LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Webcare, goed of niet?

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
moleman

Webcare, goed of niet?

Ongelezen bericht door moleman »

N.a.v. een opmerking.

"lilaes" schreef:

Antwoord met een citaat
Bericht Re: Kruidvat mobiel - niet doen - 20 jun 2011 09:46
Waarom reageert Kruidvat hier steeds zo snel, terwijl ik weken, nee, maanden moet wachten op een reactie (en de problemen dan nog niet op te lossen zijn volgens hen) ????? :evil:
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 4#p1257404

wil ik jullie mening eens horen wat men zoals van Webcare vind. Ik ben er zelf er tevreden mee. Het bespaart tijd, geld en vooral ergenis en frustratie. Problemen worden sneller opgelost. In mijn geval binnen 48 uur vanaf dit forum. En dat was een probleem waar ik telefonisch en schriftelijk 2 jaar mee bezig was geweest.
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 25&t=70774
Ik vind Webcare van bedrijven DE uitkomst voor als je een probleem met een bedrijf hebt. Elk bedrijf zou webcare moeten hebben.

puma73

Re: Webcare, goed of niet?

Ongelezen bericht door puma73 »

moleman schreef:N.a.v. een opmerking.

"lilaes" schreef:

Antwoord met een citaat
Bericht Re: Kruidvat mobiel - niet doen - 20 jun 2011 09:46
Waarom reageert Kruidvat hier steeds zo snel, terwijl ik weken, nee, maanden moet wachten op een reactie (en de problemen dan nog niet op te lossen zijn volgens hen) ????? :evil:
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 4#p1257404

wil ik jullie mening eens horen wat men zoals van Webcare vind. Ik ben er zelf er tevreden mee. Het bespaart tijd, geld en vooral ergenis en frustratie. Problemen worden sneller opgelost. In mijn geval binnen 48 uur vanaf dit forum. En dat was een probleem waar ik telefonisch en schriftelijk 2 jaar mee bezig was geweest.
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 25&t=70774
Ik vind Webcare van bedrijven DE uitkomst voor als je een probleem met een bedrijf hebt. Elk bedrijf zou webcare moeten hebben.
Ik vindt het belachelijk dat bedrijven hier goede sier maken door problemen op te lossen voor klagers die deze weg hebben gevonden en soms doen of de problemen incidenteel zijn.

Dit terwijl mensen die deze weg niet vinden en verzuipen in het kastje muur spelletje van de z.g helpdesk met af en toe 0900nummers waarvan de kosten absurd hoog zijn.

Ik denk dat het hoog tijd wordt voor een joep van 't hek actie tegen dit soort absurde misstanden bij de "helpdeskterreur"van bedrijven.

moleman

puma73 schreef: Ik vindt het belachelijk dat bedrijven hier goede sier maken door problemen op te lossen voor klagers die deze weg hebben gevonden en soms doen of de problemen incidenteel zijn.

Dit terwijl mensen die deze weg niet vinden en verzuipen in het kastje muur spelletje van de z.g helpdesk met af en toe 0900nummers waarvan de kosten absurd hoog zijn.

Ik denk dat het hoog tijd wordt voor een joep van 't hek actie tegen dit soort absurde misstanden bij de "helpdeskterreur"van bedrijven.
Waar het om gaat is of je wel dan niet tevreden bent met de oplossingen die geboden worden door de webcare van een bedrijf. De rest is onbelangrijk.
Ik begrijp uit jouw antwoord dat jij dat niet bent.Joep heeft geen tijd ;)
En spreek voor je zelf, aub.

puma73

moleman schreef:
puma73 schreef: Ik vindt het belachelijk dat bedrijven hier goede sier maken door problemen op te lossen voor klagers die deze weg hebben gevonden en soms doen of de problemen incidenteel zijn.

Waar het om gaat is of je wel dan niet tevreden bent met de oplossingen die geboden worden door de webcare van een bedrijf. De rest is onbelangrijk.
Moleman, dat jij goed geholpen bent door zo'webcaregeval is overduidelijk. Ik vindt het belachelijk dat bedrijven hier goede sier maken en de INDRUK wekken dat ze goed bezig zijn.

Die webcaregevallen proberen problemen die spelen en op fora publiek gemaakt worden weg te moffelen om de "goede" naam van de betreffende firma te beschermen en op die manier de negatieve publiciteit voor te zijn.

Voor die ene die via fora geholpen wordt staan misschien wel 100 gevallen die door diezelfde firma (helpdesk) in de kou blijft staan. Van mij mag tros die webcare gevallen vandaag nog de toegang tot het forum ontzeggen.

