LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] geheim ziggo nr,ineens in het telefoonboek

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
visje-36

geheim ziggo nr,ineens in het telefoonboek

Ongelezen bericht door visje-36 »

Ik ben al sinds 2005 klant bij Ziggo.
Had voorheen alleen internet en digitale tv via Ziggo.
In 2009 ben ik overgestapt op alles in 1,met een geheim telefoonnummer,omdat dit goedkoper was dan alleen tv en internet.
Ik heb aangegeven dat ik niet in het telefoonboek wilde komen,omdat je vaak door energiebedrijven en enquetes wordt gebeld.

Nu werd ik dus ineens door allerlei firma's en energie bedrijven gebeld op mijn huistelefoon en wat blijkt,sta ik dus ineens sinds de uitgave van de nieuwe telefoongids wel in het boek. :twisted:

Heb mezelf ook via het bel me niet register ingeschreven,maar dat helpt weinig.
Nu heb ik dus al 2 maanden mijn telefoon in de kast liggen,omdat ik meer gebeld wordt door allerlei bureau's en bedrijven dan wat anders.
Heb contact opgenomen met Ziggo en kan een ander nummer krijgen(geheim al weer???),maar dat kost me wel €19,95 wat ik zelf moet betalen,terwijl hun de fout hebben gemaakt. :twisted:

Ik dacht,dan zeg ik de hele boel op en neem gewoon een nieuw abbonnement,met zo'n HD recorder erbij,want die wil ik ook wel,maar dan zit ik 2 a 3 weken zonder internet,en dat zie ik ook niet zitten.

Snap zowiezo niet,waarom alleen nieuwe klanten zo'n HD recorder kunnen krijgen tegen een aantrekkelijke prijs,en de vaste klant(al een paar jaar) niet!

Wie heeft ook ervaring met de zogenaamde geheime telefoonnummers van ziggo en wat hebben jullie daar aan gedaan. :?:

Waarschijnlijk ga ik overstappen naar een andere leverancier,want als vaste klant(heb nooit geen klachten gehad) wil ik zo niet behandeld worden.
(dit geintje van de telefoon is overigens niet alleen bij mij,maar ook bij diverse familieleden van mij aan de hand) :!: :!:

Pindakaaspotje

Re: geheim ziggo nr,ineens in het telefoonboek

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

** Verwijderd ivm censuur
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 08 jan 2012 13:22, 1 keer totaal gewijzigd.

Pareltje31

Ongelezen bericht door Pareltje31 »

heb je je ook afgemeld op www.infofilter.nl?

visje-36

Ik heb me wel aangemeld op het bel me niet register.
Op infofilter.nl idd nog niet.

Maar het gaat er mij hoofdzakelijk om,dat als ik 1 jaar lang een geheim nummer heb,en nergens opvraagbaar ben,het ineens veranderd is,zonder mijn toestemming.
Het is een fout van Ziggo,en om dan een nieuw geheim nummer aan te moeten vragen op eigen kosten dat vind ik belachelijk.

Ziggo heeft zonder mijn toestemming mijn nummer openbaar gemaakt,en dat was 1 van de redenen waarom ik ooit bij KPN weg ben gegaan.
Heb telefoon bij Ziggo genomen voor de prijs en het gratis onderling bellen,en niet om constant lastig gevallen te worden door allerlei bedrijven,vandaar ook een niet opvraagbaar geheim nummer!

Ik vind het schandalig dat het me 20 euro kost om een nieuw nummer te krijgen,en dan zit ik over 1 jaar misschien weer het zelfde.

ik ga iig nog wel naar infofilter.nl,eens kijken wat ik daar nog kan doen.

tiptoo

Ongelezen bericht door tiptoo »

ken je dat niet op de site bij ziggo veranderen dan? raar ik heb ook een geheimnummer maar als je al in het telefoonboek staat moeten ze je kosteloos een ander nummer geven.

