LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Ziggo migratie
Ziggo migratie
Recent hebben we de zenders opnieuw moet instellen van Ziggo. Dit omdat alles verandert is. Nu kunnen we een stuk of 6 zenders niet meer ontvangen en na dat de monteur van Ziggo geweest is kregen we het advies om een nieuwe versterker/splitter, nieuwe kabel en nieuwe connectoren aan te schaffen. I.v.m. storing van de 4G masten op die frequenties. Zo gezegd zo gedaan en 170,= lichter. Kan ik die kosten verhalen op Ziggo immers ik heb niet gevraagd om een verandering en daarvoor was alles goed. Wie heeft wijsheid.
Re: Ziggo migratie
Dat het vroeger werkte is eigenlijk meer geluk dan wijsheid. Ziggo heeft altijd al aangeraden kabels en apparatuur te gebruiken met het kabelkeur keurmerk. Heb je dat advies niet opgevolgd dan kom je nu alsnog in de problemen.
Annaloog werkt alles, maar als je 33 jaar oude kabels hebt, ook de muurdoos zoals ik nu thuis mag je best wel eens investeren.
Na montage nieuwe muurdoos, versterker en nu 8 toestellen aangesloten en alleen als ik meer dan 4 gebruik, vooral als het 4 grotere zijn kom ik tekort..
Alle 8 gelijk aanzetten is dus nog steeds een probleem, versterker is gemaakt voor 4!
Maar het kan dus wel, 4 grootste foutloos laten werken.
Verder is de afstand GSM antenne met G4 dekking bepalend, net als overige isolatie in huis.
Ik heb goede GSM ontvangst binnen dus ook veel storingen.
Nieuwe huizen met HR++ glas en aluminium folie op de glaswol dekens die de GSM een matige of geen signaal geven, die huizen hebben zelden problemen met de kabel.
Ook je internet van oude 2.2 naar nieuwe 5.0 omzetten of je magnetron verplaatsen of afschermen kan helpen.
Mijn Dect telefoon zender naar slaapkamer gedaan en dat is ook een stoorzender dus die apparaten die kunnen storen afdekken of niet gebruiken tijdens uitzendigen is een oplossing...
Ik ga binnenkort de vaak lege batterij Dect weer vervangen door normale met kabeltje...
Nooit halverwege wegvallen wegens lege batterij en minder stoorzenders.
Dus is dat wel nodig, vaste telefoons zonder snoer?
Ik heb de kabels niet vervangen, alleen de stekkers van plastic door metalen met afscherming was voldoende!
Na montage nieuwe muurdoos, versterker en nu 8 toestellen aangesloten en alleen als ik meer dan 4 gebruik, vooral als het 4 grotere zijn kom ik tekort..
Alle 8 gelijk aanzetten is dus nog steeds een probleem, versterker is gemaakt voor 4!
Maar het kan dus wel, 4 grootste foutloos laten werken.
Verder is de afstand GSM antenne met G4 dekking bepalend, net als overige isolatie in huis.
Ik heb goede GSM ontvangst binnen dus ook veel storingen.
Nieuwe huizen met HR++ glas en aluminium folie op de glaswol dekens die de GSM een matige of geen signaal geven, die huizen hebben zelden problemen met de kabel.
Ook je internet van oude 2.2 naar nieuwe 5.0 omzetten of je magnetron verplaatsen of afschermen kan helpen.
Mijn Dect telefoon zender naar slaapkamer gedaan en dat is ook een stoorzender dus die apparaten die kunnen storen afdekken of niet gebruiken tijdens uitzendigen is een oplossing...
Ik ga binnenkort de vaak lege batterij Dect weer vervangen door normale met kabeltje...
Nooit halverwege wegvallen wegens lege batterij en minder stoorzenders.
Dus is dat wel nodig, vaste telefoons zonder snoer?
Ik heb de kabels niet vervangen, alleen de stekkers van plastic door metalen met afscherming was voldoende!
Als u 1200 belt (het gratis nummer van Ziggo) dan kunnen ze u opnieuw verbinden met uw eigen pakket.
luca111 schreef:Recent hebben we de zenders opnieuw moet instellen van Ziggo. Dit omdat alles verandert is. Nu kunnen we een stuk of 6 zenders niet meer ontvangen en na dat de monteur van Ziggo geweest is kregen we het advies om een nieuwe versterker/splitter, nieuwe kabel en nieuwe connectoren aan te schaffen. I.v.m. storing van de 4G masten op die frequenties. Zo gezegd zo gedaan en 170,= lichter. Kan ik die kosten verhalen op Ziggo immers ik heb niet gevraagd om een verandering en daarvoor was alles goed. Wie heeft wijsheid.
Kabels binnen het huis, zijn altijd voor rekening van de bewoner.
Het bedrag van € 170,00 vind ik persoonlijk aan de hoge kant, tenminste als er niet een heleboel aan TV´s aangesloten zijn.
Ach je hebt ook van die idioten die 120 euro vragen voor een hdmi kabeltjes. Wel met goud vergulde connectoren, dat dan weer wel.
Action heeft ook vergulde kabels... ik heb het dan niet over de laag dikte ( dunte)
Na 1 insteken is blanke staal al zichtbaar soms dus niet voor dagelijks loshalen.....
Ik heb de messing versie die langer mee gaat dan het erg dunne klatergoud...
Na 1 insteken is blanke staal al zichtbaar soms dus niet voor dagelijks loshalen.....
Het blijven absurde prijzen voor producten met een kostprijs van misschien hooguit een paar euro.
Mijn ervaring met HDMI kabels van de Action is heel goed. Ik heb er diverse thuis in gebruik. Het beeld is heel goed, geen storing oid. Ik denk dat als je gaat meten er wel verschillen zijn tussen dure en goedkope kabels, maar dat zal mij een zorg zijn. Zichtbaar zie ik geen verschil. En mocht de kabel kapot gaan (ik gebruik de mijna al weer ruim een jaar) dan koop ik voor een paar euro weer een nieuwe. Is nog altijd veel goedkoper dan eenmaal een hele dure kopenstofzuigertje schreef:Action heeft ook vergulde kabels... ik heb het dan niet over de laag dikte ( dunte)
En nog even voor TS. Ook ik had op mijn TV boven via een Humax kastje slechtere ontvangst na de zenderwisseling. Ik heb ook voor vele euro's nieuwe spullen gekocht. Mijn eerste stap was het vervangen van de connectoren (waren nog van die witte kapjes....) door Kabelkeur connectoren. En jawel dat was voldoende om het signaal ruim 10% te verbeteren en het beeld was weer perfect. De rest weer netjes terug gebracht naar de bouwmarkt.
-
Herkenbaar verhaal over Ziggo. Sinds de ": harmonisatie"strepen en blokken. Het advies van Ziggo: het ligt aan de kabel; koop ene nieuwe en wij vergoeden het wel. Een echte 1.0 oplossing Bah!
Ligt t ook meestal: het ligt aan de kabel;
heeft Ts niet van te voren naar de prijs gevraagd ?, de monteur ( voor eigen rekening werkende ) heeft een goed uurloon eraan overgehoudenbprosman schreef:Ligt t ook meestal: het ligt aan de kabel;
@Har06,
Weet jij hoeveel uur hij gewerkt heeft dan ?
Weet jij hoeveel uur hij gewerkt heeft dan ?