En nee, ik heb gelukkig nog nooit problemen gehad met een helpdesk en nog nooit contact gehad met een webcaregeval

sephora30

Ongelezen bericht door sephora30 »

Ik heb hier al meer dan 1,5 week geleden een topic geopend over VODAFONE, nou.........tot nu toe........reactie 0,0.

Dus Vodafone Webcare sucks :roll:

Teunbosseman
Contacteer:

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

puma73 schreef:
moleman schreef:

Moleman, dat jij goed geholpen bent door zo'webcaregeval is overduidelijk. Ik vindt het belachelijk dat bedrijven hier goede sier maken en de INDRUK wekken dat ze goed bezig zijn.

Die webcaregevallen proberen problemen die spelen en op fora publiek gemaakt worden weg te moffelen om de "goede" naam van de betreffende firma te beschermen en op die manier de negatieve publiciteit voor te zijn.

Voor die ene die via fora geholpen wordt staan misschien wel 100 gevallen die door diezelfde firma (helpdesk) in de kou blijft staan. Van mij mag tros die webcare gevallen vandaag nog de toegang tot het forum ontzeggen.

En nee, ik heb gelukkig nog nooit problemen gehad met een helpdesk en nog nooit contact gehad met een webcaregeval

Ik sluit mij hier geheel bij aan..........webcare is een internet tool voor bedrijven om de problemen welke zij niet bij machte zijn om via de ouderwetse manier op te lossen.....opzich zou dat kunnen werken maar merk dat veelal webcare in aktie komt als de klager na tijden het op een forum zet ( kijk maar naar je eigen probleem ) en dan kan ineens wel worden opgelost ???

moleman

Teunbosseman schreef: Ik sluit mij hier geheel bij aan..........webcare is een internet tool voor bedrijven om de problemen welke zij niet bij machte zijn om via de ouderwetse manier op te lossen.....opzich zou dat kunnen werken maar merk dat veelal webcare in aktie komt als de klager na tijden het op een forum zet ( kijk maar naar je eigen probleem ) en dan kan ineens wel worden opgelost ???
Je omschrijving van webcare is klinkklare ONZIN!

Wat kan mij het schelen? Of ik nu moeten bellen, schrijven of met webcare moet werken. Als het maar opgelost wordt, en liefst zo snel mogelijk.

Je kan het als bedrijf ook niet iedereen naar de zin maken. Sommige mensen zijn nu eenmaal nooit tevreden. Die vinden het belangrijker om er maar over te blijven klagen. Ze kunnen of willen niet meegaan met vooruitgang die onvermijdelijk is.

Ik zie webcare niet als een "lapmiddel" zoals jullie schijnbaar wel doen.
Als het voor jullie niet werkt. Pak dan gewoon de telefoon of pen.Dan kun je met een callcenter aan de slag gaan.Dat zijn nu de mensen die het niet weten.Maar klaag dan ook niet als het langzaam gaat, of niet werkt.

En voor diegene die niet weten hoe om te gaan met Internet. Overal in het land zijn er cursussen waar je dat kan leren.Want die verandering komt eraan en kun je niet ontlopen.

: imago versterken & effectief reageren op klachten

Kortom. WEBCARE, toppie. Ook al ben ik me ervan bewust dat het niet altijd even goed zal werken. Maar wat wel?

puma73

Kortom. WEBCARE, toppie. Ook al ben ik me ervan bewust dat het niet altijd even goed zal werken. Maar wat wel?
Die webcaregevallen zijn louter en alleen om het imago van bedrijven op te poetsen, in feite een soort sluikreclame voor bedrijven die op deze manier willen laten zien "kijk eens hoe goed wij zijn, kijk eens hoe goed wij de boel oplossen voor de consument".

In feite wordt de consument belazerd en krijgt op deze manier een compleet verkeerd beeld van die bedrijven. Hier lossen ze een of twee probleempjes op en de rest van de problemen....... tja gewoon kastje muurtje blijven sturen en het liefst met zo duur mogelijke 0900 nummers zodat ze ook nog eens goed aan de ellende van de consument kunnen verdien.

En mensen zoals jij meneer moleman maken ook nog eens reclame voor dit soort ....................