Pareltje31

ik vind zeker dat ziggo je niet mag berekenen voor een fout die zij hebben gemaakt. Jij heb duidelijk aangegeven dat je geheim nummer wil en buiten jou om sta je nu in het boek, ik zou het ook niet accepteren

als je je afmeld op infofilter en bel me niet duurt het een week of 6 tot 8 voor het is verwerkt maar het moet zeker helpen tegen telefonische benaderingen

henk51

Ongelezen bericht door henk51 »

In 2009 ben ik overgestapt op alles in 1,met een geheim telefoonnummer,omdat dit goedkoper was dan alleen tv en internet.
Ik heb aangegeven dat ik niet in het telefoonboek wilde komen,omdat je vaak door energiebedrijven en enquetes wordt gebeld.

Nu werd ik dus ineens door allerlei firma's en energie bedrijven gebeld op mijn huistelefoon en wat blijkt,sta ik dus ineens sinds de uitgave van de nieuwe telefoongids wel in het boek.
Ziggo heeft zonder mijn toestemming mijn nummer openbaar gemaakt,en dat was 1 van de redenen waarom ik ooit bij KPN weg ben gegaan.
Ik denk dat het al vanaf begin fout gegaan is.De telefoongids verschijnt maar 1 maal per jaar dus aanmeldingen van 2009 komen op zijn vroegst pas te staan in gids uitgave 2010.
Vraag heb je direct na afsluiten contract alles wel gecontroleerd in mijn Ziggo of ben je ervanuit gegaan het zal wel goed zijn. Misschien is bij de aanvraag al iets verkeerd gegaan met opvoeren in hun systeem.
Het is altijd aan te raden je gegevens in hun systeem te checken of dit conform jouw aanvraag is.En maak er een print van. Dat doe je toch ook bij afsluiten van verzekeringen e.d,tenminste dat doe ik wel en voorkomt problemen achteraf. Dan had je dit 1 jaar geleden waarschijnlijk al kunnen laten corrigeren en was het nummer hoogst waarschijnlijk niet in de telefoongids gekomen.

gr Henk

visje-36

Ik heb mijn gegevens nagekeken bij ziggo, en er staat duidelijk in dat het een geheim,niet opvraagbaar nummer is.Ik heb overigens het nummer vanaf 2008 heb ik gezien.
In het telefoonboek van vorig jaar stond ik niet en in het nieuwe dus wel.

Op de website van ziggo sta ik ook als een geheim nummer en kan ik het dus niet veranderen.
Al kon dat wel,dan gaat het toch pas weer in zodra er volgens jaar een nieuw telefoonboek uitkomt,dus schiet ik daar weinig mee op.

Op de website van infofilter heb ik me nu ook aangemeld(is volgens mij hetzelfde als het bel me niet register),dus hopen maar dat het helpt.

Maar ik ben toch niet van plan om €20,00 te gaan betalen om een nieuw nummer aan te vragen,het blijft een fout van Ziggo.

Maar dit zal volgens mij wel niet opgelost worden en het zal er dan wel op neer komen dat het me toch geld gaat kosten.
Of gewoon mijn telefoon nog langer in de kast laten liggen.....abonnement is toch gratis :lol: :lol: ,dan stoppen ze vanzelf wel met bellen als ze een aantal maanden geen gehoor krijgen :lol: .

Pareltje31

infofliter en bel me niet zijn 2 verschillende sites

bianca82

Ongelezen bericht door bianca82 »

bij infofilter (weet niet hoe het zit met het bel me niet register) duurdt het even voordat je ingevoerd ben in de callcentercomputers als niet te bellen (6 weken geloof ik)

ik ben al 2 jaar op infofilter en als ze me dan nog bellen (bedrijven waar ik voor de rest nooit als klant contact mee heb gehad) zeg ik ik sta bij infofilter ingeschreven dan meestal (behalve als je een bijdehandje heb die vraagt hoe lang al) excuseren ze zich en hangen ze op.. als ze dat niet doen zeg ik meestal beleefd gedag en hang op.

maar ziggo is niet de enige die dit grapje uithaalt kpn had er vroeger ook een handje van.. werden we opeens gebeld door het ad of we een abbonement wilde... eum geheim nummer hoe komen jullie aan ons nummer (antwoord die heeft ad gekocht van de kpn)

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

visje-36 schreef:en dat was 1 van de redenen waarom ik ooit bij KPN weg ben gegaan.
Heeft kpn je nummer bekend gemaakt? Zo ja, kan je op dat moment al in de databases van de callcenters terechtgekomen zijn, en is het hier al mis gegaan. Dat neemt niet weg dat ziggo er voor gezorgd heeft dat je in het telefoonboek bent gekomen. Vind wel dat ziggo dit kosteloos moet oplossen. Het gedeelte callcenter is waarschijnlijk niet direct de fout van ziggo.

