LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vervangende telefoon binnen garantie, maar zonder toebehoren

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
Haylin

Vervangende telefoon binnen garantie, maar zonder toebehoren

Ongelezen bericht door Haylin »

Hallo

In 2014 kocht in bij een bekende winkel een mobiele telefoon namelijk de Huawei g700 ook vooral vanwege het 24 maanden garantie termijn wat ze bieden.
In 2015 dienden de eerste problemen zich aan en heb de telefoon weggebracht voor reparatie.
Deze werd gerepareerd onder de garantie, het was een fout in de telefoon/software.
Begin dit jaar kwamen dezelfde problemen helaas weer terug.
Omdat mijn garantie in mei dit jaar vervalt (2016) heb ik het ruim 2 maanden geleden weer opnieuw weggebracht met hetzelfde verhaal van klachten.
Ook nu werd de telefoon weer opnieuw opgestuurd onder de garantie.

Nu heb ik ruim 2 maanden moeten wachten (het wachten op onderdelen duurde blijkbaar erg lang kreeg ik te horen) , had een leentoestel wat niet gelijkwaardig was en was dus echt niet happy.
tot mijn grote vreugde werd ik vandaag opgebeld met het nieuws dat mijn telefoon er weer zou zijn.
Gelijk in de auto gesprongen en opgehaald natuurlijk.
Buiten de winkel keek ik en bleek het mijn g700 helemaal niet te zijn, maar mijn toestel was omgeruild voor een ander toestel...namelijk de Huawei p8 lite.
Ik ben weer terug gegaan naar de winkel en vroeg hoe het nu zat met dit toestel aangezien ik geen nieuwe bon had en er dus een ander toestel aanwezig was dan mijn aankoop bon meldde.
De verkoper (volgens mij is hij het hoofd daar) vertelde mij dat mijn oude bon gewoon gold voor de garantie voor dit nieuwe toestel.
Mijn garantie op deze nieuwe telefoon geldt dus maar tot mei dit jaar nog zo'n anderhalve maand dus.
De bon waarop stond dat mijn oude toestel was verruild voor mijn nieuwe moest ik dus goed bewaren.

Maar nu komt het...
thuis ging ik het goed bekijken en er zat echt helemaal niks bij.
Geen beschrijving of boekje over de telefoon..Geen bijgeleverde accesoires, helemaal niks.
Ik had geen flauw idee hoe ik het simgedeelte open moest krijgen dus heb dat via google opgezocht en zag dat er een bijgeleverd pinnetje voor gebruikt wordt...dat heb ik dus niet.
mijn simkaart past er niet in dus die moet ik kleiner later maken.
Mijn telefoonhoesje past niet meer dus daar heb ik ook niks meer aan,

mag dit zomaar?
een nieuwe telefoon geven zonder doosje en alles wat erbij hoort?
En zonder nieuwe bon dus geen nieuwe garantie?
Ik mag hopen dat het langer meegaat dan mn andere telefoon...ze zijn nogal prijzig.
Bij de winkel werd ik niet wijzer en moest het hier maar mee doen maar ik vind het nogal raar en vaag,..voel me blij en bedonderd tegelijk?

Brahms

Re: Vervangende telefoon binnen garantie, maar zonder toebehoren

Ongelezen bericht door Brahms »

Bij het lezen kreeg zomaar het volgende idee, is het wel echt een nieuw toestel ?
Een toestel zonder doos of bijzaken komt op mij niet evht nieuw over. Misschien wel een inruiler, immers waarom zit de rest er niet bij als deze nieuw is. Dan zit ie toch minimaal in doosje met gebruiksaanwijzing.

Verder vreemd om te lezen dat u dit pas buiten de winkel zag, binnen niets bekeken, verkoper niets gezegd.......?

jo-el

Ongelezen bericht door jo-el »

@michielFRL, niet elke provider heeft simkaarten van verschillende grote!

MauHe

Ongelezen bericht door MauHe »

Je kunt inderdaad kosteloos een kleinere simkaart aanvragen bij je provider, maar toch stinkt dit zaakje volgens mij. Zoals iemand anders al opmerkte zou het wel eens om een "refurbished" toestel kunnen gaan (wat ze er dan ook gewoon eerlijk bij moeten zeggen). Een volledig nieuw toestel wordt altijd compleet geleverd, dus inclusief alle toebehoren. En zeker als je een speciaal pinnetje ergens voor nodig hebt. Ik zou er zelf verder mee gaan en nog een keer een klacht indienen bij de winkel en anders een aangetekende brief naar het hoofdkantoor van de betreffende winkel sturen en als dat niets oplevert eventueel een klacht indien bij het betreffende klachteninstituut of (als u dit hebt) uw rechtsbijstandverzekering inschakelen. Het zoveelste voorbeeld van de wanprestaties van die belwinkels. Ik wens u veel succes.

