LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ongewenste sms

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
wuppie51
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 feb 2008 17:43

ongewenste sms

Ongelezen bericht door wuppie51 »

Ik krijg ongevraagd sms berichten van 4345, welke ik ongezien verwijder.
Alsof dit al niet vervelend genoeg is, wordt voor elk sms bericht € 1,50 in rek. gebracht.
Ik heb mijn provider gebeld, zij kunnen er niets aandoen.
Wel heb ik 3 opties gekregen:
1. sms STOP naar 4345 (heb ik gedaan)
2. mail naar [email protected] (heb ik gedaan)
3. bel de helpdesk 06 28708047

Ik ga ervan uit dat het sms-en nu wel stopt. Maar inmiddels ben ik wel € 9 armer
Ik zou het prettig vinden als Radar dit aankaart/uitzoekt.

Bob Velleman
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 feb 2008 15:30

Re: ongewenste sms

Ongelezen bericht door Bob Velleman »

Ook ik heb ongewenste sms berichten ontvangen a €1,50 per stuk van www.Wixawin.com
Op de website van Youtube kwam ik een banner tegen waar men een Iphone kon winnen door middel van het beantwoorden van een vraag en het invoeren van een mobiel nummer.

Vervolgens kreeg ik een sms bericht dat begon met de volgende tekst:

Gratis. Sms Iphone (1 woord zonder spatie) naar 4345 als dit het nummer is waarop we je kunnen bereiken als je de Iphone hebt gewonnen. Sms Iphone naar 4345

Hetgeen ik ook gedaan heb om vervolgens ongevraagd sms berichten te ontvangen a €1,50
Voorafgaand aan deze Sms is er nergens melding gemaakt dat dewze zogenaamde mobile entertainment dienst geld kost.

Pas na het ontvangen van het 4de sms bericht a € 1,50 stond onderaan een vermelding van de website www.wixawin.com

Met name na het lezen van de rubriek "veel gestelde vragen" op de website www.wixawin.com is het duidelijk hoe dit bedrijf mijn inziens op een zeer misleidende manier opereert zonder vooraf aan te kondigen dat het hier om een betaalde smsdienst gaat.

ecklop
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 feb 2008 22:43

Re: ongewenste sms

Ongelezen bericht door ecklop »

Ik kreeg ook omgewenste smsjes, volgens de rekening van 4010, maar als afzender 4345. Wij hebben SMS gestuurd: stop naar 4345, en kregen sms terug met als antwoord dat we afgemeld zijn. of dat ook echt zo is moet nog blijken

dpsamson
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 mar 2008 19:21

Re: ongewenste sms

Ongelezen bericht door dpsamson »

Hallo, ik vroeg mij onlangs af wat ik voor "SMS diensten" had gebruikt. Ik kon mij niets herinneren van zulke diensten van 4747 en 3311. Het betreft operator logo's! Nooit om gevraagd maar toch gekregen. Die logo's gooide ik gewoon weg, maar stond er nooit bij stil dat ik daarvoor betaal, en wel € 0,92 per SMS.
Nu heb ik alle rekeningen nagekeken en nu blijkt dat ik toch wel een beetje naief was. Het heeft mij inmiddels zo'n € 150,00 gekost! :evil:
Nooit eerder op gelet!
Maar goed, ik ben nu "wakker" en heb naar beiden een sms met STOP gestuurd en ben benieuwd of dit nu daadwerkelijk stopt.

Wat kun je verder doen tegen dit soort praktijken?

Met vriendelijke groeten, Danny S.

tvdtogt
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 feb 2007 16:56

Re: ongewenste sms

Ongelezen bericht door tvdtogt »

Ik zie toch wel dat het een enorm hoop mensen dupeert dat ze ongewenste sms-jes krijgen en er grof voor betalen, vaak zonder het te weten of veel later waardoor ze erg veel geld kwijt zijn zonder er iets voor te krijgen. Volgens mij is het een vorm van grote oplichterij die kennelijk is toegestaan. Moet hier niet veel meer aandacht aan worden besteed ? Volgens mij de hoogste tijd ! Ton van der Togt

S.Resist
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 mar 2008 19:13

Re: ongewenste sms

Ongelezen bericht door S.Resist »

Op http://www.smsafzeggen.nl en http://www.opzeggen.nu trouwens ook veel codes om vervelende ongewenste smsjes te stoppen!

Tonie65
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 mei 2008 07:04

Re: ongewenste sms

Ongelezen bericht door Tonie65 »

Ook ik ben er in de "first impressions" afzetterstruuk getrapt. Ik klik eigenlijk sowieso al niet zomaar op dingen maar ja, zeg ns, wie wil er nu geen nieuwe Mac ? Ondertussen wel heel wat euries armer. Ik kreeg de ene vraag na de andere op SMS. Ze gingen niet eens meer over de mac. En ik had geen idee hoe ik dat uit kon zetten. Gelukkig was mijn beltegoed op een gegeven moment op.

