LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Verbindingsproblemen bij Ziggo worden maar niet opgelost
Verbindingsproblemen bij Ziggo worden maar niet opgelost
Mijn opa en oma (85) zijn al jaren klant bij Ziggo. Ze zijn helemaal gewend aan de wijze waarop de TV, telefoon en het internetWIFI werkt maar ondervinden de laatste 2 jaar best wat problemen. Deze hinder in altijd een beetje van tafel geschoven omdat na kleine aanpassingen alles weer redelijk werkte en ze weer vooruit konden. De laatste 2 maanden zijn de problemen dusdanig verergerd waardoor mijn opa en oma beide van 85(!), in Coronatijd (!), regelmatig zonder TV en internet zitten maar belangrijker nog: regelmatig zonder telefoon! Ze hebben dagelijks contact met huisartsziekenhuis wat nu dus niet mogelijk is!
Opa heeft verschillende keren contact gezocht met Ziggo, waar dit mogelijk was, de hoorn werd er opgegooid en kwam niet verder dan het opsturen van een nieuwe modem die ze zelf mochten installeren. We hebben het over mensen van boven de 85..
Hier heb ik het over gepakt. Inmiddels ken ik de hele helpdesk van Ziggo want je van het kastje naar de muur sturen is hun specialiteit. Nul empathie voor de situatie en ook ik voel mij totaal niet serieus genomen. Er is na veel discussie een monteur gekomen, hij heeft de boel in huis werkend gemaakt en opdracht gegeven de wijkkast na te kijken.Want hier zat blijkbaar een signaalbreuk. Dit hebben ze opgepakt met als resultaat helemaal geen telefoon meer! Er werd een nieuwe afspraak gepland voor de volgende dag omdat ze het eindelijk met mij eens waren dat het niet kan dat ouderen van 85, die dagelijks in contact zouden moeten staan met huisarts en ziekenhuis, geen telefoon hebben. De monteur zou tussen 12 en 18 komen, om 17:00 toch maar gebeld met de vraag of deze man nog zou komen. Nu bleek dat de dame van Ziggo een foutje had gemaakt. in plaats van 28 mei heeft ze 28 april aangehouden waardoor er helemaal geen monteur kwam en er weer niets opgelost kon worden. De oplossing van Ziggo: een nieuwe afspraak plannen over een week.
Je kunt je voorstellen dat op dit moment bij mij het kookpunt meer dan bereikt was. Ze zouden dus nog een week niet bereikbaar kunnen zijn. Wat nu als ze die ambulance echt nodig hebben? Dat was twee weken geleden het geval! Gelukkig rijdt mijn opa nog auto en zijn ze zelf naar het ziekenhuis gereden. Dit is levensgevaarlijk!
Inmiddels hebben we zelf iemand ingeschakeld om in de kast te rommelen zodat ze telefoon hebben want van Ziggo hoeven we niets te verwachten!
Opa heeft verschillende keren contact gezocht met Ziggo, waar dit mogelijk was, de hoorn werd er opgegooid en kwam niet verder dan het opsturen van een nieuwe modem die ze zelf mochten installeren. We hebben het over mensen van boven de 85..
Hier heb ik het over gepakt. Inmiddels ken ik de hele helpdesk van Ziggo want je van het kastje naar de muur sturen is hun specialiteit. Nul empathie voor de situatie en ook ik voel mij totaal niet serieus genomen. Er is na veel discussie een monteur gekomen, hij heeft de boel in huis werkend gemaakt en opdracht gegeven de wijkkast na te kijken.Want hier zat blijkbaar een signaalbreuk. Dit hebben ze opgepakt met als resultaat helemaal geen telefoon meer! Er werd een nieuwe afspraak gepland voor de volgende dag omdat ze het eindelijk met mij eens waren dat het niet kan dat ouderen van 85, die dagelijks in contact zouden moeten staan met huisarts en ziekenhuis, geen telefoon hebben. De monteur zou tussen 12 en 18 komen, om 17:00 toch maar gebeld met de vraag of deze man nog zou komen. Nu bleek dat de dame van Ziggo een foutje had gemaakt. in plaats van 28 mei heeft ze 28 april aangehouden waardoor er helemaal geen monteur kwam en er weer niets opgelost kon worden. De oplossing van Ziggo: een nieuwe afspraak plannen over een week.
Je kunt je voorstellen dat op dit moment bij mij het kookpunt meer dan bereikt was. Ze zouden dus nog een week niet bereikbaar kunnen zijn. Wat nu als ze die ambulance echt nodig hebben? Dat was twee weken geleden het geval! Gelukkig rijdt mijn opa nog auto en zijn ze zelf naar het ziekenhuis gereden. Dit is levensgevaarlijk!