Gelukkig zouden beide problemen wel in 1x door ziggo opgelost kunnen worden.

visje-36

Ziggo zou idd allebei de problemen in 1 keer op kunnen lossen,maar om daar nu €20 voor over te hebben?

Nee (nog) niet.Kan er ook gewoon voor kiezen om de telefoon niet op te nemen,wanneer er anoniem wordt gebeld,maar dit is voor mij wel makkelijk,maar 2 kleine kids vinden het altijd wel leuk om op te nemen.

Heb mezelf nu iig aangemeld bij allebei de registers en hoop maar dat ik er vanaf geraak.
Zal binnenkort mijn telefoon maar eens aansluiten,en kijken hoe het gaat.
Ik ga geen €20 betalen om weer een nieuw nummer te nemen,wat dan mss over 1 jaar weer opvraagbaar is en in het telefoonboek komt.

Ziggo zou me ook tegemoet kunnen komen,maar nee hoor,ze strijken lieveer geld op voor een door hen gemaakte fout!

Ziggo Webteam Wim

Ongelezen bericht door Ziggo Webteam Wim »

Beste visje-36,

Als je me een privébericht stuurt (klik onder dit bericht op PB) met je klantnummer en een telefoonnummer waarop ik je kan bereiken, dan controleer ik je telefoongegevens en zal ik kijken of we een oplossing kunnen vinden.

Met vriendelijke groet,

Wim-WebCare Team van Ziggo

visje-36

Heb inmiddels contact gehad met Wim van het webcare team en het is opgelost.
Het bleek dat wat toen mondeling door de telefoon af was gesproken,dus niet op papier stond.
Ze geven me kosteloos een nieuw,wel geheim nummer.
Uit coulance hebben ze dit gedaan en ik ben er heel blij mee.

Ik moet even de papieren afwachten en als het goed is heb ik ergens volgende week een nieuw nummer.

Nog even afwachten dus,ik laat het hier wel weten,want dit heb ik afgesproken met Wim.

Pareltje31

nou klinkt wel netjes, hoop voor je dat ze het kosteloos oplossen

visje-36

Heb inmiddels mijn nieuwe nummer al gekregen.
Kwam er achter doordat mijn moeder me probeerde te bellen en een afsluittoon kreeg.

Heb ook via mijn ziggo de zichtbaar heid van mijn nummer uitgezet.
Nu heb ik dus echt een geheim nummer.

Dit alles is uit coulance opgelost door Wim van het web team van ziggo.

Dit verdient een dikke pluim!!!!!!
Toppie van Ziggo en bedankt voor de goede service.

Pareltje31

nou netjes en snel opgelost zo. Ben jaren klant geweest bij Ziggo en gelukkig nooit problemen gehad

doodsbang

Ongelezen bericht door doodsbang »

Echt doodsbang werden wij toen we door een vrouw aan de telefoon werden bedreigd ,we zijn meteen naar de politie gegaan voor aangifte ,daarna hebben we online gekeken hoe het mogelijk was dat iemand ons geheime nummer kon bellen ,en wat bleek hij staat gewoon bij het telefoonboek te lezen ,foutje bedankt ziggo!we durven niet meer normaal ons huis uit en weten niet wat de vrouw van ons wil ,gezien het feit dat wij niks hebben gedaan ,maar wel worden lastig gevallen schreven we ziggo een brief.We kregen als antwoord sorry onze fout, maar geen nieuw geheim nummer ,dus nu heeft die persoon het nog. En toen we nog een mailtje naar ziggo stuurde zeiden ze ,als ze weer belt gewoon opnemen en opschrijven wat ze zegt, 2 weken lang.Ik dacht 1 keer was mij meer dan genoeg ,ik ga nooit meer opnemen en de politie vind het schandalig dat ze niet meteen dat nummer gaven van die vrouw voor aangifte en ons omdat het hun fout is een nieuw geheim nummer ,ziggo is niet veranderd blijkt uit onze ervarig .Telefoonnummers komen dus nog steeds in de boek en elders te staan met alle gevolgen van dien .Deuren blijven hier op slot ramen gaan Niet meer open en de telefoon nemen we nu nooit meer op,ziggo als iemand van daar dit leest zeg ik 1 ding ,als we omkomen door een gekke vrouw worden jullie hartelijk bedankt!

