Beste lezer
Mijn man en ik hebben allebei een abonnement lopen van tmobile. Deze is aangesloten bij ty hone maar voordat het contract inging is deze ondernemen failliet gegaan. Wij betalen elke maand beide aan t mobile. Toen 1 van onze mobiel gevallen was kregen wij van onze verzekering te horen dat wij een contract of bon van de telefoon nodig hadden. Omdat het gaat om toestels met abbo moest het een contract zijn. Netjes naar tmobile gebeld en gevraagd of hun het contract of een bewijs van de telefoon wouden sturen. Wat blijkt hun hebben geen contract. Ze weten hoeveel minuten en mb.s en dat er 22 euro telefoonkosten zijn maar meer niet. Ik vond dit erg vreemd en ben door gaan vragen maar ze wisten geeneens dat wij ook een telefoon hadden. Ik heb gevraagd kunnen jullie een contract voor ons maken dan zodat wij hem kunnen laten maken? Maar ook dit kan niet terwijl wij wel elke maand 39 en 42 euro betalen! Maar ze kunnen niks voor ons betekenen. Ondertussen contact gehad met juridische loket en die zeiden dat ik zwart op wit moet hebben dat ze geen contract heb en dan kan ik het aanvechten dat ik dus onder het contract uit kan. Inmiddels heb ik zwart op wit dat ze geen contract hebben maar benadrukte t mobile wel dat dat ook niet hoef en ze ook geen handtekening van mij nodig hoeven te hebben of het te laten rechtsgelden klopt dit?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Typhone failliet en t-mobile heeft geen contract
-
Typhone failliet en t-mobile heeft geen contract
Laatst gewijzigd door Radar op 26 aug 2017 12:57, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Topictitel aangepast
Reden: Topictitel aangepast
Re: Typhone failliet en t-mobile heeft geen contract
Nee dat klopt niet, als er geen contract is, heb je ook geen lopende overeenkomst met T mobile en kan je dus elk willekeurig moment je abbonement stoppen (met in achtneming van een opzegtermijn). Ik zou je aanraden weer langs te gaan bij het juridisch loket zodat zij je kunnen helpen om van het abonnement af te komen. Dan kan je elders weer een nieuw abbonement afsluiten eventueel met nieuwe telefoon.
-
Is het hele pakket geleverd door T-Mobile, of heeft Typhone een telefoon verkocht met een T-Mobile SIM? In dat laatste geval kan het uiteraard zo zijn dat T-Mobile niets weet over de telefoon. Typhone kan die telefoon gefinancieerd hebben uit de kick-back fee die ze van T-mobile hebben gekregen voor het verkopen van een abonnement.
Ook in dat geval zou er wel een contract moeten zijn van T-mobile t.b.v. het telefoon abonement. Het kan inderdaad dat de telefoon daar geen onderdeel van uit maakt maar gezien de abonementsprijs van 39 euro en 42 euro lijkt dat me vrij sterk.renewouters schreef:Is het hele pakket geleverd door T-Mobile, of heeft Typhone een telefoon verkocht met een T-Mobile SIM? In dat laatste geval kan het uiteraard zo zijn dat T-Mobile niets weet over de telefoon. Typhone kan die telefoon gefinancieerd hebben uit de kick-back fee die ze van T-mobile hebben gekregen voor het verkopen van een abonnement.