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

Webcare is in het leven geroepen omdat de (telefonische) klantenservice van een bedrijf niet goed functioneert. Stel ik maar even zwart-wit.
Als klanten er via telefoon/brief/mail niet uitkomen met een bedrijf, zoeken ze hun toevlucht tot een openbaar forum.
En dan komt Webcare de achtergelaten rommel van de klantenservice opruimen.
Als via Webcare een bedrijf de moeite neem om een bepaalde zaak goed uit te zoeken, moet dat ook zonder Webcare kunnen.

puma73

Jolijn schreef:Webcare is in het leven geroepen omdat de (telefonische) klantenservice van een bedrijf niet goed functioneert. Stel ik maar even zwart-wit.
Als klanten er via telefoon/brief/mail niet uitkomen met een bedrijf, zoeken ze hun toevlucht tot een openbaar forum.
En dan komt Webcare de achtergelaten rommel van de klantenservice opruimen.
Als via Webcare een bedrijf de moeite neem om een bepaalde zaak goed uit te zoeken, moet dat ook zonder Webcare kunnen.
De enige taak die webcaregevallen hebben is "damagecontrol" en beperken van imagoschade voor het betreffende bedrijf.

Ze reageren niet voor niks zo snel mogelijk. Men probeert op die manier een discussie over het feit waarover geklaagd wordt zosnel mogelijk onder het kleed te vegen zodat het bedrijf zo min mogelijk negatieve publiciteit.

Dit soort activiteiten horen niet thuis op fora, die zijn om te discussieeren over bepaalde onderwerpen. Dat een bedrijf een negatieve lik uit de pan krijgt hoort er nu eenmaal bij.

Jolijn

:) Vlgs mij zeggen we zo'n beetje hetzelfde.
Jij 'damage control', ik 'rommel opruimen'.

Teunbosseman
Contacteer:

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

moleman schreef:
Teunbosseman schreef: Ik sluit mij hier geheel bij aan..........webcare is een internet tool voor bedrijven om de problemen welke zij niet bij machte zijn om via de ouderwetse manier op te lossen.....opzich zou dat kunnen werken maar merk dat veelal webcare in aktie komt als de klager na tijden het op een forum zet ( kijk maar naar je eigen probleem ) en dan kan ineens wel worden opgelost ???
Je omschrijving van webcare is klinkklare ONZIN!

Wat kan mij het schelen? Of ik nu moeten bellen, schrijven of met webcare moet werken. Als het maar opgelost wordt, en liefst zo snel mogelijk.

Je kan het als bedrijf ook niet iedereen naar de zin maken. Sommige mensen zijn nu eenmaal nooit tevreden. Die vinden het belangrijker om er maar over te blijven klagen. Ze kunnen of willen niet meegaan met vooruitgang die onvermijdelijk is.

Ik zie webcare niet als een "lapmiddel" zoals jullie schijnbaar wel doen.
Als het voor jullie niet werkt. Pak dan gewoon de telefoon of pen.Dan kun je met een callcenter aan de slag gaan.Dat zijn nu de mensen die het niet weten.Maar klaag dan ook niet als het langzaam gaat, of niet werkt.

En voor diegene die niet weten hoe om te gaan met Internet. Overal in het land zijn er cursussen waar je dat kan leren.Want die verandering komt eraan en kun je niet ontlopen.

: imago versterken & effectief reageren op klachten

Nee de jouwe vult volle zalen......je opent danwel reageert op diverse topics hoe geweldig de webcare wel niet is....wel ik heb nieuws voor je......somige ZUIGEN aan alle kanten.
Je vraagt een mening, o.a. k deel die niet en dan is het maar onzin.....blijf gerust jouw webcare ophemelen.....duh.

Blijkbaar kan het je wel schelen omdat de ouderwetse manier voor jou niet werkt en webcare wel, maar dat hoed ik niet te accepteren.....ben het ermee eens dat het een vorm van - damage control - is/
Hier staat tevredenheid geheel los van. Ik bepaal zelf hoe en wat....zowiezo jij niet....en al helemaal niet of iemand wel geen cursussen moeten nemen......wie denk je wel dat je bent ???

Kortom, lapmiddel om de naam te redden, verder gezichtsverlies te voorkomen.

