Heel leuk, maar in beide gevallen moet er een volmacht worden afgegeven waarmee het bedrijf de bankrekening van de klant kan gebruiken als grabbelton.vogels schreef:Als 'online accorderen' je te veel werk is (???), kun je kiezen voor automatische incasso.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] UPC gaat spontaan automatische incasso doen
Re: UPC gaat spontaan automatische incasso doen
Re: UPC gaat spontaan automatische incasso doen
alfatrion schreef: Heel leuk, maar in beide gevallen moet er een volmacht worden afgegeven waarmee het bedrijf de bankrekening van de klant kan gebruiken als grabbelton.
Wat een onzin om grabbelton te zeggen, ze halen er af waar ze recht op hebben. Niks meer en niks minder.
Re: UPC gaat spontaan automatische incasso doen
Die garantie kun je helemaal niet geven.
Re: UPC gaat spontaan automatische incasso doen
Vandaar ook de optie tot storneren.Die garantie kun je helemaal niet geven.
Kun je dat "grabbelton" ook onderbouwen of is het een gevalleltje "Zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasstel" ? .
Re: UPC gaat spontaan automatische incasso doen
Het kan gebeuren, dus het gebeurt.
De mogelijkheid om de volmacht in te treken is er ook nog.
De mogelijkheid om de volmacht in te treken is er ook nog.
Re: UPC gaat spontaan automatische incasso doen
elke automatische afboeking kun jezelf stornerenalfatrion schreef:Het kan gebeuren, dus het gebeurt.
De mogelijkheid om de volmacht in te treken is er ook nog.
Re: UPC gaat spontaan automatische incasso doen
Als je de volmacht intrekt dan mag er niet meer met automatische incasso gewerkt worden en moet men een rekening sturen of, indien mogelijk, moet je het bedrag zelf overmaken.
Re: UPC gaat spontaan automatische incasso doen
alfatrion schreef:, indien mogelijk, moet je het bedrag zelf overmaken.
Indien mogelijk? Als je diensten afneemt , heb je te betalen. Simpel.
Re: UPC gaat spontaan automatische incasso doen
daaraan zijn extra kosten aan verbonden en inderdaad verplichtingen moet je nakomen,bij wanbetaling zouden de providers tot afsluiting over over moeten gaan de schulden worden uiteindelijk op hun andere betalende klanten afgewenteldalfatrion schreef:Als je de volmacht intrekt dan mag er niet meer met automatische incasso gewerkt worden en moet men een rekening sturen of, indien mogelijk, moet je het bedrag zelf overmaken.
Re: UPC gaat spontaan automatische incasso doen
Een acceptgiro kost bij de ABN AMRO 35 cent. En een overboeking C2B kost niets.Har06 schreef:daaraan zijn extra kosten aan verbonden
bron
Re: UPC gaat spontaan automatische incasso doen
De wanbetalers achter hun broek aanzitten, priceless.Een acceptgiro kost bij de ABN AMRO 35 cent. En een overboeking C2B kost niets.
Mensen die de discipline hebben om hun rekeningen netjes op tijd te betalen hebben vaak ook geen moeite met autmatische incasso's. Om één of andere reden zit er toch heel vaak een relatie in (te) laat betalen en geen automatische incasso's willen.
Re: UPC gaat spontaan automatische incasso doen
of altijd, de incassobureau,s varen er wel bijbprosman schreef:De wanbetalers achter hun broek aanzitten, priceless.Een acceptgiro kost bij de ABN AMRO 35 cent. En een overboeking C2B kost niets.
Mensen die de discipline hebben om hun rekeningen netjes op tijd te betalen hebben vaak ook geen moeite met autmatische incasso's. Om één of andere reden zit er toch heel vaak een relatie in (te) laat betalen en geen automatische incasso's willen.
Re: UPC gaat spontaan automatische incasso doen
Aan beiden kanten kan een probleem zitten met de betalingen. Klanten die niet tijdig betalen. En bedrijven die teveel of te weinig afschrijven.bprosman schreef:De wanbetalers achter hun broek aanzitten, priceless.Een acceptgiro kost bij de ABN AMRO 35 cent. En een overboeking C2B kost niets.
Mensen die de discipline hebben om hun rekeningen netjes op tijd te betalen hebben vaak ook geen moeite met autmatische incasso's. Om één of andere reden zit er toch heel vaak een relatie in (te) laat betalen en geen automatische incasso's willen.
