LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Vodafone-klanten met EU-abonnement krijgen te maken met fup
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 15 jun 2017 22:42
- Contacteer:
Vodafone-klanten met EU-abonnement krijgen te maken met fup
Ik heb een Vodafone Red super abonnement afgesloten in maart van dit jaar op aanbeveling van Vodafone daar dit het perfecte abonnement zou zijn voor mij daar ik 6-7 maanden in Spanje verblijf. Met dit abonnement zou ik onbeperkt kunnen bellen, sms en 12 GB internetten in Europa. Gisteren een sms van Vodafone ontvangen dat ik dit abonnement nog maar 4 maanden achter elkaar kan gebruiken in het buitenland en indien ik dat langer gebruik er extra kosten worden doorberekend. Zie ook www.vodafone.nl/fup. Ik heb contact gehad met Vodafone daar ik hierdoor wordt benadeeld en mijn contract wil opzeggen. Vodafone wil hieraan niet meewerken. Zie ook https://tweakers.net/nieuws/126003/voda ... aming.html. Het vreemde is dat zakelijke klanten niet benadeeld worden
Kan Radar aan dit probleem aandacht geven?
Kan Radar aan dit probleem aandacht geven?
Re: Vodafone-klanten met EU-abonnement krijgen te maken met fup
Voor zover ik weet moet Vodafone wel meewerken met het opzeggen van het contract. Ze veranderen eenzijdig iets dat jullie contractueel hebben vastgelegd. Dan mag u ook kosteloos ontbinden. Ik snap de fup van Vodafone verder wel. Als u 6-7 maanden per jaar in Spanje verblijft kunt u wellicht beter daar een abonnement afsluiten.fred.janssen schreef:Ik heb een Vodafone Red super abonnement afgesloten in maart van dit jaar op aanbeveling van Vodafone daar dit het perfecte abonnement zou zijn voor mij daar ik 6-7 maanden in Spanje verblijf. Met dit abonnement zou ik onbeperkt kunnen bellen, sms en 12 GB internetten in Europa. Gisteren een sms van Vodafone ontvangen dat ik dit abonnement nog maar 4 maanden achter elkaar kan gebruiken in het buitenland en indien ik dat langer gebruik er extra kosten worden doorberekend. Zie ook http://www.vodafone.nl/fup. Ik heb contact gehad met Vodafone daar ik hierdoor wordt benadeeld en mijn contract wil opzeggen. Vodafone wil hieraan niet meewerken. Zie ook https://tweakers.net/nieuws/126003/voda ... aming.html. Het vreemde is dat zakelijke klanten niet benadeeld worden
Kan Radar aan dit probleem aandacht geven?
Re: Vodafone-klanten met EU-abonnement krijgen te maken met fup
Zie hier het topic op rechtenforum.nl hierover
http://rechtenforum.nl/forum/thread/t/45915
http://rechtenforum.nl/forum/thread/t/45915
Dat is onjuist.MichielFRL schreef:Het is niet Vodafone die dit bedacht heeft, zo is het opgenomen in de roaming wet.
Re: Vodafone-klanten met EU-abonnement krijgen te maken met fup
Dit dus, dit is een paar jaar geleden ook uit ten treure behandeld toen de BTW omhoog ging. Als het een vanwege overheidswege (NLse of EU) opgelegd iets is, is het géén reden tot ontbindingMichielFRL schreef:Het is niet Vodafone die dit bedacht heeft, zo is het opgenomen in de roaming wet.
Re: Vodafone-klanten met EU-abonnement krijgen te maken met fup
Vodafone is alleen niet wettelijk verplicht om een FUP toe te passen.
Re: Vodafone-klanten met EU-abonnement krijgen te maken met fup
In de voorwaarden van Vodafone is dit duidelijk beschreven wanneer de FUP toegepast wordt.alfatrion schreef:Zie hier het topic op rechtenforum.nl hierover
http://rechtenforum.nl/forum/thread/t/45915
Dat is onjuist.MichielFRL schreef:Het is niet Vodafone die dit bedacht heeft, zo is het opgenomen in de roaming wet.
Laatst gewijzigd door lijfrente op 16 jun 2017 16:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Vodafone-klanten met EU-abonnement krijgen te maken met fup
De Uitvoeringsverordening 2016/2286, waarbij fair use voor roaming wordt ingevoerd, doet expliciet geen afbreuk aan de keuze van "roamende klanten die reeds hebben gekozen voor een specifiek roamingtarief, of die reeds onder een tarief vallen dat aantoonbaar lager is dan het eurodatatarief, of die reeds hebben gekozen voor een pakket op grond waarvan zij voor gereguleerde dataroamingdiensten een ander tarief genieten dan hen zou zijn aangeboden indien zij deze keuze niet hadden gemaakt" (artikel 13 lid 3 Verordening 531/2012).
Re: Vodafone-klanten met EU-abonnement krijgen te maken met fup
Maar Vodafone is wel verplicht om de data die hun klanten gebruiken via de roaming partners te betalen aan hun roaming partners. Als je er dan geen fup op zet, kunnen ze de deuren wel sluiten.alfatrion schreef:Vodafone is alleen niet wettelijk verplicht om een FUP toe te passen.
