LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Webcare, goed of niet?

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: Webcare, goed of niet?

Ongelezen bericht door seconds-out »

moleman schreef:Als je een oplossing aangeboden krijgt in de vorm van webcare. En je wilt dat niet. Dan wijs je die hulp, tot het komen van een oplossing zelf af.Eigenlijk wil je dan niet geholpen worden.
Ik zie dat dan toch als een kwestie van "eigen schuld", toch :?:
En eerlijk gezegd vind ik het ook een beetje "zeurderig" :roll:
Je kan het ook overdrijven, hoor!

Want wat kan jouw het nu schelen hoe die hulp er komt, als het maar komt!
Dat is de doelstelling. Om tot een oplossing te komen
Wie beweert nou weer dat niemand een oplossing wil?

Niemand! Er komt namelijk helemaal geen oplossing op een forum, webcare-teams lossen niks op, ze verwijzen alleen door.
Eigen schuld? Man je kakelt er maar op los, het is vaak de eigen schuld van een bedrijf, omdat ze hun klachten NIET fatsoenlijk willen behandelen, schrijven mensen naar Tros radar.
Als ik jou was zou ik nog maar eens de gedragsregels nakijken>>>dit is een forum voor en door consumenten en GEEN forum voor bedrijven die hun zaakjes niet op orde hebben.

Jouw baas komt je toch ook niet opzoeken in de kroeg als die zaken met je wilt bespreken?
Zo is het ook met consumentenforums, als een bedrijf zo graag een forum wilt, maken ze er zelf maar eentje...en dan nog...denk jij dat jij je klacht dan kwijt kan op dat forum?
Neen! Of je wordt gecensureerd of je wordt geband!

Daarom moet dit forum allleen voor consumenten zijn, zonder gehijg van allerlei bedrijven in je nek.

Je hele betoog deugt niet, volgens mij werk je zelf bij een webcare team, anders had je wel beter geweten.

Teunbosseman
Berichten: 4400
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Webcare, goed of niet?

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

moleman schreef:Als je een oplossing aangeboden krijgt in de vorm van webcare. En je wilt dat niet. Dan wijs je die hulp, tot het komen van een oplossing zelf af.Eigenlijk wil je dan niet geholpen worden.
Ik zie dat dan toch als een kwestie van "eigen schuld", toch :?:
En eerlijk gezegd vind ik het ook een beetje "zeurderig" :roll:
Je kan het ook overdrijven, hoor!

Want wat kan jouw het nu schelen hoe die hulp er komt, als het maar komt!
Dat is de doelstelling. Om tot een oplossing te komen.

En inderdaad. Heb je geen internet dan is dat pech hebben en moet je blijven belleuh.

Maar zoals ik al eens schreef. Je kan het nu eenmaal niet iedereen naar de zin maken, helaas.
Niettemin wens ik jullie sterkte met het oplossen van de problemen die jullie hebben.

Als de oplossing al in een vrieger stadium werd aangeboden had ik geen gebruik hoeven te maken van forums en dat daarna ineens een webcare wel mn probleem kan oplossen.
Zelf heb je 2 jaar lopen emmeren en ineens kon webcre je probleem oplossen.....ten eertse had ik echt nit 2 jaar lopen emmeren bij een provider, had die allang vaarwel gezegd, maar das een andere disscussie.

Maar je start een topic met het vragen naar meningen, vervolgens krijg je die en deze staan je blijkbaar niet aan.

Vraag me af waarom je in hemelsnaam dan een topic opent ?????

trebelski
Berichten: 962
Lid geworden op: 27 aug 2010 20:32
Locatie: Amsterdam Centaal Station Perron1

Re: Webcare, goed of niet?

Ongelezen bericht door trebelski »

seconds-out schreef: Wie beweert nou weer dat niemand een oplossing wil?