Inmiddels hebben we zelf iemand ingeschakeld om in de kast te rommelen zodat ze telefoon hebben want van Ziggo hoeven we niets te verwachten!
Laatst gewijzigd door Radar op 31 mei 2020 12:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: titel aangepast
Reden: titel aangepast
Re: Verbindingsproblemen bij Ziggo worden maar niet opgelost
Zorg in ieder geval dat uw opa en oma een GSM hebben en laat ze dat nummer doorgeven aan de zorgverleners.
Ook voor hen is dit handiger mochten ze in nood iemand nodig hebben.
Ook voor hen is dit handiger mochten ze in nood iemand nodig hebben.
reggie2
en moederslink
vinden dit leuk
Re: Verbindingsproblemen bij Ziggo worden maar niet opgelost
Tsja, vervelend. Maar Ziggo kan natuurlijk niets aan die afhankelijkheden doen. Dat is de eigen verantwoordelijkheid, dat niet-bereikbaar zijn is ook prima anders op te lossen.
Re: Verbindingsproblemen bij Ziggo worden maar niet opgelost
Ik sluit mij aan bij het antwoord van Lowieze, en waarom gaan je opa en oma niet weg bij Ziggo dan? Bij dit soort service kan je beter opstappen.
Ik heb ook al ervaren dat de klantenservice van Ziggo de laatste maanden slecht is. Bij mij werkt wel alles maar toch....
Koop als ze het niet hebben een prepaid mobieltje voor je familie.
Ik heb ook al ervaren dat de klantenservice van Ziggo de laatste maanden slecht is. Bij mij werkt wel alles maar toch....
Koop als ze het niet hebben een prepaid mobieltje voor je familie.
Re: Verbindingsproblemen bij Ziggo worden maar niet opgelost
Als er een (medische) noodzaak is om direct te moeten kunnen communiceren, dan is het hebben van een uitwijk, in de vorm van een mobiele (senioren) telefoon, aan te raden. Los van wat je verteld, kan er gewoon een storing bij Ziggo zijn, of een aannemer even verderop trekt de kabel kapot, en zo zijn er nog plenty redenen waardoor ze even zonder verbinding kunnen komen te zitten.
En in het algemeen, dit soort dingen kan je ook fluitend bijelkaar googlen over KPN, of welke telecom provider dan ook, want overal gaat wel eens wat stuk, overstappen zal de kans op dit soort dingen niet significant doen afnemen.
En in het algemeen, dit soort dingen kan je ook fluitend bijelkaar googlen over KPN, of welke telecom provider dan ook, want overal gaat wel eens wat stuk, overstappen zal de kans op dit soort dingen niet significant doen afnemen.
Re: Verbindingsproblemen bij Ziggo worden maar niet opgelost
Ja en??? denk dat TS dat ook wel weet, maar alsnog is het vervelend vooral bij oude mensen die in deze tijd toch redelijk afhankelijk van de tv zijn. En inderdaad een mobiel zou wel handig zijn.
-
- Berichten: 12013
- Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30
Re: Verbindingsproblemen bij Ziggo worden maar niet opgelost
Gelukkig hebben ze nu in ieder geval weer telefoon. Een senioren GSM aanschaffen zou een goed idee kunnen zijn, ook voor wanneer ze onderweg zijn met de auto.
Ik weet wel dat niet iedere oudere hier gemakkelijk mee kan omgaan helaas.
Probeer eens schriftelijk te communiceren met Ziggo of de klacht op hun platform te zetten.
Re: Verbindingsproblemen bij Ziggo worden maar niet opgelost
Hadden we laatst niet zo’n zelfde topic over Tele 2?
En een vraag hoe oud zijn je opa en oma eigenlijk
En een vraag hoe oud zijn je opa en oma eigenlijk
Bob Schurkjens
, Komkommertijd
en sjohie
vinden dit leuk
Komkommertijd
, reggie2
en Lady1234
vinden dit leuk
-
- Berichten: 5921
- Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
- Locatie: Nederbelg!
Re: Verbindingsproblemen bij Ziggo worden maar niet opgelost
In oudere woningen heb je soms 40 jaren oude kabels, en ook de muurdoos.
Vaak hebben oudere zelden een nieuwe woning maar vroeger, 40 jaren terug alleen PTT met Telefoon,
een antenne voor 1, 2 en 3 bestond nog niet.
Als ze samen wonen, in geval van nood bij buren vragen en die bellen wel, dus Levensgevaarlijk, gewoon terug in de tijd en vragen aan buren die nog wel telefoon hebben, zo simpel is dit op te lossen.
