LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ziggo Pop3 versus IMAP

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
GertOtter
Contacteer:

Ziggo Pop3 versus IMAP

Ongelezen bericht door GertOtter »

Sinds een paar dagen heb ik problemen bij ziggo met de e-mail. Mail op de PC ingesteld op POP3, hierdoor komt de mail in outlook, waar ook mijn hele archief in zit, en wordt het van de server bij ziggo weggehaald. Op de iPhone en iPad heb ik de mail ingesteld op IMAP, ik wil daarop de mail niet bewaren en ook niet van de server bij ziggo verwijderen. Ik heb hier dus bewust voor gekozen ivm de functionaliteit op mijn mobile devices en de bewaarfunctie op de PC.

Sinds enkele dagen werkt het bij Ziggo net andersom. POP3 mail inlezen op de PC dan blijft het ook op de server bij ziggo staan en als ik de mail op de iPad (IMAP) verwijder is deze ook weg van de server bij ziggo. Het lijkt dus wel dat ziggo de functionaliteit heeft gewijzigd.

Uiteraard heb ik net gebeld en kreeg er een vaag antwoord waar ik niets mee kon, zet pop3 om naar imap. Maar dat heeft nogal wat consequenties voor mijn archief mails van de afgelopen 20 jaar en tot vorige week werkte het nog zoals het hoort. Dus dat doe ik niet. Het blijkt ook dat veel meer klanten van ziggo dit al gemeld hebben.
De medewerker van ziggo zou het wel doorspelen, of ik daar iets van terug hoor was niet zeker volgens de helpdeskman.

Wie weet wat er aan de hand is en zijn er meer gebruikers van ziggo die hier tegenaan lopen.

taxikemperman

Re: Ziggo Pop3 versus IMAP

Ongelezen bericht door taxikemperman »

Zoverik weet, met IMAP als u een bericht verwijderd, wotdt het ook van de server verwijderd.
Met POP3 blijft het zolang op de server als ingesteld of tot de bak vol is.
Zelf heb ik mijn telefoon op POP3 staan met niet verwijderen van server. Telefoon staat op maximaal een week bewaren van verichten in de app
Op de PC staat de POP3 op 2 dagen
Dit werkt voor mij prima.

Hatertje

Ongelezen bericht door Hatertje »

U draait pop3 en imap om. Bij imap blijven uw e-mails op de server staan, bij pop3 niet. Daarnaast is het niet verstandig om voor één mailbox twee verschillende protocollen gebruiken.

Harm.calc

Ongelezen bericht door Harm.calc »

Hatertje schreef:Daarnaast is het niet verstandig om voor één mailbox twee verschillende protocollen gebruiken.
Onzin!
Ik ontvang e-mail op m'n laptop, en gelijktijdig ook op m'n telefoon. Als m'n laptop e-mail heeft opgehaald van de server verdwijnen ze van m'n telefoon.
Ik heb er geen verstand van maar dit werkte heel erg goed :|

Hatertje

Harm.calc schreef:
Hatertje schreef:Daarnaast is het niet verstandig om voor één mailbox twee verschillende protocollen gebruiken.
Onzin!
Ik ontvang e-mail op m'n laptop, en gelijktijdig ook op m'n telefoon. Als m'n laptop e-mail heeft opgehaald van de server verdwijnen ze van m'n telefoon.
Ik heb er geen verstand van maar dit werkte heel erg goed :|
Als jou pop3 toestel de e-mail eerder ophaalt dan je imap toestel, is het niet meer mogelijk om de mail op te halen met je imap toestel. Zodra pop3 de mail binnen haalt, wordt deze van de server verwijderd. Er zijn mailproviders die daar tijdelijke uitzonderingen voor maken, maar over het algemeen worden je mails meteen verwijderd.

