LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ziggo stuurt valse rekeningen

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
rintje
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 jul 2010 20:41

ziggo stuurt valse rekeningen

Ongelezen bericht door rintje »

mijn Ziggo-abonnement wordt betaald per automatische incasso.
Plots stuurt Ziggo een extra rekening van 50 euro voor een draadloze router, die ik niet heb besteld en niet ontvangen.

Ziggo gebeld. Telefoniste snapt er niets van.
Mail gestuurd. Geen reactie.
Brief naar directeur Klantenservice(met klantnr. en factuurnr.), geen antwoord.
Weer mail met verzoek dan maar aan te tonen dat ik het product heb gekregen.
Wel antwoord: Ziggo snapt het niet.

Bedrag wordt geincasseerd.
Bank gebeld voor teruggave. Bank braaf.

Opeens wel brief van directeur: herinnering met extra administratiekosten.

Krijgt u ook rekeningen voor spullen die U niet heeft ?

SirPeter
Berichten: 315
Lid geworden op: 15 dec 2009 17:34

Re: ziggo stuurt valse rekeningen

Ongelezen bericht door SirPeter »

Wat was nu precies het antwoord van Ziggo. Want ik geloof er niets van dat het antwoord "snap het nie" is.

Waarschijnlijk is die 50E bedoeld voor een nieuwe modem ivm een snelheids verhoging of het aangaan van een sneller abo. Kan zijn dat u die modem niet heeft ontvangen. Dan moet het niet over die 50E gaan maar over het niet ontvangen van de modem.

ps niet betalen betekend uiteindelijk wanbetaling en afgesloten.

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: ziggo stuurt valse rekeningen

Ongelezen bericht door tiptoo »

iets wat u niet besteld heeft hoeft u ook niet te betalen mocht er alsnog iets komen dan weigeren om aan te pakken!

Ziggo Web Julius

Re: ziggo stuurt valse rekeningen

Ongelezen bericht door Ziggo Web Julius »

Hallo rintje,

Zou u mij een PB kunnen sturen met uw klantnummer. Dan kunnen we voor u kijken wat er aan de hand is en het probleem verhelpen. Het klantnummer vindt u onder andere op de bankafschriften bij de afschrijvingen van Ziggo.

rintje
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 jul 2010 20:41

Re: ziggo stuurt valse rekeningen

Ongelezen bericht door rintje »

Tiptoo en Sir Peter, hartelijk dank voor Uw reactie.
Ook Ziggo's medewerker Julius reageerde en ziedaar: binnen enkele dagen had hij de fout opgespoord en hersteld.Hulde!
23 juli volgde nog een keurig telefoontje van Ziggo met verontschuldiging.
Dat op 27 juli nog een brief van BosIncasso volgde met dreigende taal over afsluiten en gerechtelijke kosten zullen we maar tot de bedrijfsfolklore rekenen.
Ook dat is weer hersteld.

Het Radarforum helpt !

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: ziggo stuurt valse rekeningen

Ongelezen bericht door Guardian72 »

rintje schreef:Tiptoo en Sir Peter, hartelijk dank voor Uw reactie.
Ook Ziggo's medewerker Julius reageerde en ziedaar: binnen enkele dagen had hij de fout opgespoord en hersteld.Hulde!
23 juli volgde nog een keurig telefoontje van Ziggo met verontschuldiging.
Dat op 27 juli nog een brief van BosIncasso volgde met dreigende taal over afsluiten en gerechtelijke kosten zullen we maar tot de bedrijfsfolklore rekenen.
Ook dat is weer hersteld.

Het Radarforum helpt !
Heb je een en ander schriftelijk bevestigd gekregen?
Bewaar dat dan, samen met die dreigbrief.

Het zou kunnen dat het incassoburo het begrip "foutje" niet begrijpt - en alsnog doorgaat met pogingen tot incasseren.

rintje
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 jul 2010 20:41

Re: ziggo stuurt valse rekeningen

Ongelezen bericht door rintje »

bedankt voor het advies, Guardian.
Ik heb inderdaad de betreffende mail opgeslagen en geprint .
En het fantasiebedrag is van mijn factuur afgevoerd.

Gesloten