Har06

Ongelezen bericht door Har06 »

MauHe schreef:Je kunt inderdaad kosteloos een kleinere simkaart aanvragen bij je provider, maar toch stinkt dit zaakje volgens mij. Zoals iemand anders al opmerkte zou het wel eens om een "refurbished" toestel kunnen gaan (wat ze er dan ook gewoon eerlijk bij moeten zeggen). Een volledig nieuw toestel wordt altijd compleet geleverd, dus inclusief alle toebehoren. En zeker als je een speciaal pinnetje ergens voor nodig hebt. Ik zou er zelf verder mee gaan en nog een keer een klacht indienen bij de winkel en anders een aangetekende brief naar het hoofdkantoor van de betreffende winkel sturen en als dat niets oplevert eventueel een klacht indien bij het betreffende klachteninstituut of (als u dit hebt) uw rechtsbijstandverzekering inschakelen. Het zoveelste voorbeeld van de wanprestaties van die belwinkels. Ik wens u veel succes.
oh heeft MauHe daar ervaring mee?.

Ts is wel erg amateuristisch met eea om gegaan, meestal controleer je in de winkel de gehele inhoud met garanties en ja het zal wel een gebruikt toestel zijn.

Aangetekende brieven klachteninstituut advocaat etc etc, ??

Ik zou als ik Ts was bij de winkel verhaal halen en me niet laten wegsturen zonder een bevredigende oplossing :idea: dreigbrieven werken meestal niet

MauHe

Ongelezen bericht door MauHe »

Har06 schreef:
MauHe schreef:Je kunt inderdaad kosteloos een kleinere simkaart aanvragen bij je provider, maar toch stinkt dit zaakje volgens mij. Zoals iemand anders al opmerkte zou het wel eens om een "refurbished" toestel kunnen gaan (wat ze er dan ook gewoon eerlijk bij moeten zeggen). Een volledig nieuw toestel wordt altijd compleet geleverd, dus inclusief alle toebehoren. En zeker als je een speciaal pinnetje ergens voor nodig hebt. Ik zou er zelf verder mee gaan en nog een keer een klacht indienen bij de winkel en anders een aangetekende brief naar het hoofdkantoor van de betreffende winkel sturen en als dat niets oplevert eventueel een klacht indien bij het betreffende klachteninstituut of (als u dit hebt) uw rechtsbijstandverzekering inschakelen. Het zoveelste voorbeeld van de wanprestaties van die belwinkels. Ik wens u veel succes.
oh heeft MauHe daar ervaring mee?.

Ts is wel erg amateuristisch met eea om gegaan, meestal controleer je in de winkel de gehele inhoud met garanties en ja het zal wel een gebruikt toestel zijn.

Aangetekende brieven klachteninstituut advocaat etc etc, ??

Ik zou als ik Ts was bij de winkel verhaal halen en me niet laten wegsturen zonder een bevredigende oplossing :idea: dreigbrieven werken meestal niet
Een beetje wel ja, maar dan niet specifiek met mobieltjes. En de consumentenfora staan vol met dit soort verhalen. En uit eigen ervaring met andere zaken weet ik wel dat je uiteindelijk meestal niet bij de winkel zelf moet zijn aangezien het personeel daar meestal niets kan doen (of niet weet wat ze moeten doen) maar het hogerop moet zoeken. En "dreigbrieven" werken (om mee te beginnen in elk geval) meestal juist wel, aangezien elk bedrijf tegenwoordig panisch is voor slechte reclame, mede dankzij de sociale media. En een rechtsbijstandverzekering is tegenwoordig ook geen luxe meer. Dit is helaas de werkelijkheid waarin we tegenwoordig leven. Het was inderdaad niet echt handig van deze persoon om de inhoud niet in de winkel te checken, maar er is ook nog zoiets als vertrouwen dat een winkel je klacht goed afhandelt en jou een toestel met alle toebehoren levert of het er in elk geval bij vertelt als dit niet het geval is.

Har06

Ongelezen bericht door Har06 »

[quote="MauHe"
Een beetje wel ja, maar dan niet specifiek met mobieltjes. En de consumentenfora staan vol met dit soort verhalen. En uit eigen ervaring met andere zaken weet ik wel dat je uiteindelijk meestal niet bij de winkel zelf moet zijn aangezien het personeel daar meestal niets kan doen (of niet weet wat ze moeten doen) maar het hogerop moet zoeken. En "dreigbrieven" werken (om mee te beginnen in elk geval) meestal juist wel, aangezien elk bedrijf tegenwoordig panisch is voor slechte reclame, mede dankzij de sociale media. En een rechtsbijstandverzekering is tegenwoordig ook geen luxe meer. Dit is helaas de werkelijkheid waarin we tegenwoordig leven. Het was inderdaad niet echt handig van deze persoon om de inhoud niet in de winkel te checken, maar er is ook nog zoiets als vertrouwen dat een winkel je klacht goed afhandelt en jou een toestel met alle toebehoren levert of het er in elk geval bij vertelt als dit niet het geval is.[/quote]

Commen sense , weer zo,n verhaaltje van gehoord en gelezen hebben, natuurlijk moet je bij de betreffende winkel zijn, waar anders ? :idea: :?:

Gesloten