Harm.calc

Hatertje schreef:
Harm.calc schreef:Ik ontvang e-mail op m'n laptop, en gelijktijdig ook op m'n telefoon. Als m'n laptop e-mail heeft opgehaald van de server verdwijnen ze van m'n telefoon. Ik heb er geen verstand van maar dit werkte heel erg goed :|
Als jou pop3 toestel de e-mail eerder ophaalt dan je imap toestel, is het niet meer mogelijk om de mail op te halen met je imap toestel. Zodra pop3 de mail binnen haalt, wordt deze van de server verwijderd. Er zijn mailproviders die daar tijdelijke uitzonderingen voor maken, maar over het algemeen worden je mails meteen verwijderd.
Ik zeg alleen dat dit voor mij heel erg goed werkt. Op het moment dat ik mail op m'n laptop binnenhaal hoef ik ze niet meer op m'n telefoon te zien, dus moeten ze juist dan van de server verwijderd worden. Telefoon heeft puur een leesfunctie voor mij.
Werkt goed
voor mij :wink:

Hatertje

Harm.calc schreef:
Hatertje schreef:
Harm.calc schreef:Ik ontvang e-mail op m'n laptop, en gelijktijdig ook op m'n telefoon. Als m'n laptop e-mail heeft opgehaald van de server verdwijnen ze van m'n telefoon. Ik heb er geen verstand van maar dit werkte heel erg goed :|
Ik zeg alleen dat dit voor mij heel erg goed werkt. Op het moment dat ik mail op m'n laptop binnenhaal hoef ik ze niet meer op m'n telefoon te zien, dus moeten ze juist dan van de server verwijderd worden. Telefoon heeft puur een leesfunctie voor mij.
Werkt goed
voor mij :wink:
En als je eerst de mail op je telefoon leest? Krijg je die daarna nog binnen op je PC? Sommige providers hebben ook met het pop3 protocol een bewaartermijn, maar dat is niet standaard.

renewouters

Ongelezen bericht door renewouters »

Hatertje schreef:U draait pop3 en imap om. Bij imap blijven uw e-mails op de server staan, bij pop3 niet. Daarnaast is het niet verstandig om voor één mailbox twee verschillende protocollen gebruiken.
Als je IMAP gebruikt en je gooit het bericht weg, wordt het wel degelijk op de server verwijderd. Als je POP3 gebruikt met de instelling dat het voor x dagen na het ophalen moet blijven staan, kan je het bericht weggooien in de POP3 client, zonder dat het van de server wordt verwijderd.

Harm.calc

Hatertje schreef:En als je eerst de mail op je telefoon leest? Krijg je die daarna nog binnen op je PC? Sommige providers hebben ook met het pop3 protocol een bewaartermijn, maar dat is niet standaard.
Mijn telefoon moet je zien dat die mij meldt dat ik nieuwe mail heb, en dat ik die mail kan lezen. Vond/vind ik handig omdat ik dan al lezend kan bepalen of ik m'n laptop daarvoor aan moet zetten en die mail eventueel af te handelen. Ik wist niet eens dat het ook anders kon. Eventuele bewaartermijn zegt me ook niets.

Ziggowebteam
verified
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ziggowebteam »

Door een storing met onze mailserver worden e-mailaccounts welke zijn ingesteld met POP3 niet gesynchroniseerd op dit moment. E-mails worden wel binnengehaald in Outlook of een andere mailclient maar er is geen terugkoppeling en daardoor worden de e-mails ook niet bij de topic starter weggehaald. Deze storing is dus het probleem dat jij nu ervaart. Via IMAP speelt dit niet en daarom kan je daar wel zonder problemen lezen en wissen. Uiteraard werken we aan de oplossing. Sorry voor het ongemak.

Groet, Pim van Ziggo

16again

Ongelezen bericht door 16again »

Bij POP had je vroeger ook altijd een vinkje in de client software, om het bericht op de server te laten (of een bepaalde periode)

sylvesterb

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Hatertje schreef:U draait pop3 en imap om. Bij imap blijven uw e-mails op de server staan, bij pop3 niet. Daarnaast is het niet verstandig om voor één mailbox twee verschillende protocollen gebruiken.
Het is geen enkel probleem om beide protocollen te gebruiken als je je maar bewust bent wat beide doen en dat je de instellingen naloopt.

Bij POP3 kun je ook kiezen om de mails op de server te laten staan (vinkje ergens in Outlook), maar het is weer een storing te zijn bij Ziggo in de e-mail. Misschien kunnen ze de e-mail ook migreren naar Ierland net zoals hun DNS server :evil:

Gesloten