Vaak hebben oudere zelden een nieuwe woning maar vroeger, 40 jaren terug alleen PTT met Telefoon,
een antenne voor 1, 2 en 3 bestond nog niet.
Als ze samen wonen, in geval van nood bij buren vragen en die bellen wel, dus Levensgevaarlijk, gewoon terug in de tijd en vragen aan buren die nog wel telefoon hebben, zo simpel is dit op te lossen.
Re: Verbindingsproblemen bij Ziggo worden maar niet opgelost
Het gaat niet over de vraag of het vervelend is, het gaat erom dat dit geen specifiek Ziggo-issue is. Je kunt dus van alles vinden van Ziggo, maar pas was er iemand bij Tele2, en twee weken terug had ik hetzelfde (zij het met een heel andere oorzaak) bij KPN. Ofwel: het gaat helemaal niet om de provider.
Komkommertijd
vindt dit leuk
Re: Verbindingsproblemen bij Ziggo worden maar niet opgelost
Dat weet ik , maar Ziggo is de laatste tijd echt niet zo klantvriendelijk hoor. En ja bij elke provider is er wel wat.Moneyman schreef: ↑29 mei 2020 17:26
Het gaat niet over de vraag of het vervelend is, het gaat erom dat dit geen specifiek Ziggo-issue is. Je kunt dus van alles vinden van Ziggo, maar pas was er iemand bij Tele2, en twee weken terug had ik hetzelfde (zij het met een heel andere oorzaak) bij KPN. Ofwel: het gaat helemaal niet om de provider.
En ik ben toch altijd een tevreden klant van Ziggo geweest dus ligt toch wel aan hoe het nu is. Misschien ook vanwege de corona dat het anders gaat, tenslotte werken ze thuis.
Komkommertijd
vindt dit leuk
Re: Verbindingsproblemen bij Ziggo worden maar niet opgelost
Dat zou goed kunnen. Ik heb enkele maanden geleden behoorlijke problemen met Ziggo gehad en ben toen prima geholpen.
Komkommertijd
en reggie2
vinden dit leuk
Re: Verbindingsproblemen bij Ziggo worden maar niet opgelost
Ook ik heb reeds langer telefoon problemen en tv storingen bij Ziggo.
Geen kabelbreuken bij mij, regelmatig na een weekend zijn er telefoon problemen gaat wel over maar maakt geen verdere verbinding.
Ook ik ben afhankelijk van regelmatig contact met de medische wereld en doe dit maar met een mobieltje.
Van klantenservice Ziggo de bekende reactie, wij hebben geen storing meldingen en zien aan onze kant geen probleem, dus oorzaak bij de klant.
Zou zomaar kunnen ware het niet dat de toestellen goed werken elke keer na een modem reset.
Mijn apparatuur is niet van heden, maar niet extreem overjarig en mijn vermoeden is, dat Ziggo regelmatig aan de software bij hun werken, updaten etc en daarmee beginnen de conflicten met niet up to date apparatuur.
Na een modem reset worden deze weer gevonden en functioneren deze weer..
Kijk naar het niet functioneren van voorheen Horizon go nu Ziggo go en iets oudere Android versies op apparaten.
Conclusie oorzaak ligt inderdaad bij de klant, die moet maar heel regelmatig nieuwe apparatuur aanschaffen, om oa. deze redenen vindt een monteur altijd wel iets en wordt het kassa.
Ziggo verhoogt in juli hun prijs ook ruim om het kwaliteit sprookje etc voor de klant te verbeteren.
Ik ben misschien al veel te lang klant bij Ziggo en ben me nu aan het oriënteren op glasvezel maar verwacht inderdaad een niet veel betere provider, de mentaliteit en problematiek zullen niet veel verschillen.
Helaas van internet wordt men steeds verplicht afhankelijker gemaakt, voor tv en telefonie is wel iets anders te bedenken.
Geen kabelbreuken bij mij, regelmatig na een weekend zijn er telefoon problemen gaat wel over maar maakt geen verdere verbinding.
Ook ik ben afhankelijk van regelmatig contact met de medische wereld en doe dit maar met een mobieltje.
Van klantenservice Ziggo de bekende reactie, wij hebben geen storing meldingen en zien aan onze kant geen probleem, dus oorzaak bij de klant.
Zou zomaar kunnen ware het niet dat de toestellen goed werken elke keer na een modem reset.
Mijn apparatuur is niet van heden, maar niet extreem overjarig en mijn vermoeden is, dat Ziggo regelmatig aan de software bij hun werken, updaten etc en daarmee beginnen de conflicten met niet up to date apparatuur.
Na een modem reset worden deze weer gevonden en functioneren deze weer..
Kijk naar het niet functioneren van voorheen Horizon go nu Ziggo go en iets oudere Android versies op apparaten.
