LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Canal Digitaal

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
johnap
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 feb 2009 19:08

Canal Digitaal

Ongelezen bericht door johnap »

In tegenstelling tot andere digitale tv-aanbieders hanteert Canal Digitaal een opzegtermijn van 6 maanden. Dat via een niet te downloden formulier en dan ook nog eens per aangetekende brief. Daarbij komt ook nog eens dat dit niet bij de acceptatie van de aabmelding wordt meegedeeld.
Graag reacties van andere slachtoffers.

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Canal Digitaal

Ongelezen bericht door D1RK »

Als je ergens een dienst afneem altijd eerst de voorwaarden lezen en tijdig opzeggen is toch geen probleem.

Verder heeft de kaart nog waarde en soms willen ze die overnemen omdat een nieuwe duurder is.

Ik heb zo een kaart gekocht en opgezegt omdat ik aan NL 123 genoeg had, en het verschil tussen oude en nieuwe kaart is dat de contract overname goedkoper is dan kaart kopen + activeren.

Cor802
Berichten: 39
Lid geworden op: 01 feb 2008 20:52

Re: Canal Digitaal

Ongelezen bericht door Cor802 »

6 maanden? Je hebt volgens mij gewoon een opzegtermijn van 1 maand voor het einde van je contract. Je hoeft echt niet 6 maanden van tevoren op te zeggen hoor.

Ik heb trouwens via email opgezegd, ging prima.

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Canal Digitaal

Ongelezen bericht door D1RK »

Via E mail zou ik altijd 1 tot 2 maanden langer nemen als je kosten aangetekende brief wilt besparen.
Alleen als je een bevestiging kreeg deze uitprinten en goed bewaren.

6 maanden is wel erg veel... maar vermoedelijk hadden ze nog 6 maanden tegoed, want na afsluiten dienst is het eerste jaar, en bij aanpassen pakket komt er nogmaals 12 maanden verplichting bij.

Dus 12 maanden na afsluiten of wijzigen en daarna word het jaarlijks verlengt.
Lees voor U iets neemt daarom eerst goed de voorwaarden en je hoeft dan hier niet te klagen.

Gesloten