LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UPC blundert gigantisch met spook?factuur.

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
waldpyk

UPC blundert gigantisch met spook?factuur.

Ongelezen bericht door waldpyk »

Hallo,

Wij zijn vorig jaar augustus verhuisd naar een woning in een gemeente waar UPC haar diensten niet aanbied.
Dus wilden we ons contract opzeggen met UPC,dit kon pas nadat ze een kopie koopcontract hadden ontvangen.
Dit hebben wij gedaan en toen begon het gedonder.
Met als resultaat dat we vandaag een brief van de gerechtsdeurwaarder kregen waarin we gesommeerd worden te betalen.

Het gehele verhaal staat als het ware in bijgaande brief die ik vandaag aangemaakt heb en die morgen aangetekend richting UPC gaat.

Geachte heer,mevrouw,

Na jarenlang klant te zijn geweest bij UPC Nederland,verhuisden wij eind augustus 2008 naar de gemeente Kollumerland C.A.
In deze gemeente bleken wij geen gebruik te kunnen maken van de diensten van UPC Nederland,daar UPC Nederland in deze gemeente haar diensten niet aan kan bieden.

Nadat wij een kopie van het koopcontract van onze nieuwe woning naar UPC hadden verzonden,konden wij dus tussentijds ons contract met UPC beëindigen.
We kregen daar dan ook netjes bericht van,waarin ons tevens werd verzocht om het modem terug te zenden naar UPC.
Telefonisch is ons later bevestigd dat het modem op 12-09-2008 door UPC is ontvangen,helaas begonnen toen de problemen.

We kregen een brief van UPC waarin we welkom werden geheten als nieuwe klant van UPC Nederland en binnen enkele werkdagen zouden wij worden aangesloten op ons (oude) adres ............... te ...........

Daar hebben wij dus telefonisch op gereageerd (a 10 ct p/min!),in dit gesprek werd in eerste instantie vermeld dat het modem op 12-09-2008 ontvangen was en dat de brief waarschijnlijk voor de nieuwe bewoners van het pand bedoeld was.
Dit was op dat moment niet mogelijk,daar er nog geen nieuwe bewoners waren voor deze woning,wij huurden deze woning namelijk van de stichting ...... ...... en nadat wij de huur hadden opgezegd heeft deze woningstichting besloten om deze woning te koop aan te bieden.

De woning heeft nadien nog enkele weken te koop gestaan.
Wij hebben oa ook nog contact met UPC gehad met betrekking tot evt. openstaande facturen e.d.
De telefoniste heeft toen alles nagekeken in het systeem en er bleken geen facturen oid meer open te staan.
M.a.w. alles was voldaan.
Wij hebben tevens om een schriftelijke bevestiging hiervan gevraagd,maar dit bleek helaas niet mogelijk te zijn,daar dit niet zou gaan met het computersysteem waar UPC mee werkt.
Er werd ons medegedeeld dat wij de brief als niet verzonden dienden te beschouwen en dat alles was afgehandeld.

Groot was onze verbazing dan ook toen er enkele weken later weer een brief van UPC kwam,waarin werd vermeld dat de betalingen voortaan automatisch geïncasserd gingen worden van de bankrekening van dhr ...........
Hierna hebben wij (weer!) contact opgenomen met UPC en weer het hele verhaal uitgelegd en gedaan bij 1 van uw medewerkers (a 10 ct p/min!) en nogmaals werd ons medegedeeld dat alle facturen e.d. waren voldaan en wij UPC niets meer verschuldigd waren en ook werd weer bevestigd dat het modem op 12-09-2008 was ontvangen.
Weer hebben wij verzocht om een schriftelijke bevestiging,maar dit ging (nog steeds) niet.
Tevens werd ons weer verteld de brief als niet verzonden te beschouwen.

ook hebben wij ind it gesprek verzocht om het bankrekeningnummer uit het systeem te halen om eventuele misverstanden in de toekomst te voorkomen en dat wij zodoende weer contact met UPC op zouden moeten nemen (a 10 ct p/min).

Nu ongeveer 2 weken geleden werden wij gebeld door een bureau die namens UPC een factuur bij ons zou moeten incasseren en of het zou kloppen of wij nog een factuur hadden openstaan bij UPC van 314 euro.
(Wij hebben nadat we verhuisd zijn wel hetzelfde telefoonnummer behouden wat wij ook bij UPC hadden).