Re: UPC gaat spontaan automatische incasso doen
En bedrijven die teveel of te weinig afschrijven.
Nog nooit meegemaakt.
Re: UPC gaat spontaan automatische incasso doen
de bekende verhaaltjes Ciske van de zwartkijkers die achter elke boom een oplichter vermoedenciske schreef:En bedrijven die teveel of te weinig afschrijven.
Nog nooit meegemaakt.
Re: UPC gaat spontaan automatische incasso doen
Har06 schreef:
de bekende verhaaltjes Ciske van de zwartkijkers die achter elke boom een oplichter vermoeden
Blijkt wel ja, je zou alfa maar als klant hebben
-
- Berichten: 302
- Lid geworden op: 24 dec 2011 14:31
Re: UPC gaat spontaan automatische incasso doen
Dat mensen niet zomaar carte blanche willen geven aan een bedrijf dat zo beroerd de administratie voert als UPC, kan ik heel goed begrijpen. Zelf heb ik ook wel eens voor de rechter gestaan met UPC, en gezien hun juridische kwaliteiten die ongeveer op gelijke voet staan met hun administratieve, gingen ze er met boter en suiker in. Daar HAD ik automatische afschrijving, al vanaf een overeenkomst met hun rechtsvoorganger, ging het om maandelijks exact hetzelfde vaste bedrag, en nóg zagen ze kans om het op een gegeven moment fout te gaan doen. Ik heb UPC er daarna gelijk uitgegooid, ook de TV, en NOOIT wil ik er meer iets mee te maken hebben.
Dat je een automatische incasso altijd kan storneren is een drogreden; weliswaar is dat uiteraard mogelijk, maar in het algemeen zal de incassant wel een bepaald bedrag tegoed hebben uit de overeenkomst. Na een stornering heeft de klant dus helemaal niets betaald, en ligt daarmee de bal ook bij de klant om deze zaken weer recht te trekken. En ondertussen loop je tegen onbereikbare helpdesks en onbeantwoorde mails en -brieven aan die je belemmeren om orde op zaken te stellen.
Als je de zaken omdraait, en pas betaalt op het moment dat je een correcte factuur hebt ontvangen, wat voor de leverancier overigens een wettelijke verplichting is en voor de consument een onvervreemdbaar recht, dan ligt de bal bij de schuldeiser en dan zijn opeens wél de juiste mensen bereikbaar en worden je e-mails wél beantwoord. Dan is het plotseling veel makkelijker om correcte bedragen in rekening gebracht te krijgen omdat, zolang dat nog niet is gebeurd, UPC niet de rechtsgrond heeft om je allerlei gerechtelijke en buitengerechtelijke maatregelen op je dak te sturen. Daarom is de stellingname 'éérst een correcte factuur en dán pas betalen' bij bedrijven als UPC een uiterst legitiem randvoorwaarde.
Veel adviezen staan hier van UPC klanten waarbij nog nooit iets verkeerd is gegaan, uiteraard is dat ook bij het merendeel van de UPC klanten het geval. Die hebben natuurlijk gelijk dat een automatische incasso het handigst is, en bij heel veel andere bedrijven is dat natuurlijk ook geen enkel probleem. Uit bovengenoemde juridische aanvaring, en uit inside information die ik heb van collega's die daar ooit hebben gewerkt, weet ik dat het heel verstandig is om de betalingen naar dit bedrijf lekker in eigen hand te houden, en elke maand even op te letten. Want UPC heeft geen enkele capaciteit om optredende storingen in hun processen adequaat af te vangen, en als het eenmaal misgaat dan worden er door regelrechte kneuzen zonder enig verstand van zaken maatregelen genomen die voor elk probleem dat wordt opgelost ten minste twee nieuwe problemen veroorzaakt. Pas als problemen 3 keer zijn geëscaleerd komt het in echelons terecht waar mensen zich ermee gaan bezighouden die kunnen lezen én schrijven en is er een lichte kans dat het definitief wordt opgelost, maar dan ben je inmiddels wel enkele maanden verder en zijn incassotrajecten en dergelijke al lang op gang gekomen...
