LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] UPC en opzeggen is onmogelijk
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 24 jul 2008 09:17
UPC en opzeggen is onmogelijk
UPC en opzeggen is onmogelijk
Je belt de Klantenservice en vervolgens na zeker € 3,00 (30 minuten wachten á 0,10 p/m) en een enquete die je niet wilt, zegt de klantenservice doodleuk:"Opzeggen kan je alleen schriftelijk", terwijl ze op hun website aangeven dat je de klantenservice MOET bellen om op te kunnen zeggen.
Wat een corrupt bedrijf !! Als de reden is dat je voor langere tijd naar het buitenland gaat voor werk of overwinteren, kun je gewoon NIET van je abonnement af, ook al heb je hiervoor je woning opgezegd en dus geen diensten van UPC meer nodig. Emigreren mag wel van UPC. Zij bepalen wat je mag....!?? Ik ga helemaal niet emigreren, ik ga een wereldreis maken en heb mijn huishuur opgezegd en wil 1 maand van te voren netjes opzeggen. Vervolgens zeggen ze nu doodleuk dat ik een contract heb met een looptijd van een jaar. Hier heb ik nog nooit van gehoord en ook nog nooit bericht van gehad. Kan dit zo maar?
Ik zoek mensen die ook veel van dit soort klachten over opzeggen hebben om dit bij de consumentenbond\trosradar aan te kaarten.
Niet opgeven,want dan verlies je bij voorbaat al. Samen staan we sterk !
Je belt de Klantenservice en vervolgens na zeker € 3,00 (30 minuten wachten á 0,10 p/m) en een enquete die je niet wilt, zegt de klantenservice doodleuk:"Opzeggen kan je alleen schriftelijk", terwijl ze op hun website aangeven dat je de klantenservice MOET bellen om op te kunnen zeggen.
Wat een corrupt bedrijf !! Als de reden is dat je voor langere tijd naar het buitenland gaat voor werk of overwinteren, kun je gewoon NIET van je abonnement af, ook al heb je hiervoor je woning opgezegd en dus geen diensten van UPC meer nodig. Emigreren mag wel van UPC. Zij bepalen wat je mag....!?? Ik ga helemaal niet emigreren, ik ga een wereldreis maken en heb mijn huishuur opgezegd en wil 1 maand van te voren netjes opzeggen. Vervolgens zeggen ze nu doodleuk dat ik een contract heb met een looptijd van een jaar. Hier heb ik nog nooit van gehoord en ook nog nooit bericht van gehad. Kan dit zo maar?
Ik zoek mensen die ook veel van dit soort klachten over opzeggen hebben om dit bij de consumentenbond\trosradar aan te kaarten.
Niet opgeven,want dan verlies je bij voorbaat al. Samen staan we sterk !
Laatst gewijzigd door ikbenkwaad op 24 jul 2008 14:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: UPC en opzeggen is onmogelijk
[ ik ga een wereldreis maken en heb mijn huishuur opgezegd en wil 1 maand van te voren netjes opzeggen. Vervolgens zeggen ze nu doodleuk dat ik een contract heb met een looptijd van een jaar]
Lees u hier:
http://www.upc.nl/voorwaarden/
Quote AV UPC
Artikel 10 Duur
10.1 Iedere Overeenkomst wordt (tenzij anders bepaald of overeengekomen)
aangegaan voor de duur van twaalf (12) maanden (de “Initiële Contractsperiode”). enz.
10.2 De Klant kan een Overeenkomst alleen met instemming van UPC binnen de in
artikel 10.1 genoemde Initiële Contractsperiode of de lopende Verlengingsperiode
beëindigen. enz.
Het lijkt mij onredelijk dat UPC uw opzegging niet honoreert met een schriftelijke bevestiging einde contract.
Ga naar gemeente en vraagt een bewijs van uitschrijving met datum waarop u in deze gemeent uitgeschreven bent/wordt.
Schrijf een aangetekende brief, evt met ontvangstbevestiging in de hoop dat TNT post dit niet zoek maakt en zeg uw abonnement per .....op.
Reden na die datum bent u niet meer op een vast adres woonachtig. U reist in het buitenland en derhalve is UPC niet in staat om u zijn diensten te verlenen.
U trekt uw machtiging tot automatische incasso in en verzoekt UPC om binnen 14 dagen een schriftelijke bevestiging einde contract toe te sturen per .....
Verlies geen tijd in gemierenn.... of u schriftelijk of telefonisch kunt opzeggen.
Machtig iemand in Nederland om indien nodig naar de Geschillencommissie te gaan in uw naam mocht uw opzegging niet gehonoreerd worden. Geef dit ook aan in uw brief waarin u opzegt.
Schrijf ALTIJD aangetekende brieven naar providers en maak kopieën van alles wat u stuurt.
