LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] upc komt afspraak niet na!!!

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
DeboraSt

upc komt afspraak niet na!!!

Ongelezen bericht door DeboraSt »

Hallo,

Ik heb in december upc gebeld om mijn abonnement te veranderen omdat ik dan goedkoper uit zou zijn.
Dat bleek ook uit het gesprek met de mederwerker ik zou nu 68 euro betalen met de eerste 2 maanden een kortig van 5 euro en gratis film1 en sport1. Ook mijn internet zou sneller zijn en ik zou goedkoper uit zijn met dit abonnement. (Dat was in de warme winter weken van upc). Ik zou 25mb internet krijgen en een hd kastje waarmee je ook kunt opnemen en gratis bellen vast en europa en er is mij ook 2 maal gezegt dat ik film1 zou ontvangen voor 68 euro als die twee maanden versteken waren.

Nu zag ik op een factuur dat ik veel meer kwijt was dan 68 euro. Er bleek dus dat ik 2 maal voor film1 en sport1 betaalde. Dat is nu ook terug betaald.

Maar mijn probleem is: Een mederwerker heeft mij dus het hele pakket MET film1 beloof voor 68euro. Nu blijkt dat hij een fout heeft gemaakt en dat het pakket eigenlijk is 68euro zonder film1 (dus ik moet nog 14,95 bij betalen voor film1). Maar ik heb hem 2 maal duidelijk gevraagd wat mijn pakket inhield en heb hem ook gevraagt of film1 daarbij in zat... Zijn andwoord was 2 maal ja.
Dat staat ook op een band en de leidinggevende van een paar afdelingen hebben die band ook beluisterd. En zij zeiden ook dat ik dat 2 maal heb gevraagt en dat zijn andwoord was dat ik alles voor 68 euro zou krijgen.

Ik heb nu al zo veel mensen van upc aan de lijn gehad om mijn verhaal te vetellen en om duidelijk te maken dat ik alleen akkoord ga met 68 euro voor het hele pakket incl film1. Maar alle mederwerkers zeggen dat ik toch 14,95 euro meer moet betalen omdat het pakket met film1 niet kan voor 68euro.

Dus ik belde om mijn oude pakket te wijzigen naar dit pakket heb ik dus tot 2 maal toe aan de mederwerker gevraagd of alles in het pakket zat (andwoord ja)
dus heb ook zo een contract gesloten dat voor 12 maanden.
Nu wilt upc dus dat ik 14,95 euro meer betaal en daar ben ik het niet mee eens. Het staat op band dat ik 68euro zou betalen voor alles. Ik heb ook gezegt dat ik als er niets word geregeld mijn abonnement stop zou zetten, maar upc zegt dus nu dat ik dan een afkoop som moet betalen.

Wat moet ik nu doen?

Groetjes Debora

(sorry voor het vagen verhaal maar ik ben zo ontzettend boos op upc en weet nu ook niet meer wat ik moet doen)

Emmy75

Re: upc komt afspraak niet na!!!

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Nu wilt upc dus dat ik 14,95 euro meer betaal en daar ben ik het niet mee eens. Het staat op band dat ik 68euro zou betalen voor alles. Ik heb ook gezegt dat ik als er niets word geregeld mijn abonnement stop zou zetten, maar upc zegt dus nu dat ik dan een afkoop som moet betalen.
Dat laatste kan dus niet zomaar. U heeft tot 2 maal toe expliciet gevraagd of u voor 68 € film 1 erbij krijgt. U kunt aangeven dat u anders de overeenkomst niet had gesloten.
Voor de rest van het verhaal ga ik ervan uit dat u niet te kwader trouw heeft gehandeld en dus niet wist dat de prijs eigenlijk 68 + 14,95 moest zijn.
U had kunnen aannemen dat de informatie die u kreeg juist was. Zij behoren dan het afgesprokene te leveren tegen de afgesproken prijs. U kunt er immers van uitgaan dat het een redelijke prijs voor het product is. Nu zullen ze allerlei bezwaren opwerpen van dat kan niet volgens het systeem enzo. Dat is het probleem van UPC niet van u. Bovendien kan het altijd alleen is het wat lastiger.