Niemand! Er komt namelijk helemaal geen oplossing op een forum, webcare-teams lossen niks op, ze verwijzen alleen door.
Eigen schuld? Man je kakelt er maar op los, het is vaak de eigen schuld van een bedrijf, omdat ze hun klachten NIET fatsoenlijk willen behandelen, schrijven mensen naar Tros radar.
Als ik jou was zou ik nog maar eens de gedragsregels nakijken>>>dit is een forum voor en door consumenten en GEEN forum voor bedrijven die hun zaakjes niet op orde hebben.
Ben het hier met seconds-out en Teun eens. Het zijn vaak bedrijven met slechte service/helpdesks die geen oplossing bieden en klanten plaatsen dan hun klachten op de consumentenforums zoals TrosRadar.De oplossing zit niet in webcare-teams achteraf maar een goede service vooraf.
. Elk bedrijf heeft wel eens klachten ( ook de goede) maar het verschil zit dat een goed bedrijf de zaak netjes afhandelt en zo hier niet steeds (negatief) aan de beurt is.

angel1978
Berichten: 11329
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Webcare, goed of niet?

Ongelezen bericht door angel1978 »

trebelski schreef:
seconds-out schreef: Wie beweert nou weer dat niemand een oplossing wil?

Niemand! Er komt namelijk helemaal geen oplossing op een forum, webcare-teams lossen niks op, ze verwijzen alleen door.
Eigen schuld? Man je kakelt er maar op los, het is vaak de eigen schuld van een bedrijf, omdat ze hun klachten NIET fatsoenlijk willen behandelen, schrijven mensen naar Tros radar.
Als ik jou was zou ik nog maar eens de gedragsregels nakijken>>>dit is een forum voor en door consumenten en GEEN forum voor bedrijven die hun zaakjes niet op orde hebben.
Ben het hier met seconds-out en Teun eens. Het zijn vaak bedrijven met slechte service/helpdesks die geen oplossing bieden en klanten plaatsen dan hun klachten op de consumentenforums zoals TrosRadar.De oplossing zit niet in webcare-teams achteraf maar een goede service vooraf.
. Elk bedrijf heeft wel eens klachten ( ook de goede) maar het verschil zit dat een goed bedrijf de zaak netjes afhandelt en zo hier niet steeds (negatief) aan de beurt is.
Ik niet. Vind het zelfs volslagen onzin !

De klager heeft maar 1 belang en dat is dat de klacht wordt opgelost.
Of dat nu via een webcare wordt opgelost, of via de 'normale weg' is daarbij van ondergeschikt belang...
Het verdient natuurlijk de voorkeur dat problemen meteen worden opgelost en het niet eens nodig is om hier te klagen.. Maar als die fase eenmaal is aangebroken en een klant spuit zijn klachten hier, dan lijkt me er niet zoveel mis mee dat een webcare alsnog probeert het op te lossen..

Sterker nog: de oplossing die hier geboden wordt is velen malen goedkoper ( kost niets ) dan de klantenservice te bellen... In die zin zou het zelfs nog beter dat alle klachten hier via webcare worden opgelost en de telefonische dienst opgeheven kan worden. Veel goedkoper voor de klant.

Maar blijven klagen is natuurlijk veel leuker...

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: Webcare, goed of niet?

Ongelezen bericht door seconds-out »

angel1978 schreef:
Ik niet. Vind het zelfs volslagen onzin !

De klager heeft maar 1 belang en dat is dat de klacht wordt opgelost.
Of dat nu via een webcare wordt opgelost, of via de 'normale weg' is daarbij van ondergeschikt belang...
Het verdient natuurlijk de voorkeur dat problemen meteen worden opgelost en het niet eens nodig is om hier te klagen.. Maar als die fase eenmaal is aangebroken en een klant spuit zijn klachten hier, dan lijkt me er niet zoveel mis mee dat een webcare alsnog probeert het op te lossen..

Sterker nog: de oplossing die hier geboden wordt is velen malen goedkoper ( kost niets ) dan de klantenservice te bellen... In die zin zou het zelfs nog beter dat alle klachten hier via webcare worden opgelost en de telefonische dienst opgeheven kan worden. Veel goedkoper voor de klant.