Naar contact met een "lotgenoot" hoefde ik, nadat ik moed had verzameld om over mijn misstap te praten, niet ver te zoeken. Ondertussen heb ik het kunnen stoppen. Pfft.

Ik ben benieuwd! Op deze manier moeten kapitalen verdiend worden.

Nergens op klikken waar de naam First Impressions opduikt !!

huppa
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 mei 2008 13:21

Re: ongewenste sms

Ongelezen bericht door huppa »

Ook mijn dochter haar telefoonrekening steeg ineens met zo'n 30 euro per maand,
Eerst haar op haar kop gegeven dat ze veel te veel belde etc. maar ze bleef bij hoog en laag beweren dat ze niet over haar budget heen ging
Wij op zoek bij de online rekeningen en ja hoor de gaby sms jes stonden er in vol ornaat op
we hebben het inmiddels stop gezet en afgelopen maandag kreeg ze de sms jes niet.
Het is toch te gek voor woorden dat dit zo maar mag, als bedrijf zijnde mag je geen spam versturen via de mail daar word je voor beboet maar ongevraagde betaalde smsjes van je bankrekening plunderen mag wel??
In Nederland mogen de oplichters alles maar degene die er de dupe van zijn hebben totaal geen rechten
Radar kan misschien zorgen dat hier kamervragen over worden gesteld??

Mobogo
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 mei 2008 10:20

Re: ongewenste sms

Ongelezen bericht door Mobogo »

Helaas ook wij zijn gedupeerd door SMS criminelen die geld verdienen waar ze geen recht op hebben.

Wij stuurden per ongeluk een bericht naar 4646, dit moest 6464 zijn. Direct daarop een SMS dat er doorgeschakeld zou worden naar een Chat?? Daarna een SMS dat we een naam in moesten vullen of als we wilden stopen, DATE OF. Nou lang verhaal kort, ruim 20 smsjes verder bleven we berichten ontvangen, zoals: jammer dat je stopt tot aan moppen waar we niet om gevraagd hadden. Afzender wijzigde van 4646, naar 9898 en 9960. Iedere reactie die wij stuurden was een poging om te stoppen, heel internet afgezocht naar manieren. Niets werkte, DATE OF, SEX OF, STOP, UIT etc. Als reactie direct 2 smsjes terug. We werden GEK.

Eindelijk op Tros Radar wat gevonden, dit uitgevoerd en een mail naar Rodi Telecom gestuurd, 30 min later weer 2 smsjes!!!!

Gelukkig maandagmorgen bericht van SMSEurogames.com (onderdeel van Rodi Telecom), ze hadden de dienst uitgezet. Is wel positief dat ze vlot reageerden, alleen wel ruim 30 euro kwijt.

Op mijn schadeclaim de reactie dat zij niet gevraagd hadden om een bericht te ontvangen.

Alle berichten die wij stuurden had met afmelden en stoppen te maken, toch gingen ze door, tevens hebben ze geen bevestiging gevraagd in het eerste SMSje en gebruiken ze op slinkse wijze andere dienstnamen en afzendadressen. Op die manier kom je er nooit achter hoe je moet afmelden.

Ik zie graag dat Rodi Telecom wordt aangepakt samen met de providers die de dienst faciliteren (KPN in deze), geld verdienen met een SMS dienst is oke, maar niet op een slinkse wijze terwijl iedere reactie een poging is om te stoppen.

Radar doe je best. Ik ga zelf een klacht indienen bij KPN, die 30 euro krijg ik terug.

Ron van Mourik

SandraMoes
Berichten: 10
Lid geworden op: 21 dec 2008 14:51

Re: ongewenste sms

Ongelezen bericht door SandraMoes »

Waarom dit bericht? Nou...er zijn mensen zo hier te lezen die ge sms't en gemaild hebben naar een sexdating.
Deze mail's en smsjes worden beantwoord door operators.
Dus het meisje bestaat niet, en je zult haar nooit ontmoeten.
Ik heb daar 3 weken gewerkt als operator, en ben er mee gestopt,omdat ik het niet meer aan kon, en mijn geweten begon te knagen

RTL 4 teletekst CHAT 484 en de ERO-CHAT 485 en de maildienst is fake!!
Inderdaad is op die chatpagina's 90 % Fake en 10 % klanten.
Ze pappen met je aan om je prive te lokken naar de sms-dienst.