Aangezien zij zich niet aan de afspraken houden, kunt u ontbinding van de overeenkomst eisen, nadat u UPC in de gelegenheid heeft gesteld het probleem op te lossen middels een brief waarin u UPC ingebreke stelt.

Femmiej

Ongelezen bericht door Femmiej »

DeboraSt schreef:Maar mijn probleem is: Een mederwerker heeft mij dus het hele pakket MET film1 beloof voor 68euro. Nu blijkt dat hij een fout heeft gemaakt en dat het pakket eigenlijk is 68euro zonder film1 (dus ik moet nog 14,95 bij betalen voor film1).
Dat staat ook op een band en de leidinggevende van een paar afdelingen hebben die band ook beluisterd. En zij zeiden ook dat ik dat 2 maal heb gevraagt en dat zijn andwoord was dat ik alles voor 68 euro zou krijgen.
Het klopt inderdaad dat film1 hoort te stoppen, ik heb ook weer UPC sinds December en heb nu geen film1 meer.
De medewerker heeft dus inderdaad een fout gemaakt.

Maar als hij het inderdaad heeft gezegd en UPC bevestigd dat hij een fout heeft gemaakt. Mag je het gewoon kostenloos opzeggen.
Jij bent akkoord gegaan in datzelfde gesprek toch??
Hadden ze maar geen fout moeten maken.
Jij bent akkoord gegaan met het aanbod wat UPC jou deed.
UPC kan dit nakomen en anders kan jij gewoon kostenloos opzeggen.

UPC heeft moeite met het woord Service maar ik zou voet bij stuk houden en je niet laten kisten.
Je moet er bij UPC op terug blijven komen. Doorvragen naar de klachtenafdeling of Special Care. Daar zul je ook niet makkelijk komen, dus weer voet bij stuk houden.

Je kunt ook altijd een mail sturen naar [email protected]
Die struinen fora op internet af om klachten op te lossen.
DeboraSt schreef:ik ben zo ontzettend boos op upc

Je bent niet de enige :wink:
Maar net wat ik zeg, voet bij stuk houden!
En doorvragen naar andere afdelingen, bij de technische afdeling die je altijd aan de
lijn krijgt kunnen ze haast niets en hebben ze zich aan het script te houden.

DeboraSt

Ongelezen bericht door DeboraSt »

Bedank voor jullie reactie!!

Ik blijf natuurlijk voet bij stuk houden want ik heb tot 2 maal toe gevraagt of alles in het pakket zat en het andwoord was tot 2 maal toe ja.

Ik heb ook aan een mederwerken gevraagt: Stel jij koop nu een telefoon van 300 euro en een maand later krijg je een brief waarin staat dat zij een fout hebben gemaakt en je moet nog 100 euro bij belaten, zou jij het daar mee eens zijn? En daar had ze niets op te zeggen.

Ik wacht maandag nog even af als het goed is word ik weer door een mederwerker gebelt over een oplossing.

Maar ik ben alleen tevreden met die 68 euro voor het hele pakket.

Groetjes Debora

Henri42

Ongelezen bericht door Henri42 »

Heeft de Ts zwart op wit wat de afspraken zijn?.
Heeft de TS het gebeuren zelf op papier gezet wat er overeengekomen is en nadien ook bevestigd is en naar UPC aangetekend verstuurd?.

Ik denk zelf niet dat film1 er gratis bijkomt, het abbo beeindigen zal na 12 maanden wel kunnen, het lastig vraagstuk al bij al.

Het advies om [email protected] te mailen onderschrijf ik, succes

Emmy75

Ik heb ook aan een mederwerken gevraagt: Stel jij koop nu een telefoon van 300 euro en een maand later krijg je een brief waarin staat dat zij een fout hebben gemaakt en je moet nog 100 euro bij belaten, zou jij het daar mee eens zijn?
Zoiets staat en valt met de vraag of iets overduidelijk een fout is of dat het aannemelijk is dat het een redelijke prijs voor een product is.
Stel in een etalge van een winkel zie je een redelijk formaat LCD TV staan. Op het kaartje staat: € 6,95. (de prijs moest zijn : € 695,-) Dat is overduidelijk een fout en kun je niets mee. Staat op het prijskaartje echter € 595,- Tja dat zou best kunnen. Dan kun je eisen dat winkelier je het product levert tegen die prijs.