Nadat wij kenbaar hadden gemaakt dat dit absoluut niet juist kon zijn en dat er een vergissing in het spel moest zijn,heeft de medewerkster van dit bureau ons medegedeeld dat ze dan weer een terugkoppeling ging maken naar UPC mbt deze factuur,omdat deze dan niet juist zou zijn.
Wij hebben hierop direct richting UPC gereageerd (a 10 ct p/min!)mbt tot openstaande facturen e.d.
Tot onze grote verbazing werd ons toen medegedeeld dat er inderdaad een factuur openstond,en deze zou gaan over de telefonische gebruikerskosten over de maand januari 2009!!,tevens werd er ons WEER! bevestigd dat het modem op 12-09-2008 door UPC was ontvangen.
De telefoniste van UPC begreep ook niets van de gehele situatie en heeft een melding gedaan richting de technische dienst van UPC daar dit inderdaad niet juist kon zijn.

Gezien het feit dat het modem was ontvangen op 12-09-2008 en dat het de verbruikerskosten waren over de maand januari 2009.
Ze vertelde ons ook nog dat ze zoiets ook nog niet eerder was tegengekomen,de technische dienst zou het uitzoeken en dan zouden wij hierover nog bericht ontvangen.

Vandaag 01-05-2009 kregen wij van de nieuwe bewoners van de woning een brief van ........... gerechtsdeurwaarders-&incassokantoor waarin werd gesteld dat wij een openstaande factuur hadden en dat deze binnen 5 werkdagen voldaan moest worden. (brief was inmiddels 4 dagen oud toen we hem kregen).

Overigens vragen wij ons wel af waarom deze brief wel bij ons aankomt,maar andere post m.b.t. de factuur niet,dit ligt overigens niet aan de nieuwe bewoners daar wij deze mensen kennen en deze ons wanneer zich dit voordeed de poststukken nabezorgden.

Voldoen wij niet aan de termijn van 5 dagen,zou er een incassoprocedure opgestart gaan wordnen.

Wij hebben vanmorgen weer contact gehad met UPC (a 10 ct p/min!),en er werd bevestigd dat het om telefoniekosten ging over januari 2009!,maar ook weer dat het modem ontvangen is op 12-09-2008.
Terwijl er ons door UPC medewerkers diverse malen bevestigd is dat het modem ontvangen is zouden wij dus nog getelefoneerd hebben in de maand januari.
Tevens konden wij weer niets zwart op wit krijgen.

E.e.a. is door UPC zeer eenvoudig na te gaan,daar ontvangst modem bij UPC bekend is,overigens kan UPC ook naar eerder vermelde woningbouwvereniging navraag doen wanneer de sleutels van het pand door ons zijn aangeleverd.
Na ontvangst sleutels van een pand is het bij deze woningbouwvereniging tevens gewoonte om de sloten van het pand te verwisselen om ongewenste situaties te voorkomen.

Met andere woorden na september 2008 was het voor ons dus ONMOGELIJK! om nog toegang tot het pand te krijgen en om nog te telefoneren of wat dan ook in deze woning.
Tevens zijn wij behoorlijk in discrediet gebracht bij de nieuwe bewoners daar deze ons een brief van een incassobureau moesten overhandigen terwijl (naar wij dachten) toch alles goed hadden geregeld met UPC Nederland.
Wij hebben dit deze ochtend ook aan de telefoniste van UPC medegedeeld en deze geeft doodleuk als antwoord:"Dan legt u dit toch gewoon uit aan deze mensen?".

Wij vragen ons dan ook af wat er gebeurd zou zijn als wij de nieuwe bewoners van onze öude"woning niet hadden gekend.

Volgens UPC Nederland zijn wij nog steeds woonachtig op dit adres terwijl wij in augustus/september toch duidelijk een kopie van het koopcontract van onze nieuwe woning moesten doen toekomen om het contract met UPC open te kunnen breken.
Wij mogen er dan ook wel van uitgaan dat onze (nieuwe en juiste) adresgegevens bij UPC bekend zijn.

Helaas zijn wij nu genoodzaakt om te veronderstellen dat het systeem bij UPC behoorlijk rammelt en dat er tevens door ons diverse onnodige kosten gemaakt moeten worden om fouten (gemaakt door UPC) te doen laten herstellen.

Gaarne willen wij UPC dan ook verzoeken om:
-Een schriftelijke bevestiging dat wij UPC niets meer verschuldigd zijn (indien nodig met de hand geschreven op UPC postpapier wanneer het systeem het nog steeds niet toestaat).
-Een onkostenvergoeding voor de gemaakte kosten met UPC m.b.t. de telefonie van 0,10 ct p/min. door ons gedaan.
_De incassoprocedure te stoppen daar de factuur onterecht en onjuist is.

