LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] UPC klant niet bereikbaar vanuit buitenland
UPC klant niet bereikbaar vanuit buitenland
Mijn schoonvader van 86 woont (alleenstaand maar zelfstandig) in Arnhem en is UPC klant. Hij heeft een abonnement met uitgebreid voetbal, films, internet en telefoon en betaald zo'n 100€ per maand.
Een deel van onze familie woont in Duitsland en wij belden dagelijks met hem.
Om de een of andere reden lukt dat nu niet meer.
Wij kunnen hem over de vaste lijn vanuit Duitsland niet meer bellen. Niet af en toe niet, maar permanent niet !
Met hem bellen vanaf een Duitse of Nederlandse mobiel gaat wel en zonder problemen.
Dit is wel een dure oplossing. Het probleem is dus dat hij niet gebeld kan worden vanuit het buitenland.
Je hoort de telefoon met een raar geluidje overgaan. Hij hoort dat ook maar kan hem niet opnemen.
Zijn Siemens Gigaset werkt goed.
Voor de duidelijkheid; wij kunnen met ieder ander van onze familie in Nederland bellen over de vaste lijn.
Mijn zoon die ook in Duitsland woont kan hem ook niet bellen over de vaste lijn.
UPC heeft al een paar keer een monteur gestuurd maar kan het niet oplossen. Ze houden de man aan het spreekwoordelijke lijntje en hij wordt daar doodzenuwachtig van. Het duurt nu al maanden.
Ik hoop dat er iemand op dit forum deze klacht herkent zodat het opgelost kan worden.
Ik heb iets gelezen over een routing tabel waarin mogelijk een verkeerde waarde staat maar het moet niet gekker worden dat wij UPC de oplossing aan moeten dragen.
Wie kan helpen ?..
Groet Rob
Een deel van onze familie woont in Duitsland en wij belden dagelijks met hem.
Om de een of andere reden lukt dat nu niet meer.
Wij kunnen hem over de vaste lijn vanuit Duitsland niet meer bellen. Niet af en toe niet, maar permanent niet !
Met hem bellen vanaf een Duitse of Nederlandse mobiel gaat wel en zonder problemen.
Dit is wel een dure oplossing. Het probleem is dus dat hij niet gebeld kan worden vanuit het buitenland.
Je hoort de telefoon met een raar geluidje overgaan. Hij hoort dat ook maar kan hem niet opnemen.
Zijn Siemens Gigaset werkt goed.
Voor de duidelijkheid; wij kunnen met ieder ander van onze familie in Nederland bellen over de vaste lijn.
Mijn zoon die ook in Duitsland woont kan hem ook niet bellen over de vaste lijn.
UPC heeft al een paar keer een monteur gestuurd maar kan het niet oplossen. Ze houden de man aan het spreekwoordelijke lijntje en hij wordt daar doodzenuwachtig van. Het duurt nu al maanden.
Ik hoop dat er iemand op dit forum deze klacht herkent zodat het opgelost kan worden.
Ik heb iets gelezen over een routing tabel waarin mogelijk een verkeerde waarde staat maar het moet niet gekker worden dat wij UPC de oplossing aan moeten dragen.
Wie kan helpen ?..
Groet Rob
Re: UPC klant niet bereikbaar vanuit buitenland
Ophouden met het probleem zoeken bij UPC. Blijkbaar is er een drempel-verschil aanwezig in Duitsland waardoor UPC-VoIP niet te bereiken is. Kan zijn dat geen enkele UPC-er bereikt kan worden, kan ook zijn dat het slechts een range betreft. Maar het probleem ligt dus in Duitsland.
Bedankt voor jullie reacties:
Blijft vreemd dat wij alle andere nummers in NL wel bellen kunnen.
En mijn zoon heeft hetzelfde probleem, hij kan zijn opa ook niet bellen met de vaste lijn.
Maar ik ga maandag wel contact opnemen met onze Duitse provider om het probleem daar voor te leggen.
M.vr.gr. Rob
Blijft vreemd dat wij alle andere nummers in NL wel bellen kunnen.
En mijn zoon heeft hetzelfde probleem, hij kan zijn opa ook niet bellen met de vaste lijn.
Maar ik ga maandag wel contact opnemen met onze Duitse provider om het probleem daar voor te leggen.
M.vr.gr. Rob
Zoals ik al zei: het betreft wellicht een range die uitgesloten is. Doen providers wel vaker en soms sluiten ze een range uit die wèl gebruikt wordt. En dan krijg je dus zo'n probleem.
