LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UPC Nummerherkenning

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
gwo

UPC Nummerherkenning

Ongelezen bericht door gwo »

Sinds juni 2007 bij UPC telefonie.
Wij willen geen telefoons met b.v. 4 handsets die met straling werken, maar individuele telefoons die elk met een draadje achter een centrale hangen. Wel hebben we 1 "stralingsarm" toestel Siemens E365 aangeschaft.
Hieronder onze ervaring met UPC
Tot nu toe ONOPGELOST
==============================================

U P C Nederland
Postbus 320
8200 AH Lelystad
T.a.v. Directie Telefonie

Betreft: Nummerherkenning Telefonie.

L.........., 18 september 2007

Geachte UPC directielid,

Bij mijn overstap van KPN ISDN naar UPC telefonie was mij bekend dat UPC een ander nummerherkenning systeem (FSK = internationaal standaard) hanteert dan KPN

Mijn aangeschafte Profoon CX4plus centrale gaf echter geen nummer door, terwijl die geschikt is voor beide systemen.
Op advies van uw winkel en helplijn (er wordt aan gewerkt meneer, het probleem is bekend en wordt op korte termijn opgelost) schafte ik een nummermelder aan (Profoon PCI-65, het typenummer opgekregen van uw hulplijn) om via een extra verbinding direct op de buitenlijn toch melding te krijgen. Helaas, ook die werkte niet en ook niet een tweede uitgeprobeerde exemplaar.
Uiteindelijk maar een nieuwe telefooncentrale besteld, Tiptel 1/8 FSK. U raad het al, Tiptel-nummerherkenning werkt in heel Europa, maar niet bij mijn UPC aansluiting.

Ter uwer info: Mijn nieuw aangeschafte hoofdtoestel Siemens E365 geeft direct op de buitenlijn wel nummerherkenning door, maar achter de centrale dus niet.

Intussen uw winkel in L...... tot wanhoop gedreven, waar men ook alleen maar contact met het 0900 nummer heeft: diverse verschillende verhalen gekregen. K... van die winkel belde na xxx bezoeken terug met: Het is vanmorgen voor u opgelost hoor! Nou, mooi niet, waarop de winkel WEIGERT nog iets te doen, lost u het zelf maar op via 0900-1580. Daarna 2x via uw site een klacht ingediend en toen ben ik gebeld door uw medewerker Jeroen Laurensen. Nogmaals het probleem uitgelegd en na een paar dagen belde hij terug met de mededeling: WIJ ONDERSTEUNEN GEEN TELEFOONCENTRALES en u moet daar maar mee leven, ik kan verder niets voor u doen.

Ik heb de volgende opmerkingen:
a. PROFOON is een professionele firma, die wereldwijd werkende systemen levert, maar toen ik de naam UPC noemde weigerde men mij verder te woord te staan!
b. De nummermelder is geen centrale en toch werkt ook die niet, hoewel door u aanbevolen.
c. TIPTEL is internationaal op FSK systeem veel groter dan het KPN systeem, het lijkt mij niet nodig dat ik ook daar contact mee zoek, zij leveren wereldwijd WERKENDE systemen.
d. En dat het fraaiste: Bij zowel mijn zoon als bij mijn schoonzoon, beide UPC-telefonie werken alle 3 genoemde apparaten perfect.

Genoemde Jeroen heb ik in ons eerste gesprek de postcodes van die adressen opgegeven, en die zegt het volgende: Uw zoon heeft het alleroudste systeem van UPC, uw schoonzoon heeft een iets nieuwer systeem, maar u heeft het allernieuwste systeem ! ! ! ! !
Ik zou graag antwoord hebben op de volgende vragen:

1. Het is bijna ondenkbaar, maar zou het misschien toch zo kunnen zijn dat er iets niet goed is met mijn aansluiting, signaalsterkte, modem of de door UPC zelf aangelegde bedrading?
2. Zo niet, klopt het dat uw nieuwste systeem een FSK signaal levert dat niet voldoet aan de internationaal gehanteerde normen en dat uw “OUDE” systemen wel werken?
3. Durft u mij te bevestigen, wat uw hulplijn mij al enkele keren heeft verteld, dat zowel Profoon als Tiptel niet voldoen aan de UPC normen?
4. Wordt een en ander opgelost?
5. Zo ja, wanneer?
6. Graag bevestiging dat dit probleem op directieniveau wordt beantwoord, waarmee ik aangeef dat ik duidelijk wil weten waar ik aan toe ben.

Uw reactie zie ik graag p.o. tegemoet.

Met vr. gr.
==========================
Volgende brief:
L..........., 10 november 2007

Geachte UPC

Op 18 september stuurde ik u een brief met het verzoek daarop antwoord te mogen krijgen.