-Ook zou ik van u binnen 7 werkdagen een schrijven willen ontvangen waar deze factuur op gebaseerd is en tevens een kopie van deze factuur daar wij sedert 26-09-2008 geen gebruik meer maken van de diensten van UPC (Zie kopie bijgevoegde brief UPC),indien dit binnen de gestelde termijn niet overhandigd wordt,beschouwen wij de vordering als afgedaan en wensen wij in de verdere toekomst niet meer lastig gevallen te worden door UPC Nederland.

Tevens willen wij bij deze benadrukken dat eventuele gevolg en vervolgkosten van deze factuur niet door ons voldaan gaan worden en wij sowieso deze incassokosten van de hand gaan wijzen.

Tevens willen wij mededelen dat (indien UPC deze procedure voortzet) wij indien nodig,ook juridische stappen tegen UPC Nederland gaan ondernemen.

In afwachting van uw reactie,

Hoogachtend,
Laatst gewijzigd door waldpyk op 19 mei 2009 20:51, 1 keer totaal gewijzigd.

Guardian72
Contacteer:

Re: UPC blundert gigantisch met spook?factuur.

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Ik denk dat een deel van het probleem is, dat u alles per telefoon heeft afghehandeld.

Bewijzen word zo moeilijk.

Heeft u het verzendbewijs nog?
Heeft u een specificatie van de telefoonrekening van de telefoon waarmee u UPC heeft gebeld?

Ik zou toch een aangetekend schrijven aan zowel het incassoverhaal, als UPC doen toekomen waarin u de vordering betwist, vanwege verhuizing per (datum) en retourzending modem per (datum).

Dat u van hen eist dat zij binnen 7 werkdagen met bewijzen komen van deze kosten, daar u al sinds (datum) geen klant meer bent van UPC.
En,dat indien dit niet binnen de gestelde termijn overhandigd word, u de vordering als afgedaan beschouwd, en ook niet meer lastig gevallen wenst te worden.

Desnoods even een belletje naar de rechtsbijstand.

Het is wel van groot belang dat u ALLES bewaard - en verder ook weigert met UPC of het incassoclubje per telefoon dingen te regelen. U heeft dan namenlijk geen bewijzen. (Tenzij u gesprekken opneemt, maar dit moet u direct melden aan de beller).

Succes.

waldpyk

Bedankt voor de reaktie,

Het probleem ligt hem erin dat wij geen bevestiging konden krijgen van upc,en we hebben ook helemaal geen factuur ontvangen.
Dit kwam voor ons als donderslag bij heldere hemel.
Wel werd elke keer gezegd dat het modem ontvangen is op 12 september 2008.
Ook kunnen wij wel bewijzen dat wij verhuisd zijn en de woningbouwvereniging kan tevens bevestigen dat het pand onbewoond was en leegstond daar het hun pand is.
Ook kan ik dmv betalingen laten zien dat er met het telefoonnummer wel is gebeld vanuit ons nieuwe adres en dat er ook betaald is aan de aanbieder waar we nu bij aangesloten zijn.

Verder hebben we weinig tot niets meer aan bonnen e.d. van UPC daar alles was afgehandeld en dit door hen bevestigd was.
Dan verwacht men toch geen problemen meer in de toekomst?

Zelf denk ik dat gezien het feit dat het modem aangeleverd is,gecombineerd met het feit dat we verhuisd zijn en dat de woning leegstond ten tijde van het verbruik (Januari 2009),en wij vanaf september 2008 absoluut geen toegang hadden tot de woning (dit kan bevestigd worden door de woningbouwvereniging) dit zelfs voor UPC een duidelijke zaak moet zijn dat er ergens een fout (bij hen?) opgetreden is?

UPDATE!

Ik vond zojuist een bevestigingsbrief van UPC dat het abonnement opgezegd is per 26-09-2009.
Deze hebben wij dus nog wel,voor de rest niets dwz van de telefoongesprekken e.d niet.
Zoals vermeld kon volgens hen het computersysteem zoiets niet uitdraaien.

Guardian72
Contacteer:

Die bevestigingsbrief is een goede - bewaar deze.
Sluit een kopie bij de brief aan UPC / Incasso - als uw bewijs.