Als u binnen 14 dagen geen schriftelijke bevestiging met datum einde contract binnen hebt haal dan nog een bewijs van uitschrijving uit de gemeente voor uw zaakgelastigde.
Leg een dossier aan met kopieën van correspondentie en origineel bewijs van uitschrijving gemeente en overhandigt dit aan uw zaakgelastigde.
Zorg de TNT post uw brieven naar een postadres in Nederland kan door sturen. Bij voorkeur naar uw zaakgelastigde.
Dien nu reeds een klacht in over UPC's weigering uw overeenkomst te beëindigen per ... omdat u zich uitschrijft uit de gemeente en een wereldreis gaat maken.
Consuwijzer + klacht:
http://www.consuwijzer.nl/Formulieren/C ... _nl_Klacht
Veel plezier tijdens uw reis!
Lees u hier:
http://www.upc.nl/voorwaarden/
Quote AV UPC
Artikel 10 Duur
10.1 Iedere Overeenkomst wordt (tenzij anders bepaald of overeengekomen)
aangegaan voor de duur van twaalf (12) maanden (de “Initiële Contractsperiode”). enz.
10.2 De Klant kan een Overeenkomst alleen met instemming van UPC binnen de in
artikel 10.1 genoemde Initiële Contractsperiode of de lopende Verlengingsperiode
beëindigen. enz.
Het lijkt mij onredelijk dat UPC uw opzegging niet honoreert met een schriftelijke bevestiging einde contract.
Ga naar gemeente en vraagt een bewijs van uitschrijving met datum waarop u in deze gemeent uitgeschreven bent/wordt.
Schrijf een aangetekende brief, evt met ontvangstbevestiging in de hoop dat TNT post dit niet zoek maakt en zeg uw abonnement per .....op.
Reden na die datum bent u niet meer op een vast adres woonachtig. U reist in het buitenland en derhalve is UPC niet in staat om u zijn diensten te verlenen.
U trekt uw machtiging tot automatische incasso in en verzoekt UPC om binnen 14 dagen een schriftelijke bevestiging einde contract toe te sturen per .....
Verlies geen tijd in gemierenn.... of u schriftelijk of telefonisch kunt opzeggen.
Machtig iemand in Nederland om indien nodig naar de Geschillencommissie te gaan in uw naam mocht uw opzegging niet gehonoreerd worden. Geef dit ook aan in uw brief waarin u opzegt.
Schrijf ALTIJD aangetekende brieven naar providers en maak kopieën van alles wat u stuurt.
Als u binnen 14 dagen geen schriftelijke bevestiging met datum einde contract binnen hebt haal dan nog een bewijs van uitschrijving uit de gemeente voor uw zaakgelastigde.
Leg een dossier aan met kopieën van correspondentie en origineel bewijs van uitschrijving gemeente en overhandigt dit aan uw zaakgelastigde.
Zorg de TNT post uw brieven naar een postadres in Nederland kan door sturen. Bij voorkeur naar uw zaakgelastigde.
Dien nu reeds een klacht in over UPC's weigering uw overeenkomst te beëindigen per ... omdat u zich uitschrijft uit de gemeente en een wereldreis gaat maken.
Consuwijzer + klacht:
http://www.consuwijzer.nl/Formulieren/C ... _nl_Klacht
Veel plezier tijdens uw reis!
Re: UPC en opzeggen is onmogelijk
Aanvulling: ook bewijzen van verzenden + evt ontvangst door UPC in dossier doen voor uw zaakgelastigde.
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 24 jul 2008 09:17
Re: UPC en opzeggen is onmogelijk
Zeer bruikbare tips.
Fijn dat er mensen zijn die de moeite nemen om ervaringskennis te delen en anderen hun voordeel mee te kunnen laten doen.
Ik heb trouwens nog nergens enige clausule gezien in de overeenkomst met UPC dat ik een stilzwijgend doorlopend contract zou hebben. Dit is mij nooit meegedeeld !
Fijn dat er mensen zijn die de moeite nemen om ervaringskennis te delen en anderen hun voordeel mee te kunnen laten doen.
Ik heb trouwens nog nergens enige clausule gezien in de overeenkomst met UPC dat ik een stilzwijgend doorlopend contract zou hebben. Dit is mij nooit meegedeeld !
Re: UPC en opzeggen is onmogelijk
Graag gedaan.
Helaas is stilzwijgend verlengen van contracten gemeengoed geweest in Nederland. Er wordt nu aan gewerkt om hier een einde aan te maken.
Zie: http://www.abo-nee.nl/nieuws.php?id=10
Helaas is stilzwijgend verlengen van contracten gemeengoed geweest in Nederland. Er wordt nu aan gewerkt om hier een einde aan te maken.
