LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] E-book is geen E-book??

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
Spacestar

E-book is geen E-book??

Ongelezen bericht door Spacestar »

Afgelopen week, als trouwe klant, een cadeau van KPN gekregen. Keuze uit 5 Films, 3 E-books en eenmalig 5Gb(?).

Ik koos voor de E-books daar ik geen tv en mobiel van KPN heb (alleen internet en vaste telefoon).
Een week bezig geweest met downloaden, downloaden en poging tot installeren op mijn gebruikte Google Books.
Google Books gebruik ik al jaren tot volle tevredenheid, kan/kon daar alles installeren én lezen.

Gisteravond toch maar de Bol Kobo app geïnstalleerd, en ja hoor ik kan de cadeau e-books openen en lezen, maar waarom niet in mijn standaard app.

Vanmorgen 07:41 kreeg ik een mail van Bol (had nl. aldaar de vraag een paar dagen geleden al gesteld) met de mededeling dat ze geen idee
hadden waarom de Google Books de e-books niet kon openen moest maar de Bol Kobo app installeren daar hadden ze wel verstand van.
Op mijn 'krappe' smartphone dus 2 app's installeren om je e-books te lezen, moet ik verplicht over naar de Bol Kobo app, voel ik weinig voor.

Ha, voorbeeldje je krijgt bij je vaste tankstation 30liter benzine cadeau maar die werkt niet in je Toyota maar wel in een VW Golf GTI, kan toch niet....

Is hier niet een naam voor in Nederland ??

Lady1234

Re: E-book is geen E-book??

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Een boek lezen op een telefoon? Lijkt me niet echt handig.

Lowieze

Ongelezen bericht door Lowieze »

Lady1234 schreef:Een boek lezen op een telefoon? Lijkt me niet echt handig.

Precies, ik denk dat die e-books meer geschikt zijn voor een e-reader.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

Lowieze schreef:

Afhankelijk van schermafmetingen is boek lezen op je mobiel prima te doen. En voorkomt aanschaf extra apparaat

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Er staat bij de veelgestelde vragen duidelijk op de website vermeld dat dit boeken voor de kobo app zijn. Ook als je, om te bestellen, op de bol-website aankomt, staat daar dat de boeken alleen geschikt zijn voor ereaders of de kobo app.

Om in je analogie te blijven, je hebt dertig liter benzine cadeau gekregen maar je auto loopt op diesel.

renewouters

Ongelezen bericht door renewouters »

Hangt er van af wat voor telefoon je hebt. Het scherm van mijn S7 is beter leesbaar dan van mijn Kobo Mini e-reader. Scheelt toch weer een apparaat dat je niet mee hoeft te nemen.

Ik gebruik Moonreader op mijn S7 en dat is aanzienlijk gebruiksvriendelijker dan de meeste e-readers.
Laatst gewijzigd door renewouters op 03 dec 2017 11:43, 1 keer totaal gewijzigd.

newmikey

Ongelezen bericht door newmikey »

Spacestar schreef: Is hier niet een naam voor in Nederland ??
Ja hoor, veel namen zelfs. AH heeft ook wel eens leuke acties met Senseo pads terwijl ik een Nespresso machine heb. Het verschil is dat u geheel kosteloos die Koboreader app kunt downloaden maar ik niet zomaar gratis ergens een Senseo apparaat kan krijgen.

Het woord dat u zoekt is dus "service" en nog hele goede ook! Gratis ebook en nog gratis reader ook! Het kan niet op..

Spacestar

Helaas kan ik geen echt boek meer lezen, na 20-30 regels gaat het niet meer, was altijd een lezer.
Op vakantie 3 dikke boeken mee geen probleem, nu dus wel en sinds het gebruik op mijn telefoon
lees ik weer boeken. Korte regels lezen voor mij erg prettig/makkelijk.
Ik kwam er ook achter na advies van iemand en die ben ik zeer dankbaar...

Spacestar

Google books kan/kon ook alle epub lezen, maar deze cadeau's van KPN/Bol plotseling niet meer.
Heb wel E-books gekocht via Bol/ECI en deze waren prima te lezen/openen op mijn telefoon.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Het is toegestaan een Ebook in ander formaat en zwaar beveiligt te leveren omdat mensen zoals ik zelf graag een kopie maken en doorleveren zonder vergoedingen!

Spacestar

@stofzuigertje
Ik ben voor 'bescherming' van de E-books, al mijn e-books zijn met een beveiliging, die zie ik wel eens voorbij komen met het openen van een book.
Maar waarom MOET ik nu plotseling die app van Bol/Kobo installeren, ze moeten toch wel leesbaar blijven op elke 'nette' e-book app.

sylvesterb

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Spacestar schreef:@stofzuigertje
Ik ben voor 'bescherming' van de E-books, al mijn e-books zijn met een beveiliging, die zie ik wel eens voorbij komen met het openen van een book.
Maar waarom MOET ik nu plotseling die app van Bol/Kobo installeren, ze moeten toch wel leesbaar blijven op elke 'nette' e-book app.
Dit zou mooi zijn als dit kon, maar het hoeft niet en het is ook niet zo.

Bol/Kobo stellen dit boek ter beschikking aan KPN tegen een gereduceerd tarief. Dit lagere tarief rekenen ze omdat jij nu de app gaat downloaden en hopelijk meer gebruikt gaat maken van hun diensten.

In Nederland noemen we uw bericht ook wel... En gegeven paard in de bek kijken.....

Gesloten