LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Ziggo nu standaard digitaal
Ziggo nu standaard digitaal
Sinds enkele maanden heb ik digitale TV van Ziggo. Ik betaalde 39,95 voor de decoder en ik wilde graag het pakket kennis en nieuws. Kosten 16,95 plus 3,95 voor het extra digitale pakket.
Tot zover geen probleem. Alles werkte goed.
Nu ineens gaat Ziggo standaard digitaal. Zonder enige toestemming van mij (en dus alle Ziggo klanten) wordt er zomaar besloten dat de drie Duitse zenders plus CNN van het analoge signaal worden verwijderd. Op een van mijn TV's (waar ik juist naar deze kanalen kijk) ben ik dus deze kanalen kwijt.
Daar komt bovenop, dat ik niet meer mijn kleine pakket kan krijgen, maar alleen TV Plus. Ziggo kan mij niet garanderen dat daarin kennis en nieuws volledig is opgenomen, maar ik moet wel 24,95 gaan betalen per maand (was 20,90).
Ik heb Ziggo benaderd en aangegeven dat ik deze gang van zaken niet normaal vind, zeker niet omdat ik een abonnement heb afgesloten en ik vind dat je dat niet zomaar eenzijdig mag veranderen. Volgens Ziggo: " Dit hebben wij zo besloten en als u een klacht heeft dan moet u die op internet kenbaar maken. Er verandert echter niets aan het genomen besluit.". Ik heb gevraagd of ik kan spreken met iemand van het management. Dat was niet mogelijk. Klachten kunnen ingediend worden via internet, anders niet.
Ik zou de redactie van Radar dus willen voorleggen:
1. Kan Ziggo zomaar eenzijdig besluiten om bepaalde zenders uit hun analoge aanbod te verwijderen?
2. Kan Ziggo zomaar ineens een digitaalpakket verwijderen en slechts een duurder aanbod ter vervanging aanbieden?
3. Kan ik nu de decoder die ik bij Ziggo kocht retourneren en mijn geld terug krijgen? Ik wil namelijk nu heel graag weg bij Ziggo.
4. Kan Radar dit voorleggen aan het management van Ziggo. Mij wensen ze niet te woord te staan en diegene die ik bij Ziggo sprak (zie hieronder) weigerde mijn klacht telefonisch op te nemen en intern bij Ziggo voor te leggen.
NB.: Ziggo werd door de consumentenbond als beste provider aangeduid vwb TV. Ziggo gaat nu alles wijzigen, dus deze beoordeling mag Ziggo m.i. niet meer gebruiken. Uiteindelijk is het nieuwe aanbod van Ziggo niet dat wat de consumentenbond heeft onderzocht.
[Bericht aangepast door de moderator i.v.m. het noemen van persoonsgegevens.]
Tot slot: Ben blij geen telefonie van Ziggo te hebben. Stel je voor. Ineens zouden ze kunnen besluiten dat je geen mobiele nummers meer kan bellen. Of...... toch wel....... maar dan moet je veel meer betalen ..... Of ben ik het nu die een rare vergelijking maakt .....?
Tot zover geen probleem. Alles werkte goed.
Nu ineens gaat Ziggo standaard digitaal. Zonder enige toestemming van mij (en dus alle Ziggo klanten) wordt er zomaar besloten dat de drie Duitse zenders plus CNN van het analoge signaal worden verwijderd. Op een van mijn TV's (waar ik juist naar deze kanalen kijk) ben ik dus deze kanalen kwijt.
Daar komt bovenop, dat ik niet meer mijn kleine pakket kan krijgen, maar alleen TV Plus. Ziggo kan mij niet garanderen dat daarin kennis en nieuws volledig is opgenomen, maar ik moet wel 24,95 gaan betalen per maand (was 20,90).
Ik heb Ziggo benaderd en aangegeven dat ik deze gang van zaken niet normaal vind, zeker niet omdat ik een abonnement heb afgesloten en ik vind dat je dat niet zomaar eenzijdig mag veranderen. Volgens Ziggo: " Dit hebben wij zo besloten en als u een klacht heeft dan moet u die op internet kenbaar maken. Er verandert echter niets aan het genomen besluit.". Ik heb gevraagd of ik kan spreken met iemand van het management. Dat was niet mogelijk. Klachten kunnen ingediend worden via internet, anders niet.
Ik zou de redactie van Radar dus willen voorleggen:
1. Kan Ziggo zomaar eenzijdig besluiten om bepaalde zenders uit hun analoge aanbod te verwijderen?
2. Kan Ziggo zomaar ineens een digitaalpakket verwijderen en slechts een duurder aanbod ter vervanging aanbieden?
3. Kan ik nu de decoder die ik bij Ziggo kocht retourneren en mijn geld terug krijgen? Ik wil namelijk nu heel graag weg bij Ziggo.