DJM

Ongelezen bericht door DJM »

Ik vind webcare waardeloos op een forum als dit.
Het valt me namelijk op dat ze geen oplossing aandragen op een forum want ze gaan nergens op in.
Het enige wat ze doen is de mensen met klachten zo snel mogelijk persoonlijk contacteren en daar is een forum niet voor.

adSolvendum

Ongelezen bericht door adSolvendum »

Men mag er wel van uit gaan dat de groot-aanbieders van webcare te kort schieten in de niet-webcare.
Fijn voor de mensen die ermee geholpen zijn, niet fijn voor de mensen die de weg naar fora als deze niet gevonden hebben. Zij hebben van doen met een bedrijf wat te kort schiet.

puma73

Kortom, lapmiddel om de naam te redden, verder gezichtsverlies te voorkomen.
Niet alleern dat, maar ook om te voorkomen dat de negatieve berichten over een bedrijf niet op de eerste zoekpagina's van een zoekmachine komen. Men probeert op die manier alle negatieve reacties zover mogelijk te onderdrukken.

seconds-out

Ongelezen bericht door seconds-out »

DJM schreef:Ik vind webcare waardeloos op een forum als dit.
Het valt me namelijk op dat ze geen oplossing aandragen op een forum want ze gaan nergens op in.
Het enige wat ze doen is de mensen met klachten zo snel mogelijk persoonlijk contacteren en daar is een forum niet voor.
Juist..forum wordt misbruikt voor hun eigen zaakjes.(die ze blijkbaar niet in orde hebben, anders heb je geen heel webcare-team nodig!)
Want waarom schrijft een gemiddelde consument naar dit forum?
Omdat hij waarschijnlijk zijn klacht niet opgelost krijgt bij een bedrijf.
Vind het (ook) damage-control...zodra een klacht openbaar wordt, springen ze als een bok op de haverkist om de klacht in de kiem te smoren, denk dan ook niet, dat zo n webcare-team er zit als (gratis) service voor een consument.. het is alleen hun eigen belang.

Voor degenen die geen internet hebben, of dit forum niet lezen en ook klachten hebben?
Zij hebben pech gehad. Hadden ze ook maar de publiciteit moeten opzoeken..dat is de enige zekerheid dat een klacht ook behandeld/opgelost wordt... :D

moleman

Als je een oplossing aangeboden krijgt in de vorm van webcare. En je wilt dat niet. Dan wijs je die hulp, tot het komen van een oplossing zelf af.Eigenlijk wil je dan niet geholpen worden.
Ik zie dat dan toch als een kwestie van "eigen schuld", toch :?:
En eerlijk gezegd vind ik het ook een beetje "zeurderig" :roll:
Je kan het ook overdrijven, hoor!

Want wat kan jouw het nu schelen hoe die hulp er komt, als het maar komt!
Dat is de doelstelling. Om tot een oplossing te komen.

En inderdaad. Heb je geen internet dan is dat pech hebben en moet je blijven belleuh.

Maar zoals ik al eens schreef. Je kan het nu eenmaal niet iedereen naar de zin maken, helaas.
Niettemin wens ik jullie sterkte met het oplossen van de problemen die jullie hebben.
Laatst gewijzigd door moleman op 03 jul 2011 23:33, 1 keer totaal gewijzigd.

Jolijn

Je kan het niet iedereen naar de zin maken

Ik heb eigenlijk niet het idee dat Webcare op een forum als dit, in het leven geroepen is het mensen naar de zin te maken. Dwz niet uitsluitend en alleen.

Tuurlijk willen mensen geholpen worden, daarom nemen ze ook middels tel./brief/mail contact op.

De kennis/mogelijkheden die Webcare biedt, moeten niet alleen via het web aangeboden worden. De care moet bij de klantenservice of elke andere afdeling waartoe je je dient te richten op aanbeveling van het bedrijf, gegeven worden.
Laatst gewijzigd door Jolijn op 03 jul 2011 23:38, 1 keer totaal gewijzigd.

moleman

Jolijn schreef:

Ik heb eigenlijk niet het idee dat Webcare op een forum als dit, in het leven geroepen is het mensen naar de zin te maken. Dwz niet uitsluitend en alleen.
Vat jij alles zo letterlijk op?
Speciaal voor jouw dan, Jolijn.
"naar de zin maken" Lees dat als "tot een oplossing komen"
Tuurlijk willen mensen geholpen worden, daarom nemen ze ook middels tel./brief/mail contact op.
Maar ook dat schijn dus een probleem op te leveren. Vandaar die webcare die gelijk een oplossing biedt.

Jolijn

moleman schreef:
Jolijn schreef:
Vat jij alles zo letterlijk op?
Speciaal voor jouw dan, Jolijn.
"naar de zin maken" Lees dat als "tot een oplossing komen"
ik herhaal gewoon jouw woorden, maar 'tot een oplossing komen; is wellicht beter ja. Die oplossing is ook dat het bedrijf niet (verder) in een negatief daglicht komt te staan
Maar ook dat schijn dus een probleem op te leveren. Vandaar die webcare die gelijk een oplossing biedt.
Zie de toevoeging bij mijn bericht.

Gesloten