Zijn er gedupeerden die Hyves hebben? Voeg je maar toe.
http://smsgedupeerden.hyves.nl

Liefs Sandra.

henk.free
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 dec 2008 09:06

Re: ongewenste sms

Ongelezen bericht door henk.free »

Hallo Sandra,
ik heb me in een dolle bui ook aangemeld en probeer er nu weer vanaf te komen, ik heb alle profiel gegevens verwijderd maar de SMSje blijven komen a'1.50€, er staat dat je de buton verwijderen aan moet klikken en dan ben je er weer van af, maar deze buton staat niet op HUN site, heb ook al een vriendelijke mail gestuurd naar hun contact buton maar die wordt niet bezorgd, site is mobielcontact.nl met nummer 5060,
Je raad het al, Weet iemand hoe ik hier weer van af kom, :?:

de gene met het goede andwoord mag met mij daten :P geintje, ik wil er wel graag vanaf en ben genezen,
Alvast bedankt en goede feestdagen

SandraMoes
Berichten: 10
Lid geworden op: 21 dec 2008 14:51

Re: ongewenste sms

Ongelezen bericht door SandraMoes »

Hallo henk.

dat ken je hier mee doen <keyword> NAAM <shortcode>

keyword is het type meisje bv.gezet of tiener of parkeer of buurt enz enz.

NAAM is de naam van het meisje (Moet met grote letters)

shortcode het sms nummer.

Dus een voorbeeld:

smste je met sandra dan is het stop SANDRA 2027

ingeing
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 feb 2009 19:47

Re: ongewenste sms

Ongelezen bericht door ingeing »

al heel lang krijg ik ongewenste smsjes van Wixwin en sindskort ben ik er achter gekomen dat je er flink voor moet betalen ! Ik heb me nooit voor deze sms service opgegeven en ook niet mijn mobiel uitgeleend!

Dit heeft absoluut niets te maken met domheid of het achteloos achterlaten van je gegevens. Ik ben juist altijd zeer op mijn hoede en dit soort misleidende praktijken moet direct stoppen. [/b]

ingeing
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 feb 2009 19:47

Re: ongewenste sms

Ongelezen bericht door ingeing »

Hoe kwam ik achter dat ik veel geld betaal bij elke sms die ik van Wixawin ontvang ? Toen ik van mijn provider het bericht kreeg "Beste klant, uw beltegoed is onvoldoende om betaalde sms-jes te ontvangen. Als u opwaardeert kan de laatste sms worden verrekend met uw beltegoed.

poekienees
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 mar 2009 22:12

Re: ongewenste sms

Ongelezen bericht door poekienees »

Gelukkig heb ik hier zelf nog nooit mee te maken gehad maar omdat ik vrienden heb die dit probleem haddem ben ik eens gaan zoeken.
Via deze site: http://www.smsgedragscode.nl/ kun je in ieder geval een info opzoeken, Succes

e keizer
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 mar 2009 21:03

Re: ongewenste sms

Ongelezen bericht door e keizer »

Ook ik ben opgelicht. Door mijn provider Debitel (KPN) werd mij ruim 30 euro (excl BTW) in rekening gebracht voor een aantal van Yamtalk ontvangen Sms en. Ik kreeg regelmatig een sms met als tekst "gefeliciteerd uw ontvangt een week lang gratis gebruik van MMS". Ik gebruik dat nooit dus heb iedere keer de sms verwijderd niet wetend dat die oplichters daar 1.26 per bericht in rekening brengen. Wie kan ik daar op aanspreken, mijn provider of die boeven die dit doen. Wie pakt dit soort praktijken nu eens aan? Ik ben toch niet de enige??

MrKoen
Berichten: 12
Lid geworden op: 16 jul 2009 10:52

Re: ongewenste sms

Ongelezen bericht door MrKoen »

Ook ik heb vorige maand op de 28e een ongewenste sms ontvangen van 41111. Tenminste, dat beweert mijn Telfort rekening. Ik heb zelf nooit een bericht ontvangen op mijn telefoon. Ze hebben er mooi 1,26 euro voor in rekening gebracht. Ik gebruik nooit sms diensten, juist om dit soort ellende te voorkomen. En Telfort houdt zich van de domme en beweert dat ik er zelf om gevraagd heb, dat het bericht ook echt op mijn telefoon zou zijn bezorgd en dat ik gewoon moet betalen. Ik hoop echt dat ze bij radar aandacht willen besteden aan dit fenomeen. Het is toch absurd dat in een land als Nederland je gewoon ongevraagd lastig gevallen kan worden door wild vreemden en er nog voor moet betalen ook. Als het aan mij ligt laat ik het voor de rechtbank komen. Laat Telfort maar bewijzen dat ik om die rotzooi heb gevraagd. Al is het maar voor 1,26 euro, ik weiger te betalen voor iets waar ik niet om gevraagd heb, al is het maar een eurocent.

Gesloten