Maar blijven klagen is natuurlijk veel leuker...
Ja, we blijven allemaal klagen hier... :lol:
Wat een volslagen onzin...alleen de klager op een forum krijgt dus hulp..
De rest niet...die heeft het opgegeven, nadat ze vergeefs het bedrijf om hulp vroegen,
Toen kregen ze geen hulp ..., nu wel want het webcare-team staat WEL dag en nacht paraat...
En ook zo lekker goedkoop want geen telefoonkosten meer...( an me hoela, vaak is er al eerder gebeld/geschreven).
Zoals je zelf al gelezen hebt verwijst een bedrijf alleen maar door, of er ook een oplossing komt valt nog te bezien..
Daarbij komt nog eens dat consumenten vaak schrijven NADAT hun klacht niet of niet serieus behandeld werd>>> de consument en een bedrijf kennen de weg en het adres heus wel!
Het telkens opnieuw alleen maar een e-mail adres plaatsen heeft dan ook weinig nut.
Btw...waarom vermeldt het bedrijf bij de eerste klacht (contact) niet gewoon zijn eigen email adres....(telefonisch of schriftelijk) :roll:

Op zich is het geen slecht idee om ook via internet klachten af te handelen, maar dan standaard, voor iedereen en dan op hun eigen forum.
Maar dat doen ze niet, ze kijken wel uit, voor je het weet staan er negatieve dingen op en moeten ze weer bannen en censureren, met als gevolg dat niemand meer zijn klacht opschrijft, het wordt toch niet geplaatst... :twisted:

Oplossing!?
Zet dat hele web-team in om klachten gewoon telefonisch/schriftelijk af te handelen.
Laatst gewijzigd door seconds-out op 04 jul 2011 10:22, 1 keer totaal gewijzigd.

Teunbosseman
Berichten: 4400
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Webcare, goed of niet?

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

angel1978 schreef:
trebelski schreef:
seconds-out schreef: Wie beweert nou weer dat niemand een oplossing wil?

Niemand! Er komt namelijk helemaal geen oplossing op een forum, webcare-teams lossen niks op, ze verwijzen alleen door.
Eigen schuld? Man je kakelt er maar op los, het is vaak de eigen schuld van een bedrijf, omdat ze hun klachten NIET fatsoenlijk willen behandelen, schrijven mensen naar Tros radar.
Als ik jou was zou ik nog maar eens de gedragsregels nakijken>>>dit is een forum voor en door consumenten en GEEN forum voor bedrijven die hun zaakjes niet op orde hebben.
Ben het hier met seconds-out en Teun eens. Het zijn vaak bedrijven met slechte service/helpdesks die geen oplossing bieden en klanten plaatsen dan hun klachten op de consumentenforums zoals TrosRadar.De oplossing zit niet in webcare-teams achteraf maar een goede service vooraf.
. Elk bedrijf heeft wel eens klachten ( ook de goede) maar het verschil zit dat een goed bedrijf de zaak netjes afhandelt en zo hier niet steeds (negatief) aan de beurt is.
Ik niet. Vind het zelfs volslagen onzin !

De klager heeft maar 1 belang en dat is dat de klacht wordt opgelost.
Of dat nu via een webcare wordt opgelost, of via de 'normale weg' is daarbij van ondergeschikt belang...
Het verdient natuurlijk de voorkeur dat problemen meteen worden opgelost en het niet eens nodig is om hier te klagen.. Maar als die fase eenmaal is aangebroken en een klant spuit zijn klachten hier, dan lijkt me er niet zoveel mis mee dat een webcare alsnog probeert het op te lossen..

Sterker nog: de oplossing die hier geboden wordt is velen malen goedkoper ( kost niets ) dan de klantenservice te bellen... In die zin zou het zelfs nog beter dat alle klachten hier via webcare worden opgelost en de telefonische dienst opgeheven kan worden. Veel goedkoper voor de klant.

Maar blijven klagen is natuurlijk veel leuker...

