LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Heel koude douche voor Telfort

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
joejoe

Heel koude douche voor Telfort

Ongelezen bericht door joejoe »

Provider wijzigen bij glasvezel zou super eenvoudig moeten zijn...... FORGET IT!!
Mijn Vodafone glasvezel abonnement liep tot 27 juli 2014. In maart een Telfort abonnement aangevraagd en in april was alles geregeld, schriftelijk en telefonisch: op 28 juli zou de omzetting plaatsvinden (want kennelijk was er een nieuw modem nodig????). Volgens instructie Telfort abonnement bij Vodafone opgezegd na schriftelijke bevestiging Telfort. Maar u voelt het al aankomen ....... op 28 juli was er een brief van Telfort om een afspraak te maken met een monteur en die moest minstens 4 weken in de toekomst liggen. Afijn, telefoon met Telfort..... er was iets misgegaan met de eerste aanvraag dus was (zonder mij te berichten) een tweede aanvraag gedaan en daar ging het nu om en omdat ik inmiddels mijn abonnement bij Vodafone had beëindigd konden zij het niet meer "een-op-een" overnemen, dus dat kon wel eens 7 weken gaan duren ............... boos, boos, boos .... het hielp allemaal niks. Dus ten einde raad bij Vodafone aangeklopt maar ook zij konden niets meer voor mij doen en toen bleek hoe ondoorzichtig dat hele glasvezelgebeuren is: de providers hebben gewoon niks te vertellen, het is de kabel-exploitant (in dit geval Reggefiber) die de dienst uitmaakt. Dus als je nog ooit wilt switchen binnen glasvezel......wees gewaarschuwd en zeg niks op voordat de nieuwe aansluiting een feit is!!!! Ik ben dus nu zeker twee maanden verstoken van internet (en tv en vaste telefoon). Het is ongelofelijk irritant dat dat komt door die idote sukkels van Telfort en vraag me af of en hoe ik de schade kan verhalen.

sjohie

Re: Heel koude douche voor Telfort

Ongelezen bericht door sjohie »

joejoe schreef:Provider wijzigen bij glasvezel zou super eenvoudig moeten zijn...... FORGET IT!!
Mijn Vodafone glasvezel abonnement liep tot 27 juli 2014. In maart een Telfort abonnement aangevraagd en in april was alles geregeld, schriftelijk en telefonisch: op 28 juli zou de omzetting plaatsvinden (want kennelijk was er een nieuw modem nodig????). Volgens instructie Telfort abonnement bij Vodafone opgezegd na schriftelijke bevestiging Telfort. Maar u voelt het al aankomen ....... op 28 juli was er een brief van Telfort om een afspraak te maken met een monteur en die moest minstens 4 weken in de toekomst liggen. Afijn, telefoon met Telfort..... er was iets misgegaan met de eerste aanvraag dus was (zonder mij te berichten) een tweede aanvraag gedaan en daar ging het nu om en omdat ik inmiddels mijn abonnement bij Vodafone had beëindigd konden zij het niet meer "een-op-een" overnemen, dus dat kon wel eens 7 weken gaan duren ............... boos, boos, boos .... het hielp allemaal niks. Dus ten einde raad bij Vodafone aangeklopt maar ook zij konden niets meer voor mij doen en toen bleek hoe ondoorzichtig dat hele glasvezelgebeuren is: de providers hebben gewoon niks te vertellen, het is de kabel-exploitant (in dit geval Reggefiber) die de dienst uitmaakt. Dus als je nog ooit wilt switchen binnen glasvezel......wees gewaarschuwd en zeg niks op voordat de nieuwe aansluiting een feit is!!!! Ik ben dus nu zeker twee maanden verstoken van internet (en tv en vaste telefoon). Het is ongelofelijk irritant dat dat komt door die idote sukkels van Telfort en vraag me af of en hoe ik de schade kan verhalen.
Dat snap ik niet helemaal.. :?:

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

Is voor mij ook totaal iets nieuws dat de overstap van de ene glas aanbieder naar de andere direct kan gebeuren. Staat standaard een x aantal weken voor dat je zonder aanbieder zit.

Acoma

Ongelezen bericht door Acoma »

Dat kan al lang "direct".
Dan wordt 's ochtends de aansluiting in de PoP omgewisseld en 's middags activeert/installeert je provider zijn apparatuur.

Probleem is hier dus dat Telfort een migratie zou aanvragen en dit niet heeft gedaan.
Ondertussen heeft Vodafone wél al een cease aangevraagd en WBA heeft die uitgevoerd omdat er geen andere order in het systeem stond.

Maar de vraag is nu:
Heeft Telfort beloofd dat je op 28 Juli werd aangesloten door een monteur of was dat de wensdatum en moest je afwachten tot een monteur je belde om de daadwerkelijke datum te krijgen?