Conclusie oorzaak ligt inderdaad bij de klant, die moet maar heel regelmatig nieuwe apparatuur aanschaffen, om oa. deze redenen vindt een monteur altijd wel iets en wordt het kassa.
Ziggo verhoogt in juli hun prijs ook ruim om het kwaliteit sprookje etc voor de klant te verbeteren.
Ik ben misschien al veel te lang klant bij Ziggo en ben me nu aan het oriënteren op glasvezel maar verwacht inderdaad een niet veel betere provider, de mentaliteit en problematiek zullen niet veel verschillen.
Helaas van internet wordt men steeds verplicht afhankelijker gemaakt, voor tv en telefonie is wel iets anders te bedenken.
-
- Berichten: 9778
- Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41
Re: Verbindingsproblemen bij Ziggo worden maar niet opgelost
Ben zelf van Ziggo een half jaar geleden overgestapt naar T-Mobile Thuis glasvezel en het werkt allemaal prima. Is ook bijna de helft goedkoper. Leuke cashback ontvangen van 72,50 via CashbackXL.
Komkommertijd
vindt dit leuk
-
- Berichten: 5921
- Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
- Locatie: Nederbelg!
Re: Verbindingsproblemen bij Ziggo worden maar niet opgelost
Ziggo, een landelijke firma met regionale monteurs, dus waar woon je, wegens tekorten
worden minder goede monteurs er niet uitgegooid helaas, en dat kost omzet en na tevreden overstap kan dat erg lang duren of ze ooit terug komen.
Ook de mensen aan de telefoon zitten ik moet deze vragen eerst voorlezen en afhandelen en dan mag ik verder....na 10x bellen gaan we dan ander taalgebruik toepassen dus als je melde, dit is al X keer dat ik nu bel niet het standaard verhaal afsteken,
Vooral die je moet dit zo doen van grote bazen koste klanten die ICT specialist zelf zijn en weten dat kabel in straat of modem stoorde en dit zelf vastgesteld hebben, de regels van leidinggevende managers zijnde grootste ramp bij Ziggo.
Ziggo? Ik Go!
worden minder goede monteurs er niet uitgegooid helaas, en dat kost omzet en na tevreden overstap kan dat erg lang duren of ze ooit terug komen.
Ook de mensen aan de telefoon zitten ik moet deze vragen eerst voorlezen en afhandelen en dan mag ik verder....na 10x bellen gaan we dan ander taalgebruik toepassen dus als je melde, dit is al X keer dat ik nu bel niet het standaard verhaal afsteken,
Vooral die je moet dit zo doen van grote bazen koste klanten die ICT specialist zelf zijn en weten dat kabel in straat of modem stoorde en dit zelf vastgesteld hebben, de regels van leidinggevende managers zijnde grootste ramp bij Ziggo.
Ziggo? Ik Go!
-
- Berichten: 5056
- Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52
-
- Berichten: 5921
- Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
- Locatie: Nederbelg!
Re: Verbindingsproblemen bij Ziggo worden maar niet opgelost
Een poes in de kast die op kabels gaat slapen gaf ook storingen,
dus heeft U een Kat?
Maar ook keurige dames die achterkant schoon maken komt wel eens voor.
Dan is tik tegen kabel soms voldoende.
dus heeft U een Kat?
Maar ook keurige dames die achterkant schoon maken komt wel eens voor.
Dan is tik tegen kabel soms voldoende.
Re: Verbindingsproblemen bij Ziggo worden maar niet opgelost
Een tik op de kabel kan inderdaad een storing veroorzaken, maar ook het omgekeerde de storing opheffen.
Ziggo excuus u heeft een verouderde kabel en u kunt beter een nieuwe “gouden” up to date kabel kopen, die over een paar maanden reeds weer verouderd is.
Is het niet, omdat de provider een super zwak signaal gebruikt om maximale winst te behalen, gevolg elk iets sterker apparaat in de buurt veroorzaakt ook mogelijk storingen.
De klant is voor een provider niet belangrijk, negatieve cijfers we sluiten de toko, gevolgd door een bedrijf met een nieuwe naam.
Ziggo excuus u heeft een verouderde kabel en u kunt beter een nieuwe “gouden” up to date kabel kopen, die over een paar maanden reeds weer verouderd is.
Is het niet, omdat de provider een super zwak signaal gebruikt om maximale winst te behalen, gevolg elk iets sterker apparaat in de buurt veroorzaakt ook mogelijk storingen.
De klant is voor een provider niet belangrijk, negatieve cijfers we sluiten de toko, gevolgd door een bedrijf met een nieuwe naam.
Komkommertijd
vindt dit leuk