Zie: http://www.abo-nee.nl/nieuws.php?id=10
Re: UPC en opzeggen is onmogelijk
@ikbenkwaad,
Zit je nog in het 1e jaar van je contract of heb je al meerdere jaren een lopend contract ( dat telkens is verlengd ) ?
Daarnaast: WAT wil je opzeggen ?
Internet
Telefoon
Kabel-TV
Dit maakt nogal uit omdat er bij elk pakket andere voorwaarden zitten en dus ook de (re)actie anders is !
Zit je nog in het 1e jaar van je contract of heb je al meerdere jaren een lopend contract ( dat telkens is verlengd ) ?
Daarnaast: WAT wil je opzeggen ?
Internet
Telefoon
Kabel-TV
Dit maakt nogal uit omdat er bij elk pakket andere voorwaarden zitten en dus ook de (re)actie anders is !
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 24 jul 2008 09:17
Re: UPC en opzeggen is onmogelijk
Ik ben vanaf april 2006 abonnee van UPC Internet en kabel-TV en vanaf juni 2007 ook Digitaal TV en Telefonie.
Re: UPC en opzeggen is onmogelijk
Zie
http://kassa.vara.nl/portal?_scr=kassa_ ... er=4071505
en
http://kassa.vara.nl/portal?_scr=kassa_ ... er=4071546
2. Problemen bij overstap naar andere provider
Verder loopt men geregeld tegen een lang doorlopende contractsduur aan, in verband met een stilzwijgende verlenging van het abonnement en/of lange opzegtermijn. Consumentenbond in de DigitaalGids van mei/juni 2008 en uit onderzoek dat het ministerie zelf heeft laten uitvoeren.]
Volgens mij is het de bedoeling dat d.m.v. zelfregulering de providers dit jaar de eenjarige contracten na 1 jaar overzetten in opzeggen per maand.
Blijkbaar loopt UPC hier in achter.
De jacht op UPC is bij deze geopend Ik ga op zoek naar meer info.
http://kassa.vara.nl/portal?_scr=kassa_ ... er=4071505
en
http://kassa.vara.nl/portal?_scr=kassa_ ... er=4071546
2. Problemen bij overstap naar andere provider
Verder loopt men geregeld tegen een lang doorlopende contractsduur aan, in verband met een stilzwijgende verlenging van het abonnement en/of lange opzegtermijn. Consumentenbond in de DigitaalGids van mei/juni 2008 en uit onderzoek dat het ministerie zelf heeft laten uitvoeren.]
Volgens mij is het de bedoeling dat d.m.v. zelfregulering de providers dit jaar de eenjarige contracten na 1 jaar overzetten in opzeggen per maand.
Blijkbaar loopt UPC hier in achter.
De jacht op UPC is bij deze geopend Ik ga op zoek naar meer info.
Re: UPC en opzeggen is onmogelijk
Ik heb een goede plek gevonden om een vraag te stellen over de meest recente stand van zaken m.b.t. opzegtermijn providers:
http://www.coax.nl/feedback/
( http://www.coax.nl/home/)
http://www.coax.nl/feedback/
( http://www.coax.nl/home/)
Re: UPC en opzeggen is onmogelijk
En laat tevens door je bank een selectieve blokkade leggen op je rekening voor upc, kunnen ze nooit of te nimmer nog iets van je bankrekening afschrijven totdat deze blokkade door jou is opgeheven.U trekt uw machtiging tot automatische incasso in en verzoekt UPC om binnen 14 dagen een schriftelijke bevestiging einde contract toe te sturen per .....
Re: UPC en opzeggen is onmogelijk
Bel consuwijzer erover op:
Vraag of klacht? Bel ons!
088 - 0 70 70 70
5 dagen per week van 8.30-17.30u, nationaal tarief
Vraag of klacht? Bel ons!
088 - 0 70 70 70
5 dagen per week van 8.30-17.30u, nationaal tarief
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 24 jul 2008 09:17
Re: UPC en opzeggen is onmogelijk
Ik heb een klacht ingediend bij consuwijzer en tevens bij coax.nl
Re: UPC en opzeggen is onmogelijk
Heeft u al aangetekend met ontvangstbevestiging opgezegd, zie mijn bericht
BerichtGeplaatst op: 24 Jul 2008 12:07 ?
Ik zou dat toch eerst doen en afwachten wat hun, als ze klantvriendelijk zijn, schriftelijke reactie is.
BerichtGeplaatst op: 24 Jul 2008 12:07 ?
Ik zou dat toch eerst doen en afwachten wat hun, als ze klantvriendelijk zijn, schriftelijke reactie is.
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 24 jul 2008 09:17
Re: UPC en opzeggen is onmogelijk
Ik heb inderdaad de opzegging aangetekend verstuurd maar nog geen schriftelijke bevestiging gekregen.