LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Uitschrijven bij Wikipedia
Uitschrijven bij Wikipedia
Waarom kan ik mijn Wikipedia account niet verwijderen?
https://nl.wikipedia.org/wiki/Wikipedia ... trekken%3F
"Een account verwijderen van Wikipedia is niet mogelijk. De MediaWiki-software biedt deze optie niet voor beheerders, onder meer omdat alle bijdragen aan een pagina op de encyclopedie te herleiden moeten zijn naar een gebruikersnaam of IP-adres."
Is dit niet in strijd met de Europese wet omtrent het recht op vergetelheid?
"Een account verwijderen van Wikipedia is niet mogelijk. De MediaWiki-software biedt deze optie niet voor beheerders, onder meer omdat alle bijdragen aan een pagina op de encyclopedie te herleiden moeten zijn naar een gebruikersnaam of IP-adres."
Re: Uitschrijven bij Wikipedia
U bent daarmee akkoord gegaan toen u zich aanmeldde.
Maar ukunt uw gebruikersnaam laten veranderen, als bijvoorbeeld de huidige ongewenst is.
Maar ukunt uw gebruikersnaam laten veranderen, als bijvoorbeeld de huidige ongewenst is.
Omdat dat neigt naar censuur.Paul92 schreef:Waarom kan ik mijn Wikipedia account niet verwijderen?
Wat zegt Wikipedia zelf...?Paul92 schreef:Waarom kan ik mijn Wikipedia account niet verwijderen?
-
IHet is voor wikipedia nodig om hun dienst op een goede manier te kunnen voortzetten, dus mogen ze dit doen. Het vertrouwen in wikipedia zou instorten als je allemaal artikelen kan vinden waarvan het onbekend is wie de auteur is. Dus de reden die ze opgeven is gewoon logisch en correct.Paul92 schreef:Waarom kan ik mijn Wikipedia account niet verwijderen?
Met voorwaarden - van welke aard dan ook - heeft de gebruiker niets te maken wanneer die voorwaarden de geldende wetten overtreden. Een dergelijk argument houdt dan ook geen stand.Lady1234 schreef:U bent daarmee akkoord gegaan toen u zich aanmeldde.
Op welke manier neigt dat naar censuur?HansieZant schreef:Omdat dat neigt naar censuur.Paul92 schreef:Waarom kan ik mijn Wikipedia account niet verwijderen?
Is dat jouw mening of is dit ook daadwerkelijk ergens op gebaseerd? Bijvoorbeeld in een beding van de nieuwe AVG?renewouters schreef:IHet is voor wikipedia nodig om hun dienst op een goede manier te kunnen voortzetten, dus mogen ze dit doen. Het vertrouwen in wikipedia zou instorten als je allemaal artikelen kan vinden waarvan het onbekend is wie de auteur is. Dus de reden die ze opgeven is gewoon logisch en correct.
Voor zover ik weet kan je geen rechten weg vinken.Lady1234 schreef:U bent daarmee akkoord gegaan toen u zich aanmeldde.
Daar heb ik toch niks mee te maken? Deze reden kan een spam agentschap ook opdragen. Het feit dat zij vinden dat ze goed bezig zijn weegt toch niet op mijn recht op privacy mag ik hopen?renewouters schreef:Het is voor wikipedia nodig om hun dienst op een goede manier te kunnen voortzetten, dus mogen ze dit doen.
Even ter duidelijkheid, mijn artikels worden allen (naar mijn mening ten onrechte) verwijderd. Ik ben hun dienst zat en wens niet dat ze mijn e-mail en/of account bewaren. Mijn bijdrages zijn allemaal toch al verwijderd, het is dus absoluut geen censuur of iets dergelijks.
Ik herhaal de vraag maar even, want je bent vergeten hem te beantwoorden.Moneyman schreef:Wat zegt Wikipedia zelf...?Paul92 schreef:Waarom kan ik mijn Wikipedia account niet verwijderen? Is dit niet in strijd met de Europese wet omtrent het recht op vergetelheid?
Moneyman schreef:Ik herhaal de vraag maar even, want je bent vergeten hem te beantwoorden.Moneyman schreef:Wat zegt Wikipedia zelf...?Paul92 schreef:Waarom kan ik mijn Wikipedia account niet verwijderen? Is dit niet in strijd met de Europese wet omtrent het recht op vergetelheid?
Dat, ik heb om nadere toelichting gevraagd over e-mail, maar vooralsnog geen antwoord.Paul92 schreef:Waarom kan ik mijn Wikipedia account niet verwijderen?