LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] mafiaway
mafiaway
goedemorgen,
ik weet niet of ik hier goed zit met mijn vraag, maar toch probeer ik het maar. Mijn zoon speelt regelmatig het spel mafiaway.Nu heb ik al 2 telefonrekeningen gehad waarop het bedrag van de 0900 nummers hoog was. Van de laatste telefoon rekening heb ik een specificatie opgevraagd en daaruit blijkt dat er dus regelmatig met de huistelefoon naar een 0900 nr. gebeld wordt i.v.m. het spel mafiaway. Ik heb daar mijn zoon op aangsproken, maar die blijft bij hoog en laag beweren dat hij weleens belt maar dan met zijn gsm. Ik naar de kpn gebeld en die zeggen dat het niet mogelijk is dat er iemand anders over jouw telefoonlijn met dat spel belt en dat neem ik dan maar aan. Maar mijn zoon blijft volhouden dat hij echt niet met de vaste lijn belt.
Heeft iemand dit ook al eens aan de hand gehad????
Gaarne reactie.
En o ja ik heb inmiddels dit nummer laten blokkeren.
alvast bedankt en nog een fijn dag.
Elnoor
ik weet niet of ik hier goed zit met mijn vraag, maar toch probeer ik het maar. Mijn zoon speelt regelmatig het spel mafiaway.Nu heb ik al 2 telefonrekeningen gehad waarop het bedrag van de 0900 nummers hoog was. Van de laatste telefoon rekening heb ik een specificatie opgevraagd en daaruit blijkt dat er dus regelmatig met de huistelefoon naar een 0900 nr. gebeld wordt i.v.m. het spel mafiaway. Ik heb daar mijn zoon op aangsproken, maar die blijft bij hoog en laag beweren dat hij weleens belt maar dan met zijn gsm. Ik naar de kpn gebeld en die zeggen dat het niet mogelijk is dat er iemand anders over jouw telefoonlijn met dat spel belt en dat neem ik dan maar aan. Maar mijn zoon blijft volhouden dat hij echt niet met de vaste lijn belt.
Heeft iemand dit ook al eens aan de hand gehad????
Gaarne reactie.
En o ja ik heb inmiddels dit nummer laten blokkeren.
alvast bedankt en nog een fijn dag.
Elnoor
-
Re: mafiaway
Heb je de GSM van je zoon gechecked of en wanneer hij daarheen gebeld heeft?
nee nog niet maar als hij zoals hij zegt wel met zijn gsm belt is het niet vaak gebeurd, want hij heeft vrij lang met zijn beltegoed gedaan.
Meestal als hij de waarheid niet verteld en ik blijf doorzagen, dan valt hij op een gegeven moment toch door de mand, maar hij is hier heel standvastig in, maar ik praat wel over een bedrag van ruim 200 euro (slik)
Bij de eerste rekening zijn we er nog niet zo op ingegaan, want toen had mijn man nog naar een helpdesk gebeld i.v.m. zijn routeplanner, dus wij dachten dat daarom het bedrag zo hoog was.
Maar als hij straks thuiskomt dan zullen we toch een even zijn g.s.m. gaan checken.
Bedankt voor de tip
Meestal als hij de waarheid niet verteld en ik blijf doorzagen, dan valt hij op een gegeven moment toch door de mand, maar hij is hier heel standvastig in, maar ik praat wel over een bedrag van ruim 200 euro (slik)
Bij de eerste rekening zijn we er nog niet zo op ingegaan, want toen had mijn man nog naar een helpdesk gebeld i.v.m. zijn routeplanner, dus wij dachten dat daarom het bedrag zo hoog was.
Maar als hij straks thuiskomt dan zullen we toch een even zijn g.s.m. gaan checken.
Bedankt voor de tip
hallo gravedigger,
Hier nog even een aanvulling. Ik heb net zitten kijken bij zijn provider, want daar kon ik het gebruik van de laatste tijd opvragen.
