Waarom heeft Apple voor de IPhone 5 van die waardeloze opladers ?
Wij hebben inmiddels 3x IPhone 5 S in huis en inmiddels zijn er na ruim een jaar
3 nieuwe oplaadkabels aangeschaft in de Apple winkel (AMAC in Leiden).
2 sts. van Belkin, die volgens de verkopers van een betere kwaliteit zouden zijn dan
de originele, werken niet meer. De andere wordt gebruikt in de auto en werkt ge-
lukkig nog. Kosten: "slechts" E 19,95 per kabeltje, met 2 jaar garantie, maar als de
kabel er niet goed meer uitziet, dan kun je het vergeten.
UIteraard had hij wel een "nog betere" in de verkoop, voor E 29,95 (met dezelfde
waardeloze garantie).
Het probleem van het stuk gaan weten ze ook precies in de winkel. Opladen
en tegelijkertijd de telefoon gebruiken geeft teveel spanning op en in de kabel,
waardoor deze stuk gaat. Waarom dat bij de kabel van mijn HTC en bij de kabel
van de Samsung van mijn zoon niet gebeurd, kon de verkoper bij AMAC niet
zeggen.
Frappant is wel, dat aan de overkant van de AMAC winkel een Handyman winkel
zit, die naast allerlei onderdelen ook een IPhone 5 oplader heeft liggen. Voor
E 30 , maar met garantie ! Waarom bij hen wel en bij de originele makers niet ?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Waardeloze iPhone 5-opladers
Re: Waardeloze iPhone 5-opladers
De Amac is helemaal geen Apple winkel maar een Apple retailer. Niet heel veel anders dan een Media Markt of BCC, behalve dat het vooral Apple gerelateerd is.
Misschien moet je wat voorzichtiger met je kabels om gaan want als de kabels er niet meer goed uit zien, zullen ze ook wel niet goed gebruikt worden. Je zoon gaat er blijkbaar voorzichtiger mee om dan jij.
Misschien moet je wat voorzichtiger met je kabels om gaan want als de kabels er niet meer goed uit zien, zullen ze ook wel niet goed gebruikt worden. Je zoon gaat er blijkbaar voorzichtiger mee om dan jij.
Weet je ook gelijk weer hoe je naar die verkoper moet kijken... of naar je eigen gebruik.Noathomluuk schreef:2 sts. van Belkin, die volgens de verkopers van een betere kwaliteit zouden zijn dan de originele, werken niet meer.
Tsja. Ik kan niet anders zeggen dan dat ik dat vrij logisch vind. Kan je niet gewoon 's-nachts opladen?Noathomluuk schreef:Het probleem van het stuk gaan weten ze ook precies in de winkel. Opladen en tegelijkertijd de telefoon gebruiken geeft teveel spanning op en in de kabel, waardoor deze stuk gaat.
De Apple kabels zijn inderdaad heel teer. Vooral aan de twee einden is het kwetsbaar, omdat daar meer risico op buigen (en dus breken) is. Waarschijnlijk is het 'probleem' dat de apple kabels veel meer aders hebben dan een gewone USB-kabel, terwijl ze niet (veel) dikker zijn. Dat betekent dat ieder adertje veel dunner, en dus kwetsbaarder, moet zijn dan bij een gewone USB-kabel.