wees eens minder cryptisch.....wat zouden ze dan nog meer moeten vernachelen?
Je bankrekening. Want daar zijn ze op uit. Banking trojan installeren en volgende keer dat je naar je bank gaat...ben je het haasje...Teunbosseman schreef:olaf79 schreef:Niet alleen je pcTeunbosseman schreef:google op:
Euuh.......wees eens minder cryptisch.....wat zouden ze dan nog meer moeten vernachelen?
-
- Contacteer:
olaf79 schreef:Je bankrekening. Want daar zijn ze op uit. Banking trojan installeren en volgende keer dat je naar je bank gaat...ben je het haasje...
Ik ben ondertussen diverse keren gebeld en wat zij veelal proberen is je pc over te nemen middels remote controle proggies en dan diverse windows bestanden verwijderen zodat je pc niks meer doet en dan willen laten betalen om weer te herstellen wat natuurlijk niet gebeurd.
Voor diegene welke een en ander willen weten hoe en wat:
http://www.wired.co.uk/news/archive/201 ... lwarebytes
Is in Engels
Is Ts ook daadwerkelijk opgelicht?Teunbosseman schreef:olaf79 schreef:Je bankrekening. Want daar zijn ze op uit. Banking trojan installeren en volgende keer dat je naar je bank gaat...ben je het haasje...
Ik ben ondertussen diverse keren gebeld en wat zij veelal proberen is je pc over te nemen middels remote controle proggies en dan diverse windows bestanden verwijderen zodat je pc niks meer doet en dan willen laten betalen om weer te herstellen wat natuurlijk niet gebeurd.
Is in Engels
-
- Contacteer:
Har06 schreef:Is Ts ook daadwerkelijk opgelicht?Teunbosseman schreef:olaf79 schreef:Je bankrekening. Want daar zijn ze op uit. Banking trojan installeren en volgende keer dat je naar je bank gaat...ben je het haasje...
Is in Engels
Opgelicht ?? Als een poging tot meetelt danwel ja.