4. Kan Radar dit voorleggen aan het management van Ziggo. Mij wensen ze niet te woord te staan en diegene die ik bij Ziggo sprak (zie hieronder) weigerde mijn klacht telefonisch op te nemen en intern bij Ziggo voor te leggen.
NB.: Ziggo werd door de consumentenbond als beste provider aangeduid vwb TV. Ziggo gaat nu alles wijzigen, dus deze beoordeling mag Ziggo m.i. niet meer gebruiken. Uiteindelijk is het nieuwe aanbod van Ziggo niet dat wat de consumentenbond heeft onderzocht.
[Bericht aangepast door de moderator i.v.m. het noemen van persoonsgegevens.]
Tot slot: Ben blij geen telefonie van Ziggo te hebben. Stel je voor. Ineens zouden ze kunnen besluiten dat je geen mobiele nummers meer kan bellen. Of...... toch wel....... maar dan moet je veel meer betalen ..... Of ben ik het nu die een rare vergelijking maakt .....?
-
Re: Ziggo nu standaard digitaal
er staan al een aantal topics hierover misschien kun je die even doorlezen end ara je reactie geven. Stond ook al in de krant vanmorgen dat de 2e kamer zich ermee aan het bemoeien is
Ja, de een bedrijf mag eenzijdig de voorwaarden veranderen omdat het anders tot in lengte van dage nooit iets zou kunnen veranderen. Men moet u wel een redelijk termijn gunnen om de overeenkomst te ontbinden.Moses schreef:1. Kan Ziggo zomaar eenzijdig besluiten om bepaalde zenders uit hun analoge aanbod te verwijderen?
jaMoses schreef:2. Kan Ziggo zomaar ineens een digitaalpakket verwijderen en slechts een duurder aanbod ter vervanging aanbieden?
Die volg ik niet.Moses schreef:3. Kan ik nu de decoder die ik bij Ziggo kocht retourneren en mijn geld terug krijgen? Ik wil namelijk nu heel graag weg bij Ziggo.
Alfatrion werkt zeker voor Ziggo
Ben het inhoudelijk met alfatrion eens.
3. Je kunt sowieso weg bij Ziggo, je zult alleen het geld niet terug kunnen krijgen. Het is een bepaald risico welke genomen wordt en zou ook weer bij de volgende provider kunnen gebeuren.
Ik ben wel van mening dat al deze providers eens regels opgelegd moeten krijgen mbt dit soort apparatuur. Dat er een soort standaard afgesproken wordt, waardoor je niet iedere keer nieuwe apparatuur nodig hebt om over te stappen van provider. Weet even niet of dit het geval is, daarvoor reikt mijn technische kennis op dit gebied niet ver genoeg...
Net zoiets als wat er aan zit te komen of al ingevoerd is mbt de opladers van mobiele telefoons.
alfatrion, je hebt zo wel een boel werkgevers zeg. Is daar nog wijs uit te komen..
En nee, ik werk ook niet bij Ziggo en heb er nooit gewerkt en heb er ook geen aandelen van ofzo. Dan hebben we dat maar vast gehad.
3. Je kunt sowieso weg bij Ziggo, je zult alleen het geld niet terug kunnen krijgen. Het is een bepaald risico welke genomen wordt en zou ook weer bij de volgende provider kunnen gebeuren.
Ik ben wel van mening dat al deze providers eens regels opgelegd moeten krijgen mbt dit soort apparatuur. Dat er een soort standaard afgesproken wordt, waardoor je niet iedere keer nieuwe apparatuur nodig hebt om over te stappen van provider. Weet even niet of dit het geval is, daarvoor reikt mijn technische kennis op dit gebied niet ver genoeg...
Net zoiets als wat er aan zit te komen of al ingevoerd is mbt de opladers van mobiele telefoons.
Wordt een beetje korzelig als iedereen meteen maar aanneemt dat je ergens werkt als het antwoord je niet zint.Moses schreef:Alfatrion werkt zeker voor Ziggo
alfatrion, je hebt zo wel een boel werkgevers zeg. Is daar nog wijs uit te komen..
En nee, ik werk ook niet bij Ziggo en heb er nooit gewerkt en heb er ook geen aandelen van ofzo. Dan hebben we dat maar vast gehad.
Ziggo gaat een heleboel opzeggingen krijgen.
karremaar schreef:Ziggo gaat een heleboel opzeggingen krijgen.
Van mij niet, eindelijk een vooruitgang, in deze techniek.
Analoog is oude meuk.
gr. Arie
Emmy, 'universele' ontvangstapparatuur die voor zowel kabel als satelliet als KPN geschikt is kan niet, omdat het om totaal verschillende manieren van dataoverdracht gaat. Dat zou net zoiets zijn als zeggen dat telefoons zowel geschikt moeten zijn voor een vaste lijn als voor GSM.