Re: Vodafone-klanten met EU-abonnement krijgen te maken met fup
En dus? Op welke manier krijgt een beding uit de algemene voorwaarden van Vodafone wettelijke status?lijfrente schreef:In de voorwaarden van Vodafone is dit duidelijk beschreven wanneer de FUP toegepast wordt.
En dus? Wil je zeggen dat je klanten geen ontbindingsmogelijkheid hoeft aan te bieden, als je een wijziging doorvoert die in hun nadeel is, wanneer vast staat dat je niet kunt overleven, als je het nadeel niet doorvoert?GJvdZ schreef:Maar Vodafone is wel verplicht om de data die hun klanten gebruiken via de roaming partners te betalen aan hun roaming partners. Als je er dan geen fup op zet, kunnen ze de deuren wel sluiten.
Het punt dat je wilt maken komt (bij mij in ieder geval) niet helder over. Bedoel je dat Vodafone een uitzondering mag maken voor huidige klanten?ArneLH schreef:De Uitvoeringsverordening 2016/2286, waarbij fair use voor roaming wordt ingevoerd, doet expliciet geen afbreuk aan de keuze van "roamende klanten die reeds hebben gekozen voor een specifiek roamingtarief, of die reeds onder een tarief vallen dat aantoonbaar lager is dan het eurodatatarief, of die reeds hebben gekozen voor een pakket op grond waarvan zij voor gereguleerde dataroamingdiensten een ander tarief genieten dan hen zou zijn aangeboden indien zij deze keuze niet hadden gemaakt" (artikel 13 lid 3 Verordening 531/2012).
Re: Vodafone-klanten met EU-abonnement krijgen te maken met fup
alfatrion schreef:En dus? Op welke manier krijgt een beding uit de algemene voorwaarden van Vodafone wettelijke status?lijfrente schreef:In de voorwaarden van Vodafone is dit duidelijk beschreven wanneer de FUP toegepast wordt.
En dus? Wil je zeggen dat je klanten geen ontbindingsmogelijkheid hoeft aan te bieden, als je een wijziging doorvoert die in hun nadeel is, wanneer vast staat dat je niet kunt overleven, als je het nadeel niet doorvoert?GJvdZ schreef:Maar Vodafone is wel verplicht om de data die hun klanten gebruiken via de roaming partners te betalen aan hun roaming partners. Als je er dan geen fup op zet, kunnen ze de deuren wel sluiten.
Het punt dat je wilt maken komt (bij mij in ieder geval) niet helder over. Bedoel je dat Vodafone een uitzondering mag maken voor huidige klanten?ArneLH schreef:De Uitvoeringsverordening 2016/2286, waarbij fair use voor roaming wordt ingevoerd, doet expliciet geen afbreuk aan de keuze van "roamende klanten die reeds hebben gekozen voor een specifiek roamingtarief, of die reeds onder een tarief vallen dat aantoonbaar lager is dan het eurodatatarief, of die reeds hebben gekozen voor een pakket op grond waarvan zij voor gereguleerde dataroamingdiensten een ander tarief genieten dan hen zou zijn aangeboden indien zij deze keuze niet hadden gemaakt" (artikel 13 lid 3 Verordening 531/2012).
Of Vodafone in overtreding met de wet is weet ik niet, maar ik denk toch, dat ze weten wat ze doen.
In mijn voorwaarden staat het duidelijk beschreven, dus ik weet hoe te handelen.
Wat andere klanten voor voorwaarden gekregen hebben(misschien niet gelezen) kan kinder beoordelen.
Re: Vodafone-klanten met EU-abonnement krijgen te maken met fup
Ik denk dat Vodafone een brief had moeten sturen, waarin ze had aangegeven welke wijzigingen Vodafone ging doorvoeren over vier weken en waarin ze had aangeven dat klanten voor die tijd kosteloos konden opzeggen.
Re: Vodafone-klanten met EU-abonnement krijgen te maken met fup
Het lijkt me dat hier staat: de fup geldt alleen voor nieuwe klanten en niet voor bestaande klanten in het geval ze al afspraken hebben over fair use. Wat dus terug te vinden is in de algemene voorwaarden van het abonnement van voor 14 juni 2017alfatrion schreef:Het punt dat je wilt maken komt (bij mij in ieder geval) niet helder over. Bedoel je dat Vodafone een uitzondering mag maken voor huidige klanten?ArneLH schreef:De Uitvoeringsverordening 2016/2286, waarbij fair use voor roaming wordt ingevoerd, doet expliciet geen afbreuk aan de keuze van "roamende klanten die reeds hebben gekozen voor een specifiek roamingtarief, of die reeds onder een tarief vallen dat aantoonbaar lager is dan het eurodatatarief, of die reeds hebben gekozen voor een pakket op grond waarvan zij voor gereguleerde dataroamingdiensten een ander tarief genieten dan hen zou zijn aangeboden indien zij deze keuze niet hadden gemaakt" (artikel 13 lid 3 Verordening 531/2012).
Re: Vodafone-klanten met EU-abonnement krijgen te maken met fup
Offtopic bijdragen door Moderator verwijderd.