Ondergeschikt belang ??? bepaal jij dat dan ??? Wat je nu aangeeft is de put dempen als het kalf al verzopen is. Natuurlijk moet het de voorkeur hebben dat problemen meteen worden opgelost.....zijn we klaar toch, probleem opgleost everybody happy.

Dacht toch echt wel dat de consument dat bepaald. Tis uitermate triest dat na vele keren tegen de bekende muren te hebben aangelopen dat vervolgens bij het neerzetten op een forum ineens wel een probleem kan worden opgelost.
Wat is het nut dan nog van klantenservies balies, tel nummers, etc etc etc

BBlijven klagen veel leuker......ik vindt er niks leuks aan hoor.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Webcare, goed of niet?

Ongelezen bericht door Guardian72 »

moleman schreef:
Je omschrijving van webcare is klinkklare ONZIN!

Wat kan mij het schelen? Of ik nu moeten bellen, schrijven of met webcare moet werken. Als het maar opgelost wordt, en liefst zo snel mogelijk.
moleman schreef: Vandaar die webcare die gelijk een oplossing biedt.
Zo snel mogelijk? Gelijk?
Maar dat is nu het probleem juist.
Mensen worden niet geholpen, voelen zich belazerd, en als enig redelijke termijn verstreken is - en het bedrijf nog steeds niets doet (waar ze dat wel zouden moeten doen) komt men soms wanhopig het verhaal hier - op een consumentenforum - doen.
En pas dan - na vele weken, vele malen bellen met een 0900 nummer, vele malen valse beloftes - dan pas komt webcare met een oplossing.
Natuurlijk dan wel een die goed is, en het probleem oplost.

Maar , webcare moet helemaal niet nodig zijn - als iemand een terecht probleem heeft, moet hij of zij door de gewone helpdesk geholpen kunnen worden.
Wat is daar mis mee? Waarom moet het eerst uit de hand lopen - alvorens webcare iets doet?

Damage control - dat is wat webcare afdelingen doen.
Niets meer, niets minder.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Webcare, goed of niet?

Ongelezen bericht door puma73 »

Guardian72 schreef: Damage control - dat is wat webcare afdelingen doen.
Niets meer, niets minder.
Helemaal mee eens, Het enige waar de webcaregevallen mee bezig zijn is te zorgen dt de problemen niet in de eerste pagina'svan een zoekmachine te vinden zijn. Dus gaat de consument zoeken vindt hij geen negatieve berichten over het betreffende bedrijf.

Puur consumentenbedrog en misleiding die webcaregevallen.

angel1978
Berichten: 11329
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Webcare, goed of niet?

Ongelezen bericht door angel1978 »

Ondergeschikt belang ??? bepaal jij dat dan ???
net zoveel als jij heb ik het idee...
Je vond toch dat je hier op het forum een mening moet kunnen geven.. Nu doe je precies hetzelfde..
Wat je nu aangeeft is de put dempen als het kalf al verzopen is.
Dat is nog altijd beter dan het kalf helemaal laten verzuipen omdat je weigert die laatste strohalm aan te pakken uit principe.
Dacht toch echt wel dat de consument dat bepaald. Tis uitermate triest dat na vele keren tegen de bekende muren te hebben aangelopen dat vervolgens bij het neerzetten op een forum ineens wel een probleem kan worden opgelost.
Wat is het nut dan nog van klantenservies balies, tel nummers, etc etc etc
Het hele tros-programma ook maar verbieden dan.. Bedrijven niet meer uitnodigen daar om het probleem uit te leggen en een oplossing bieden in het programma ook maar niet meer toestaan.. Da's namelijk ook allemaal achteraf...

Het nut van klantenservices.. Tja, hopelijk niet meer als webcare echt hun best zouden doen.. Heerlijk toch als die dingen opgedoekt kunnen worden.

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: Webcare, goed of niet?

Ongelezen bericht door seconds-out »

Guardian72 schreef:
moleman schreef:
Je omschrijving van webcare is klinkklare ONZIN!

