LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Ziggo stuurt geen afrekening
Ziggo stuurt geen afrekening
Ben overgestapt van ZIGGO naar KPN.
ZIGGO betaal je vooruit maar factureerde toch nog voor augustus.
Einde contract 26-07-2017.
Ik heb wat belletjes gedaan voor €3,44
Ze hebben de stekker er uitgetrokken op de 26e dus dat is €10,30 te veel betaald voor juli 2017.
Krijg ik nog van ZIGGO €6,86.
Telefonisch wordt dat ook bevestigd maar krijg toch de aanmaning of ik ff wil betalen anders komt er €40,00 bij en daarna incasso buro op de stoep. Volgens mij weet niet iedereen dat ze vooruit betalen voor het abonnement. Zal lekker zakken vullen zijn geweest voor ZIGGO.
Wie o wie heeft dat ook bij de hand gehad?
Dus einde juni betaal je voor juli
Ze hebben de stekker er uitgetrokken op de 26e dus dat is €10,30 te veel betaald voor juli 2017.
Telefonisch wordt dat ook bevestigd maar krijg toch de aanmaning of ik ff wil betalen anders komt er €40,00 bij en daarna incasso buro op de stoep. Volgens mij weet niet iedereen dat ze vooruit betalen voor het abonnement. Zal lekker zakken vullen zijn geweest voor ZIGGO.
Re: Ziggo stuurt geen afrekening
Wat een warrig verhaal.
Nogmaals, warrig verhaal.
Ga je hier de door jou gemaakte telefoonkosten corrigeren op €10,30 teveel betaalde bedrag?Gvv1958 schreef:Krijg ik nog van ZIGGO €6,86.
Ziggo incasseert automatisch, lijkt of je dat gestorneerd hebt. Waarom storneren mensen zo snel en roepen ze vervolgens de problemen over zichzelf af en belanden ze op dit forum? Ik had gewoon de afrekening van Ziggo afgewacht obv van door jouw betaald abonnementsgeld. En wat is die 40 euro die Ziggo extra in rekening gaat brengen?Gvv1958 schreef:Telefonisch wordt dat ook bevestigd maar krijg toch de aanmaning of ik ff wil betalen anders komt er €40,00 bij en daarna incasso buro op de stoep.
Volgens mij weten mensen wel wat voor overeenkomst ze aangaan. Ik weet in ieder geval wel dat Ziggo bij mij aan het einde van de maand het abonnementsgeld afschrijft voor de komende maand.Gvv1958 schreef:Volgens mij weet niet iedereen dat ze vooruit betalen voor het abonnement. Zal lekker zakken vullen zijn geweest voor ZIGGO.
Nogmaals, warrig verhaal.
-
Het is weer hetzelfde verhaal als zovelen. Wanneer blijven mensen nu eens gewoon met hun tengels van die knop af om te storneren.
Rente is 0,0001% dus die vlieger gaat ook niet meer op.
Blijkbaar is het nog steeds niet tot mensen doorgedrongen dat er ook een boekhouding moet draaien. Mutatie voor een bepaalde datum gaan met de maandrun mee .
Is het na prolongatie?? is het gewoon een maand later geld retour. Nee gelijk storneren en dan miepen over incasso kosten
Sorry hoor maar geduld is een schone zaak en dat hebben veel mensen tegenwoordig niet meer.
Succes
Maar deze situatie is geheel voor uw eigen conto.
Rente is 0,0001% dus die vlieger gaat ook niet meer op.
Blijkbaar is het nog steeds niet tot mensen doorgedrongen dat er ook een boekhouding moet draaien. Mutatie voor een bepaalde datum gaan met de maandrun mee .
Is het na prolongatie?? is het gewoon een maand later geld retour. Nee gelijk storneren en dan miepen over incasso kosten
Sorry hoor maar geduld is een schone zaak en dat hebben veel mensen tegenwoordig niet meer.
Succes
Maar deze situatie is geheel voor uw eigen conto.
Om incassokosten te kunnen innen dient de vordering wel terecht te zijn. Dat is hier niet het geval.wilhelmima1 schreef:Nee gelijk storneren en dan miepen over incasso kosten.....
Het valt TS niet aan te rekenen dat administratie van Ziggo dit niet aan kan, en alleen eerst nieuw maandbedrag incasseert, eindafrekening maken en pas daarna terugbetaalt.
Gedoe om niks vanuit optiek van de een, maar de ander kan simpelweg niet wachten tot Ziggo de maand augustus een keer terug gaat storten.
Voor deze zouden ze Augustus nog afschrijven en het totaal van eind Juli en hele maand Augustus terug storten.
De incasso dreiging komt door zelf terug halen.
Ja, Ziggo heeft een lomp systeem en als ze het voorschot van Augustus er te laat uithalen.
Daar zou de opzeg termijn voor moeten zijn en dus heb je gelijk.
De incasso negeren, je hebt bewijs van nog terug te krijgen en moeten ze maar betere administratie maken.
Nu €40 betalen om €46,- terug te ontvangen is onzin en hun probleem.
Dit is ook een reden waarom ze zo vele klanten verliezen!
De incasso dreiging komt door zelf terug halen.
Ja, Ziggo heeft een lomp systeem en als ze het voorschot van Augustus er te laat uithalen.
Daar zou de opzeg termijn voor moeten zijn en dus heb je gelijk.
De incasso negeren, je hebt bewijs van nog terug te krijgen en moeten ze maar betere administratie maken.
Nu €40 betalen om €46,- terug te ontvangen is onzin en hun probleem.
Dit is ook een reden waarom ze zo vele klanten verliezen!
Is die 40 euro nu abonnementsgeld? Dat is mij nog altijd niet geheel duidelijk.stofzuigertje schreef:Nu €40 betalen om €46,- terug te ontvangen is onzin en hun probleem.
Als 40 euro het abonnementsgeld is, dan is sommetje van TS bij voorbaat al niet goed. Een maand heeft gemiddeld 30,5 dagen. Dan zou hij slechts €5,90 terug krijgen, en niet €10,30.
Wazig verhaal, ik herhaal het nog maar een keer.
Bij vooruit betalen en halverwege weg gaan moet je dat deel terug ontvangen.
Dat je voor volgende maand als je geen klant meer bent een afschrijving terug haalde en niet wacht op teruggave betekend incasso brief automatisch versturen!
Als Ziggo de betaalopdracht van opgezegde klanten te laat verwerkt krijg je dit soort brieven.
Dat je voor volgende maand als je geen klant meer bent een afschrijving terug haalde en niet wacht op teruggave betekend incasso brief automatisch versturen!
Als Ziggo de betaalopdracht van opgezegde klanten te laat verwerkt krijg je dit soort brieven.
Ik weet of U ooit de rekeningen van Ziggo bekeken heeft. Daar staat iedere maand gewoon op dat U de abonnements kosten vooraf betaald en de extra kosten achteraf. Duidelijker kan het volgends mij niet zijn, maar dan moet je ze wel lezen.Gvv1958 schreef:Volgens mij weet niet iedereen dat ze vooruit betalen voor het abonnement.
Einde contract 26 juli en dan nu al een eindafrekening verwachten !!Gvv1958 schreef:Ben overgestapt van ZIGGO naar KPN.
Een klein beetje geduld zou geen kwaad kunnen in dit geval.
De afhandeling van een contract vraagt nou eenmaal om een afhandelingsperiode.
De vergoeding voor de (ongeduldig) gemaakte telefoonkosten kunt u wel vergeten, deze komen echt voor uw eigen rekening.
Het komt allemaal goed en enig "Geduld is een schone zaak", zo ook in dit geval.