(Trouwens ook wel een leuke, als je je vaste lijn opzegt en alleen nog je GSM gebruikt, dan krijg je ook geen geld terug voor de telefoons die je niet meer kunt gebruiken. Om de zelfde reden krijg je ook geen geld terug voor de digitale ontvangers als je je digitale TV opzegt.)
(Trouwens ook wel een leuke, als je je vaste lijn opzegt en alleen nog je GSM gebruikt, dan krijg je ook geen geld terug voor de telefoons die je niet meer kunt gebruiken. Om de zelfde reden krijg je ook geen geld terug voor de digitale ontvangers als je je digitale TV opzegt.)
Zoals ik ook al zei, reikt mijn technische kennis daarvoor niet ver genoeg.. Ik heb wel het gevoel dat er op sommige delen meer gestandaardiseerd kan worden waardoor het aantal verschillende wel iets omlaag zou kunnen. Ook een beetje onder het motto waar een wil is, is een weg.. kan er best veel qua techniek als de wil (cq verplichting er maar is). Voor adapters van mobiele telefoons is dat natuurlijk veel makkelijk, maar de industrie heeft die verplichting gekregen omdat er gewoon een wildgroei onstaan is van soorten en maten waardoor de afvalberg en het gebruik van resources ook veel te groot is. Wat dacht je van al die afgedankte onbruikbaar geworden kastjes bij de volgende overstap naar een provider.kweenie schreef:Emmy, 'universele' ontvangstapparatuur die voor zowel kabel als satelliet als KPN geschikt is kan niet, omdat het om totaal verschillende manieren van dataoverdracht gaat. Dat zou net zoiets zijn als zeggen dat telefoons zowel geschikt moeten zijn voor een vaste lijn als voor GSM.
Het is wel zo dat Ziggo het analoge pakket helemaal uitkleed, daar worden in de kamer vragen over gesteld, omdat Ziggo de programmaraad negeert. het goedkoopste digitale pakket doet een kleine 17 euro klinkt leuk maar er moet wel een CI+ kaart of decoder bijgekocht worden, voor elke tv één. Koppelverkoop wordt half omzeild door andere CI+ kaart en decoder verkopers toe te laten mits deze gecertificeerde apparatuur verkopen. Ziggo leeft nog in de tijd dat er maar één toestel in huis aanwezig is maar dat is niet zo. De situatie in de meeste gezinnen is als volgt de tv in de huiskamer gaat digitaal en de tv's in de slaapkamers zijn analoog op de kabel aangesloten. Vaak zijn dat ook nog wat oudere tv's die digitaal niet eens slikken. Het zou Ziggo sieren om de strategie van UPC te volgen die willen ook iedereen aan digitale tv hebben maar geven de apparatuur in bruikleen en houden zich aan de programmaraad.
Beste mensen,
Ook ik ben al ruim 5 jaar klant van ziggo en heb al die jaren digitale tv en een alles in 1 pakket.
Nu digitale tv standaard word dacht ik, ik heb nu een tv die HD kan ontvangen maar had noch geen nieuwe decoder genomen omdat ik dat te duur vond. nu word alles verplicht om af te nemen door de verandering in de abo. Nu staan er 2 decoders een gewone HD decoder en een uitgebreider interactief decoder (die heb ik niet nodig)
Maar bij aanschaf van een nieuwe decoder betaal je voor beide hetzelfde bedrag nml 199 Euro. Ik vraag mij af waarom dan twee verschillende decoders aanbieden. Dit is toch manapulatie van het beste soort.
Ik kan niet weg bij ziggo ivm met alarm in mijn huis.
Ik heb nu het gevoel een nieuwe klant word in de watte gelegd en een trouwe klant mag het betalen.
Ik vind dit ronduit een desinteresse van de jarenlange klanten.
Eerst de verandering van casema naar ziggo nu dit wat word het volgende????
Brangwen
Ook ik ben al ruim 5 jaar klant van ziggo en heb al die jaren digitale tv en een alles in 1 pakket.
Nu digitale tv standaard word dacht ik, ik heb nu een tv die HD kan ontvangen maar had noch geen nieuwe decoder genomen omdat ik dat te duur vond. nu word alles verplicht om af te nemen door de verandering in de abo. Nu staan er 2 decoders een gewone HD decoder en een uitgebreider interactief decoder (die heb ik niet nodig)
Maar bij aanschaf van een nieuwe decoder betaal je voor beide hetzelfde bedrag nml 199 Euro. Ik vraag mij af waarom dan twee verschillende decoders aanbieden. Dit is toch manapulatie van het beste soort.
Ik kan niet weg bij ziggo ivm met alarm in mijn huis.
Ik heb nu het gevoel een nieuwe klant word in de watte gelegd en een trouwe klant mag het betalen.
Ik vind dit ronduit een desinteresse van de jarenlange klanten.
Eerst de verandering van casema naar ziggo nu dit wat word het volgende????
Brangwen