MichielFRL schreef:Probleem ligt in het Duitse netwerk (vaste lijn waarmee gebeld wordt) omdat je vader vanuit Nederland of via het Duitse mobiele netwerk wel bereikbaar is.
wieder schreef:Ophouden met het probleem zoeken bij UPC. Blijkbaar is er een drempel-verschil aanwezig in Duitsland waardoor UPC-VoIP niet te bereiken is. Kan zijn dat geen enkele UPC-er bereikt kan worden, kan ook zijn dat het slechts een range betreft. Maar het probleem ligt dus in Duitsland.
Ik vindt dit voorbarige conclusies.wieder schreef:het betreft wellicht een range die uitgesloten is. Doen providers wel vaker en soms sluiten ze een range uit die wèl gebruikt wordt.
Uitgesloten range? Lijkt me niet want het toestel gaat nog wel over.
Lijkt mij overduidelijk dat er iets mis gaat in de signaling tussen UPC en het vaste Duitse network, op voorhand schuldige aanwijzen is voorbarig.
Vanuit het Duitse vaste net kun je ongetwijfeld wel het Nederlandse vaste net bellen, dus ik kan net zo goed stellen dat daardoor de fout bij UPC moet liggen.
Wat mij wel stoort aan deze casus is dat UPC het kennelijk al opgegeven heeft (het maandbedrag wordt nog wel geïncasseerd )
Op basis van de beschrijving van TS is de kans dat het aan de originating kant fout gaat wel het grootst. Vanaf andere netwerken lukt het wel, en in veel gevallen wordt dezelfde international carrier gebruikt om verkeer van het ene land naar het andere te brengen. Het is niet zo dat iedere Duits netwerk z'n eigen integratie met LGI heeft.16again schreef: Lijkt mij overduidelijk dat er iets mis gaat in de signaling tussen UPC en het vaste Duitse network, op voorhand schuldige aanwijzen is voorbarig.
Andersom heb ik het probleem wel eens meegemaakt waardoor het niet mogelijk was om vanaf een Lijbrandt aansluiting in Nederland naar bepaalde Duitse nummers te bellen. Daarbij bleek dat Lijbrandt de B-nummer analyse en routering naar een bepaalde nummerreeks niet goed had gedaan.
Dat is dus een denkfout die veel mensen maken. Uitleg daarover is volslagen off-topic. Het probleem zit nu gewoon in Duitsland en ja, het had UPC gesierd als ze even hadden onderzocht welke provider voor de "block" verantwoordelijk was en ze had gevraagd het op te lossen. Maar goed, technisch gezien is het (nog) geen UPC-probleem.16again schreef: Uitgesloten range? Lijkt me niet want het toestel gaat nog wel over.
Lijkt mij overduidelijk dat er iets mis gaat in de signaling tussen UPC en het vaste Duitse network, op voorhand schuldige aanwijzen is voorbarig.
Vanuit het Duitse vaste net kun je ongetwijfeld wel het Nederlandse vaste net bellen, dus ik kan net zo goed stellen dat daardoor de fout bij UPC moet liggen.
Ook ik heb het idee dat u eens aan de Duitse kant van de telefoonlijn moet gaan kijken.
Ik heb UPC en familie in Berlijn en die bellen regelmatig op de vaste lijn met hun vast lijn.
Ik heb UPC en familie in Berlijn en die bellen regelmatig op de vaste lijn met hun vast lijn.
Bedankt voor alle reacties.
Zoals gezegd ga ik eerst maandagochtend bij de Duitse provider (1&1) informeren.
Zoals gezegd ga ik eerst maandagochtend bij de Duitse provider (1&1) informeren.
Toch ben ik benieuwd naar die off-topic uitleg.wieder schreef:Dat is dus een denkfout die veel mensen maken. Uitleg daarover is volslagen off-topic. Het probleem zit nu gewoon in Duitsland
Anders is het wel een effectieve discussie methode: roepen dat tegenpartij denkfout maakt , toelichting is off-topic en dus overbodig, en dan heb je ineens gelijk.
Voorlopig deel ik mening van MichielFR
Pas als je in de logging van apparaten bij UPC of Oosterburen kan kijken, heb je inzicht waar het echt fout gaat.MichielFRL schreef:Ergens tussen de Duitse vaste provider en de SIP-server van UPC gaat het fout.
-
cor Gortzak
Als u de doos nog hebt, kijk dan even op de doos voor welke land uw gigaset bestemd is.
Is dit niet het land van waaruit u belt, bel dan met de helpdesk van Siemens.
Als u de doos nog hebt, kijk dan even op de doos voor welke land uw gigaset bestemd is.
Is dit niet het land van waaruit u belt, bel dan met de helpdesk van Siemens.