Tot nu toe wacht ik tevergeefs.

Zou u zo vriendelijk willen zijn om uw reactie daarop te geven?

Met vr. groet

Bijlage: Copie van brief dd. 18 september 2007

=================================

L.............., 30 november 2007

Geachte UPC

Bijgaand kopieën van mijn klacht over nummerherkenning.

Op 20 november 2007 is als reactie daarop mijn vrouw gebeld door uw medewerker Maurits Steensma.

Hij vertelde dat er bij UPC, sinds met een “nieuw systeem” wordt gewerkt, nog steeds een storing is.
“Het is niet bekend hoe lang dit duurt. Daarna moet het vanzelf werken.”

Hem terugbellen kan niet en met de medewerker verbonden worden op het 0900 nummer kan ook niet. Het begint onacceptabel vervelend te worden.

Dit is het zoveelste verschillende antwoord.

IK WIL WETEN WAAR IK AAN TOE BEN.

1. WORDT ZO WIE ZO DE NUMMERHERKENNING WERKEND ? ?

2. WANNEER ? ? ? ?

GEEFT U NU EENS EEN DUIDELIJK SCHRIFTELIJK ANTWOORD

Hoeveel schadevergoeding gaat u geven ?
Ik wacht al bijna een HALF JAAR
=============================

U raadt het al
Oorverdovende stilte, UPC vertikt het om te reageren.

Jezper-UPC

Re: UPC Nummerherkenning

Ongelezen bericht door Jezper-UPC »

Beste gwo,

Ik kijk graag wat ik hierin voor u kan betekenen. Zou u zo vriendelijk willen zijn om uw postcode en huisnummer of uw klantnummer op mail te zetten naar [email protected]? Dan zal ik zo snel mogelijk contact met u opnemen.

Met vriendelijke groet,
Webcareteam UPC

Jezper

gwo

vrijdag 15 februari 2008 na 18.00 uur: Wat een toeval:
Telefoon RING : Met XXX van UPC. Meneer, hier staat dat u een probleem heeft, is dat inmiddels al opgelost? Nee dus.
Dhr XXX kent geen details van het probleem en treft daardoor in mij een ZEER boze klant. Evengoed belooft hij het begin volgende week, "Als de mensen die het op moeten lossen terug zijn van weekend" uit te laten zoeken en mij terug te bellen. Dat is inmiddels alweer weken geleden. STILTE dus.

Woensdag 20-02-2008. De gevraagde mail gestuurd aan XXX
Hierbij onze postcode en nummer, zoals je vroeg: ....-..-.

Tja, als de hem met XXX aanspreekt i.p.vXXX, dan wordt het moeilijk. STILTE dus.

gwo

Binnen een paar uur na het vorige bericht een mail van UPC:
"Wij adviseren u na te gaan of op uw huiscentrale de meest recente firmware is geinstalleerd. Bij ons zijn namelijk gevallen bekend waarbij de optie nummerweergave pas correct functioneerde na een update van de firmware. Mocht u al over de meest recente firmwareversie beschikken of mocht een update niet tot het gewenste resultaat leiden, dan vernemen wij graag welke merk/model/type huiscentrale u gebruikt en welke firmwareversie hierop is geinstalleerd. Met deze informatie kunnen wij de kwestie nader onderzoeken".
Een deel van mijn antwoord per mail hierop:
Geachte heer YYY,
Alle info staat in de door mij gezonden brieven, en ook op het ten einde raad gepubliceerde stuk in Tros Radar. Ook u had de essentie daar kunnen lezen.
De betreffende centrale heb ik speciaal nieuw aangeschaft en is het type: TIPTEL 1/8 fax clip FSK. Splinternieuw dus! Die hangt niet aan een computer, maar zit direct aan de telefoonverbinding en heeft voor zover mij bekend niet de mogelijkheid om firmware aan te passen.
Daarna nog 2x gebeld door Jasper ZZZ. Hij heeft het signaal er af en weer op laten zetten, dat helpt dus niet, dat was al xxx keer eerder gedaan. UPC heeft schijnbaar geen deskundigheid beschikbaar om dit slagvaardig aan te pakken.

gwo

Een stukje op Radar helpt beter dan mails, telefoontjes, brieven etc. aan UPC. Het verschil? Radar lezen ze tenminste. De dag na het vorige stukje werd ik weer gebeld:
Met ZZZ van UPC. Meneer, ik ben er in gedoken en allereerst mijn excuses dat Jasper het niet goed heeft afgewerkt. Ik heb uitgezocht dat er tot nu toe nog niet naar uw probleem is gekeken door iemand die er verstand van heeft en het op kan lossen. Dat ga ik nu voor u in gang zetten. U hoort zo spoedig mogelijk van ons.
Inmiddels weer 4 weken stilte. Over een maand loopt dit EEN JAAR. Dan moet ik maar een jubileumtaart bij hun hoofdkantoor laten bezorgen!?
[/u]

mvdham

Ongelezen bericht door mvdham »