Heb je overigens al gevraagd of UPC je de voicelog van het gesprek waarin je de ovk sluit, wilt mailen/sturen?? Zonee -> zsm doen en hopen dat ze net die niet kwijt zijn :wink:

@ Henri42,
het abbo beeindigen zal na 12 maanden wel kunnen
Feitelijk gezien heeft ze het recht de ovk te ontbinden. Ze heeft 2x gevraagd wat ze kreeg voor die prijs, ze mocht aannemen dat het klopte wat UPC medewerker zei. (Ik ga ervan uit dat er sprake is van goeder trouw) UPC levert niet hetgeen beloofd. Zij kan aannemelijk maken dat zij de ovk niet had gesloten als ze wist wat de prijs had moeten zijn. Het staat op band wat ze kreeg voor die prijs. Als een provider de voicelog mag gebruiken als bewijs voor bestaan van een ovk dan mag de andere partij dat ook lijkt me.

Femmiej

Ongelezen bericht door Femmiej »

Henri42 schreef:Ik denk zelf niet dat film1 er gratis bijkomt, het abbo beeindigen zal na 12 maanden wel kunnen
Henri, dit gaat weer helemaal nergens over.
UPC heeft een belofte gedaan, tot 2 keer toe, dit is bevestigd door een 'manager' en staat vast op band.
Hoe kom je erbij dat het abbo door zou lopen??
TS staat hier volkomen in haar recht.
Emmy75 schreef:Feitelijk gezien heeft ze het recht de ovk te ontbinden. Ze heeft 2x gevraagd wat ze kreeg voor die prijs, ze mocht aannemen dat het klopte wat UPC medewerker zei. (Ik ga ervan uit dat er sprake is van goeder trouw) UPC levert niet hetgeen beloofd. Zij kan aannemelijk maken dat zij de ovk niet had gesloten als ze wist wat de prijs had moeten zijn. Het staat op band wat ze kreeg voor die prijs. Als een provider de voicelog mag gebruiken als bewijs voor bestaan van een ovk dan mag de andere partij dat ook lijkt me.
Je bent me net voor Emmy, wilde precies hetzelfde zeggen. :)

Je kunt ook altijd het juridisch loket bellen, doe ik ook als ik zeker wil weten of ik in mijn recht sta.

UPC Webcare
verified

Ongelezen bericht door UPC Webcare »

@DeboraSt

Het spijt ons te lezen dat er onduidelijkheid is ontstaan over de prijs van het UPC Alles-in-1 pakket.

Onze pakketprijzen zijn inderdaad altijd exclusief eventuele aanvullende premiumzenders zoals Film1, Sport1 of Eredivisie Live. Kennelijk is dit in jouw geval niet duidelijk gecommuniceerd.

Zou je een mailtje willen sturen naar [email protected] met daarin klantgegevens en onder vermelding van 'reactie Tros Radar forum'? Dan nemen we je klacht in behandeling.

Emmy75

@DeboraSt

Het spijt ons te lezen dat er onduidelijkheid is ontstaan over de prijs van het UPC Alles-in-1 pakket.

Onze pakketprijzen zijn inderdaad altijd exclusief eventuele aanvullende premiumzenders zoals Film1, Sport1 of Eredivisie Live. Kennelijk is dit in jouw geval niet duidelijk gecommuniceerd.
@ Webcare,
In het geval van TS is dit tot 2x toe fout gecommuniceerd en niet niet duidelijk gecommuniceerd. Lekker ontwijkend geformuleerd.

Ik heb er nu al bedenkingen bij of het opgelost wordt :?

Henri42

Emmy75 schreef:
@DeboraSt

@ Webcare,
In het geval van TS is dit tot 2x toe fout gecommuniceerd en niet niet duidelijk gecommuniceerd. Lekker ontwijkend geformuleerd.