Dat je een automatische incasso altijd kan storneren is een drogreden; weliswaar is dat uiteraard mogelijk, maar in het algemeen zal de incassant wel een bepaald bedrag tegoed hebben uit de overeenkomst. Na een stornering heeft de klant dus helemaal niets betaald, en ligt daarmee de bal ook bij de klant om deze zaken weer recht te trekken. En ondertussen loop je tegen onbereikbare helpdesks en onbeantwoorde mails en -brieven aan die je belemmeren om orde op zaken te stellen.
Als je de zaken omdraait, en pas betaalt op het moment dat je een correcte factuur hebt ontvangen, wat voor de leverancier overigens een wettelijke verplichting is en voor de consument een onvervreemdbaar recht, dan ligt de bal bij de schuldeiser en dan zijn opeens wél de juiste mensen bereikbaar en worden je e-mails wél beantwoord. Dan is het plotseling veel makkelijker om correcte bedragen in rekening gebracht te krijgen omdat, zolang dat nog niet is gebeurd, UPC niet de rechtsgrond heeft om je allerlei gerechtelijke en buitengerechtelijke maatregelen op je dak te sturen. Daarom is de stellingname 'éérst een correcte factuur en dán pas betalen' bij bedrijven als UPC een uiterst legitiem randvoorwaarde.
Veel adviezen staan hier van UPC klanten waarbij nog nooit iets verkeerd is gegaan, uiteraard is dat ook bij het merendeel van de UPC klanten het geval. Die hebben natuurlijk gelijk dat een automatische incasso het handigst is, en bij heel veel andere bedrijven is dat natuurlijk ook geen enkel probleem. Uit bovengenoemde juridische aanvaring, en uit inside information die ik heb van collega's die daar ooit hebben gewerkt, weet ik dat het heel verstandig is om de betalingen naar dit bedrijf lekker in eigen hand te houden, en elke maand even op te letten. Want UPC heeft geen enkele capaciteit om optredende storingen in hun processen adequaat af te vangen, en als het eenmaal misgaat dan worden er door regelrechte kneuzen zonder enig verstand van zaken maatregelen genomen die voor elk probleem dat wordt opgelost ten minste twee nieuwe problemen veroorzaakt. Pas als problemen 3 keer zijn geëscaleerd komt het in echelons terecht waar mensen zich ermee gaan bezighouden die kunnen lezen én schrijven en is er een lichte kans dat het definitief wordt opgelost, maar dan ben je inmiddels wel enkele maanden verder en zijn incassotrajecten en dergelijke al lang op gang gekomen...
Re: UPC gaat spontaan automatische incasso doen
De Econometrist:
automatische afboekingen welke onjuist zijn kun je laten storneren voor het gehele bedrag, de klanten service van UPC is prima, bij foutjes of verkeerd begrepen door de klant kom je er wel uit, je hoeft geen kanon te pakken om naar de rechter te stappen, dan moet het toch of grote bedragen gaan met misleiding /fraude etc etc
automatische afboekingen welke onjuist zijn kun je laten storneren voor het gehele bedrag, de klanten service van UPC is prima, bij foutjes of verkeerd begrepen door de klant kom je er wel uit, je hoeft geen kanon te pakken om naar de rechter te stappen, dan moet het toch of grote bedragen gaan met misleiding /fraude etc etc
-
- Berichten: 302
- Lid geworden op: 24 dec 2011 14:31
Re: UPC gaat spontaan automatische incasso doen
Zoals ik al zei; als je het hele bedrag storneert heb je daarna over het algemeen een betalingsachterstand, want een bepaald bedrag zal je wel schuldig zijn. Het balletje ligt dan bij de klant om de zaak weer in orde te brengen.Har06 schreef:automatische afboekingen welke onjuist zijn kun je laten storneren voor het gehele bedrag
Als je UPC eerst om een correcte factuur vraagt, dan ligt de bal op hun helft en moeten zij éérst de factuur in orde brengen vóór dat je tot betaling over gaat. Het zal geen onbekend verschijnsel zijn dat leveranciers harder voor hun klanten lopen als ze nog niet betaald zijn, dan dat ze doen als de buit al binnen is...
Re: UPC gaat spontaan automatische incasso doen
Dat kan je voorkomen door meteen je rekening te betalen. Dus na het storneren het juiste bedrag over maken.Zoals ik al zei; als je het hele bedrag storneert heb je daarna over het algemeen een betalingsachterstand, want een bepaald bedrag zal je wel schuldig zijn.