Ziggo-webteam_Alex

Ongelezen bericht door Ziggo-webteam_Alex »

Hallo doodsbang,

Bedankt voor je verhaal. Graag willen wij je zo goed mogelijk helpen met je probleem. Er zijn wel een aantal mogelijkheden.

In je verhaal schrijf je dat de politie her vreemd vindt dat wij het nummer van de dader niet willen afgeven. Dit is wel een vreemde verklaring aangezien persoonsgegevens beschermd zijn door de wet. Dit houd in dat wij deze gegevens nooit mogen verstrekken zonder een bevel van een justitie.

Wat betreft een nieuw nummer dit is natuurlijk een mogelijkheid, en als u dit echt graag wil is dit ook te regelen. Daarnaast kunnen wij kijken of we de dader kunnen achterhalen zodat we andere maatregelen kunnen treffen.

Graag zou ik van je jou klantgegevens willen (postcode, huisnummer, klantnummer en telefoonnummer). Zou je deze gegevens in een privébericht naar mij toe willen sturen. Dan pak ik het verder voor u op.

Met vriendelijke groet,
Ziggo webteam Alex

bloemstel

Ongelezen bericht door bloemstel »

Tja, hierboven lees ik dat Ziggo wel eens wat oplost, maar dat is gewoon pure symptoombestrijding.

De klachten dat geheime nummers plotseling toch in de telefoongids verschijnen bestaan in ieder geval al sinds 2008. We leven nu in 2012 en het gebeurt nog steeds.

Ziggo moet OORZAAK VINDEN EN OPLOSSEN in plaats van piepsysteem-symptoombestrijding.

Heel in het kort mijn verhaal:
Na maanden kwam ik erachter dat mijn geheime nummer in gids stond.
Contact opgenomen met Ziggo. Kreeg in eerste instantie 2e nummer.. OOK 'geheim'.
Leek goed te gaan, maar na 6 weken ineens: toch in gids.
2e nummer beeindigd, ander 2e nummer gekregen. De 6 weken zijn nog niet voorbij, maar ik vermoed dat ook dat niet goed gaat.

Ondertussen zijn er door de klantenservice intern al 2 of 3 klachten gelogd en
heb ik op 19 maart en 19 april schriftelijke klachten gestuurd, de laatste naar de directeur klantenservice zelf.
Reactie Ziggo: totaal NUL. NAKS, NADA, RIEN
Geen eens een ontvangstbevestiging, laat staan inhoudelijke reactie.

Het is te ONBESCHOFT voor woorden.

Ik heb net weer de klantenservice gebeld en gevraagd om teruggebeld te worden door iemand die wat te vertellen heeft..... anders: opzeggen en andere provider.
Werd binnen 10 minuten teruggebeld dat de klacht doorgespeeld was naar de afdeling die over telefoonnummer vermelding gaat (??? nu pas?? ik heb al tig keer gebeld en 2 brieven gestuurd.... maar kennelijk word je pas serieus genomen als je dreigt met weglopen).
Daarbij werd medegedeeeld dat die afdeling het heeeeel druk heeft (goh, hoe zou dat nou komen?) en dat het wel een paar weken kon duren.
Heb gemeld dat ik het half juni geregeld wil hebben en dat ik anders opzeg.

Nu maar afwachten, maar ik heb heeeeeeel weinig hoop.
Ze zijn hier nu glasvezel aan het aanleggen, ga me maar eens in de abonnementen van de diverse providers verdiepen

Ziggo..... de klant interesseert ze echt totaal NIETS

Gesloten