LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] uitvallen verbinding internet
uitvallen verbinding internet
Voor een baan heb ik mijn internetverbinding nodig en moet ik ook kunnen bellen naar klanten.
Ik heb internet via adsl en maak verbinding via draadloos netwerk.
Nu is het alleen zo dat als ik telefoon krijg of zelf ga bellen mijn verbinding van het internet tijdelijk uitvalt.
Ik heb van die draadloze toestellen.
Iemand enig idee waar dit aan ligt en wat ik hieraan kan doen zodat ik die baan kan nemen.
Ik heb internet via adsl en maak verbinding via draadloos netwerk.
Nu is het alleen zo dat als ik telefoon krijg of zelf ga bellen mijn verbinding van het internet tijdelijk uitvalt.
Iemand enig idee waar dit aan ligt en wat ik hieraan kan doen zodat ik die baan kan nemen.
Re: uitvallen verbinding internet
Misschien internet + bellen via Telfort?
De directeur klantencontact vertelde dat als er problemen zijn met internet + bellen, het bellen voor gaat.
Het lijkt mij verstandig om - als u internet en telefonie zakelijk wilt gebruiken - een zakelijke overeenkomst te sluiten. Een *goede* provider verhelpt dan met voorrang de problemen.
De directeur klantencontact vertelde dat als er problemen zijn met internet + bellen, het bellen voor gaat.
Het lijkt mij verstandig om - als u internet en telefonie zakelijk wilt gebruiken - een zakelijke overeenkomst te sluiten. Een *goede* provider verhelpt dan met voorrang de problemen.
Dan is de splitter niet goed aangesloten.Nu is het alleen zo dat als ik telefoon krijg of zelf ga bellen mijn verbinding van het internet tijdelijk uitvalt.
De telefoons moeten altijd achter de splitter worden aangesloten, anders wordt de internetverbinding verbroken voor je eigen veiligheid (je gehoor).
Ik heb een kleine provider voor €24,95 die alleen trager internet geeft als ik ga bellen.
Ook gratis 2e nummer en voicemail die in mailbox binnenkomt binnen 24 uur.
Dus ik ben dan op 2 nummers bereikbaar.
Dus als je dit zou hebben zelden in gesprek.
Afhankelijk van postcode want deze kleinere is niet overal bereikbaar.
Als je wilt, plaats postcode + letters en ik kijk wel of er betere zijn.
Ik heb dus van de 20Mb slechts 17 Mb gemiddeld en 2 gratis telefoon lijnen zonder start kosten zoals enkele andere.
Zowel vaste als Dect werken goed en Profoon is niet bepaald het beste en duurste merk telefoon...
Ook gratis 2e nummer en voicemail die in mailbox binnenkomt binnen 24 uur.
Dus ik ben dan op 2 nummers bereikbaar.
Dus als je dit zou hebben zelden in gesprek.
Afhankelijk van postcode want deze kleinere is niet overal bereikbaar.
Als je wilt, plaats postcode + letters en ik kijk wel of er betere zijn.
Ik heb dus van de 20Mb slechts 17 Mb gemiddeld en 2 gratis telefoon lijnen zonder start kosten zoals enkele andere.
Zowel vaste als Dect werken goed en Profoon is niet bepaald het beste en duurste merk telefoon...
thnx voor de antwoorden alvast
Zoals BBCS al zei je zal het een en ander verkeerd heb aangesloten, kijk eens goed of je het alles als volgt aangesloten is...
aansluiting KPN -> splitter -> telefoon op tel aansluitng splitter
splitter -> modem op modem aansluiting splitter.
Heb je internetplusbellen dan telefoon via het modem en kan de splitter er tussenuit..
aansluiting KPN -> splitter -> telefoon op tel aansluitng splitter
splitter -> modem op modem aansluiting splitter.
Heb je internetplusbellen dan telefoon via het modem en kan de splitter er tussenuit..
de stekkertjes van de router en de telefoon kunnen maar op 1 manier ingeplugd worden en zitten ook aan de goede kant dus volgens mij kan het daar niet aan liggen.
probleem om over te stappen naar andere manier van internetten is dat mijn abbo tot eind november loopt dus heb ik op dit moment ook niet echt wat aan
probleem om over te stappen naar andere manier van internetten is dat mijn abbo tot eind november loopt dus heb ik op dit moment ook niet echt wat aan
Als je internetverbinding wegvalt, kun je dan op je computer zien dat je draadloze verbinding wegvalt? Omdat je aangeeft dat je draadloze toestellen hebt, kan dat draadloze signaal, het signaal van het draadloze internet verstoren. Je kan proberen het basisstation van je telefoon te verplaatsen.
Ander idee is toch even de klantenservice bellen, die zullen dan toch wat dingen kunnen nakijken, want die stekkertjes kunnen wel op meer dan 1 manier aangesloten worden:)
Ander idee is toch even de klantenservice bellen, die zullen dan toch wat dingen kunnen nakijken, want die stekkertjes kunnen wel op meer dan 1 manier aangesloten worden:)
ik heb contact opgenomen met de klantenservice en er is net een monteur langs geweest. er zat een storing in de lijn dus het probleem is nu gelukkig opgelost.