Wat kan mij het schelen? Of ik nu moeten bellen, schrijven of met webcare moet werken. Als het maar opgelost wordt, en liefst zo snel mogelijk.
Zo snel mogelijk?
Maar dat is nu het probleem juist.
Mensen worden niet geholpen, voelen zich belazerd, en als enig redelijke termijn verstreken is - en het bedrijf nog steeds niets doet (waar ze dat wel zouden moeten doen) komt men soms wanhopig het verhaal hier - op een consumentenforum - doen.
En pas dan - na vele weken, vele malen bellen met een 0900 nummer, vele malen valse beloftes - dan pas komt webcare met een oplossing.
Natuurlijk dan wel een die goed is, en het probleem oplost.

Maar , webcare moet helemaal niet nodig zijn - als iemand een terecht probleem heeft, moet hij of zij door de gewone helpdesk geholpen kunnen worden.
Wat is daar mis mee? Waarom moet het eerst uit de hand lopen - alvorens webcare iets doet?

Damage control - dat is wat webcare afdelingen doen.
Niets meer, niets minder.
Tuurlijk!
Onder het mom van "wij willen zo graag de consument van dienst zijn" ...
Als dat werkelijk zo is, neem dan ook contact op met mensen die klachten hebben maar NIET naar Tros radar schrijven...
Maar dat doen ze niet!
Die hoor je niet, dus dan is er ook geen klacht...
Neuh...liever al je aandacht naar die ene die zijn klacht opschrijft..dat zet veel meer zoden aan de dijk..voor je het weet komt het bedrijf in een kwaad daglicht te staan en dat moeten we zoveel mogelijk zien te voorkomen.

Dat heet schade beperking.

DJM
Berichten: 352
Lid geworden op: 26 nov 2010 21:08

Re: Webcare, goed of niet?

Ongelezen bericht door DJM »

moleman schreef:Als je een oplossing aangeboden krijgt in de vorm van webcare. En je wilt dat niet. Dan wijs je die hulp, tot het komen van een oplossing zelf af.Eigenlijk wil je dan niet geholpen worden.
Ik zie dat dan toch als een kwestie van "eigen schuld", toch :?:
En eerlijk gezegd vind ik het ook een beetje "zeurderig" :roll:
Je kan het ook overdrijven, hoor!

Want wat kan jouw het nu schelen hoe die hulp er komt, als het maar komt!
Dat is de doelstelling. Om tot een oplossing te komen.

En inderdaad. Heb je geen internet dan is dat pech hebben en moet je blijven belleuh.

Maar zoals ik al eens schreef. Je kan het nu eenmaal niet iedereen naar de zin maken, helaas.
Niettemin wens ik jullie sterkte met het oplossen van de problemen die jullie hebben.
Mensen gaan naar dit forum als een bedrijf niet in staat is om problemen in ontvangst te nemen of op te lossen.
Als webcare hier dan speurt naar dat soort mensen dan geeft dat al aan dat ze zelf weten wat ze fout doen.
En als ze dan speuren naar mensenmet klachten dan kunnen ze begrijpen dat dat niet de enige zijn met zo'n klacht dus waarom dan niet de oplossing bieden op het forum?

DJM
Berichten: 352
Lid geworden op: 26 nov 2010 21:08

Re: Webcare, goed of niet?

Ongelezen bericht door DJM »

seconds-out schreef:
Je hele betoog deugt niet, volgens mij werk je zelf bij een webcare team, anders had je wel beter geweten.
Daar lijkt het wel op ja. :lol:

DJM
Berichten: 352
Lid geworden op: 26 nov 2010 21:08

Re: Webcare, goed of niet?

Ongelezen bericht door DJM »

angel1978 schreef:
Het hele tros-programma ook maar verbieden dan.. Bedrijven niet meer uitnodigen daar om het probleem uit te leggen en een oplossing bieden in het programma ook maar niet meer toestaan.. Da's namelijk ook allemaal achteraf...