Hij heeft dus in een periode van 6 weken 1x het nummer van mafiaway met zijn gsm gebeld.
Dus dadelijk maar weer even aan de tand gaan voelen of heeft iemand anders nog andere tips.
En zo niet dan denk ik dat hij keihard staat te liegen.
Hier nog even een aanvulling. Ik heb net zitten kijken bij zijn provider, want daar kon ik het gebruik van de laatste tijd opvragen.
Hij heeft dus in een periode van 6 weken 1x het nummer van mafiaway met zijn gsm gebeld.
Dus dadelijk maar weer even aan de tand gaan voelen of heeft iemand anders nog andere tips.
En zo niet dan denk ik dat hij keihard staat te liegen.
-
Aangenomen dat hij speelt op www.mafiaway.nl . kom je biet veel verder. De site vermeldt geen enkele adres- of telefoonnr,gegeven.
hij speelt echt mafiaway en tijdens dat spel krijg je dan een mededeling dat je een 0900 en nog wat nummer moet bellen, want dan krijg je geld op je zogenaamde bankrekening gestort om weer bepaalde dingen te kopen. Mijn oudste zoon speelt het ook, maar de telefoonspecificatie zet er ook tijden bij van hoe laat er gebeld is en tijdens deze tijdstippen was mijn oudste zoon niet thuis.
Gisteren heb ikzelf dat nummer gebeld en dan krijg je te horen dit gesprek kost 1,30 en daarna volgt de mededeling 'uw pin-code is en dan een getal'en dat wordt 3x herhaald en dan niks meer.
Dus ik denk dat er daarom niks te vinden is op de site, want het gebeurd dus tijdens het spel.
Gisteren heb ikzelf dat nummer gebeld en dan krijg je te horen dit gesprek kost 1,30 en daarna volgt de mededeling 'uw pin-code is en dan een getal'en dat wordt 3x herhaald en dan niks meer.
Dus ik denk dat er daarom niks te vinden is op de site, want het gebeurd dus tijdens het spel.
-
Juist. Credits kopen dus (als bij Habbo) en daarmee kan je dan op de gokkast, blackjack en bv. poker spelen om je geld proberen op te voeren. Verborgen kosten waarmee je pas geconfronteerd wordt als je speelt. Er is er dus echt wel een die dat belt, anders zou je waarschijnlijk niet veel verder komen in dat spel.
inderdaad, maar zou het nu ook kunnen, dat er iemand anders die dat spel speelt onze telefoon "hackt"en zo via onze lijn belt????
Of is dit te zot voor woorden ?? Bij kpn zeggen ze dat dit niet kan.
Of is dit te zot voor woorden ?? Bij kpn zeggen ze dat dit niet kan.
-
In principe kan dat wel, maar dat zou je meteen merken.Of bij de eerste inlog moet er een abonnement zijn afgesloten om een X aantal credits per week/maand af te nemen. Maar je moet eerst weten via welke site er gespeeld wordt en daarna proberen contact op te nemen met de eigenaar om te zien of daar sprake van is. Niet helemaal onmogelijk. Kinderen zeggen in het vuur van het spel nogal gauw ja. Zeker als ze jonger zijn.
volgens mijn zoon zoon zou het zoiets kunnen zijn maar hij weet het niet zeker, hij weet wel zeker dat hij niet met de huistelefoon heeft gebeld, nog steeds.
we hebben nu een bericht achtergelaten op het forum van mafiaway, met de vraag of er nog meer ouders zijn die zoiets aan de hand hebben gehad.
Dus maar even afwachten en bedankt voor de reactie als ik meer weet hoort U het nog.
we hebben nu een bericht achtergelaten op het forum van mafiaway, met de vraag of er nog meer ouders zijn die zoiets aan de hand hebben gehad.
Dus maar even afwachten en bedankt voor de reactie als ik meer weet hoort U het nog.