En ja, je zou verwachten dat alles goed gaat - maar het blijft UPC ....

waldpyk

Ik heb zojuist een kopie bijgevoegd en de regel of ze mij een kopie factuur willen sturen (deze heb ik nog nooit gehad van hen),en de 7 werkdagen termijn zijn ook vermeld.
Afwachten maar.

antileugens

Ongelezen bericht door antileugens »

UPC liegt en bedriegt bij het leven. En bewijzen krijg je van hen nooit.
Sterker nog, als je, zoals ik heb gedaan, hen het 'bewijs' stuurt twee maanden niet betaald te hebben (ik liet met opzet de bewijzen van twee maanden die wel betaald werden weg) dan is dat ineens de reden dat ze je je borg op de modem niet terug betalen. Met UPC is helemaal niets te regelen; het is een bedrijf dat nodig eens voor fraude onderzocht moet worden. De ellende is dat dit soort bedrijven aast op kleine consumenten waarvoor de stap naar de rechter te groot is en daarom komen ze er mee weg.

waldpyk

Ook u bedankt voor de reaktie,
U heeft volkomen gelijk,mijn mening over UPC is hetzelfde.
Alleen hier hebben ze de verkeerde kleine consument te pakken,daar ik WEL van plan ben een procedure aan te spannen als ze dit doorzetten.

antileugens

Ongelezen bericht door antileugens »

zo'n procedure heeft enkel zin als je andere gedupeerden met je meekrijgt. Anders bieden ze je gewoon een schikking aan (waarmee je net je kosten dekt) en als je die niet accepteert gooien ze er zoveel juridische rotzooi tegenaan dat je spijt hebt er ooit aan begonnen te zijn. Simpelweg omdat ze, als ze verliezen, veel meer van dit soort zaken krijgen. Je zult zien, ze zullen bereid zien tienduizenden euro's te spenderen om hun (on)gelijk te verdedigen als het om een zaak gaat die veelvuldig voorkomt om te voorkomen dat ook al die anderen gaan procederen. Zelfs als het maar om een paar tientjes per persoon gaat. Je wint die wedstrijd nooit in je eentje en je moet je dus afvragen: Wil je gelijk krijgen of gelukkig zijn. Let op: Er is GEEN sprake van EN/OF enkel van OF.

ryan-upc

Ongelezen bericht door ryan-upc »

@ waldpyk,

Graag kijk ik of ik namens UPC iets voor u kan betekenen. Zou u uw klantgegevens willen verzenden naar [email protected]?

Wij nemen dan zo snel mogelijk contact met u op.

met vriendelijke groet,

Ryan
UPC Webcare team

waldpyk

@Ryan UPC
Bedankt voor uw reaktie,ik had inmiddels de aangetekende brief verzonden naar UPC en een termijn van 7 werkdagen gegeven.
Deze zijn inmiddels verstreken en GEEN reaktie gehad hierop.
Als toevoeging had ik in deze brief gezet dat wanneer er niet aan de termijn voldaan werd,wij de gehele zaak als afgedaan zouden beschouwen.
Bij deze is dit voor ons dan ook gebeurd.

waldpyk

Nu heb ik weer een brief van de deurwaarder gehad (op ons oude woonadres),de beste man gebeld en wat blijkt?
Hij heeft weer opnieuw opdracht gehad te incasseren.

Op de aangetekende brief geen antwoord gehad en er is een verschuiving in de factuur gekomen dwz eerst waren het telefoniekosten januari,nu zou het om de maand september gaan.
Deze factuur zou in januari aangemaakt zijn en in februari verzonden (?????????????)
Normaal zijn ze bij UPC zeer vlot met facturen zenden maar nu dus niet.
Nu komt het leuke,de nieuwe bewoners hebben niks ontvangen van UPC,deze mensen hadden in januari de sleuteloverdracht,dus hadden ze hem in februari moeten zien.

In principe is de zaak afgedaan (zie de brief,7 werkdagen reactietermijn),maar ik kook nog steeds.
Vandaag weer gebeld,2 helpdeskmedewerkers gehad (namen bekend) toen de leidinggevende (die het ook typisch vond) en bevestigde dat de aangetekende brief ontvangen was, deze zou terugbellen voor 15.30 uur maar is (zoals verwacht) niet gebeurd.
De deurwaarder en upc gaven aan dat de post gewoon naar ons "oude"adres gestuurd blijft worden daar dit het factuuradres is.
Nogmaals ons nieuwe adres verteld,was bekend zeiden ze maar het blijft naar het oude adres gaan.
Nu heeft de nieuwe bewoner ook gebeld met die deurwaarder en deze gaf te kennen dat de nieuwe bewoner maar moest bewijzen dat hij was wie hij zei te zijn.
(Werd later teruggedraaid overigens)
Nu heb ik nog wel wat ijzers in het vuur qua data e.d. (die tevens aan te tonen zijn),maar die zet ik hier niet neer,daar upc ook meeleest.
Wordt een leuke verrassing voor hen bij een (eventuele) rechtzaak.