Het nut van klantenservices.. Tja, hopelijk niet meer als webcare echt hun best zouden doen.. Heerlijk toch als die dingen opgedoekt kunnen worden.
Dat Tros programma is openbaar en daar komen problemen aan de orde die (vaak) opgelost worden wat voor iedereen zichtbaar te volgen is.
Als webcare dat ook zou doen met problemen op dit forum zou ik er nog begrip voor hebben maar webcare vraagt alleen maar aan de topic starter of die even persoonlijk contact op wil nemen.
Daar is de klantenservice toch voor?

angel1978
Berichten: 11329
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Webcare, goed of niet?

Ongelezen bericht door angel1978 »

DJM schreef:
angel1978 schreef:
Het hele tros-programma ook maar verbieden dan.. Bedrijven niet meer uitnodigen daar om het probleem uit te leggen en een oplossing bieden in het programma ook maar niet meer toestaan.. Da's namelijk ook allemaal achteraf...

Het nut van klantenservices.. Tja, hopelijk niet meer als webcare echt hun best zouden doen.. Heerlijk toch als die dingen opgedoekt kunnen worden.
Dat Tros programma is openbaar en daar komen problemen aan de orde die (vaak) opgelost worden wat voor iedereen zichtbaar te volgen is.
Als webcare dat ook zou doen met problemen op dit forum zou ik er nog begrip voor hebben maar webcare vraagt alleen maar aan de topic starter of die even persoonlijk contact op wil nemen.
Daar is de klantenservice toch voor?
Webcare vraagt vaak aan de TS om een klantnummer of telefoonnummer door te geven zodat er contact opgenomen kan worden en de juiste gegevens erbij gezocht kunnen worden.. Volgens mij neemt dan vaak de KS contact op met de klager / klant ( en dus op kosten van het bedrijf )..

Overigens zal in het programma precies hetzelfde ook van te voren gebeuren.. Een bedrijf krijgt dan vaak van te voren de klanten door zodat ze alvast de dossiers erbij kunnen pakken..

Je wil toch niet het hele dossier van een klant ( inclusief vaak erg persoonlijke gegevens ) op het forum kwakken ?

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: Webcare, goed of niet?

Ongelezen bericht door seconds-out »

Waarom zouden privee gegevens gebruikt moeten worden?

Als TS (of een ander) de klacht openbaar gemaakt heeft, kan die ook openbaar behandeld worden, zonder dat opeens het hele privee leven van die persoon boven tafel hoeft te komen.
Lijkt mij dat dat nou net ook de bedoeling was van een consument>>>een klacht opgelost krijgen, want bij het bedrijf zelf kwam die niet verder....

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Webcare, goed of niet?

Ongelezen bericht door Jolijn »

angel1978 schreef:Het nut van klantenservices.. Tja, hopelijk niet meer als webcare echt hun best zouden doen.. Heerlijk toch als die dingen opgedoekt kunnen worden.
Dat is dan de klachtafhandeling verschuiven van een klantenservice naar Webcare.
Ipv telefonisch handelen, nu via mail.
Ja, dat kan, voor mensen die beschikken over internet.
Dan zal de Webcare uitgebreid moeten worden....kunnen ze degenen die ze ontslaan bij de klantenservice in dienst nemen als Webcare medewerker.
:roll:

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: Webcare, goed of niet?

Ongelezen bericht door seconds-out »

[quote="Jolijn"]
Dat is dan de klachtafhandeling verschuiven van een klantenservice naar Webcare.
Ipv telefonisch handelen, nu via mail.
Ja, dat kan, voor mensen die beschikken over internet.
Dan zal de Webcare uitgebreid moeten worden....kunnen ze degenen die ze ontslaan bij de klantenservice in dienst nemen als Webcare medewerker.[quote]

Klantenservice? ja zo noemen ze het, klantenservice bestaat niet, behalve als ze daar ook op kunnen verdienen d.m.v. hoog beltarief..post wat geen rekening is dump je in de sloot, kost alleen maar geld om dat te verwerken...

Gelukkig hebben we nu webcare teams...zij lossen alles in een mum van tijd op en dat gratis!

Gesloten