-
Welke site is het?
hallo gravedigger,
hier nog even een berichtje. ik ben nog niet veel verder gekomen.
we hebben verleden week dan op het forum van www.mafiaway.nl een oproep gedaan of er nog meer ouders zijn, die dit aan de hand hebben, maar het bericht was binnen een dag verwijderd.
het is een 0900 nr. dus dit is niet te blokkeren anders kun je ook niet meer met de bank, zorgverzekeraar enz. bellen.
vandaag weer contact gehad met kpn en nu moet ik morgen bellen met KPN Security en hun gaan dan proberen te achterhalen wat er aan de hand is.
groeten
hier nog even een berichtje. ik ben nog niet veel verder gekomen.
we hebben verleden week dan op het forum van www.mafiaway.nl een oproep gedaan of er nog meer ouders zijn, die dit aan de hand hebben, maar het bericht was binnen een dag verwijderd.
het is een 0900 nr. dus dit is niet te blokkeren anders kun je ook niet meer met de bank, zorgverzekeraar enz. bellen.
vandaag weer contact gehad met kpn en nu moet ik morgen bellen met KPN Security en hun gaan dan proberen te achterhalen wat er aan de hand is.
groeten
Ik speel zelf ook mafiaway dus ik heb er iets meer verstand van...
het is een Text-Based rpg
je kunt bellen voor extra's en het is niet verplicht om te bellen...
als u kunt achterhalen hoe uw zoon heet op mafiaway zou dat kunnen helpen
Mvg,
Mafiawayspeler,
MrMims
het is een Text-Based rpg
je kunt bellen voor extra's en het is niet verplicht om te bellen...
als u kunt achterhalen hoe uw zoon heet op mafiaway zou dat kunnen helpen
Mvg,
Mafiawayspeler,
MrMims
-
Mijn zoon speelt ook op mafiaway en in juli had ik een telefoonrekening die 100 euro meer was dan normaal. Mijn zoon
ging daarbij naar het casiono om het spel blackjack te spelen. Ik heb nu wel alle 090 nummers geblokkeerd. Ik weet dat ik nu de bank, ziekenfonds enz. niet meer kan bellen, als ik dat moet doen, dan pak ik nu mijn mobiel. Ik weet nu zeker dat mijn zoon mij niet meer op hoge telefoonkosten jaagt.
ging daarbij naar het casiono om het spel blackjack te spelen. Ik heb nu wel alle 090 nummers geblokkeerd. Ik weet dat ik nu de bank, ziekenfonds enz. niet meer kan bellen, als ik dat moet doen, dan pak ik nu mijn mobiel. Ik weet nu zeker dat mijn zoon mij niet meer op hoge telefoonkosten jaagt.
hallo mensen ik ben admin op het spel mafiaway ik had wat gehoord en gelezen op internet over ouders van wie de kinderen mafiaway spelen! het spel mafiaway is helemaal gratis.. maar je kan wel extra dingen krijgen als je belt. bijv. meer geld, betaald acc, power, kogels endergelijke. ik zou graag als u dat hier neer wilt zetten of mij in een prive email de inlognaam vn u zoon en het wachtwoord.. dan kan ik voor u nakijken of er inderdaad gebelt is op dat account en hoevaak er gebelt is op dat account!
U kunt die prive email sturen naar>>> [email protected] <<<
Mvg Admin mafiaway
U kunt die prive email sturen naar>>> [email protected] <<<
Mvg Admin mafiaway
Reageer niet op het bericht van geheim..
Admins hebben geen wachtwoord nodig.
Admins hebben geen wachtwoord nodig.