Vandaag heb ik ook de Tiptel 2/8 (FSK) aan mijn UPC modem gehangen en heb ook het zelfde probleem als jullie.
Geen nummerweergave terwijl ik zelf nog contact gehad hebt met Tiptel en die zeggen dat de Tiptel centrale met FSK gewoon moet werken.

Voordat ik de centrale aan de modem koppelde maakte ik gebruik van een draagbare siemens draadloze dect set en waarop gewoon nummer weergave op werkte. Daardoor heb ik het idee dat je misschien wel juist geen FSK centrale moet hebben maar gewoon de normale uitvoering.

Morgen zal ik Tiptel nog ééns contacten of hun daar misschien een visie over hebben. Het lijkt mij ook voor hun belangrijk om te weten hoe het nu precies zit.

Zijn er misschien al in de tussentijd mensen die het probleem hebben opgelost?????

Als ik meer weet zal ik dat direct op dit forum posten.

gwo

Een paar dagen geleden belde HansH van UPC om te vragen of de nummerherkenning inmiddels werkte.
"UPC heeft de software aangepast meneer".
Ik reageerde spontaan van "Natuurlijk doet hij het nog niet!!"
Maar bij kontrole na dat telefoontje:
"HIEP HIEP HOERA" Hij doet het wel!!
Geweldige prestatie van UPC, na 13 maanden ellende blijkt het probleem dus toch bij UPC te zitten.

Opgelost dus. Maar wel een enorme kater over de wijze waarop UPC deze zaak heeft behandeld.

gwo

sydamsterdam

Ongelezen bericht door sydamsterdam »

Sinds een aantal maanden werkt de UPC nummerweergave niet meer. De thuissituatie is niet veranderd: zelfde telefoon etc. Opeens hield de 'dienst' er mee op. Ik heb tot tweemaal toe precies dezelfde (standaard)reactie gekregen van UPC. Zie hieronder. Bellen met hen lijkt mij ook geen oplossing! Is er iemand die dezelfde ervaring heeft?

Hier de email van UPC:

Geachte heer N.,

Hartelijk dank voor uw bericht. Wij maken graag van deze gelegenheid gebruik om uw probleem op te lossen en/of uw vraag te beantwoorden.

Tot onze spijt kunnen wij u niet vertellen wanneer het probleem met de nummerweergave opgelost wordt. Het probleem is in onderzoek en wij doen ons uiterste best dit zo spoedig mogelijk op te lossen. Mocht u onverhoopt toch nog vragen hebben dan verzoeken wij u vriendelijk om dit telefonisch kenbaar te maken bij onze helpdesk.

Wij zijn bereikbaar op maandag t/m zondag van 08:00 tot 22:00 uur op telefoonnummer 0900-1580 (€ 0,10 per minuut). Onze bereikbaarheid is het beste tussen 10:00 en 12:00 uur 's ochtends en 13:30 en 16:30 uur 's middags. Voor meer informatie kunt u ook terecht op http://www.upc.nl.

Met vriendelijke groet,

UPC Nederland

Het is niet mogelijk te mailen naar [email protected]. Indien u nog een vraag of opmerking heeft dan kunt u reageren via het contactformulier op de website van UPC. U vindt het contactformulier op <http://www.upc.nl>

LS.
Reeds 2 maanden geleden heb ik n.a.v. mijn storingsbericht een melding van u gekregen dat er inderdaad een probleem is met nummerherkenning door een technisch defect. Kunt u mij zeggen vanaf wanneer dit probleem is opgelost? Het heeft altijd gewerkt tot een paar maanden geleden en ik vind het zelfs een reden om op te stappen als u 't niet kunt oplossen.

Met groet,
S.N.

TdeHond

Ongelezen bericht door TdeHond »

@ sn
Misschien helpt het als u nu modem reset?

agro

Ongelezen bericht door agro »

Of neem een andere telecomaanbieder krijg je in ieder geval mnder stress, er zijn er meer dan voldoende welke beter en goedkoper zijn dan de firma list en bedrog.

sydamsterdam

Ongelezen bericht door sydamsterdam »

Resetten heeft geholpen. Als 't leven zo eenvoudig was... dat UPC daar niet even mee kon komen. Dank!!

Gesloten