Aangezien ik via de (telefonische) klachtenservice, via ziggo.nl en ook via een aangetekende brief geen antwoord krijg op mijn vragen maar tot 3 keer toe eenzelfde standaard brief krijg. toch maar even mijn verhaal hier doen..
Het begon allemaal dat ik samen met mijn vrouw een huis gekocht heb. We waren tevreden gebruikers van het Ziggo alles in 1 pakket. Omdat een verhuizing een perfect moment is om te kijken of je niet teveel betaald en of je bij de juiste aanbieder zit heb ik dat ook gedaan. Heb een aantal aanbieders naast elkaar gelegd en kwam tot de conclusie dat het allemaal niet zoveel scheelt. afin ik geprobeerd om te kijken of op mijn nieuwe adres Ziggo beschikbaar is. Via internet was mijn adres niet bekend. Hierop heb ik telefonisch gevraagd of op mijn nieuwe adres Ziggo beschikbaar is. Ik vertelde dat het om nieuwbouw gaat en dat ik daarom niet via de site kan kijken of het op mijn nieuwe adres beschikbaar is. De mevrouw van de helpdesk kon dit wel. Ik vroeg haar of de verhuizing naar mijn nieuwbouwwoning extra kosten met zich meebracht. Mij werd verteld dat ik 29,95 euro zou moeten betalen.
Deze factuur kreeg ik dan ook zoals afgesproken binnen en heb deze ook betaald.
Nadat ik verhuisd ben ook al vanaf begin goed beeld, internet deed het gelijk en ook mijn telefoon werkte (daarvoor mijn complimenten). Wat schetste mijn verbazing: 3 maanden later valt er een brief op de mat. Ziggo heeft een fout gemaakt ik moet ipv 29,95 euro nu ineens 120 euro betalen (aanlegkosten 149,95 - verhuiskosten 29,95 = 120 euro) hier was ik het natuurlijk niet mee eens. Mij is verteld dat ik 29,95 euro zou moeten betalen en ziggo heeft een fout gemaakt, niet ik.
N.a.v. deze brief telefonisch contact opgenomen en mijn verhaal gedaan. Mij werd verteld een aangetekende brief te versturen. Deze brief heb ik dan ook gestuurd (+ kopie consumenten autoriteit) en heb ook noch een klachtenformulier via de site van Ziggo opgestuurd. Als antwoord op beide brieven van Ziggo hetzelfde verhaal: waarom er aanlegkosten betaald moeten worden. In deze zaak is het niet relevant waarom er aanlegkosten betaald moeten worden. Ik heb een afspraak gemaakt met Ziggo, Ziggo maakt een fout en moet dit dan ook intern oplossen en niet mij nu voor de kosten op laten draaien. Als ik vooraf goed ingelicht was door de betreffende dame aan de telefoon was ik voor 100 % overgestapt naar een andere aanbieder.
Tenslotte nog even over de klantvriendelijkheid..........
die is ver te zoeken ze helepn je alleen als zij eraan kunnen verdienen maar een probleem oplossen kunnnen ze niet. Een supervisor of iemand van hogerhand krijg je niet te spreken.
Zo dit verhaal moest ik toch even kwijt.......
Mvg
Adriaan
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Ziggo extra kosten
Re: Ziggo extra kosten
Na weer een aanmaning thuisgestuurd gekregen te hebben en weer gereageerd te hebben. WEER dezelfde standaard brief ontvangen!
Het gaat er niet om waarom ik Aanlegkosten moet betalen.
Maar er is aan mij verteld dat ik maar 29,95 Euro moest betalen en nu is het ineens 120 euro meer.
m.i. moeten ze dit intern oplossen en niet nu toch op mij verhalen.
Wanneer je een auto koopt en je maakt de afspraak om 10000 euro te betalen. en 3 maanden later staat de auto dealer op de stoep en zegt hij kost eigenlijk 15000 euro. of ik die 5000 euro ook even wil betalen. dit is toch niet mijn fout?
zal wel aan mij liggen...
adriaan
Het gaat er niet om waarom ik Aanlegkosten moet betalen.
Maar er is aan mij verteld dat ik maar 29,95 Euro moest betalen en nu is het ineens 120 euro meer.
m.i. moeten ze dit intern oplossen en niet nu toch op mij verhalen.
Wanneer je een auto koopt en je maakt de afspraak om 10000 euro te betalen. en 3 maanden later staat de auto dealer op de stoep en zegt hij kost eigenlijk 15000 euro. of ik die 5000 euro ook even wil betalen. dit is toch niet mijn fout?
zal wel aan mij liggen...
adriaan
Re: Ziggo extra kosten
ik heb telefonisch nagevraagd wat mij deze verhuizing zal kosten. ik mag er toch vanuit gaan dat ik dan goed ingelicht word. Ik heb mijn verhuizing daarop ook telefonisch doorgevoerd en nogmaals gevraagd of dit alle kosten zouden zijn en weer werd mij verteld dat dit zo was. Als ik zelf op het internet had gezien dat ik die kosten had moeten betalen had ik dit nooit gedaan. bij een KPN bijvoorbeeld hoef ik niks te betalen als aanlegkosten.
adriaan
adriaan