LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verlengen Telfort mobiel met data abonnement = extreme hoge

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
RobbyZwollywood

Verlengen Telfort mobiel met data abonnement = extreme hoge

Ongelezen bericht door RobbyZwollywood »

Ik heb al 2 jaar een Telfort abo met 5Mb data abo. Nu heb ik mij abo verlengd en heb mijn nieuwe toestel gekregen. Daarbij een brief die belangrijke mededelingen omvatte. Dat mijn verlenging ingaat op een andere dag dan de facturen lopen en dat ik smsjes zou ontvangen om mijn internet instellingen voor elkaar te krijgen. Mij internet abo had ik verandert omdat het nieuwe toestel veel meer internet zo verbruiken. Nu na 3 maanden zie ik mijn bank gegevens en zie ik dat er erg veel geld is afgehaald. Tot mijn grote schrik zie ik dat er in aug € 1008,- en Sept € 518,- is afgeschreven. Bellen naar Telfort en die vertelde mij dat de verlenging pas op de datum 05-11-08 zou plaats vinden en dat DAN pas het onbeperkte internet abo in zou gaan. Ik heb mijn toestel al 3 maanden en werk er met alle plezier mee. Maar DIT kan natuurlijk niet. Normaal ben ik per maand +/- € 30,- kwijt. Nu heb ik ook al 3 maanden geen papieren nota's ontvangen......aan de telefoon zeggen ze dat er bij een abo verlenging er vervolgens geen papieren nota's meer verstuurd worden...Dus geen directe controle meer.....
Ik ben zeer geschrokken en teleurgesteld.

TdeHond

Re: Verlengen Telfort mobiel met data abonnement = extreme hoge

Ongelezen bericht door TdeHond »

Telfort is op 2 punten in gebreke gebleven. Zie:
Wet_implementatie_Europees_regelgevingskader_elektronische_communicatie_(13-05-2004)_(stb189).pdf
Artikel 7.1
Tevens zou het niet meer versturen van papieren nota's plaats vinden bij verlenging abbo. Dit ging in November 2008 als ik u goed begrepen heb. U had m.i. tot datum dat contract verlenging in ging de papieren nota's horen te ontvangen.
Ik zou Telfort schriftelijk aangetekend, liefst met ontvangstbevestiging in gebreke stellen, kopie van brief maken. Termijn stellen waarin u schriftelijk antwoord van Telfort verwacht waarin u tegemoet gekomen wordt in de onverwachte kosten, waarmee u nu geconfronteerd bent.
Krijgt u geen antwoord of komt Telfrot u niet tegemoet dan zou ik dit als een geschil voorleggen bij de Geschillencommissie.
--------------------------------------------------------------------------------------
Checklist Geschillencommissie

google: checklist telecommunicatie
--------------
https://digitaal.degeschillencommissie. ... e&code=tel
als het niet lukt: google: geschillencommissie telecommunicatie

Het wondert bij Telfort als u schriftelijk antwoord krijgt.
Laatst gewijzigd door TdeHond op 12 okt 2008 14:18, 1 keer totaal gewijzigd.

RobbyZwollywood

Ongelezen bericht door RobbyZwollywood »

Je antwoord sterkt mij. Dank daarvoor. Maar de links ( web-adressen ) werken niet. Je zegt ook dat er 2 punten zijn waar ze in gebreken zijn gebleven. Welke zijn dat juridisch?

Gr Robert

TdeHond

Ongelezen bericht door TdeHond »

Wet telecommunicatie
Wet_implementatie_Europees_regelgevingskader_elektronische_communicatie_(13-05-2004)_(stb189).pdf
Artikel 7.1
1. Een aanbieder van een openbare elektronische communicatiedienst
verstrekt voor of bij het sluiten van een overeenkomst met een consument
aan hem de volgende gegevens op schrift of op een andere te zijner
beschikking staande en voor hem toegankelijke duurzame gegevensdrager:
a. de naam en het adres van vestiging van de aanbieder;
b. de te verstrekken diensten en de wachttijd bij eerste aansluiting op
een openbare elektronische communicatiedienst;
c. het kwaliteitsniveau van de te verstrekken diensten;
d. de soorten onderhoudsdiensten;
e. de geldende tariefstructuur, de belangrijkste tarieven en de wijze
waarop informatie verkregen kan worden over de geldende tarieven en
onderhoudskosten;
f. de duur van de overeenkomst alsmede de voorwaarden waaronder
de overeenkomst of onderdelen daarvan, kan worden verlengd of
beëindigd;
----------------------------------
Als ik u goed begrijp heeft u geen schriftelijk bericht gekregen van:
datum waarop uw verlenging van contract ingaat. Zie art, 7.1 b
Het was weliswaar niet uw 1ste overeenkomst, maar u had m.i. van de wijziging overeenkomst schriftelijk op de hoogte gesteld moeten worden met duidelijk inzicht in datum waarop de wijziging in werking ging.
en
art 7.1e er is een wijziging opgetreden in de manier waarop u inzage in facturen heeft.

Uit uw betoog blijkt dat deze wijziging in inzage in zou gaan bij verlenging overeenkomst. Deze gaat pas in november in, dus zou u m.i. tot november 2008 schriftelijke facturen hebben moeten ontvangen.

Uit uw betoog blijkt dat het voor u niet duidelijk was dat de nieuwe overeenkomst pas in november in zou gaan noch dat de toezending van schriftelijke facturen gestaakt zouden worden.
Dit houdt in dat Telfort dus ook verzuimd heeft om u tijdens het gesprek u voldoende duidelijk te informeren over de data waarop e.e.a inging.
U heeft daardoor financieel schade geleden.

Het lijkt mij de moeite waard dat Telfort u minimaal tegemoet komt in de kosten van het dataverbruik. Ik ben er zeker van dat Telfort mijn mening niet deelt. Dus reken op een gang naar geschillencommissie.

U kunt uw probleem ook eerst voorleggen aan consuwijzer.nl en/of een Juridisch Loket.

Gesloten