LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Uitblijven van Factuur

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
kloseb

Uitblijven van Factuur

Ongelezen bericht door kloseb »

Vandaag geconfronteerd met een blokkade vanuit UPC, ik was van mening dat ik een storing had maar er bleek een bedrag open te staan die eerst voldaan diende te worden alvorens de blokkade verdween.

Echter had ik geen factuur herrinering van UPC ontvangen en heb dit medegedeeld en verzocht een nieuwe toe te sturen.
Dit deed men niet omdat deze al immers was verstuurd en men niet een nieuwe verstuurden. HUH was mijn reactie hoe moet ik dan betalen vroeg ik?

1. via een GWK kantoor
2. via een postkantoor
3. via internet bankieren bij iemand anders (vanwege de blokkade)

Ja niet dus, ik ga niet op de blauwe ogen van een medewerkster af dat het bedrag dat zij benoemd klopt dit dient gespecificeerd te zijn middels een factuur.
Dus stuur maar een nieuwe heb ik gezegd.
Dit deed zij niet en dit verhaal is diverse malen herhaald.
Ik heb gezegd jullie kunnen het 1 maal dan kan het ook vaker, echter UPC heeft zijn facturatie uitbesteed en kan niet incidenteel een nieuwe factuur sturen.
Lariekoek van de bovenste plank natuurlijk ik heb haar uitgelegd hoe factureren in zijn werk gaat en dat het een kwestie van willen is en niet van kunnen.

Ik heb gemeld dat ik als klant recht heb op een factuur en deze wenst te ontvangen en indien dit niet gebeurde ik net zolang wacht tot ik er een krijg.
Nou dat kunnen we lang volhouden als UPC deelde zij mede.
Asso lui van de richel hoe durfen ze een klant zo te behandelen en ze heeft het gesprek tijdens mijn motivatie stom weg beëindigd.
Dan ben je dus 45 minuten verder a € 4,50 + de kosten van je GSM abbonement.

Nee UPC die mag van mij vandaag nog failliet gaan als je op zo manier met je klanten omgaat en u begrijpt toch wel dat UPC weer een klant minder rijk is NU u nog en met ons allen is UPC zo kapot te krijgen want dit bedrijf verdient het niet om zo verder door te gaan.

SirPeter

Re: Uitblijven van Factuur

Ongelezen bericht door SirPeter »

Ik vermoed dat alle providers zo te werk gaan. Het versturen van papieren facturen is misschien nog bij een enkele provider mogelijk (Pakketten waar geen internet in zit) maar dat is dan een uitzondering.

Het verzenden van een tweede factuur is blijkbaar voor de UPC niet mogelijk. De medewerker had het immers gewoon gedaan dan 45 minuten in discussie te gaan met u. Kunnen en willen zijn 2 verschillende dingen.

Beste oplossing is om de volgende keren een automatische incasso's te hebben.

agro

Ongelezen bericht door agro »

Beste oplossing is om de volgende keren een automatische incasso's te hebben.
Een nog betere oplossing is kappen met dat arrogante aso k*tbedrijf, er zijn legio andere mogelijkheden welke nog eens beduidend goedkoper zijn, met betere kwaliteit, en waar service geen vies woord is.

jansen56

Ongelezen bericht door jansen56 »

Het zou heel goed kunnen dat je helemaal GEEN factuur hebt ontvangen. Ik ben dit weekend ook afgesloten en heb vandaag 30 minuten met UPC gebeld (inderdaad ook hoge kosten).

Het bleek dat ze verplicht stellen dat je digitaal je facturen moet ontvangen en je moet opgeven voor mijn upc. Dat is mij nooit verteld, maar omdat ik me niet had aangemeld, had ik ook geen factuur ontvangen. En dus ook niet betaald!

Het is niet te geloven, maar nu moet ik dus naar postkantoor of GWK om een factuur te betalen die ik nog nooit heb gezien???

KAFKA IS TERUG BIJ UPC, hoort zegt het voort!

Isa2010

Ongelezen bericht door Isa2010 »

Ik weet niet precies hoe het bij UPC zit maar bij veel providers is het zo dat de mensen die er werken niet de mogelijkheid hebben een factuur na te sturen. Als er dan een klantje komt wat jou weleens "gaat vertellen dat hij het allemaal weet en dat het wél kan" dan zou ik ook op gaan hangen op een gegeven moment. Net alsof zo'n medewerker 45 minuten in discussie gaat als het gewoon mogelijk is? Jij werkt toch niet bij UPC? Hoezo weet jij het dan allemaal zo goed? En arrogant om uit te gaan leggen hoe factureren in zijn werk gaat.

Bovendien, als jij afgesloten bent heb je dus al langere tijd niet betaalt. Oftewel: er ging zeker geen lichtje branden toen je al tijden geen factuur meer kreeg en je dus al tijden niet meer hoefde te betalen? Jij vond het wel lekker om niet te hoeven dokken maar toen je afgesloten werd had UPC het gedaan.

JtC

Ongelezen bericht door JtC »

Ik doe een gok: jij bent callcenter-medewerker (geweest) ;)

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

@ Isa - inderdaad, mensen die al wat langer op dit forum aanwezig zijn, weten beter hoe UPC werkt.