En wat bedoel je met een tweede aanvraag? Hebben ze opnieuw een abonnement voor je aangevraagd?

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

sjohie schreef:
joejoe schreef:Volgens instructie Telfort abonnement bij Vodafone opgezegd na schriftelijke bevestiging Telfort.
Ik moest het ook 3x lezen. Ik denk dat TS bedoelt:
Volgens instructie van Telfort, abonnement bij Vodafone opgezegd, na schriftelijke bevestiging Telfort.

Een komma doet wonderen :lol:

Har06

Ongelezen bericht door Har06 »

olaf79 schreef:
sjohie schreef:
joejoe schreef:Volgens instructie Telfort abonnement bij Vodafone opgezegd na schriftelijke bevestiging Telfort.
Ik moest het ook 3x lezen. Ik denk dat TS bedoelt:
Volgens instructie van Telfort, abonnement bij Vodafone opgezegd, na schriftelijke bevestiging Telfort.

Een komma doet wonderen :lol:

Contracten goed afsluiten eveneens :) :mrgreen:

joejoe

Inderdaad, een komma doet wonderen. Kun je zien wat boosheid doet met een mens!
De wensdatum van 28 juli was inmiddels omgezet in een schriftelijke bevestiging van Telfort dat die datum de daadwerkelijke activatiedatum zou worden. Op basis van die bevestiging heb ik het abonnement bij Vodafone opgezegd. En ja, Telfort heeft na het mislukken van die eerste aanvraag op eigen houtje een tweede aanvraag in gang gezet, zonder mij daarin te kennen. Inmiddels heb ik die tweede aanvraag stopgezet, want ik wil niks meer te maken hebben met alles wat "Telfort" heet. Nu loopt er weer een aanvraag bij Vodafone tegen een leuk aanbiedingsprijsje.
Gelukkig heb ik een fantastische buurman en mag ik tijdelijk op zijn WiFi meeliften.
Dank voor jullie reacties.

Har06

joejoe schreef:Inderdaad, een komma doet wonderen. Kun je zien wat boosheid doet met een mens!
De wensdatum van 28 juli was inmiddels omgezet in een schriftelijke bevestiging van Telfort dat die datum de daadwerkelijke activatiedatum zou worden. Op basis van die bevestiging heb ik het abonnement bij Vodafone opgezegd. En ja, Telfort heeft na het mislukken van die eerste aanvraag op eigen houtje een tweede aanvraag in gang gezet, zonder mij daarin te kennen. Inmiddels heb ik die tweede aanvraag stopgezet, want ik wil niks meer te maken hebben met alles wat "Telfort" heet. Nu loopt er weer een aanvraag bij Vodafone tegen een leuk aanbiedingsprijsje.
Gelukkig heb ik een fantastische buurman en mag ik tijdelijk op zijn WiFi meeliften.
Dank voor jullie reacties.
Fijn dat jouw fantastische vriend de buurman jouw mee laat liften, hopelijk is hij daat achteraf ook nog blij mee ivm hacking spam etc etc

joejoe

Dat is en blijft een kwestie van goed beveiligen en prudent omgaan met het verschijnsel internet. Honderd procent zekerheid heb je nooit, maar het is net zoals op de weg: hoe goed je ook altijd uitkijkt, die ene keer dat je dat even niet doet kan "fataal" zijn. Je kunt wel altijd beren op de weg zien, maar dan is er nog maar één optie ...... inderdaad ...... geen internet.

joejoe

Een beveiligingswachtwoord wordt aangeraden maar is niet verplicht, dus als je dat niet zou doen, zou iedereen in principe mee kunnen liften. Uiteraard niet verstandig, maar dat is een andere zaak. Maar goed, we dwalen af van mijn oorspronkelijke inzending, namelijk die hele koude douche voor Telfort, en hier wil ik het graag bij laten. Dus wat mij betreft kan dit draadje gesloten worden. Gegroet.

Har06

joejoe schreef:Een beveiligingswachtwoord wordt aangeraden maar is niet verplicht, dus als je dat niet zou doen, zou iedereen in principe mee kunnen liften. Uiteraard niet verstandig, maar dat is een andere zaak. Maar goed, we dwalen af van mijn oorspronkelijke inzending, namelijk die hele koude douche voor Telfort, en hier wil ik het graag bij laten. Dus wat mij betreft kan dit draadje gesloten worden. Gegroet.
Waarom zou Telfort onder de koude douche moeten staan?, een vreemde stellingname, dit geldt ook voor het Radar programma, soms heb ik de indruk dat een toneelspel opgevoerd wordt bij de zg warme douche :lol:

Gesloten