-
het klopt dat je voor extra dingen kan bellen voor mafiaway
maar je bent dit niet verplicht log in op uw zoon zijn acc en ga naar de helpdesk leg alles duidelijk uit aan speedway of u kunt ook contact opnemen met eurobellen.nl mischien dat die u kunnen helpen ik speel het spel zelf ook dus vandaar dat ik weet hoe het werkt
maar je bent dit niet verplicht log in op uw zoon zijn acc en ga naar de helpdesk leg alles duidelijk uit aan speedway of u kunt ook contact opnemen met eurobellen.nl mischien dat die u kunnen helpen ik speel het spel zelf ook dus vandaar dat ik weet hoe het werkt
-
Ook mijn zoon heeft mafiaway gespeeld. Dat heeft mij 300,00 euro gekost. Ik heb het ontdekt doordat de KPN het gsm nummer blokkeerde vanwege de sneloplopende rekening. Daarvoor prijs ik de KPN. Door het opvragen van een specificatie werd mij duidelijk dat hij vaak kort gebeld had met zijn gsm (abonnement op mijn naam). Hij dacht dat steeds kort bellen weinig belminuten kostte. 0900 nummers vallen echter buiten de belminuten. Inbellen op Mafiaway kost 1,29 per contact. Dat staat volgens mijn zoon nergens vermeld op de site en wordt volgens hem ook niet gemeld bij het startbandje. Ik vind het een misdadig spel. Natuurlijk is iedereen verantwoordelijk voor het eigen belgedrag maar onderliggend doel van dit spel is ordinair geldverdienen op basis van naiviteit van veelal kinderen. Blokkeren van z.g. amusementnummers blokkeert alleen de 0909 en 0906 nummers. Uiteraard is mafiaway zo slim een 0900 nummer te nemen. Ik herken de opmerking van elnoor dat blokkeren van 0900 nummers je ook afsnijdt van alle normale informatienummers. Ik bel via Tele 2 waarvan de klantenservice alleen bereikbaar is via een 0900 nummer (lokaal tarief!)dus niet te blokkeren als ik mijn provider nog wil kunnen bereiken. Een ander ongewenst effect van de praktijk van mafiaway.[/quote]
maar er wordt tijdens het bandje afgespeelt..:
'Dit gesprek kost €1,30 per gesprek'
en als hij de code in wil vullen die hij heeft gehoord krijgt hij ook te zien dat hij naar dat nummer moet bellen en daar staat ook:
en als hij de code in wil vullen die hij heeft gehoord krijgt hij ook te zien dat hij naar dat nummer moet bellen en daar staat ook:
-
graag wil ik mij aansluiten bij dit forum. Vorige week kwam ik tot mijn "verrassing"erachter dat mijn tv en telefoon was afgesloten door tele 2 met de melding dat ik een betalingsachterstand had. Meteen gebeld, blijkt dat ik geen betalingsachterstand heb, maar zo'n hoog verbruik in 2 weken tijd (350,00 euro!) dat ze voor mijn bescherming afgesloten hebben. Ik begreep hier niets van, tot ik specificatie inkeek. Ook bij mij is er een servicenr gebeld geworden. En, inderdaad, iedere keer maar een paar seconden. Ik ben verder gaan zoeken en ben bij Mafiaway uitgekomen. Mijn zoon zat vaker achter de pc met de huistelefoon binnen handbereik....Zogenaamd om mij te kunnen bellen ofzo...En altijd zijn de tijden die dagen dat ik niet thuis was op dat tijdstip. Hoe ik die rekening moet gaan betalen, ik heb werkelijk geen idee, want ik verval nu ook nog in een uitkering.
Ik denk dat hij ook via zijn mobiele dingen doet bij mafiaway, want hj toets dingen in op zijn mobiele, en krijgt meteen respons. Hij zegt dat hij met zijn vriendinnetje aan het sms en is....
Ik vind het allemaal ongelooflijk en vraag me af wat te doen.
Ik denk dat hij ook via zijn mobiele dingen doet bij mafiaway, want hj toets dingen in op zijn mobiele, en krijgt meteen respons. Hij zegt dat hij met zijn vriendinnetje aan het sms en is....
Ik vind het allemaal ongelooflijk en vraag me af wat te doen.