Ik heb er nu al bedenkingen bij of het opgelost wordt :?
Webcare laat zien waartoe jullie in staat zijn, het somber denken van Emmy75 kunnen jullie logen straffen, succes en wijsheid :wink:

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

DeboraSt schreef:Wat moet ik nu doen?
Niet mee akkoord gaan. Schrijf een brief terug waarin je aangeeft dat jij met UPC bent overeengekomen om dat pakket met film1 voor die prijs te krijgen. Ik zou het daarbij laten, dus niet de overeenkomst wijzigen en slechts betalen wat je bent overeengekomen.

Als je via een automatisch incasso betaald kun je het bedrag laten terug storten door de bank, de machtiging per brief intrekken en zelf het verschuldigde bedrag overboeken. Ik neem aan dat UPC dan op een gegeven moment film1 zal afsluiten en op dat moment kun 15 euro inhouden op het bedrag dat je betaald.
Emmy75 schreef:Aangezien zij zich niet aan de afspraken houden, kunt u ontbinding van de overeenkomst eisen, nadat u UPC in de gelegenheid heeft gesteld het probleem op te lossen middels een brief waarin u UPC ingebreke stelt.
Voor als nog leveren ze alle afgesproken diensten dus is er geen recht op ontbinding. Persoonlijk zou ik daar in deze omstandigheid ook geen gebruik van willen maken, maar nakoming van de overeenkomst eisen.
Emmy75 schreef:Zij kan aannemelijk maken dat zij de ovk niet had gesloten als ze wist wat de prijs had moeten zijn.
Een dergelijk verweer kan ik TS niet aanranden omdat je dan moet stellen dat de tegenprestatie inderdaad 86 + 15 euro is. Er is juist een overeenkomst tot stand gekomen waarbij de tegenprestatie is om 68 euro te betalen. De overeenkomst veranderd niet omdat UPC het er achteraf 15 euro meer in rekening brengt. Er is dus geen spraken van dwaling.

Henri42

alfatrion schreef:
DeboraSt schreef:Wat moet ik nu doen?
Niet mee akkoord gaan. Schrijf een brief terug waarin je aangeeft dat jij met UPC bent overeengekomen om dat pakket met film1 voor die prijs te krijgen. Ik zou het daarbij laten, dus niet de overeenkomst wijzigen en slechts betalen wat je bent overeengekomen.

Als je via een automatisch incasso betaald kun je het bedrag laten terug storten door de bank, de machtiging per brief intrekken en zelf het verschuldigde bedrag overboeken. Ik neem aan dat UPC dan op een gegeven moment film1 zal afsluiten en op dat moment kun 15 euro inhouden op het bedrag dat je betaald.
Emmy75 schreef:Aangezien zij zich niet aan de afspraken houden, kunt u ontbinding van de overeenkomst eisen, nadat u UPC in de gelegenheid heeft gesteld het probleem op te lossen middels een brief waarin u UPC ingebreke stelt.
Voor als nog leveren ze alle afgesproken diensten dus is er geen recht op ontbinding. Persoonlijk zou ik daar in deze omstandigheid ook geen gebruik van willen maken, maar nakoming van de overeenkomst eisen.
Emmy75 schreef:Zij kan aannemelijk maken dat zij de ovk niet had gesloten als ze wist wat de prijs had moeten zijn.
Een dergelijk verweer kan ik TS niet aanranden omdat je dan moet stellen dat de tegenprestatie inderdaad 86 + 15 euro is. Er is juist een overeenkomst tot stand gekomen waarbij de tegenprestatie is om 68 euro te betalen. De overeenkomst veranderd niet omdat UPC het er achteraf 15 euro meer in rekening brengt. Er is dus geen spraken van dwaling.
[b]Als je via een automatisch incasso betaald kun je het bedrag laten terug storten door de bank, de machtiging per brief intrekken en zelf het verschuldigde bedrag overboeken. Ik neem aan dat UPC dan op een gegeven moment film1 zal afsluiten en op dat moment kun 15 euro inhouden op het bedrag dat je betaald.[/b] voorstaande zal zeker ertoe lijden dat UPC het signaal verbreekt, de Ts zit in een spagaat:
a. worselt met de vraag wat overeengekomen is in billikheid, zie ook website van UPC
b. het te betalen bedrag en een mogelijke afsluiting :?:

Gesloten