LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telefoontjes van PIOD

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
Mafbolleke

Telefoontjes van PIOD

Ongelezen bericht door Mafbolleke »

Hallo allemaal,

Inmiddels zijn wij al 3x in 2 dagen benaderd via de telefoon met een vraag over of wij internet hebben en of wij daar tevreden mee zijn. De organisatie schijnt zich PIOD te noemen. Als je de medewerker aanspreekt over het feit dat je wil dat ze je gegevens uit hun bestand wissen willen ze eerst weten of je op dat adres woont en als je daar op antwoord dat dat ze niks aan gaat om het te wissen geeft de medewerkster aan dat ze dat moet weten om te kunnen wissen. Als ik aangegeven heb dat ik al 2x benadert ben door een medewerker van hetzelfde bedrijf, gaat de medewerkster vragen welke organisatie dat is (Eehm zij werkt er toch voor?!) Als ik de organisatie noem dan vraagt ze het nog 2 keer en komt ze nog een keer met de vraag: Hebt u internet? (Antwoord: dat gaat u niks aan) Bent u daar tevreden mee (antwoord: dat zeg ik niet) en vervolgens hangt de medewerkster zelf op.

Zijn er meer mensen hier bekend mee die afgelopen week al een aantal keer gebeld zijn, en zo ja, wat is jullie ervaring ermee en weet iemand meer over deze organisatie?

In afwachting van reacties

TdeHond

Re: Telefoontjes van PIOD

Ongelezen bericht door TdeHond »

Heel verstandig dat u hier niet op bent ingegaan. Men lijkt te vissen naar privé gegevens.

Ronald99

Ongelezen bericht door Ronald99 »

Ook ik word de laatste weken iedere dag gebeld door deze club.
Heb al een paar keer gezegd geen belangstelling te hebben en hang dan op.
Advies: doe het zelfde. Beter is om helemaal niets meer te zeggen en direct de verbinding te verbreken.
Vraag me wel af of deze manier van stalking niet strafbaar is in dit land.
Heb geprobeerd hierover met de KPN in contact te komen (0,10 eurocent per minuut) maar zij kunnen hier niets aan doen volgens het keuzemenu.

TdeHond

Ongelezen bericht door TdeHond »

Mocht u weer gebeld worden, vraag dan naar de naam van degene die u belt.
Geeft aan dat u gebruik maakt van uw recht op verzet en
Geeft aan dat u er op staat op de lijst van mensen gezet te worden die door dit bedrijf niet meer gebeld mogen worden ( de z.g. suppressielijst)
Meldt ook dat u een klacht gaat indienen.
hier
en
hier

Gesloten