Groeten een withete en kokende wâldpyk.

Wassily-UPC
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wassily-UPC »

@ waldpyk

Ik realiseer me dat de bal bij UPC ligt, er is immers nog niet gereageerd op je brief. Ik wil je echter toch nogmaals vriendelijk verzoeken een mailtje naar [email protected] te sturen met je gegevens.

Vervolgens kan ik kijken hoe ik er vanuit het webcare team voor kan zorgen dat deze vervelende kwestie wordt opgelost.

Ik zie je mailtje graag tegemoet.

Met vriendelijke groet,

Wassily-UPC
UPC Webcare

waldpyk

@Wassily,

UPC heeft afgelopen week kontakt met ons opgenomen,en we zijn er uitgekomen.
De factuur bleek inderdaad niet juist en we hebben eea opgelost.
Alles is bevestigd per brief (vandaag 04-06-2009) ontvangen,hierin is het probleem opgelost en eea rechtgezet.
Ik ga ervan uit dat UPC deze dingen na gaat komen die ons schriftelijk toegezegd zijn.
(De toezeggingen zet ik hier niet neer daar dit tussen de partijen gaat.)
MAW zoals het nu ervoor staat is het probleem (in ieder geval voor ons) naar volle tevredenheid opgelost.
In ieder geval bedankt voor de reaktie.

Met vriendelijke groet,

Waldpyk.

marjorin

Ongelezen bericht door marjorin »

De deurwaarder en upc gaven aan dat de post gewoon naar ons "oude"adres gestuurd blijft worden daar dit het factuuradres is.
Nogmaals ons nieuwe adres verteld,was bekend zeiden ze maar het blijft naar het oude adres gaan.
Nu heeft de nieuwe bewoner ook gebeld met die deurwaarder en deze gaf te kennen dat de nieuwe bewoner maar moest bewijzen dat hij was wie hij zei te zijn.
God, wat een mop. Dat verhaal is zo typerend voor de ambtenarij bij UPC. Hebben ze die nieuwe bewoner niet gedreigd met inbeslagname en uitzettng als hij jouw spookfactuur niet zou betalen?

waldpyk

Update en NIEUW probleem.

Het stoom komt mij op dit moment uit de oren.
Na alles wat gebeurd is hebben wij excuses gehad,een bloemetje,de borg retour en 50 euro tegemoetkoming voor de keren dat wij a 0,10 c p/m gebeld hebben. (wel dik 12 weken op gewacht)
Dit geld kregen wij vorige week pas en tot onze grote verbazing viel er gisteren weer een factuur op de mat.
Telefoniekosten!!!!!!!!!
Terwijl we al meer dan een jaar weg zijn,wij gebeld en ons (nieuwe) adres stond niet in het bestand,toen zocht ze op klantnummer en wat blijkt?ons oude adres waar wij al meer dan een jaar niet meer wonen.
Dus telefoniekosten van een oud adres en de factuur op het nieuwe adres????
Rara hoe kan dit.
We bellen niet meer,maar ik wacht op de eerste,tweede en derde aanmaning daarna de deurwaarder (kan een kopje koffie krijgen) en daarna ga ik de gang naar de rechter.
Ik overweeg (weet nog niet of dit mogelijk is) om aangifte te doen wegens oplichting bij de politie.
Ook ga ik ingezonden stukken in de kranten zetten en de media opzoeken.
De psychische schade moet zo langzamerhand ook maar eens vergoed worden.
Ben witheet,een ieder die zich in wil lezen in alle documentatie ben ik bereid dit ter inzage voor te leggen.
Iedereen mag wel eens weten wat voor GROTE oplichter de firma UPC is!!!

Groeten,
Waldpyk.

Guardian72
Contacteer:

Kanonne,

ze moeten je wel hebben, Waldpyk.

Ik zou trouwens niet eens afwachten, maar met de hele papierhandel van de voorgeschiedenis en deze nieuwe rekening naar de politie gaan en aangifte doen van oplichting. Of wacht op de eerste aanmaning en doe dan aangifte van oplichting en (poging tot) afpersing.

Een foutje kan gebeuren, maar dit is echt te zot voor woorden.

Sterkte in elk geval.

Gesloten