LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ziggo, nooit geleverd, wel betalen

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
RomeoRomeo

Ziggo, nooit geleverd, wel betalen

Ongelezen bericht door RomeoRomeo »

Eind december heb ik telefonisch een alles-in-1 pakket besteld bij Ziggo voor mijn nieuwbouwwoning. Ik heb daar toen direct de CISCO ITV ontvanger bij besteld. Medio januari ontving ik per post de modem en andere internet benodigdheden. De ontvanger zat daar niet bij. Ik heb contact gehad met de helpdesk van Ziggo die aangaf dat er door grote drukte vertragingen waren in de leveringen van ontvangers. De weken daarop heb ik meerdere malen telefonisch contact gehad met de helpdesk over de levering waarbij er verschillende redenen werden genoemd waarom de ontvanger nog niet geleverd was of kon worden. Toen men mij begin maart nog geen duidelijkheid kon geven over een leverdatum en er inmiddels een goed alternatief beschikbaar was heb ik op 9 maart 2009 de bestelling telefonisch geannuleerd.

Eind april kreeg ik de eerst factuur van Ziggo en tot mijn verbazing stond daar de CISCO ontvanger op. Ik heb direct de helpdesk gebeld. Zij gaven echter aan dat volgens het systeem van Ziggo de ontvanger wel geleverd is en dat ze verder niets voor mij kon betekenen. Het probleem zou doorgezet worden en ik zou terug gebeld worden. Dit is echter nooit gebeurt. Nogmaals contact met de telefonische helpdesk had hetzelfde effect. Op emails en een brief van mij heeft Ziggo tot op heden niet gereageerd. Ik heb de automatische incasso terug laten boeken (na dit aangegeven te hebben aan Ziggo). Via de site van Ziggo staat er momenteel dat ik nu een betalingsachterstand heb en op 3 juni heb ik via de post een herinnering ontvangen over deze betalingsachterstand. Ik heb direct weer contact gezocht met de helpdesk. De medewerker gaf aan dat hij niets voor mij kon betekenen omdat in het systeem staat dat de ontvanger wel geleverd is. Ziggo ziet dat als sluitend bewijs en levert mij geen enkele mogelijkheid hierover verder te communiceren. Volgens de helpdeskmedewerker is het goed mogelijk dat pakketjes geleverd worden zonder dat de ontvanger daarvoor hoeft te tekenen, dus is het niet aan Ziggo te bewijzen dat ik de ontvanger daadwerkelijk in ontvangst heb genomen. Tevens gaf hij aan dat als ik niet betaalde dat er na een tweede herinnering afsluiting zou volgen en een deurwaarder ingezet zou worden.

Momenteel heb ik geen idee welke stappen ik nog kan nemen. Graag uw advies in deze.

Ziggo webteam Alex

Re: Ziggo, nooit geleverd, wel betalen

Ongelezen bericht door Ziggo webteam Alex »

Graag willen wij u helpen met uw problemen en onduidelijkheden omtrent uw rekeningen van uw Cisco decoder. Als u via het speciaal opgezette ‘Webteam formulier’ uw klachten en vragen kenbaar maakt, pakken wij zo snel mogelijk uw verzoek op. Het webformulier is te bereiken via de link: https://www.ziggo.nl/klantenservice/ziggowebteam

Met vriendelijke groet,
Ziggo Webteam Alex

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ziggo heeft dus 6 weken voor een half jaar oude klacht nodig die al bekend was?

Nu hebben ze blijkbaar teveel tijd en zoeken oude klachten...
Ik hoef nu niet meer, en blijf wel lekker ADSL gebruiker!

RomeoRomeo

Ongelezen bericht door RomeoRomeo »

Niet lang na mijn bovenstaande bericht werd mijn probleem opgelost. Ik was er via TNT achtergekomen dat het bewuste geleverde pakket slechts zo groot was als een normale enveloppe en nog geen 30 gram woog. Alhoewel dit ook nog geen indruk maakte op de helpdeskmedewerker kreeg ik bij een tweede poging een wat behulpzamere medewerker aan de lijn die een actie uit zou zetten bij de "pakket-afdeling" van ziggo om de inhoud te checken. Een paar dagen later werd ik gebeld dat er inderdaad een vergissing was gemaakt. Overigens heb ik ook nog een email gestuurd naar coax.nl, deze hebben ook contact opgenomen met ziggo. Wellicht dat de plotselinge oplossing ook daarmee te maken had.

Ach, kabel bij Ziggo of ADSL bij een andere provider... Zodra je een probleem hebt loop je toch wel vast bij helpdesks en dergelijke. Ik geloof niet dat Ziggo daar veel slechter in is dan anderen (ze zijn allemaal ZEER slecht!). Alleen lees je meer over Ziggo omdat ze veel meer klanten hebben en een ingewikkeld product leveren dat vatbaar is voor storingen. Al blijft het een feit dat ziggo bij mij en een hoop anderen een wanprestatie heeft geleverd. Echter als het werkt is de kabel voor internet, tv en bellen voor mij toch wel de beste keuze!

Gesloten