Graag uw aandacht voor de volgende gang van zaken bij UPC. Ik ben al enige jaren klant van UPC. Dat gaat niet altijd over rozen, maar de huidige situatie is buiten alle proporties. Laat uw verrassen door de ontstane situatie bij UPC.
Zaterdag 1 mei 19.30
De televisie en telefoon worden afgesloten. Hier is nooit over gecommuniceerd. Nog telefonisch, nog schriftelijk. Er zijn nooit herinneringen gestuurd. Mijn rekeningen zijn altijd rond de €60-€70. Dit bedrag wordt door mij overgemaakt zodra ik de factuur van UPC per post ontvang. Internet wordt vreemd genoeg niet afgesloten.
19.35-20.00 UPC gebeld (€0,10/min +kosten voor het gebruik van de mobiele telefoon).
Er is volgens UPC een betalingsachterstand van €179,42. UPC geeft aan dat er iedere maand een bedrag door mij is overgemaakt aan UPC, maar dat dit bedrag niet overeenkomt met het bedrag dat UPC zegt te factureren. Ofwel volgens UPC: UPC stuurt een factuur voor bijvoorbeeld €85 en ik betaal aan UPC slechts €62. Dit is volgens UPC al een aantal maanden het geval en waardoor het bedrag inmiddels is opgelopen tot €179,42. UPC kan op zaterdagavond niets voor mij doen. Het probleem oplossen lukt niet, ondanks dat ze mij wel kunnen afsluiten.
Maandag 3 mei:
UPC weer gebeld in de ochtend (€0,10/min +kosten voor het gebruik van de mobiele telefoon).
Om weer gebruik te kunnen maken van de diensten UPC wordt het bedrag van €179,42 overgemaakt op de rekening van UPC. Het duurt echter vijf werkdagen voor ik weer gebruik kan maken van de diensten van UPC, waardoor ik een week lang geen telefonie en televisie heb. Daarnaast ben ik genoodzaakt alle telefonie via mijn mobiele telefoon te laten verlopen, dit kost mij een vermogen. De maximale compensatie die UPC biedt is €4,- per dag! Dit bedrag staat op geen enkele manier in verhouding! UPC is gelijk opgezegd.
UPC heeft mij om 8:50 een email aangaande een aanpassing in de betalingswijze. Echter is al snel duidelijk dat de email niet aan mijn persoon, maar aan de heer/mevrouw ........... gericht is met rekeningnummer ..........
16:17 UPC weer gebeld (€0,10/min +kosten voor het gebruik van de mobiele telefoon) i.v.m. de hierboven genoemde email van UPC aan de heer/mevrouw ......... die naar mijn emailadres verzonden is. Zou het kunnen zijn dat de facturen van de heer/mevrouw ............. op mijn account geregistreerd staan waardoor het lijkt alsof ik iedere maand onvoldoende geld overmaak, wanneer ik mijn eigen factuur voldoe?
Mevrouw XXXX van de klantenservice herhaalt wat haar collega zaterdagavond gezegd heeft. Er is volgens UPC een betalingsachterstand van €179,42. UPC geeft aan dat er iedere maand een bedrag door mij is overgemaakt aan UPC, maar dat dit bedrag niet overeenkomt met het bedrag dat UPC zegt te factureren. Zij vindt het ook vreemd dat ik een email van UPC ontvangen heb, die niet aan mij gericht is en gaat de vraag bij een andere afdeling neerleggen. Eind deze week zal UPC hier uiterlijk op terugkomen. Wat inhoudt dat ik nog steeds een week lang geen telefonie en televisie heb.
UPC wil niet toegeven dat ik door een fout in hun systeem €179,42 voor niets moet betalen én ik een week lang geen gebruik kan maken voor diensten waar ik altijd keurig voor betaald heb én ik aanzienlijke kosten moet maken door gebruik te maken van enkele mobiele telefonie.
Dit lijkt mij geen wenselijke situatie en leidt tot enige radeloosheid!
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] UPC sluit betalende klant af
Re: UPC sluit betalende klant af
Als je zeker weet dat je alle facturen gewoon volledig en op tijd betaald hebt en UPC weigert dit toe te geven, dan zou ik dit aan de Geschillencommissie voorleggen.
Ik zou behalve die 179,42 ook de gemaakte mobiele kosten met de helpdesk terugvorderen (die je immers hebt moeten maken door een fout van UPC) en ook een schadevergoeding voor het onterecht afsluiten.
De link is: http://www.degeschillencommissie.nl/. Succes!
Ik zou behalve die 179,42 ook de gemaakte mobiele kosten met de helpdesk terugvorderen (die je immers hebt moeten maken door een fout van UPC) en ook een schadevergoeding voor het onterecht afsluiten.
De link is: http://www.degeschillencommissie.nl/. Succes!