Helaas voor UPC, ben ik eigenlijk direct geneigd 'de klagers' te geloven, gezien eigen ervaring, en ervaringen van vele, vele anderen in het (recente) verleden.

En, hoe kan iemand het juiste bedrag betalen als hij/zij geen factuur krijgt?
Alles digitaal is geen optie - voor mensen die bijvoorbeeld alleen TV hebben.

Waarom mensen nog bij UPC blijven, is mij een raadsel

Isa2010

Ongelezen bericht door Isa2010 »

Guardian72 schreef:@ Isa - inderdaad, mensen die al wat langer op dit forum aanwezig zijn, weten beter hoe UPC werkt.

Helaas voor UPC, ben ik eigenlijk direct geneigd 'de klagers' te geloven, gezien eigen ervaring, en ervaringen van vele, vele anderen in het (recente) verleden.

En, hoe kan iemand het juiste bedrag betalen als hij/zij geen factuur krijgt?
Alles digitaal is geen optie - voor mensen die bijvoorbeeld alleen TV hebben.

Waarom mensen nog bij UPC blijven, is mij een raadsel
Het gaat me niet om UPC. Het gaat mij erom dat mensen nooit eens naar zichzelf kijken en altijd meteen naar het bedrijf wijzen met het welbekende vingertje.
Natuurlijk weet meneer het bedrag niet als hij geen factuur krijgt maar hij kan zelf ook eens proberen erachter te komen. Het is toch immers normaal dat je moet betalen? Dus op het moment dat je (via je bankafschrift) ziet dat je al tijden niet betaalt, kan er best eens een lampje gaan branden. Maar nee het is makkelijker om dom te blijven en alle schuld op een ander te schuiven.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Het gaat me niet om UPC. Het gaat mij erom dat mensen nooit eens naar zichzelf kijken en altijd meteen naar het bedrijf wijzen met het welbekende vingertje.
Natuurlijk weet meneer het bedrag niet als hij geen factuur krijgt maar hij kan zelf ook eens proberen erachter te komen. Het is toch immers normaal dat je moet betalen? Dus op het moment dat je (via je bankafschrift) ziet dat je al tijden niet betaalt, kan er best eens een lampje gaan branden.
Hier ben ik het grotendeels wel mee eens. Sterker nog: op het moment dat je ergens iets afsluit, weet je ook dat je moet betalen. De bedragen bij UPC zijn maandelijks hetzelfde, neem ik aan, dus een factuur is an sich niet nodig. Tenzij de telefoonkosten variabel zijn, dan weer wel. Wat je in ieder geval wel nodig hebt, is een acceptgiro, als je niet automatisch betaald.

En inderdaad, als je een keer geen acceptgiro c.q. factuur krijgt, kun je altijd zelf nog aan de bel trekken. Ik heb het zelf een keer bij de hand gehad met de zorgverzekeraar, snapte al niet dat ik zoveel geld overhield (bij mij gaat alles automatisch, maar deze afschrijving lukte een keer niet), was er ook erg blij mee kan ik je zeggen, maar kon de maand daarop mooi dubbel betalen. En terecht, mensen moeten dingen zelf ook een beetje in de gaten houden.

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Isa2010 schreef:Het gaat me niet om UPC. Het gaat mij erom dat mensen nooit eens naar zichzelf kijken en altijd meteen naar het bedrijf wijzen met het welbekende vingertje.
Natuurlijk weet meneer het bedrag niet als hij geen factuur krijgt maar hij kan zelf ook eens proberen erachter te komen. Het is toch immers normaal dat je moet betalen? Dus op het moment dat je (via je bankafschrift) ziet dat je al tijden niet betaalt, kan er best eens een lampje gaan branden. Maar nee het is makkelijker om dom te blijven en alle schuld op een ander te schuiven.
Mee eens.
Nogmaals, in het geval van UPC geloof ik klagers direct.
Maar, er zijn inderdaad topics waarvan inderdaad mensen anderen de schuld geven van eigen fouten.

Zo van - ik bestel wat, en betaal niet - nu dreigen ze met een deurwaarder - da`s niet eerlijk. Dat snap ik.

Wat ik niet snap, is dat UPC totaal geen inzage kan geven in facturatie, behalve via digitale weg.

Ook het direct afsluiten, en geen herinnering sturen (wat ik uit verhaal TS begrijp) snap ik niet.
Zelf heb ik ziggo, en door een fout bij de bank kon de autmatische incasso niet gedaan worden. Kreeg een brief van ziggo "bedrag X kon op datum Y niet afgeschreven worden. Wilt u dit alsnog snel betalen?"

Zo kan het ook!

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

"bedrag X kon op datum Y niet afgeschreven worden. Wilt u dit alsnog snel betalen?"
Dat is ook de normale gang van zaken. Meestal krijg je dan nog een acceptgiro meegestuurd ook.

Panopticon

Ongelezen bericht door Panopticon »

Het verzenden van een tweede factuur is blijkbaar voor de UPC niet mogelijk. De medewerker had het immers gewoon gedaan dan 45 minuten in discussie te gaan met u. Kunnen en willen zijn 2 verschillende dingen.
Het is mij (in 2008) anders wel gelukt om een duplicaat factuur van UPC te verkrijgen. Was geen enkel probleem. en was nodig i.v.m. een onvolledige adressering door UPC.

Gesloten